Milloin laitatte pääsiäiskoristeet?
Tänään on laskiaissunnuntai, eli kirkkovuoden mukainen paastonaika alkaa. Eli aika ennen pääsiäistä. Suomessa ei minusta kuitenkaan ole tähän aikaan vielä laitettu mitään pirteitä pääsiäistipuja esille. Mutta milloin sitten? Tuntuu, että jos niitä käyttää vain ihan pääsiäispyhinä, aika jää lyhyeksi, ja jos on kivoja kattausjuttuja, ne voisivat piristää tätä kevättalvea.
Eli milloin te laitatte pääsiäisvärit kattauksiin ym?
Kommentit (26)
Onko muita mielipiteitä? Niiltä, jotka tykkäävät laittaa esim teeman mukaisia kaitaliinoja.
Joulukoristeistahan kaikilla on oma mielipiteensä.
Ap
En vietä pääsiäistä, koska siitä tulee kevät ja kesä mieleen, ja inhoan molempia. Pistän vaan verhot kiinni ja avaan taas syksyllä.
Voihan ne koristeet ottaa käyttöön milloin itse haluaa. Miellä laitetaan vasta 1-2 vkoa ennen pääsiäistä.
Pääsiäiskoristeet laitetaan torstaina, päivää ennen pitkäperjantaita.
En milloinkaan, ihan turhaa hömpötystä.
Mä en osaa mitään tarkkaa sanoa, että milloin laitan, mut nyt just tässä parin päivän sisään oon miettinyt, et ois kiva laittaa jo jotain keväistä, pääsiäiseen liittyvää. Mulla on vielä ihan ok-näköinen joulutähti pöydällä, johon ensimmäiset "kevätkoristeet" ajattelin laittaa, joten... Varmaan siirrän tuon joulutähden jonnekin ja laitan jonkun keväisemmän liinan (ei mulla mitään tipu/pupuliinoja ole ollenkaan) ja ostan ensimmäiset tulppaanit. Ehkä otan jonkun neutraalin pääsiäiskoristeen siihen mukaan. Siis nää nyt tässä lähipäivinä, siinähän sitä sitten vois lisäillä koristeita vähitellen, pääsiäisen lähestyessä.
Palmusunnuntaina laitan. Mulla ei kylläkään ole mitään pupuja tai tipuja tai muutakaan vastaavaa tiimarikrääsää, ainoastaan käsin maalattuja erikokoisia pääsiäismunia.
Naapuruston virpoville lapsille varaan suklaamunia, mutta nehän katoavat vadilta ennen iltaa kun lapset ovat käyneet.
Vierailija kirjoitti:
Palmusunnuntaina laitan. Mulla ei kylläkään ole mitään pupuja tai tipuja tai muutakaan vastaavaa tiimarikrääsää, ainoastaan käsin maalattuja erikokoisia pääsiäismunia.
Naapuruston virpoville lapsille varaan suklaamunia, mutta nehän katoavat vadilta ennen iltaa kun lapset ovat käyneet.
Ei minullakaan ole tiimarikrääsää, vain aitoja Fabergé-munia laitan esille.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä, että on tarpeen olettaa, että muiden koristeet on krääsää. Mutta kiitos vastauksesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En koskaan.
tämä
Se on kyllä jännä, että suomalaisia ei kiinnosta pääsiäinen ollenkaan. Kaikki keskittyy vaan jouluun. Olen vasta viime vuosina tajunnut, miten kivoja pääsiäiskoristeita on olemassa. Joten ehkä pari viikkoa ennen pääsiäistä laitan jotain koristeita.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä jännä, että suomalaisia ei kiinnosta pääsiäinen ollenkaan. Kaikki keskittyy vaan jouluun.
Mua taas ei voi vähempää kiinnostaa mitkään juhlapyhät.
Jouluna ja juhannuksena eikä mulla edes ole pääsiäiskoristeita.
Miksi juhlittu juhlaa ennen kuin se on? Pääsiäiskoristeet laitetaan pääsiäisenä, ei pitkänä perjantaina tai paaston aikana. Juhlakautta voi sitten viettää haluamansa ajan.
Tai voihan ne pääsiäiskoristeet laittaa heti tapaninpäivänä, jolloin puolitoista kuukautta olleet joulukoristeet jo kyllästyttää.
Meillä juhlia juhlitaan silloin kun ne on.
Kuistilla on näköjään vielä viime vuotisetkin esillä.
Pajukransseja, joissa tipuja ja höyheniä. Mutta vain parissa ikkunassa.
Monille suomalaisille pääsiäinen ei tarkoita mitään muuta, kuin neljän päivän vapaata. Alkon myyntiä kun tarkastelee pääsiäisen alla, niin monelle se on vaan neljän päivän putki.
Inhoan pääsiäiskoristeita. Ei tuu.