Onko yleistäkin, että saman perheen lemmikit kaikki kuolevat ennen kuin ...
...lajin/rodun km. ikä on saavutettu?
Kun kisssagate paljastui joulun alla seuraajille tarjotussa lahjavideossa - jo viides kissa ko. taloudessa huonokuntoisena, ja kun seuraajat patistivat viemään sen lääkäriin, alkoi täyshiljaisuus - aiemmin nimellä "Väri_käs Blog_gaaja! esiintynyt somevaikuttaja muutti itsensä "Bloggaajan Porinat"-nimelle. Tarkoitus oli varmaan häivyttää jälkiä aikaisempaan somehistoriaan.
Varmasti aikamoinen yhteensattuma, jos samassa taloudessa kaikki viisi kissaa joudutaan lopettamaan reilusti ennen kuin ne ovat saavuttaneet edes keskimääräistä elinikää.
Lemmikkieläintä ei pidä ottaa, ellei siitä halua pitää huolta. Toivottavasti tähän talouteen ei enää koskaan tule pehmolelua kummempaa "lemmikkiä". Eräs kissasta huolestunut teki asiasta yhteenvetovideon
. Bloggaaja jatkaa jankkaamistaan, ettei ole kenellekään tilivelvollinen kissan tilanteesta, mutta ikävä tosiasia on, että vastauksia vaille jääneet kysymykset hiertävät henkilöhistoriassa paljon pidempään kuin rehellinen tunnustus, mikäli asiat olivat pielessä ja ne on viimein korjattu.
Mutta toistaiseksi siis vaitiolo kissan kohtalosta jatkuu edelleen ja jokainen, joka harkitsee ko. henkilön palveluksien käyttämistä esimerkiksi somessa, toivottavasti ottaa huomioon tämän puolen ko. henkilössä. Yhteistyö potentiaalisen lemmikinlaiminlyöjän kanssa ei tuota goodwilliä kenenkään yrittäjän tuotteille.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
ehkä talon ilmassa on jotain mikä sairastuttaa?
Voi tietty olla mahdollista, kissoilla on ollut astmaa. Mutta on myös syöpiä sun muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin parketit oli niin vesivaurioisia että joku homeongelma ihan mahdollinen.
Huono ruoka, hoitamattomat hampaat ja muut vaivat, käsittelyaineilla kyllästetyt petimateriaalit, myrkyllisten huonekasvien nakertelu, asunnon tai maaperän erittämät toksiinit, juomaveden epäpuhtaudet..syitä voi olla monta.
Selvästi hän tekee jonkin valtavan kardinaalimunauksen kissojen hoidossa sen lisäksi ettei huomaa kun ne ovat sairaita. Jos hänelle vielä ilmestyy kissa on tehtävä eläinsuojeluun ilmoitus että selvitetään mitä hän tekee mikä johtaa siihen ettei kissa elä edes puolta keskimääräisestä eliniästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tietty olla mahdollista, kissoilla on ollut astmaa. Mutta on myös syöpiä sun muuta.
Ja miten huono hoito aiheuttaa syöpää? Vaikutat aika vastenmieliseltä hullulta, jos olet tämän ketjun takana.
Astmaattinen kissa kuulostaa oudolta. Mutta toisaalta eikö ta pp a v an huono sisäilma näkyisi asunnossa asuvissa ihmisissä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten huono hoito aiheuttaa syöpää? Vaikutat aika vastenmieliseltä hullulta, jos olet tämän ketjun takana.
Oletko Pipsa? Jos olet, niin pystyt vielä puhdistamaan maineesi sillä että selvität mikä on johtanut tuohon tilanteeseen ja kerrot sen rehellisesti kaikille ja pahoittelet. Ihminen mokaa joskus ja silloin on paras olla rehellinen ja korjata ongelma eikä yrittää lakaista sitä maton alle. Ja uusi kissa ilman mitään selitystä tai vakuutusta siitä että ongelmat on korjattu olisi kyllä viimeinen niitti.
Selitys voi olla niinkin yksinkertainen kuin kissoille myrkyllinen huonekasvi?
Mulla oli nuorena kaksi maatiaiskissaa, kissat sairastuivat ja kuolivat reippaan vuodrn välein. Toinen 7- ja toinen 9-vuotiaana. Ensimmäisem kohdalla olin aidosti ymmärtämätön kissan terveydentilaan liittyen ja ell oli vihainen nähdessään missä kunnossa kissa oli, pakko lopettaa siihen paikkaan.
