Jotkut eivät tunnu ymmärtävän, ettei parisuhde ole mitään ainaista ruusuilla tanssimista
Muunmuassa eräällä kaverillani tuli taannoin ero, koska hänen vaimonsa ei jaksanut sitä, että tämä kaverini joutuu tekemään jonkun verran työhommia myös työajan ulkopuolella.
Eihän nykyajan työelämä ole todellakaan aina sitä, että työpaikka on auki 8-16 ja sen jälkeen kaikki kiinni ja aivot narikkaan seuraavaan aamuun asti. Moni työpaikka pyörii kellon ympäri, kuten tämän kaverini työpaikka myös.
Ymmärrän todellakin jos ero tulee, mikäli suhteessa on esim pettämistä, väkivaltaa tai vakavaa päihdeongelmaa. Mutta että joku päättää rikkoa perheen toisen työelämän vuoksi, niin ei hitto, sitä en ymmärrä. Mies muutoinkin joutui rahoittamaan pääosan perheen elämästä ja oli hyvä isä, eikä kyllä varmasti vieraissa käynyt ja alkoholiakin joi harvoin. Mitähän tämä ex-vaimo kuvittelee nyt yh-äitinä saavuttavan ja miten hänen elämäsä helpottuu? Ei vaan voi käsittää joidenkin realismin puutetta elämässä ja sitä naiivia elämänasennetta.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap joutuu pohdiskelemaan vieraiden parisuhteita ja keksimään uusia ideoita haukkua naisia, kun ei itse onnistu naista saamaan ja kirjoittelee päivät av:lla naisvihatekstejä.
Ihan vaan tiedoksi, että 12 vuotta olen tässä omassa parisuhteessa ollut ja vuorotyötä teen. Se todellakin aiheuttaa parisuhteeseen haasteita ja vaatii myös kumppanilta realistista ymmärrystä. Onneksi sitä minun parisuhteessani on. Siksi tuo kaverini kohtalo kiukuttaakin, koska oikeasti hyvä mies tuli jätetyksi täysin naurettavin perustein. Hän vieläpä suhteen alussa lämpeni hitaasti tuolle naiselle, koska oli huonoja kokemuksia edellisestä suhteesta taustalla. Nainen oli kuitenkin sinnikäs ja halusi tämän kaverini. Sitten kaikki päättyy näin naisen toimesta.
Ap
Todellakaan tuollaiselle akalle ei tarvitse antaa mitään ymmärrystä. Toivottavasti saa tuntea kunnolla nahoissaan yh-äidin ihanan arjen jossain kaupungin vuokraluukussa, kun hörhöt häiriköi 24/7 seinän takana.
Eli sinusta on ok, että tämän ihannoimasi kaverin lapset saavat kärsiä naapurihäiriöistä vuokraluukussa. Ymmärtänet, että kun vihaamaasi naista häiritään, häiriintyvät lapset samalla. En kyllä ymmärrä miksi olet ottanut jonkun toisen parisuhteen, josta et todellisuudessa tiedä mitään, noin sydämenasiaksesi.
Jaa, että nyt se on ap:n syy, jos lapset kärsii äitinsä päätösten takia kaupungin vuokraluukussa. Pettämätöntä mamma-logiikkaa, jossa mies väännetään syylliseksi tarinoilla ja asioiden muotoiluilla, josta Putinkin olisi kateellinen.
Ihmiser eroilee liian helposti. Jos ei oo hauskaa = ero. Ongelmia = ero. Jnejne.
Ennen vanhaat ihmiset oli kristillisiä ja niiden arvojen mukaan eli ja liitot kesti. Se vaan tosi juttu vaikka joidenkin vaikea hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap joutuu pohdiskelemaan vieraiden parisuhteita ja keksimään uusia ideoita haukkua naisia, kun ei itse onnistu naista saamaan ja kirjoittelee päivät av:lla naisvihatekstejä.
