Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi ristus kun nää uudet kodit on rumia :( Tuo keittiö ennen kaikkea!!!

Kommentit (216)

Vierailija
161/216 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen keittiö on nyt muotia. 10-20 vuoden päästä sitten rakennetaan väliseiniä avokeittiöiden ja olkkarin väliin jos se vaan on mahdollista.

Tai mistä minä tiedän. Voihan olla, että nuori kaarti haluaakin tällaisia keittiöitä hamaan tulevaisuuteen.

Itse olen kohta 50v, ja nimenomaan haluan, että keittiö ja olkkari ovat erillään. En kaipaa rasvan käryä ja rasvalikaa olkkarin puolelle, ja sinne sitä väistämättä leijuu. Samaten minua inhottaa ajatus, että keittiön sotkut näkyvät olkkariin asti.

Meillä on avointa tilaa olkkari ja iso ruokailuhuone, ja ne ovat siis läpitalon mitalla.

Vieressä on seinän ja leveähkön oviaukon (ei oven) takana oleva keittiö, jossa on kunnolla laskutilaa kolmella seinällä, ja sinne mahtuu neljän hengen ruokapöytäkin arkeen. Ruokailutilassa on 16 hengen pöytä.

Henkkoht en ole koskaan tykännyt myöskään saarekkeista. Vaikka olisi umpikeittiö ja sen keskellä saareke, niin poistaisin saarekkeen.

Vierailija
162/216 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis, harmooninen, persoonaton. Omistajat tykkää, se pääasia. Meidän muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/216 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen keittiö on nyt muotia. 10-20 vuoden päästä sitten rakennetaan väliseiniä avokeittiöiden ja olkkarin väliin jos se vaan on mahdollista.

Tai mistä minä tiedän. Voihan olla, että nuori kaarti haluaakin tällaisia keittiöitä hamaan tulevaisuuteen.

Itse olen kohta 50v, ja nimenomaan haluan, että keittiö ja olkkari ovat erillään. En kaipaa rasvan käryä ja rasvalikaa olkkarin puolelle, ja sinne sitä väistämättä leijuu. Samaten minua inhottaa ajatus, että keittiön sotkut näkyvät olkkariin asti.

Meillä on avointa tilaa olkkari ja iso ruokailuhuone, ja ne ovat siis läpitalon mitalla.

Vieressä on seinän ja leveähkön oviaukon (ei oven) takana oleva keittiö, jossa on kunnolla laskutilaa kolmella seinällä, ja sinne mahtuu neljän hengen ruokapöytäkin arkeen. Ruokailutilassa on 16 hengen pöytä.

Henkkoht en ole koskaan tykännyt myöskään saarekkeista. Vaikka olisi umpikeittiö ja sen keskellä saareke, niin poistaisin saarekkeen.

Just tää. Laitan paljon ruokaa, laitetaan myös koko perheen voimin ja välillä ystävien kanssa. Meillä on keittiö johon kaikki mahtuu. En halua avomallista keittiötä koskaan. Ällöttää se rasvan. määrä joka leijuu yläkaappeihin kiinni, samoin käryt, vaikka olisi kuinka tehokas liesituuletin. Tykkään myös, että kahvinkeitin, yleiskone, vedenkeitin, paahdin, tehosekoitin ym saavat olla tasoilla esillä, eikä niitä tarvitse piilottaa komeroon tai aamiiskaappiin.. Ymmärrän että ne halutaan piilottaa jos ja kun on avokeittiö ja kaikki mahdollinen näkyy olohuoneeseen.

Vierailija
164/216 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo keittiö on kaunis ja käytännöllinen.

Ainakin Oikotien aktiivisimmat somekommentoijat näyttävät itse asuvan joissakin puolipaneloiduissa homehelveteissä tai 70-luvun lähiökerrostaloissa, ei niistä käsin liene kuin yksi syy muiden uusien ja kalliiden kotien haukkumiselle.

Kaikkea muuta kuin käytännöllinen. Ehkä hyvä sellaisessa perheessä, jossa syödään mikrossa lämmitettyjä eineksiä. Kauneudesta voi olla eri mieltä. Tuo kaappiseinä on asia, josta tulevaisuudessa halutaan eroon.

Mitä ruokalajeja tuossa keittiössä ei voi mielestäsi tehdä, jos vain mikroeinekset onnistuisi sinulta? Anna konkreettisia esimerkkejä.

