"Vankilassa voi leipoa, laulaa karaokea ja käydä kuntosalilla"
Teksti on iltiksen artikkelista, joka on maksumuurin takana, mutta tuo näkyy. Raskaan työn raatajana korpeaa ihan suunnattomasti, että verorahoista maksan tälle porukalle karaoket ja kuntosalit, vaikka itselläni ei ole niihin mahdollisuutta. Onko muita, joita vankien hyvä elintaso ärsyttää?
Kommentit (161)
Vankilassa voi myös tehdä työtä ja saada palkkaa. Pelata pleikkaria päivät pitkät ja opiskella ilmaiseksi. Lomaa saa usein ja terveydenhoito on parempaa kuin monella siviilissä.
Vankilassa on iloa, valoa ja Olavia!
Nykyisin ei enää uskota rangaistuksiin. Sen sijaan on tärkeää olla positiivinen ja vahvistaa hyvää käytöstä. Tämä näkyy niin kriminaalipolitiikassa kuin lastenkasvatuksessakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla niin huonosti mene että vankeja kadehtisin. Kadehdin elämässään hyvin menestyviä mutta näin me olemme erilaisia.
Niin. Vankilassa on vain yksi asia huonosti: seura.
Sulla ei ole mahdollisuutta laulaa karaokea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla niin huonosti mene että vankeja kadehtisin. Kadehdin elämässään hyvin menestyviä mutta näin me olemme erilaisia.
Jep. Ei kiinnosta tatuoitujen klanipäiden seura. Onneksi nykyään on tosin muitakin vaihtoehtoja. Jos joskus joudun vankilaan niin vaihdan sukupuolta niin pääsee naisten seuraan naisvankilaan. Ai että
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, olisi vaikea kestää niitä elämänkoulun käyneitä kalluja. Muuten ei tuottaisi ongelmaa.
Onko niiden karaoke-emännät hottiksia?
Vapauden rajoittaminen on vankeusrangaistus. Sitä vankeus nimenomaan tarkoittaa. Ei rangaistuksen tarkoitus ole kurjuuttaa ja kiduttaa vankia vankeuden aikana.
Aiemmista ketjuista kyllä tiedetään että kurjat olot vangille vankilassa on se mitä kansan syvät rivit (esim. av) toivovat. Jokin epämääräinen "TUNNE" siitä että eihän niillä nyt noin hyvät olot saa olla, rikollisilla.
voiko pelata pleikkaa myös ja röökata?
Parempi elintaso vankilassa on kuin pienipalkkaisella duunarilla Helsingissä.
Tää aihe on aina yhtä kuuma. Kyllä syntyy keskustelua. Onhan se nyt niin väärin tavan kansalaista kohtaan että vangit ei kärsi heidän mielestään riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Parempi elintaso vankilassa on kuin pienipalkkaisella duunarilla Helsingissä.
No höpö höpö nyt taas.
Vierailija kirjoitti:
Vapauden rajoittaminen on vankeusrangaistus. Sitä vankeus nimenomaan tarkoittaa. Ei rangaistuksen tarkoitus ole kurjuuttaa ja kiduttaa vankia vankeuden aikana.
Aiemmista ketjuista kyllä tiedetään että kurjat olot vangille vankilassa on se mitä kansan syvät rivit (esim. av) toivovat. Jokin epämääräinen "TUNNE" siitä että eihän niillä nyt noin hyvät olot saa olla, rikollisilla.
Onko se kurjuuttamista ja kiduttamista, jos ei pääse leipomaan tai salille? En itsekään kannata mitään Monte Criston kreivi -meininkiä, mutta jotain rajaa näihin. Jos vangilla on mahdollisuuksia sellaiseen mitä tavallisella kunnollisella työtä tekevällä ihmisellä ei ole, ei järjestelmä ole oikeudenmukainen.
Ap
Minua ärsyttää ennemminkin se, että rikosten uhreille ei moisia luksuksia suoda.
Vangit saa tarvittaessa paljon enemmän terapiaakin kuin uhrit.
Vankien tulisi ehdottomasti tehdä jotain yleishyödyllisten työtä, jolla kustantavat kaikki vankeinhoidon kustannukset, oikeudenkäynnistä aiheutuneet kulut sekä korvaukset rikoksen uhrille.
Niiden päälle harkitaan sopiva varsinaisen rangaistusten istumisaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ei kiinnosta tatuoitujen klanipäiden seura. Onneksi nykyään on tosin muitakin vaihtoehtoja. Jos joskus joudun vankilaan niin vaihdan sukupuolta niin pääsee naisten seuraan naisvankilaan. Ai että
M40
Kai tiedät, että naisvangit ovat lihavampia kuin vapaudessa elävät naiset? Naisvangeissa on myös paljon tatuoituja ja lyhyttukkaisia. Naiset myös joutuvat vankilaan vanhempina kuin miehet, joten mitään parikymppisiä kauniita laihoja missejä siellä ei juurikaan ole.
Juo vähemmän kaljaa niin on varaa kuntosaliin, ei se nyt niin paljoa maksa. Saati leipominen tai karaoke.
Erittäin kiinnostava vaihtoehto huonolle sosiaaliturvalle!