Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä on aina luonani enkä saa omaa aikaa

Vierailija
19.02.2023 |

Ärsyttää niin julmetusti

Mieshen kanssa oltu yhdessä vuosi ja hän punkkaa luonani lähes joka yö. Silloin tällöin käy kotonaan katsomassa postit ja kastelemassa viherkasvit mutta ei ole yöpynyt siellä kuukausiin. Luonani osallistuu kotitöihin tasavertaisena (patisteltuna ja vähän aikaa sen jälkeen kun olen sanonut että saisi osallistua enemmän) ja maksaa puolet yhteisistä kustannuksista (sähkö, vesi, ruuat yms)

Kaipaisin kuitenkin älyttömästi omaa aikaa. Sitä että saisin olla rauhassa omassa kodissani ja tehdä mitä haluan tai olla tekemättä asioita. Nyt en voi esimerkiksi jättää siivoamatta koska saan valitusta siitä että miksi minä edellisviikolla sanoin että miehen pitää siivota jos itsekään en nyt jaksa niin tehdä. En voi myöskään kutsua ystävää kahville kävelyn jälkeen ilman että soitan ja kysyn että käyhän varmasti, oletko pukeissa. Ei siis sanoisi että en voi kutsua, mutta ärsyttää olla tilivelvollinen silti.

Olen luonnostani muut huomioon ottava, toisin kuin mies joka varmasti luo tämän ongelman. Siinä missä minä automaattisesti kysyn hänenkin mielipidettään, hän ei tajuaisi tehdä samaa. Mutta en vain osaa olla huomioimatta toista joka täällä kuitenkin on. Siksi olen ehdottanut, että mies menisi joskus vaikka viikoksi kotiinsa. Tästä ehdotuksesta alkaakin sitten kamala vinkuminen että eikö hän muka tee tarpeeksi ja vastahan hän maksoi kauppaostokset tai siivosi viemärit tai jotain muuta. Ja lopulta jos hän johonkin lähtee niin lähtee ovet paukkuen ja en voi nauttia siitä omasta ajasta kun olemme riidoissa.

Mitä helvettiä tässä nyt tekisi? Ärsyttää.

Niin ja minä olen päivät töissä 8h + tunti matkoihin, mies tekee sillä välin noin 6h etätöitä ja katsoo elokuvia tai pelaa tuomallaan pleikkarilla loppuajan. Hän siis saa joka arkipäivä omaa aikaa ja tuo on se asia jonka koen eniten epäreiluksi.

.

Kommentit (611)

Vierailija
181/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap katosi kuin pieru Saharaan?

Vierailija
182/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kirjoittanut ketjuun ilmeisesti kolme viestiä, mutta sivulle 9 päästessä tarina on muuttunut niin että mies muutti ap:n luokse ensitreffeiltä, ap ei ole miehen asuntoa nähnyt, anoppia ei ole tavattu tai kavereille esitelty, mies on it miljonääri, mies on köyhä, mies ei tee ollenkaan töitä, miehellä on jo vaimo siellä asunnossa, asuntoa ei edes ole, viherkasvi muuttunut lukuisiksi kukiksi, kukat varmaan tehneet miehestä homon (tätä ei vielä ehdotettu mutta ei voi kaukana olla), ja vielä mitä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko vierailleet 'anoppilassa'? Soita miehen mammalle joskus, niin saat väkisinkin lisätietoa miehestä.

Miksi anoppilassa pitäisi käydä jo tässä vaiheessa? Minä esittelin vasta kahden vuoden seurustelun jälkeen. Kävin kotona niin harvoin, ettei tullut aiemmin esiteltyä. 

Asuitteko jo yhdessä? On fiksua ottaa selvää taustoista ja suvun tavoista ennen yhteenmuuttoa. Siinä voi iskeä kätensä askaan, jos ostaa sian säkissä.

Vierailija
184/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, onpa pökäle ! Sanot että haluat viikon oma aikaa ja hän ei noteeraa toivettasi, vaan alkaa luetella mitä on tehnyt kun kyse oli ihan eri asiasta.

Olet vielä kiltti ap.

Vierailija
185/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa mitä ap!

Mä oon asunut jo 20 vuotta ilman miestä ja on niin kivaa, että koskaan en sun virhettä!!!

Vierailija
186/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on kirjoittanut ketjuun ilmeisesti kolme viestiä, mutta sivulle 9 päästessä tarina on muuttunut niin että mies muutti ap:n luokse ensitreffeiltä, ap ei ole miehen asuntoa nähnyt, anoppia ei ole tavattu tai kavereille esitelty, mies on it miljonääri, mies on köyhä, mies ei tee ollenkaan töitä, miehellä on jo vaimo siellä asunnossa, asuntoa ei edes ole, viherkasvi muuttunut lukuisiksi kukiksi, kukat varmaan tehneet miehestä homon (tätä ei vielä ehdotettu mutta ei voi kaukana olla), ja vielä mitä :D

Nämä on kommentoijien pohdintoja, eikä tarinan kulun faktoja. Sinä se nokkela oletkin. Oletko ihan luokkasi priimus?

Ps. Kukka on viherkasvi

Vierailija
187/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulethan ap kertomaan miten käy ja onko miehellä enää edes omaa asuntoa tai työpaikkaa.

Tsemppiä, olen lähes samassa tilanteessa ja kyllä syö hyvinvointia

Vierailija
188/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko vierailleet 'anoppilassa'? Soita miehen mammalle joskus, niin saat väkisinkin lisätietoa miehestä.