En ole tuo jolle kommentoit, mutta juurikin esim pullan tai leivän leipominen on mahdotonta, koska ei ole tasotilaa pelleille ja sille leipomiselle. Tai leipomusten jäähdyttämiselle. Itseä korventaa juurikin tuo leipomisen mahdottomuus tässä "esteettisessä" keittiötyylissä. Kun asia olisi todella helposti korjattavissa sillä, että liedelle olisi tilaa sillä seinällä jossa on myös allas ja saareke olisi kokonaan työskentelytasoa. Mutta rakennusyhtöt haluaa säästää, ja tekevät allasseinästä niin lyhyen ettei liesi mahdu siihen. Sitten yritetään keittiön toimimattomuus piilottaa sillä että laitetaan keittiöstä esteettisesti silmää miellyttävä. Tulee halvemmaksi kuin että tila olisi tarpeeksi iso toimivalle keittiölle.

Meillä on saman verran suunnilleen laskutilaa ja ihan hyvin onnistui pullan leipominen. Tuossa saarekkeen päässä mahtuu ihan hyvin pyörittämään pullat. Toinen pelti saarekkeen toiseen päähän ja toinen pannunalusen päälle liedelle.

Vierailija
165/216 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytalot ovat hyvin samannäköisiä. Olleet jo 20 vuotta. Valkoista ja tylsää.

Vierailija
166/216 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Avokeittiöt ovat terveisiä sieltä ihan jostain. Optiossa tai jossain oli joitain vuosia sitten juttua suomalaisesta firmasta, joka vuokraa vapaa-ajan luksuskohteita Suomesta lähinnä erittäin varakkaille ulkomaalaisille. Yksi kriteereistä oli se, että kohteessa ei ole avokeittiötä. Avokeittiö on pirttikulttuuria. 

Vierailija
167/216 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mua kauhistuttaa se rakentamisen laatu. 20v moni taloista on täysin purkukuntoisia. Monet ihmiset eivät edes ymmärrä miten omaa taloaan tulee huoltaa ja pilaavat sillä jo talon. Halvoista ja huonoista materiaaleista rakennetaan.

Tasakatot, räystäiden puute. 🙄 Nykyisin luullaan, että Suomi on siirtynyt Kalifornian auringon alle.

No, sehän muistetaan miten kävi, kun viimeksi näin rakennettiin. Tasakatoista tehtiin harjakattoja viimeistään 80-luvulla.

Vierailija
168/216 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykytalot ovat hyvin samannäköisiä. Olleet jo 20 vuotta. Valkoista ja tylsää.

Ne ovat enimmäkseen kivitaloja. Puutalot ovat sitten niitä mustia. Mustaa ja valkoista, siinä ne suomalaisten omakotitalojen nykyiset värit.

Kun kaikki talot ovat alueella samanlaisella pienellä tontinpläntillä samannäköisiä, -kokoisia ja -värisiä, mistä sitä tietää pimeän aikaan kotiinsa tulla, kun pienessä hönössä tulee? Kun avain ei käänny tai älylukon numerosarja ei avaa, sitten vasta sen huomaa, että ei tää olekaan mun koti.

Vierailija
169/216 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyrakentaminen on 100% rahastusta. Paskoja materiaaleja ja valkoisia migreenipintoja joka paikassa. Hyi että.

Puutikuista ja muovikalvosta kasattuun hökötykseen en muuttaisi koskaan enkä uskaltaisi laittaa latin latia kiinni

Vierailija
170/216 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aloituksen keittiössäon kaapinovien takana kaikki kodinkoneet. Tiskikone, uuni, mikro, jääkaappi ja pakastin. Tuo kaksiovinen kaappi on kai aamiaiskaappi.

Todella tylsä, jopa ruma ratkaisu, mielestäni

Kaappitilaakaan ei paljoa ole, kun miettii,mitä kaikkea kodinkoneita ovien takana on.

Näyttää hyvin epäkäytännölliseltä keittiöltä.

Mutta minä olenkin vanhanaikainen, ja haluaisin sellaisen vanhanajan pirtin.

Vierailija
171/216 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunnoista jätettäisiin kaikki sisäseinät pois, niin olisi avaraa eikä kellään olisi mitään salattavaa.

Vierailija
172/216 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te olette niin ilkeitä? Ei kukaan teitä pakottaa siellä asumaan.

Vierailija
173/216 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä noissa pystyy kapeaharteinen hyvin liikkumaan. Pitää tosin vähän varoa yhdistetyssä eteisessä ja keittiössä ettei kaada soppakattilaa sisääntulossa.

Vierailija
174/216 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tätä keittiötä nyt parjataan kovasti kun ei ymmärretä että kaikkia ei samalla tavalla kiinnosta se ruuanlaitto. Kaikki ei tarvitse eikä edes halua enempää laskutilaa. Jos olet himo kokkaajia tai leipoja niin sitten. Monilla espoolaisilla kokin virkaa toimittaa tänä päivänä Wolt tai puolivalmisteiset ruokaboksit eikä tarvetta ole millekkään emännän keittiölle.