Ihan vaan tiedoksi, että 12 vuotta olen tässä omassa parisuhteessa ollut ja vuorotyötä teen. Se todellakin aiheuttaa parisuhteeseen haasteita ja vaatii myös kumppanilta realistista ymmärrystä. Onneksi sitä minun parisuhteessani on. Siksi tuo kaverini kohtalo kiukuttaakin, koska oikeasti hyvä mies tuli jätetyksi täysin naurettavin perustein. Hän vieläpä suhteen alussa lämpeni hitaasti tuolle naiselle, koska oli huonoja kokemuksia edellisestä suhteesta taustalla. Nainen oli kuitenkin sinnikäs ja halusi tämän kaverini. Sitten kaikki päättyy
ApÄlä sä suotta suutu, tai sure toisten suhteiden puolesta, kun et ole siinä suhteessa itse elänyt. Olet luultavasti kuullut yhden puolen asiasta, ja se ei ole absoluuttinen totuus. Pidä huoli omasta suhteestasi, ihan vaikka varmuuden vuoksi 🙄
Mistä olet päätellyt, että tiedän vain yhden puolen? Oli kaveripariskunta, joten tiedän kyllä syyt ja ne oli miehet työt, jotka kulminoitu kaikkeen. Ihan tämän naisenkin toteamana.
Ap
Kuinka paljon se mies sitten teki niitä töitä viikossa? Oliko muutama tunti ylimääräistä vai tekikö 80-tuntista viikkoa?
Ihan tällaisena hassuna huomiona ja radikaalina ajatuksena, mutta voisiko siitä yrittää tehdä ruusuilla tanssimista?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiser eroilee liian helposti. Jos ei oo hauskaa = ero. Ongelmia = ero. Jnejne.
Ennen vanhaat ihmiset oli kristillisiä ja niiden arvojen mukaan eli ja liitot kesti. Se vaan tosi juttu vaikka joidenkin vaikea hyväksyä.
Jos niitä ongelmia ei pysty selvittämään tai ei ole hauskaa puolison kanssa niin miksi ihmeessä jatkaa tuommoisessa liitossa?
Montako menoa perui, koska pitikin tehdä töitä?
Montako kertaa oli myöhässä (lasten harrastukset, naisen harrastukset jne), koska olikin töitä?
Pystyivätkö suunnittelemaan yhteisiä lomia? Vai pitikö varautua, jos onkin töitä.
Hoitiko kipeitä lapsia? Vai menikö työt senkin edelle.
Joskus on vaan parempi erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan tiedoksi, että 12 vuotta olen tässä omassa parisuhteessa ollut ja vuorotyötä teen. Se todellakin aiheuttaa parisuhteeseen haasteita ja vaatii myös kumppanilta realistista ymmärrystä. Onneksi sitä minun parisuhteessani on. Siksi tuo kaverini kohtalo kiukuttaakin, koska oikeasti hyvä mies tuli jätetyksi täysin naurettavin perustein. Hän vieläpä suhteen alussa lämpeni hitaasti tuolle naiselle, koska oli huonoja kokemuksia edellisestä suhteesta taustalla. Nainen oli kuitenkin sinnikäs ja halusi tämän kaverini. Sitten kaikki päättyy
ApÄlä sä suotta suutu, tai sure toisten suhteiden puolesta, kun et ole siinä suhteessa itse elänyt. Olet luultavasti kuullut yhden puolen asiasta, ja se ei ole absoluuttinen totuus. Pidä huoli omasta suhteestasi, ihan vaikka varmuuden vuoksi 🙄
Mistä olet päätellyt, että tiedän vain yhden puolen? Oli kaveripariskunta, joten tiedän kyllä syyt ja ne oli miehet työt, jotka kulminoitu kaikkeen. Ihan tämän naisenkin toteamana.
Ap
Kuinka paljon se mies sitten teki niitä töitä viikossa? Oliko muutama tunti ylimääräistä vai tekikö 80-tuntista viikkoa?