Toisen kissan vein kahden päivän nuutuneen syömättömyyden jälkeen lääkäriin ja tutkimuksista sekä toimenpiteistä huolimatta kissa myöhemmin oli lopetettava.
Varsinkin ensimmäisen lopetuksen jälkeen olin aidosti vihainen ja pettynyt itseeni, kun en ollut osannut nähdä kissan kärsimystä ja päätin, etten enää ota lemmikkejä. Näistä nyt aikaa toistakymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Huono ruoka, hoitamattomat hampaat ja muut vaivat, käsittelyaineilla kyllästetyt petimateriaalit, myrkyllisten huonekasvien nakertelu, asunnon tai maaperän erittämät toksiinit, juomaveden epäpuhtaudet..syitä voi olla monta.
Mistä voi tietää mikä kissan peti on turvallinen ja mikä käsitelty vaarallisella aineella? Itse olen myös kissan lelujen kanssa miettinyt, että mistä voin tietää lelujen olevan turvallisia eikä niistä liukene mitään kissan suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli nuorena kaksi maatiaiskissaa, kissat sairastuivat ja kuolivat reippaan vuodrn välein. Toinen 7- ja toinen 9-vuotiaana. Ensimmäisem kohdalla olin aidosti ymmärtämätön kissan terveydentilaan liittyen ja ell oli vihainen nähdessään missä kunnossa kissa oli, pakko lopettaa siihen paikkaan.
Toisen kissan vein kahden päivän nuutuneen syömättömyyden jälkeen lääkäriin ja tutkimuksista sekä toimenpiteistä huolimatta kissa myöhemmin oli lopetettava.
Varsinkin ensimmäisen lopetuksen jälkeen olin aidosti vihainen ja pettynyt itseeni, kun en ollut osannut nähdä kissan kärsimystä ja päätin, etten enää ota lemmikkejä. Näistä nyt aikaa toistakymmentä vuotta.
Mikä ne kissat oli saanut niin huonoon kuntoon noin nuorella iällä?
Vierailija kirjoitti:
Eli eri kuolinsyitä?
Tule-vaivoja, syöpiä, joillakin oli tuntematon syy. Ainakin yhdellä oli astma, mahdollisesti myös tällä viimeisellä coonilla, jonka katoaminen on täysin vaiennettu
Vierailija kirjoitti:
Astmaattinen kissa kuulostaa oudolta. Mutta toisaalta eikö ta pp a v an huono sisäilma näkyisi asunnossa asuvissa ihmisissä myös.
Nno, kyllä se on näkynytkin, emännän tekemissä videoissa hän on usein kröhinyt ja sanonut, että aamukäheys kestää jopa pari tuntia. Kuvien perusteella aluksi normikuntoinen lattia on tummunut ja näyttänyt ottaneen kosteusvahinkoa - liekö pesty liian reippailla vesillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä voi tietää mikä kissan peti on turvallinen ja mikä käsitelty vaarallisella aineella? Itse olen myös kissan lelujen kanssa miettinyt, että mistä voin tietää lelujen olevan turvallisia eikä niistä liukene mitään kissan suuhun.
Itse olen ostanut petejä, jotka voi pestä 60 asteessa tai tehnyt pedin itse. Lähtökohtaisesti ajattelen, jos peti on valmistettu kaukoidässä ja sitä ei voi vesipestä, niin materiaali ei ole turvallinen.
Vierailija kirjoitti:
Selitys voi olla niinkin yksinkertainen kuin kissoille myrkyllinen huonekasvi?
Ei näytä olevan huonekasveja taloudessa.
Tai sitten on vain huono tuuri. :(
Kissat meillä ovat kaikki eläneet lähes parkymppisiksi, mutta hevosilla on ollut sairauksia ja onnettomuuksia senkin edestä. On tosi huolellinen hoito, analysoidut rehut monta kertaa päivässä, aina lämmintä vettä saatavilla, vapaa kulku isoon hyväpohjaiseen tarhaan, säännölliset eläinlääkärintarkastukset ja kengitykset, lisärehut, fyssarit ym. tarpeen mukaan. Ja silti vähän väliä tulee jotain. Ei koskaan mitään mikä liittyisi toisiinsa, eikä mitään normaaleja juttuja, kuten ähkyjä, vaan kaikkea ihan outoa ja ennakoimatonta.