Muutettiin kerrostaloon asuntoon joka on aivan hissin vieressä ja se on ahdistavaa!
Meille sisälle kuuluu tosi hyvin kun ihmiset kulkee edes takaisin ja se aiheuttaa stressiä. Oikeasti koko ajan joku tulee ja menee, tässä viimeisen kymmenen minuutin aikana hissin ovi on käynyt jo 3 kertaa. En pysty rentoutumaan kotona ollenkaan paitsi tuon rappukäytävästä kuuluvan melun takia myös siksi että tiedän että meiltä kuuluu hyvin äänet siihen oven ulkopuolelle, missä naapurit odottelevat hissiä. Miestä ei kuulemma haittaa niin paljon mutta itse aina hyssyttelen. Onneksi tämä ei ole pitkäaikainen asunto vaan päästään myöhemmin tänä vuonna muuttamaan muualle...
Kommentit (22)
Me asutaan myös hissin oven vieressä eikä mua kyllä nuo äänet ole koskaan haitanneet. Oletko muutenkin ahdistusherkkä ihminen?
Mulla oli noin ja oli pakko muuttaa.
Minä asun alatasanteen ja hissin vieressä. Ei häiritse. Se mikä häiritsee ja ärsyttää on lumien tömistely . Putsatkaankengät siinä harjassa. Se häiritsee minkä antaa häiritä.
Sekin on kuule aika ahdistavaa kun vessat on AINA rakennettu kaikissa 60-luvun taloissa eteiseen, eli käytävään todennäköisesti kuuluu vessaäänet kun naapurit odottavat sitä hissiä.
Tää on niin tätä kerroatalop...aa mille ei voi mitään
Minä olen aina asunut hissin seinän takana ja se ei ole koskaan häirinnyt minua. Sen sijaan minua häiritsevät suunnattomasti ihmisten aikaansaamat äänet naapuriasunnoista, puhe, askeläänet ja musiikki, tv-äänet jne.
Talon alatasanne on ensimmäinen asuinkerros ja hissi siellä keskellä. Alkuun kuului kävelystä kolina. Sitten laitettiin matto koko matkalle ovelta hissille. Hienoa!
Mun asuntoni olisi pohjaltaan muuten neliö, mutta hissikuilu syö yhdestä nurkasta palan. Ja voi kyllä, aina kuuluu kun joku hissiä käyttää. Se ei tosin niinkään äänenä häiritse, enemmän haittaa talon muutenkin olematon äänieristys ja sen ansiosta kaikkien mahdollisten äänten kantautuminen niin käytävästä kuin naapureista.
Miksi hissi muuten tehdään ihan joidenkin asuntojen seinää vasten. Hienoa jos ei ole siellä joissakin taloissa. Samoin alakerroksissa käytävä vilkas ja autoliikenne +huoltoautot.
En ymmärrä hissejä muissa asuintaloissa kuin missä asuu vanhoja ja sairaita. Ihmisten kunnot rapisevat hurjaa tahtia, kun normaalia liikuntaa ei harrasteta ja sitten jää sen lisäksi vielä pienet porrasmatkatkin tekemättä. Nuoret ja terveet ihmiset.
Hanki ulko- ja väliovi, joissa on parempi äänieristysluokka.
En asu hissin vieressä ja silti kuuluu hissin äänet. Joskus jos on oikein hiljaista niin kuuluu naapurirapun hissin äänet. Onneksi kaikki asukkaat ovat kotihiiriä, joten illan aikana saattaa pari kertaa kulkea eestaas. Mutta kyllä tuohon tottuu.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä hissejä muissa asuintaloissa kuin missä asuu vanhoja ja sairaita. Ihmisten kunnot rapisevat hurjaa tahtia, kun normaalia liikuntaa ei harrasteta ja sitten jää sen lisäksi vielä pienet porrasmatkatkin tekemättä. Nuoret ja terveet ihmiset.
Jotenkin on huonekalut saatava ylimpiin kerroksiin. Jos sinä haluat kantaa kaiken rappuja pitkin niin mikäs siinä. Ja nuorilla ja terveilläkin voi esim. jalka murtua, joten siinä olisi kiva viidennestä kerroksesta hyppiä portaat alas ja sitten takaisin ylös.
Kerrostalossa kannattaa aina huomioida nuo yhteiset tilat suhteessa omaan kämppään. Itse asuin kerran pyykkituvan päällä ja toiste en sitä virhettä tee.
Vierailija kirjoitti:
Sisäoven asennus?
Saako niitä edes nykyään enää asentaa? Ainakaan rakennettaviin ei saa.
Vierailija kirjoitti:
En asu hissin vieressä ja silti kuuluu hissin äänet. Joskus jos on oikein hiljaista niin kuuluu naapurirapun hissin äänet. Onneksi kaikki asukkaat ovat kotihiiriä, joten illan aikana saattaa pari kertaa kulkea eestaas. Mutta kyllä tuohon tottuu.
Olisipa täälläkin kotihiiriä. No keskellä päivää on rauhallisempaa, mutta iltapäivästä iltakymmeneen on jatkuvaa liikettä, nytkin äsken joku lähti ulos ja joku toinen saapui kotiin. Ehkä pitäisi alkaa pitää kuulokkeita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sisäoven asennus?
Ei tähän viitsi mitään alkaa asentelemaan vaikka saisikin, kun muutetaan pois muutamien kuukausien päästä. Tämä talo on muutaman vuoden vanha, eikä asuntoihin ole silloin asennettu väliovia.
Ap
Minua ahdistaa ajatus kerrostalossa asumisesta, hyi helvetti. Onneksi ei ole tarvinnut, aina olen asunut omakotitalossa.
no voi viddu sentää