Lähinnä iltaisin jotain pieniä hommia, koska oli esimiesasemassa ja työpaikka pyöri vuorokauden joka tunti. Ei toki öisin tehnyt töitä, mutta iltaisin kävi läpi juttuja vuorotyöntekijöiden kanssa. Työssä oli koko ajan niin paljon muutoksia, ettei niitä voi käydä läpi ns hyvissäajoin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa oli myöhässä (lasten harrastukset, naisen harrastukset jne), koska olikin töitä?
Pystyivätkö suunnittelemaan yhteisiä lomia? Vai pitikö varautua, jos onkin töitä.
Hoitiko kipeitä lapsia? Vai menikö työt senkin edelle.Joskus on vaan parempi erota.
Miten ero helpottaa tässä tapauksessa äidin arkea ja siitä selviytymistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan tiedoksi, että 12 vuotta olen tässä omassa parisuhteessa ollut ja vuorotyötä teen. Se todellakin aiheuttaa parisuhteeseen haasteita ja vaatii myös kumppanilta realistista ymmärrystä. Onneksi sitä minun parisuhteessani on. Siksi tuo kaverini kohtalo kiukuttaakin, koska oikeasti hyvä mies tuli jätetyksi täysin naurettavin perustein. Hän vieläpä suhteen alussa lämpeni hitaasti tuolle naiselle, koska oli huonoja kokemuksia edellisestä suhteesta taustalla. Nainen oli kuitenkin sinnikäs ja halusi tämän kaverini. Sitten kaikki päättyy näin naisen toimesta.
Ap
Todellakaan tuollaiselle akalle ei tarvitse antaa mitään ymmärrystä. Toivottavasti saa tuntea kunnolla nahoissaan yh-äidin ihanan arjen jossain kaupungin vuokraluukussa, kun hörhöt häiriköi 24/7 seinän takana.
Eli sinusta on ok, että tämän ihannoimasi kaverin lapset saavat kärsiä naapurihäiriöistä vuokraluukussa. Ymmärtänet, että kun vihaamaasi naista häiritään, häiriintyvät lapset samalla. En kyllä ymmärrä miksi olet ottanut jonkun toisen parisuhteen, josta et todellisuudessa tiedä mitään, noin sydämenasiaksesi.
Jaa, että nyt se on ap:n syy, jos lapset kärsii äitinsä päätösten takia kaupungin vuokraluukussa. Pettämätöntä mamma-logiikkaa, jossa mies väännetään syylliseksi tarinoilla ja asioiden muotoiluilla, josta Putinkin olisi kateellinen.
Ihan itsehän totesit "Todellakaan tuollaiselle akalle ei tarvitse antaa mitään ymmärrystä. Toivottavasti saa tuntea kunnolla nahoissaan yh-äidin ihanan arjen jossain kaupungin vuokraluukussa, kun hörhöt häiriköi 24/7 seinän takana" .
Älä nyt työnnä päätäsi pensaaseen ja kanna vastuu sanomistasi. Et ole tosiaankaan mikään järjen jättiläinen, paremminkin tyhmä kuin saapas. Itse sinä vääristelet muiden sanoja ja tahaallaan väärinymärrät ja mielesi pahoitat. Olet todella nolo.
Vierailija kirjoitti:
Ap osui asian ytimeen. nykynaiset ovat pölvästejä ja luusereita. Siis turhan moni. Niistä hyvistähän ei täällä kirjoiteta...
T: Ap
Toivottavasti ei tarvitse tanssia paljain jaloin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitiko kipeitä lapsia? Vai menikö työt senkin edelle.Joskus on vaan parempi erota.
Ei tarvitse passata miestä eikä siivota hänen sotkujaan. Ai niin, eihän keksityn tarinan nainen tehnyt mitään, mieshän kaiken teki. Pösilö olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse passata miestä eikä siivota hänen sotkujaan. Ai niin, eihän keksityn tarinan nainen tehnyt mitään, mieshän kaiken teki. Pösilö olet.
Kyllä tarina on ihan tosi ja en edes ole kirjoittanut noita viestejä joista minua "syytät".
Ap
Ruusuissa on piikkejäkin ja liian helposti erotaan. Nykyaika korostaa narsistisia piirteitä ja itsekkyyttä. Lapse kärsivät eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lähinnä iltaisin jotain pieniä hommia, koska oli esimiesasemassa ja työpaikka pyöri vuorokauden joka tunti. Ei toki öisin tehnyt töitä, mutta iltaisin kävi läpi juttuja vuorotyöntekijöiden kanssa. Työssä oli koko ajan niin paljon muutoksia, ettei niitä voi käydä läpi ns hyvissäajoin.
Ap
No tuo nyt ei kyllä kuulosta pahalta. Minä ajattelin, että käyttää useita tunteja tuhon hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja nyt olet jotenkin sijaistraumatisoitunut?
Onhan näitä naisia ja miehiä, jotka kummastelevat, kun joku heidän kaverinsa tai sukulaisensa ei löydä kumppania tai vaimo lähti, vaikka oli niin hyvä mies.
Jos on ystävilleen ja läheisilleen mukava, ei välttämättä ole sitä suljettujen ovien takana kumppanilleen tai edes sopiva parisuhteeseen, vaikka muita ihmissuhteita olisikin.
Nämä ei lyö, ei juo, ei juokse vieraissa ja käy töissä turvatakseen lapsilleen elannon eivät ole mitään erityisen ja ihmeellisen hyvän kumppanin ominaisuuksia vaan se vaadittava minimi. Ei noista mitään olalle taputuksia tarvita, ne kuuluvat parisuhteeseen ja lasten elämää rahoittaminen perheeseen.
Parisuhteeseen vaaditaan myös muita ominaisuuksia ja niistä suurin osa henkisiä. Esimerkkinä epäitsekkyys, jota todella tarvitaan, erityisesti jos on lapsia. Elämä muuttuu parisuhteen myötä ja lasten saannin jälkeen, ei voi enää paahtaa töissä illat ja viikonloput, kuten teki sinkkuna tai lapsettomana, prioriteettien tulee muuttua. Jos ne eivät muutu, ei se kumppani välttämättä siinä vierellä kauaa pysy.
Kaverisi oli sen naisen mielestä huono puoliso parisuhteessa. Sellaisista otetaan ero. Tuliko sulle yllätyksenä, ettei naisilla ole velvollisuutta pysyä suhteessa sellaisten miesten kanssa, joista eivät tykkää ja jotka tekevät naisen elämästä raskaampaa kuin sinkkuna on? Näyttää siltä, ettet oikein vieläkään sitä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi oli sen naisen mielestä huono puoliso parisuhteessa. Sellaisista otetaan ero. Tuliko sulle yllätyksenä, ettei naisilla ole velvollisuutta pysyä suhteessa sellaisten miesten kanssa, joista eivät tykkää ja jotka tekevät naisen elämästä raskaampaa kuin sinkkuna on? Näyttää siltä, ettet oikein vieläkään sitä tajua.
Lähinnä ihmettelen sitä, että miksi täälläkin naiset aina kurkku suorana valittavat, kun on vain huonoja miehiä. Sitten kukaan realistinen mieskään ei kelpaa, jossa ei oikeasti ole vikaa ja elää vain niin kuin elämän realiteetit yhteiskunnassa pakottavat. Ei hänkään ilosta niitä hommia tee, mutta kun on pakko, ettei kuole nälkään ja lapsetkin pitää ruokkia.
Ap
Ruusuilla tanssiminen on kivuliasta. Ainakin ilman kenkiä.
En minäkään olisi semmoisen ihmisen kanssa, jonka täytyy työnsä vuoksi olla saavutettavissa 24/7. Toki ymmärrän, että joskus on poikkeustilanteita ja työt vaativat enemmän panostusta, mutta jos tuo on enemmän sääntö kuin poikkeus olen sitä mieltä, että mies priorisoi työnsä ennen kumppaniaan ja perhettään, enkä suostuisi tuommoiseen.