Voi ristus kun nää uudet kodit on rumia :( Tuo keittiö ennen kaikkea!!!
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen näissä uusissa taloissa noita isoja ikkunoita, jotka usein on tielle tai naapuria päin. Eihän niissä voi koskaan olla ilman, että verhot on edessä. Ymmärrän noiden viehätyksen, jos näköalana on luontoa.
Samaa ihmettelin kun keittiössä kokovartaloikkuna saarekkeen kohdalla niin että aina näyttämöllä päästä varpaisiin kun olet lieden ääressä. Tai sitten kaihtimet kiinni ja pimeässä pussinperässä.
Tämä tulee ehkä yllätyksenä sinulle, mutta valot on keksitty pimeyttä torjumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En päässyt lukemaan juttua, mutta kävin katsomassa kuvat heidän talon ig-tililtä. Itse tykkäsin keittiöstä ja ihmettelen kyllä, miten noinkin neutraali keittiö voi joissain aiheuttaa niin negatiivisia tunteita, että aloittaa keskustelun aiheesta.
Ihan mielenkiinnosta haluaisin nähdä, millainen keittiö on haukkujen mieleen
No meillä esim tämän tyylinen kuin tuolla ylin kuva mutta avohyllyjä en koskaan huolisi. Laakaovet käytännön syistä (helppo,siivota) ainoa vaihtoehto.
Omasta keittiöstä en tasan laita kuvaa, joku vielä tunnistaa.
Ja itse liputan avokeittiöiden puolesta, siinä koko perhe saa olla samassa tilassa yhdessä tai vieraiden kanssa, ei ole mun juttu puuhailla yksin keittiössä kun toiset töllää telkkaria olkkarissa. Telkkari ei meillä tupakeittiöön kuulukaan eikä millekään kunniapaikalle.
Hieno keittiö.
Minusta talo on ulkoapäin kaunis, nykyaikainen. Myös talo sisältä on kaunis vaikka talossa näytti olevan paljon nykytrendien mukaisia ratkaisuja mitä en ihan ymmärrä. Keittiö ei ole omaan mieleen tai en ymmärrä sitä. Laskutilaa näyttäisi olevan vähän. Missä mikro ja uuni? Muutenkin keittiö toisen tyyppinen kuin oma hyvin perinteinen. Toisaalta olisi mielenkiintoista päästä tutustumaan keittiön toiminnallisuuteen voisi oma mielikin muuttua. Avoin vaatehuone, ei kiitos, ei toimisi meillä. Vaikka talossa on ratkaisuja mitä en olisi itselle valinnut niin ei se tee talosta huonoa. Rakentajat ovat tehneet sen omalle perheelleen turha siinä on muiden mielipiteitä liikaa miettiä.
Itse rakennettiin n 10 vuotta sitten ja kyllä olen tiedostanut, että nyt viime vuodet ovat olleet rakentajalle ihan eritavalla haasteelliset kuin mitä se oli aikaisemmin. Rakentajille onnea uuteen kotiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee tuosta keittiöstä mieleen joku scifi-elokuvan avaruualus. Olen tullut liian vanhaksi kai kun en näe tuossa mitään lämpöä. Nuoret on varmaankin ihan että ihanaa miten kodikas.
Värejä lukuunottamatta keittiö oli mulle oikein mieluinen. Olet tullut liian vanhaksi koska et ymmärrä ettei kaikilla ole sama tavoite sisustuksessa kuin sinulla. Tuskin tuo tyyli tavoitteleekaan "lämpöä ja kodikkuutta". Itse pidän siinä minimalistisuudesta, funktionaalisuudesta ja helposta ylläpidosta.
Minusta ne "kodikkaat" eli tavaraa ja muotoja ja värejä tursuavat keittiöt on rumia ja ahdistavia. Mutta en kuvittelisi että niiden omistajat ovat "ihanaa miten minimalistinen keittiö" kun se ei ole HEIDÄN tavoiteensa, kuten lämmin kodikkuus ei olisi minun.
