Voi ristus kun nää uudet kodit on rumia :( Tuo keittiö ennen kaikkea!!!
Kommentit (216)
Kaunishan tuo on. Ja isoista ikkunoista tulee kivasti valoa, suomalaisissa taloissa on usein tosi pienet ikkunat ottaen huomioon että pimeää on lähes 9 kk vuodesta. Valaistustakaan ei kovin hyvin osata suunnitella ja käyttää hyödyksi sisätiloissa. Omaan käyttöön tosin isompi saareke koska kokkaillaan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo keittiö mitenkään kamala tai ruma ole. Säilytystilaakin näyttäisi olevan runsaasti. Jokainen valitkoon itse kyökkinsä värityksen. Minun silmää se miellytti.
En halua arvostella, mutta ihmettelen, että vieläkin on ihmisillä varaa rakentaa kallista hukkatilaa eli kahden kerroksen korkuisia olohuoneita. Kukakohan pesee ne ylemmät ikkunat? On kuulemma olemassa itse puhdistuvia ikkunoita, mutta en vain jaksa oikein uskoa niihin. Muutaman vuoden kuluttua maisema saattaa näyttää niiden läpi aika harmaalta.
Aina voi palkata jonkun, kotitalousvähennys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on ruma koska ei ole rintsikka. Karseat värit koska ei ole vaaleanpunaista. Kalsea koska missä live laugh love kyltti ja pari sisustuskynttilää? Eihän tossa keittiössä voi emännöidä kunnolla ja tehdä kaikkea itse alusta asti. Tilaa tarvitaan koska Virtaset, Lahtiset, Kiviset ja Soraset ovat tulossa viikonloppuna yökyläilemään. Räiskäleitä voissa paistaessa kärytkin leviää ikävästi Pentikin verhoihin ja Ektorp sohvaan.
Miten kukaan voi haluta tällaista keittiötä 2023? Viimeistään tulevaisuudessa ne tajuaa kuinka hankalaa tuolla on toimia ja hankkivat leivinuunin ja kunnon leipälapion niinkuin Myrskyluodon Maijalla oli. Espoolaisten status kärsi nyt kyllä tästä ymmärtämättömyydestä.
Meni nyt sarkasmit hukkaan. Ei toimi.
Ei maalaisille tietenkään.
Ei mennyt tuokaan putkeen. Koetas vielä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei todellakaan ole himokokkaajan paratiisi. Todella vähän laskutilaa suunniteltu ja saarekkeestakin vie valtaosan induktioliesi. Kyllähän tuossa aamupuurot keittää ja mikrossa surauttaa kersalle soseet.
Tämäpä. Ei sovi kaikille. Meillä tehtiin viime kesänä keittiöremppa. Saareketta mietittiin, mutta hylättiin se. Onneksi. Ostettiinkin keittiöön laadukas 4 hengen Pohjanmaan Kalusteen ruokapöytä tuoleineen. Ollut kovassa käytössä ja ollaan tykätty. Laskutilaa on reilusti.
Saareke ja keittiönpöytä ei kyllä sulje toisiaan pois. Voi ottaa molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo keittiö on kaunis ja käytännöllinen.
Ainakin Oikotien aktiivisimmat somekommentoijat näyttävät itse asuvan joissakin puolipaneloiduissa homehelveteissä tai 70-luvun lähiökerrostaloissa, ei niistä käsin liene kuin yksi syy muiden uusien ja kalliiden kotien haukkumiselle.
Kaikkea muuta kuin käytännöllinen. Ehkä hyvä sellaisessa perheessä, jossa syödään mikrossa lämmitettyjä eineksiä. Kauneudesta voi olla eri mieltä. Tuo kaappiseinä on asia, josta tulevaisuudessa halutaan eroon.
Mitä ruokalajeja tuossa keittiössä ei voi mielestäsi tehdä, jos vain mikroeinekset onnistuisi sinulta? Anna konkreettisia esimerkkejä.
En ole tuo jolle kommentoit, mutta juurikin esim pullan tai leivän leipominen on mahdotonta, koska ei ole tasotilaa pelleille ja sille leipomiselle. Tai leipomusten jäähdyttämiselle. Itseä korventaa juurikin tuo leipomisen mahdottomuus tässä "esteettisessä" keittiötyylissä. Kun asia olisi todella helposti korjattavissa sillä, että liedelle olisi tilaa sillä seinällä jossa on myös allas ja saareke olisi kokonaan työskentelytasoa. Mutta rakennusyhtöt haluaa säästää, ja tekevät allasseinästä niin lyhyen ettei liesi mahdu siihen. Sitten yritetään keittiön toimimattomuus piilottaa sillä että laitetaan keittiöstä esteettisesti silmää miellyttävä. Tulee halvemmaksi kuin että tila olisi tarpeeksi iso toimivalle keittiölle.
Kyllä tuossa mahtuu leipomaan. Suht samanlainen tila itsellä ja leivon ja kokkaan paljon. Etenkin kun ei ole kaikki kodinkoneet pöydillä vaan piilossa kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Väri on se sama vaaleanharmaanruskea, joksi kevyen liikenteen väylä lopputalvesta muuttuu, kun lumen sekaan jauhautuu hiekkaa.
