Minä vuonna Suomessa alettiin syödä tortilloja, fajitaksia yms
Kommentit (15)
90-luvulla. Ehkä loppupuolella (?) alkoi ilmestyä ainakin meidän lähi k-markettiin näitä Old El Paso -ateriasettejä.
90-luvulla yleistyi, muistan kun taco-kuoret tuli myyntiin. Cantina West oli tosiaan Helsingissä pitkään, eli sanon 80-lukua minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Joskus 1980-luvun puolivälissä ainakin oli jo yksi ravintola Helsingissä, joka tarjosi texmexiä.
Muistin väärin, Cantina West avattiin vuonna 1990.
Muistan 1990-luvun lopun kun tuli maalta Helsinkiin ja pääsi syömään johonkin meksikolaiseen paikkaan
Muistaakseni Turussa joskus 1500-luvulla 🤔
Valmistin ekat tortillaletut 1980-luvulla meksikolaisen naisen kanssa ja erilaisia paputäytteitä niihin. Niin kauan kuin kaupoista ei saanut valmiita tex mex-sotkuja väkersin kaiken alusta alkaen itse.
Söin fajitaksen enimmäisen kerran 2020-luvulla. Tosi kätevä eväs. Sitä ennen söin vain leipää samoilla täytteillä (hihittää).
Kysymys taisi olla yleinen. Se että Helsingissä oli yksi ravintola ysärin alussa, ei ole vastaus vaan se, koska niitä syötiin Pihtiputaan sivukylissä.
2000-luvun alussa ruokakulttuuri muuttui rajusti. Syömisestä tuli kuluttamista. Yleisintähän taitaa ainakin Stadissa olla nykyään ne Kauko-Idän pöperöt. Kiinalainen, sushi, intialainen.
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla. Ehkä loppupuolella (?) alkoi ilmestyä ainakin meidän lähi k-markettiin näitä Old El Paso -ateriasettejä.
Muistui myös mieleeni, että kotitaloudessa 90-luvun alkupuolella tehtiin chili con carnea ja opetettiin, että täytetty tortilla on nimeltään taco.
Vierailija kirjoitti:
Valmistin ekat tortillaletut 1980-luvulla meksikolaisen naisen kanssa ja erilaisia paputäytteitä niihin. Niin kauan kuin kaupoista ei saanut valmiita tex mex-sotkuja väkersin kaiken alusta alkaen itse.
Panit sen naisen "tacoon" vähän täytettä ;)
Minä olin v 93 kesätöissä Ruotsissa, ja opin tekemään tex mex tyylistä ruokaa. Oli aika vierasta minulle, mutta ei mitenkään täysin uusi käsite.
Ateriapakkaukset tulivat kauppoihin 90-luvun laman aikana noin 30 vuotta sitten..
Hesassa oli texmex-ravintola jo 80-luvun lopussa.
Tortillat olivat ainakin minun lapsuudessani lihapullien asemassa oleva perusruoka, ja olen -92 syntynyt pikkukaupungin maalaiskylän kasvatti. Jos nyt oikein muistan, niin koulussakin niitä oli.
Joskus 1980-luvun puolivälissä ainakin oli jo yksi ravintola Helsingissä, joka tarjosi texmexiä.