Tuossa keittiössä kykenee yhä hyvin tekemään perusruoat ja leivonnaiset perusperheelle. Ei tarvitse syödä pelkkää valmisruokaa. Ehkä voisi vaatia optimointia tehdä yhtä aikaa pullaa, leipää ja 10 hengen illallinen, mutta siihen tosiaan pitää olla se himokokkaaja jota harva on. Väitän että 90% normikokkaajista tuo on täysin riittävästi tilaa.

Itselläni on laskutilaa noin 50cm eli viidesosa tuosta keittiöstä, enkä syö ikinä eineksiä ja leivän leipominenkin onnistuu ihan helposti. Ennen tätä keskustelua en edes tiennyt että jollekin tämän kokoinen laskutila olisi täysi este ruoanlaitolle, saati sitten moninkertaisesti isompi tila!

Vierailija
175/216 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te olette niin ilkeitä? Ei kukaan teitä pakottaa siellä asumaan.

Siis ei saisi sanoa omaa mielipidettäään mielipidepalstalla? Outoa, miksi tätä sitten yleensä pidetään pystyssä?

Ota huomioon, että tämä ei ole kyseisen talon/perheen ylläpitämä instagram tai vastaava, johon ei uskalla laittaa muuta kuin kehuvia ja ylistäviä kommentteja. Tämä on kaikkien suomalaisten palsta ja ketju. Toiset kehuvat, toiset haukkuvat ja jotkut ovat sitten siinä keskivaiheilla. Sitä sanotaan mielipiteenvaihdoksi, vaikkakin osin kärkevästikin. Mutta sekin on molemminpuolista.

Vierailija
176/216 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ruma koska ei ole rintsikka. Karseat värit koska ei ole vaaleanpunaista. Kalsea koska missä live laugh love kyltti ja pari sisustuskynttilää? Eihän tossa keittiössä voi emännöidä kunnolla ja tehdä kaikkea itse alusta asti. Tilaa tarvitaan koska Virtaset, Lahtiset, Kiviset ja Soraset ovat tulossa viikonloppuna yökyläilemään. Räiskäleitä voissa paistaessa kärytkin leviää ikävästi Pentikin verhoihin ja Ektorp sohvaan.

Miten kukaan voi haluta tällaista keittiötä 2023? Viimeistään tulevaisuudessa ne tajuaa kuinka hankalaa tuolla on toimia ja hankkivat leivinuunin ja kunnon leipälapion niinkuin Myrskyluodon Maijalla oli. Espoolaisten status kärsi nyt kyllä tästä ymmärtämättömyydestä.

Vierailija
177/216 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosissaanko te ette tajua missä tuossa keittiössä on uuni? Kuolen nauruun. Joku luuli, että uunia ei ole kun sitä ei kuvassa näy!

Se on saarekkeessa, keittiön puolella.

Mikro on varmaankin piilossa.

Muut kodinkoneet integroitu.

Se avokeittiössä usein on, että kodinkoneet integroidaan näkymättömiin jotta kokonaisuus on harmonisempi.

Vierailija
178/216 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosissaanko te ette tajua missä tuossa keittiössä on uuni? Kuolen nauruun. Joku luuli, että uunia ei ole kun sitä ei kuvassa näy!

Se on saarekkeessa, keittiön puolella.

Mikro on varmaankin piilossa.

Muut kodinkoneet integroitu.

Se avokeittiössä usein on, että kodinkoneet integroidaan näkymättömiin jotta kokonaisuus on harmonisempi.

Pienestäpä sinä nauruun kuolet. Olet sitten kuollut jo monta kertaa.

Vierailija
179/216 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ruma koska ei ole rintsikka. Karseat värit koska ei ole vaaleanpunaista. Kalsea koska missä live laugh love kyltti ja pari sisustuskynttilää? Eihän tossa keittiössä voi emännöidä kunnolla ja tehdä kaikkea itse alusta asti. Tilaa tarvitaan koska Virtaset, Lahtiset, Kiviset ja Soraset ovat tulossa viikonloppuna yökyläilemään. Räiskäleitä voissa paistaessa kärytkin leviää ikävästi Pentikin verhoihin ja Ektorp sohvaan.

Miten kukaan voi haluta tällaista keittiötä 2023? Viimeistään tulevaisuudessa ne tajuaa kuinka hankalaa tuolla on toimia ja hankkivat leivinuunin ja kunnon leipälapion niinkuin Myrskyluodon Maijalla oli. Espoolaisten status kärsi nyt kyllä tästä ymmärtämättömyydestä.

Meni nyt sarkasmit hukkaan. Ei toimi.

Vierailija
180/216 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni nyt sarkasmit hukkaan. Ei toimi.

Ei maalaisille tietenkään.