Miksiköhän jotkut ei ymmärrä Fingerporin huumoria.
Kaveri ei ymmärrä,mutta minä en aina hänen huumoria.
Kommentit (36)
Jos osa on mauttomia joidenkin mielestä. Ja osa käy järkeen.
Maalaiset ja vanhukset eivät ymmärrä koska Fingerporissa on paljon nuorisokieltä ja kaupunkilaisten käyttämiä ilmaisuja.
Tosikot eivät yleensä ymmärrä huumoria. Mahtaa olla tylsää sellainen elämä.
Vierailija kirjoitti:
Maalaiset ja vanhukset eivät ymmärrä koska Fingerporissa on paljon nuorisokieltä ja kaupunkilaisten käyttämiä ilmaisuja.
en ole huomannut tuossa käytettävän nuorison käyttämää kieltä. osaisiko sarjan tekijä edes nuorison käyttämää kieltä.
Mielensäpahoittajat ei tykkää mistään.
Ihmetyttää sen suosio. Samanlaista mitä on ihmisillä puheessa jatkuvasti. Minulla ainakin. Enkä ajatellut sen olevan niiiin hauskaa että sellaisella tienaisi ja ihmiset lukisi..
Vaatii jonkinlaista kielellistä lahjakkuutta
Vierailija kirjoitti:
Olen maalainen vanhus ja joudun usein selittämään nuoremmille niitä juttuja.
T. Rivo Riitta
Minusta se oli hauskaa vasta kun luin niitä sattumalta kerran kuumeessa. En tiedä miten oli aivotoimintaan vaikuttanut yksinkertaistavasti 😅 Ymmärrän kyllä niitä mutta en yleensä pidä toisteista jorinaa ja pikkutuhmuuksia hauskana huumoria.
Kulunut vitsi. Sitä ei aina jaksa ymmärtää. Välillä yrittävät "virkistää" jollain sisäpiirijutulla, jota ei tajua kuin promille lukijoista.
Vierailija kirjoitti:
Höpö, höpö. Fingerporin huumori on enemmänkin sanaleikkejä ja puujalkavitsejä.
https://www.hs.fi/fingerpori/car-2000009374432.html
"Insinööri Könönen siirtyi ruohonjuuritason tehtäviin."
https://www.hs.fi/fingerpori/car-2000009355628.html
"Nykyään aina kun avaan radion, siellä on Ruben Stiller!"
Enemmän minua naurattaa Fingerporin jutut kuin Ville Rannan pilapiirrokset.
Pidän huumorista ja olen mieleltäni sellainen, että näen monissa asioissa sen hauskan ja hupaisan puolenkin. Mutta Fingerpori harvoin huvittaa minua, koska sen huumori on mielestäni jotenkin yksinkertaista ja toisaalta liian usein myös kaksimielistä alapää-huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en ole huomannut tuossa käytettävän nuorison käyttämää kieltä. osaisiko sarjan tekijä edes nuorison käyttämää kieltä.
Oli siinä englannin yo (jou)-kuuntelu.
Monet Fingerporit on puujalkavitsejä, joka vaatii tietynlaista huumorintajua. Usein myös nojataan sanojen käyttöön ja kaksoisnerkityksiin, pitää olla kielellustä älyä ja yleissivistystä jotta ne tajuaa. Ja vaikka vitsit tajuaa niin ei ne silti kaikkia naurata.
Me ihmiset ollaan erilaisia. Toiset näkee huumoria sielläkin mikä toista loukkaa tai tympäsee.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää sen suosio. Samanlaista mitä on ihmisillä puheessa jatkuvasti. Minulla ainakin. Enkä ajatellut sen olevan niiiin hauskaa että sellaisella tienaisi ja ihmiset lukisi..
Eli "harmi, kun en itse keksinyt noin yksinkertaista tapaa tienata"?
Kahvilan mainoskyltti.
Poikkea kahville, kahvia poikkeaville.
Minä ymmärrän, mutta se on useimmiten paskaa huumoria.