Miksi anoppilassa pitäisi käydä jo tässä vaiheessa? Minä esittelin vasta kahden vuoden seurustelun jälkeen. Kävin kotona niin harvoin, ettei tullut aiemmin esiteltyä. 

Asuitteko jo yhdessä? On fiksua ottaa selvää taustoista ja suvun tavoista ennen yhteenmuuttoa. Siinä voi iskeä kätensä askaan, jos ostaa sian säkissä.

No eihän sitä sen suvun kanssa seurustella. Eipä ole tullut mieleenkään tuollaistakin pitäisi etukäteen selvittää. 

Vierailija
189/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulethan ap kertomaan miten käy ja onko miehellä enää edes omaa asuntoa tai työpaikkaa.

No onhan sillä työpaikka, jos tekee kuusi tuntia etätöitä päivässä. Miten nyt yrität vääntää ettei olisi edes töitä. 

Vierailija
190/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuelämää-sarjassa Carrie käski kotimies-Aidania jättämään hänet rauhaan tunniksi kotiinpaluun jälkeen.

Carrie päätti itse, milloin oli riittävän palautunut jaksaakseen Aidanin länkytystä ja parisuhteilua.

Kääntäen: kotiinpalaavaa isää ei saanut häiritä turhalla mekastuksella tai puheella. Vasta palauttavan nojatuolihetken jälkeen!

Vierailija
191/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan sillä työpaikka, jos tekee kuusi tuntia etätöitä päivässä. Miten nyt yrität vääntää ettei olisi edes töitä. 

Ilmeisesti töitä on vaan silloin, kun ap ei ole kotona.

Vierailija
192/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sille että tarvitset myös omaa aikaa.

Myös että on omassa asunnossaan x ajan viikossa. Jos ei käy niin ette sovi toisillenne. Pitää kunnioittaa toisen rajoja ja myös asunto on sinun.

Vierailija
193/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän sitä sen suvun kanssa seurustella. Eipä ole tullut mieleenkään tuollaistakin pitäisi etukäteen selvittää. 

Ei niin. Me käydään puolin ja toisin anoppilassa kerran vuodessa eikä ikinä jouluna vaan joulut vietetään aina kahdestaan kotona. Kumpikin voi käydä sitten yksin vanhempiaan moikkaassa, kun siltä tuntuu. 

Vierailija
194/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen tarvii myös yksityisyyttä. Sano sille se. Tommoset roikkujat on ärsyttäviä.

Vierailija
195/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö se ole aika luonnollista jos ap työskentelee normaaliin virka aikaan ja matkat töihin ovat tunti suuntaansa?

Vierailija
196/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö niitä töitä yleensä tehdä päiväsaikaan, kuten myös ap tekee? Minä teen etätöitä ja ehdin tehdä kotijumpat ennen kuin puoliso tulee kotiin töistä. Hänellä kuitenkin menee aikaa työmatkaan. 

Vierailija
197/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No myttä härrekuudendo. Tavat opitaan vanhemmilta ja suvulta kulta pieni.

Maailma ei ole niin ruusuinen, miltä se näyttää.

Yhden seukkailukaverin äiti oli luulosairas. Isänsä ja veljensä alkkiksia.

Seukkailukaveri oli paranoidinen skitso, alkkis, rikollinen sosiopaatti, joka osasi piilottaa piirteensä riittävän kauan saadakseen kiintymään itseenä. Esitti herrasmiestä, valehteli lähes kaikesta jopa äidilleen. Hain lopuksi lähesymiskiellon hullulle.

Vierailija
198/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin ap kertoo aloitusviestissään, että mies tekee töitä silloin kun ap on töissä. 

Vierailija
199/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuelämää-sarjassa Carrie käski kotimies-Aidania jättämään hänet rauhaan tunniksi kotiinpaluun jälkeen.

Carrie päätti itse, milloin oli riittävän palautunut jaksaakseen Aidanin länkytystä ja parisuhteilua.

Kääntäen: kotiinpalaavaa isää ei saanut häiritä turhalla mekastuksella tai puheella. Vasta palauttavan nojatuolihetken jälkeen!

Miehen tekemäksi tämä on OK, suorastaan suotavaa, mutta jos nainen edes ehdottaa tällaista, hän on itsekäs paska. Mutta toisaalta, miksi nainen ei saisi edes pienen hetken päivästä olla itsekäs paska? Miksi se itsekkäänä paskana oleminen on miesten yksinoikeus?

Vierailija
200/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No myttä härrekuudendo. Tavat opitaan vanhemmilta ja suvulta kulta pieni.

Maailma ei ole niin ruusuinen, miltä se näyttää.

Yhden seukkailukaverin äiti oli luulosairas. Isänsä ja veljensä alkkiksia.

Seukkailukaveri oli paranoidinen skitso, alkkis, rikollinen sosiopaatti, joka osasi piilottaa piirteensä riittävän kauan saadakseen kiintymään itseenä. Esitti herrasmiestä, valehteli lähes kaikesta jopa äidilleen. Hain lopuksi lähesymiskiellon hullulle.

Jaa en minä jaksaisi anoppilassa ravata niin useasti, että voisin päätellä diagnoosit äidin luulosairaudesta ja isän ja veljen alkoholismista ennen kuin alan vakavasti seurustella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä