Voi ristus kun nää uudet kodit on rumia :( Tuo keittiö ennen kaikkea!!!
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin rakentaa meidän uuteen kotiin kunnon keittiö jossa vähintään se 15 metriä laskutilaa. Pitäähän mamman nyt kunnolla leipomaan päästä koko suvulle. Se kun on niin kovin muodikasta nyt varsinkin täällä pääkaupunkiseudulla.
Modernin keittiön omistaja otti nyt kovin nokkiinsa. Miksiköhän meni noin tunteisiin? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että tätä keittiötä nyt parjataan kovasti kun ei ymmärretä että kaikkia ei samalla tavalla kiinnosta se ruuanlaitto. Kaikki ei tarvitse eikä edes halua enempää laskutilaa. Jos olet himo kokkaajia tai leipoja niin sitten. Monilla espoolaisilla kokin virkaa toimittaa tänä päivänä Wolt tai puolivalmisteiset ruokaboksit eikä tarvetta ole millekkään emännän keittiölle.
Sen kyllä ymmärrän, että Espoossa. Jep jep.
Avokeittiö on kyllä ihan käsittämätön keksintö. Ymmärrän ratkaisun, jos tilaa ei ole, mutta en jos se ei ole ongelma. Nykyään saneerataan miljoonien edustusasuntoihin avokeittiöt. Ei, keittiö pitää pystyä sulkemaan ovella, jotta illallisille palkattu henkilökunta voi hoitaa esillepanon ja sotkut siellä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hetkinen, tuossa ei tosiaan ole liesituuletinta? What? Selittäkää!
Onhan siinä lieden keskellä. Tuohan on tätäpäivää, imusuunta muuttuu.
En ymmärrä näitä talonrakentajia, jotka eivät laita katolle kunnon huippuimuria jonkun hiilisuodatinsysteemin sijaan. Paras on viedä käryt suoraan ulos, ei pitäisi olla vaikea ratkaista suunnitteluvaiheessa.
Minä taas ihmettelen että rakennetaan omakotitalo niin pienelle tontille, että se on melkein naapuritalossa kiinni, siinähän menee tavallaan koko idea hukkaan mielestäni, pääkaupunkiseudulla taitaa vaan olla ainoa mahdollisuus omakotitalo asumiseen.
En itsekään valitsisi noin pelkistettyä ja steriiliä keittiötä, mutta se on nykyään muotia ja monen ihmisen mieleen ja kuten tiedetään, makuasioista ei voi kiistellä.
Vierailija kirjoitti:
Oon varmaan outo, mut en oo oikein innostunut näistä keittiö-olohuone yhdistelmistä. Ainakaan ilman mitään tilanjakajaa tai näköestettä.
Mulla on kaksi sotkevaa teiniä eikä muutenkaan olla mitään himosiivoojia ja matkustan + teen pitkää työpäivää ja keittiö on meillä välillä hyrskyn myrskyn.
Tulisin oikeasti hulluksi jos pitkän työpäivän pitäisi olohuoneen sohvalta katsella likaista liettä, kattiloita ja paistinpannua ja lautasröykkiöitä ja ties mitä teinien jättämää :D
Lisäksi tykkään et keitiössä voi touhuilla rauhassa ja kuunnella vaikka radiota ja muu porukka voi olkkarin puolella katsoo vaikka leffaa. Tykkään siis erilaisista tiloista enkä siitä että olis vaan yksi huone.
Samoin. Meillä on keittiö, ruokasali ja olohuone erikseen. Keittiössä (20m2) on myös arkiruokapöytä. Isompi keittiö olisi mukava, mutta tuo on ihan toimiva. Ruokasali on keittiön vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin rakentaa meidän uuteen kotiin kunnon keittiö jossa vähintään se 15 metriä laskutilaa. Pitäähän mamman nyt kunnolla leipomaan päästä koko suvulle. Se kun on niin kovin muodikasta nyt varsinkin täällä pääkaupunkiseudulla.