Mutta mikäs siinä jos itse tykkäävät.
Sitä sen sijaan ihmettelen, että näkyy joilakin olevan varaa rakentaa. Turha heidän ainakaan valitella, kun asuminen on niin kallista eikä rahat riitä mihinkään.
Pankista sitä lainaa saa. Palkalla se maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei todellakaan ole himokokkaajan paratiisi. Todella vähän laskutilaa suunniteltu ja saarekkeestakin vie valtaosan induktioliesi. Kyllähän tuossa aamupuurot keittää ja mikrossa surauttaa kersalle soseet.
Tämäpä. Ei sovi kaikille. Meillä tehtiin viime kesänä keittiöremppa. Saareketta mietittiin, mutta hylättiin se. Onneksi. Ostettiinkin keittiöön laadukas 4 hengen Pohjanmaan Kalusteen ruokapöytä tuoleineen. Ollut kovassa käytössä ja ollaan tykätty. Laskutilaa on reilusti.
Saareke ja keittiönpöytä ei kyllä sulje toisiaan pois. Voi ottaa molemmat.
Eiköhän tuo riipu käytettävissä olevista neliöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väri on se sama vaaleanharmaanruskea, joksi kevyen liikenteen väylä lopputalvesta muuttuu, kun lumen sekaan jauhautuu hiekkaa.
Sitä sen sijaan ihmettelen, että näkyy joilakin olevan varaa rakentaa. Turha heidän ainakaan valitella, kun asuminen on niin kallista eikä rahat riitä mihinkään.
Voi ristus. 🙄
Ja sitten seuraava latteus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ristus. 🙄
En ymmärrä näitä miten on varaa ja kallista hokijoita. Kaikki ei ole pa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ristus. 🙄
No miten noihin näkyy olevan varaa ja kallista hokijoille pitäisi mielestäsi vastata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yksiö myynnissä Helsingissä. Yksi ainoa olisi toistaiseksi sen halunnut ostaa, mutta kun ei saanut siihen lainaa. Olisi maksanut sen palkallaan, mutta kun ei sitä sillä ollut tarpeeksi.
Ne ajat, kun käytiin hakemassa pankista lainaa tavallisen ihmisen palkkaa vastaan, ovat olleet ja menneet. Nyt pitää olla ihan oikeasti hyvätuloinen ja pysyä sellaisena, että pankki taipuu lisää antamaan. Fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yksiö myynnissä Helsingissä. Yksi ainoa olisi toistaiseksi sen halunnut ostaa, mutta kun ei saanut siihen lainaa. Olisi maksanut sen palkallaan, mutta kun ei sitä sillä ollut tarpeeksi.
Ne ajat, kun käytiin hakemassa pankista lainaa tavallisen ihmisen palkkaa vastaan, ovat olleet ja menneet. Nyt pitää olla ihan oikeasti hyvätuloinen ja pysyä sellaisena, että pankki taipuu lisää antamaan. Fakta.
Justiinsa ostettiin talo ja pankista saatiin lainaa. Keskituloisia ollaan töissä käydään.
Suomalaiset on kateellista kansaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä onkin ihan ylihintaista. Ei varmasti saakkaan yksi henkilö 300000 e lainaa jotta voi sen kopin ostaa. Asuntokauppaa käyään muuallakin kuin pks.
Nätti on. Neutraaklit värit kestää aikaa. Rauhallisen sävyisessä kodissa rentoudun itse parhaiten. Ei liikaa rojua. Pihaa tuskin ovat vielä ehtineet laittaa jos vasta valmistunut, kaikki aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä onkin ihan ylihintaista. Ei varmasti saakkaan yksi henkilö 300000 e lainaa jotta voi sen kopin ostaa. Asuntokauppaa käyään muuallakin kuin pks.
Reilusti alle puolitoista sataa, hintaa on tiputettu jo moneen kertaan. Ja se asunto on Helsingissä, ei saada muutettua sitä muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Justiinsa ostettiin talo ja pankista saatiin lainaa. Keskituloisia ollaan töissä käydään.
Juujuu.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on kateellista kansaa.
Kadekortti nostettu!
Seuraava latteus?
Omaa silmää miellyttää tuo että kodin koneet ei ole tasoilla vaan kaapissa ja integroitu ja liesituuletin liedessä.
Ei tuo keittiö mitenkään kamala tai ruma ole. Säilytystilaakin näyttäisi olevan runsaasti. Jokainen valitkoon itse kyökkinsä värityksen. Minun silmää se miellytti.
En halua arvostella, mutta ihmettelen, että vieläkin on ihmisillä varaa rakentaa kallista hukkatilaa eli kahden kerroksen korkuisia olohuoneita. Kukakohan pesee ne ylemmät ikkunat? On kuulemma olemassa itse puhdistuvia ikkunoita, mutta en vain jaksa oikein uskoa niihin. Muutaman vuoden kuluttua maisema saattaa näyttää niiden läpi aika harmaalta.