😂 😂
Enemmän mua kauhistuttaa se rakentamisen laatu. 20v moni taloista on täysin purkukuntoisia. Monet ihmiset eivät edes ymmärrä miten omaa taloaan tulee huoltaa ja pilaavat sillä jo talon. Halvoista ja huonoista materiaaleista rakennetaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo keittiö on kaunis ja käytännöllinen.
Ainakin Oikotien aktiivisimmat somekommentoijat näyttävät itse asuvan joissakin puolipaneloiduissa homehelveteissä tai 70-luvun lähiökerrostaloissa, ei niistä käsin liene kuin yksi syy muiden uusien ja kalliiden kotien haukkumiselle.
Soso, 1970-luvun lähiötaloissa on hyvä pohja, tilaa, parkkitilaa ja upeat pihat. Mä asun sellaisrssa enkä ikinä ole tehnyt näitä typeriä haukkuma-aloituksia. Itse valitsin, ostin ja maksoin. Tykkään.
Toki on selvää, että ap asuu jossain peräkamarissa tai tuetussa asumismuodossa ja haaveilee ehkäpä 15. vuotta jo turhaan omasta talosta tai mistä tahansa, missä voi rauhassa kiskoa viinaa ja kukkaa hoitajan estelemättä.
Mua kiinnostaa nähdä myös kuva ap:sta itsestään. Katotaas onko läskiä vai lihasta, ruma nenä, pattipolvet jne.
Vierailija kirjoitti:
Noista puista sanoisin, että kaadatettiin mekin tontiltamme männyt pois, koska ne ei loppujen lopuksi olleet oikein kivan näköisiäkään, kun nehän oli vain korkeita runkoja, ja vasta siellä jossain korkeuksissa oli sitten ne tuuheat oksat. Suurin syy oli kuitenkin ne neulaset. Koko tontti oli täynnä niitä ja ne aiheuttaa sammaloitumista. Mänty kuuluu mun mielestä metsään ja kallioisille harjuille, joissa se on komea puu.
Kuusi ei haittaa samalla tavalla ja se on tuuhea alhaalta lähtien. Mieluummin kunnon kuusi kuin nämä iän ikuiset tuijat. Naapuri istutti tontilleen kivaan ryhmään katajia, ja ne vasta nättiä on.
En päässyt lukemaan tuota ap:n juttua, mutta tuo yksi kuva pihalta antaa aika ankean kuvan. Mutta nythän onkin kyse ihan uudesta, vasta rakenteilla olevasta talosta ja pihapiiristä, joten eihän sitä lopputulosta voi tietää. Vähän kummastutti, että mikä tuo oikealla oleva harmaa iso rakennusrumilus on. Tuleeko se olemaan näköalana sitten vai tuleeko sen eteen vielä jotain.
Ulkoapäin näyttää juuri siltä, mitä nykyään suositaan. Onkohan talo kahdessa kerroksessa vai voiko nuo yläikkunat olla todella samaan huoneeseen kuin alemmat ikkunat. Sitten on kyllä vaikeata pesemisen kanssa.
Mutta uusi talo on aina uusi talo.
Se oikealla oleva iso harmaa rumilus on harkkotalo. Se rapataan myöhemmin, suositus on että vasta noin vuoden asumisen jälkeen. Luultavasti siitä tulee valkoinen talo.
En tajua, miten tyhmiä ihmiset on.
Ja aina arvostellaan puuttomia uusia asuinalueita. Vuodessako ne puut ja pensaat kasvaa tonteille?! Miltä te kuvittelette että rintamamiestalo alueilla näytti vuonna 1949? Samalta kuin nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä talonrakentajia, jotka eivät laita katolle kunnon huippuimuria jonkun hiilisuodatinsysteemin sijaan. Paras on viedä käryt suoraan ulos, ei pitäisi olla vaikea ratkaista suunnitteluvaiheessa.
Huippari on kallis ja turha, ja liesituulettimet yleensä rumia tötsiä. Kyllä se aktiivihiilisuodatin nyt vain oikeasti toimii ja puhaltaa takaisin huoneilmaan tehokkaasti ilman käryjä.
Väri on se sama vaaleanharmaanruskea, joksi kevyen liikenteen väylä lopputalvesta muuttuu, kun lumen sekaan jauhautuu hiekkaa.
Mutta mikäs siinä jos itse tykkäävät.
Sitä sen sijaan ihmettelen, että näkyy joilakin olevan varaa rakentaa. Turha heidän ainakaan valitella, kun asuminen on niin kallista eikä rahat riitä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo keittiö on kaunis ja käytännöllinen.
Ainakin Oikotien aktiivisimmat somekommentoijat näyttävät itse asuvan joissakin puolipaneloiduissa homehelveteissä tai 70-luvun lähiökerrostaloissa, ei niistä käsin liene kuin yksi syy muiden uusien ja kalliiden kotien haukkumiselle.
Harkitsen juuri muuttoa 70-luvun lähiökerrostaloon. Ne ovat sopivassa iässä, isot remontit juuri tehty, puut ehtineen kasvaa ympärille niin että on verheää. Tilavaan keittiöön on suunniteltu mahtumaan ruokapöytä, ja oven saa kiinni. Parhaassa tapauksessa talossa on vielä jäljellä kylmäkellari. Jos löydän talon, jossa se on suunniteltu säilyttää, niin sellaiseen suuntaan.
Miksi käytät Vapahtajan nimeä kanssaihmisten haukkumiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huippari on kallis ja turha, ja liesituulettimet yleensä rumia tötsiä. Kyllä se aktiivihiilisuodatin nyt vain oikeasti toimii ja puhaltaa takaisin huoneilmaan tehokkaasti ilman käryjä.
Olen asiasta täysin eri mieltä. Meillä on Haltonin ammattikeittiöön tarkoitettu KSA filttereillä varustettu huuva ja elektronisesti ohjattu huippari katolla. On käsittämätöntä kuinka rasvaisiksi rosteriset suodattimet tulevat yhden kunnon paistokerran jälkeen. Käytännössä heitetään astiapesukoneeseen joka kerta sen jälkeen kun on paistettu suurempia määriä jotain tai grillattu. Kotitalouksiin tarkoitettujen liesituulettimien suodattimien kanssa ei tajua kuinka paljon rasvaa niihin kertyy, kun se sitoutuu sisälle rakenteisiin. Huuva on asennettu kahden metrin korkeuteen ja se on selvästi keittotasoa suurempi. Sen alla mahtuu hyvin työskentelemään ja siinä on hyvä valo. En vaihtaisi mihinkään, tosin kerrostalossa taitaa olla mahdotonta toteuttaa, paitsi koko kiinteistön saneerauksen yhteydessä.
Rakentaminen on ollut järkyttävällä tasolla jo sen 50 vuotta tässä maassa. Toki yksittäisiä poikkeuksiakin löytyy, mutta ihmetyttää mihin kaikkeen saisseen köyhät tunkevat satojatuhansiaan.
Nykyrakentaminen on 100% rahastusta. Paskoja materiaaleja ja valkoisia migreenipintoja joka paikassa. Hyi että.
Vierailija kirjoitti:
Rakentaminen on ollut järkyttävällä tasolla jo sen 50 vuotta tässä maassa. Toki yksittäisiä poikkeuksiakin löytyy, mutta ihmetyttää mihin kaikkeen saisseen köyhät tunkevat satojatuhansiaan.
Ne ajattelee että kun näyttää kalliilta niin kaikki muut luulee että ollaan varakkaita. ;)
Luulen, että tätä keittiötä nyt parjataan kovasti kun ei ymmärretä että kaikkia ei samalla tavalla kiinnosta se ruuanlaitto. Kaikki ei tarvitse eikä edes halua enempää laskutilaa. Jos olet himo kokkaajia tai leipoja niin sitten. Monilla espoolaisilla kokin virkaa toimittaa tänä päivänä Wolt tai puolivalmisteiset ruokaboksit eikä tarvetta ole millekkään emännän keittiölle.