Ei se että on kodikas tarkoita välttämättä mitään värien ja muotojen tursuilua saati tavaraa. Yhdellä tutulla on mielestäni täydellinen, aikaa kestävä sisustus. Sellainen klassinen minimalistinen skandinaavinen, neutraalia puuta ja neutraalia kaakelia. Tulee näyttämään hyvältä 10 ja 20 vuoden ja 50 vuoden päästä toisin kuin nämä laminaattiset "kemianluokat" kuten joku osuvasti kuvasi.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei todellakaan ole himokokkaajan paratiisi. Todella vähän laskutilaa suunniteltu ja saarekkeestakin vie valtaosan induktioliesi. Kyllähän tuossa aamupuurot keittää ja mikrossa surauttaa kersalle soseet.
Pitäisikö jokaisen keittiön sitten olla himokokkaajalle sopiva, kun erittäin harva sellainen on? Rakennetaanko saman tien joka taloon kuntosali himotreenaajille, öljykuoppa himoautonlaittajille ja kangaspuuhuone himokäsityöläisille? Enpä usko, joten miksi just himokokkaus on jotain mikä pitäisi joka kodissa olla mahdollista?
Toinen juttu sitten on se että olihan tuossa laskutilaa metrikaupalla. Ei toki hirven paloitteluun mutta varmasti mihin tahansa muuhun kokkaukseen kyllä. Ne on nämä snobiharrastelijat joiden pitää päästä joka väliin korostamaan sitä kuinka mikä tahansa alle teollisuuskeittiön koon soveltuu muka vain mikropuuron lämmitykseen...
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei todellakaan ole himokokkaajan paratiisi. Todella vähän laskutilaa suunniteltu ja saarekkeestakin vie valtaosan induktioliesi. Kyllähän tuossa aamupuurot keittää ja mikrossa surauttaa kersalle soseet.
No ehkä kyseessä ei ole himokokkaaja-perhe. Miksi pitäisi itselleen rakentaa jonkun himokokkaajan unelmakeittiö, jos itse ei sellaista tarvitse/halua?
Keittiö on masentava. Muuten ihan ok. Kiva valoisa olkkari. Instassa paremmat kuvat kuin artikkelissa.
Rakentajalla on Instagram-tili talosta. Täytyy todeta, että HS:n kuvat ei todellakaan tehneet oikeutta talolle. Edelleenkään en ymmärrä kaikkia talon ratkaisuja mutta talo on kaunis! Ihailtavaa energiaa rakentajilta tehdä talo keskellä lapsiperhearkea, pysyen vielä rakennusaikataulussa, ja dokumentoida se vielä instaan. Ja harva rakentaja pysyy budjetissa.
t. 65
Ei tarvi olla himokokkaaja, mutta tossa on vaikea tehdä edes perusruokaa kun on niin vähän laskutilaa.
Kauneus on katsojan silmissä. Jokainen saa tehdä oman tyylisensä keittiön. Pistäpä tosiaan kuvat omasta asunnostasi meille tänne arvosteltaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Kauneus on katsojan silmissä. Jokainen saa tehdä oman tyylisensä keittiön. Pistäpä tosiaan kuvat omasta asunnostasi meille tänne arvosteltaviksi.
Miksi kukaan laittaa oman kotinsa kaikkien nähtäville jos ei oleta saavan kommentteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liesi saarekkeen päällä ei ole hyvä ratkaisu, jos lapset tulevat istumaan syömässä siinä saarekkeen reunalla. On vaara kaataa jotain kuuma päälleen.
Juuri eräs perhe muutti 70-luvun rivarikolmion keittiö + olohuone + eteinen- kokonaisuuden avoimeksi valkeaksi tilaksi, jonka keskellä on saareke. Hyh...
Ns. "Avoin ratkaisu" on todella naurettava, epäkäytännöllinen ja kallis muoti-ilmiö.
Kallis? Eikö näitä avoimia ratkaisuja suosita nimenomaan siksi, että niillä säästetään rakennuskustannuksia?
Miksi ihmeessä niitä muuten haluttaisiin.,,?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi jokainen saa laittaa kotinsa sellaiseksi kuin haluaa ( kunhan ei ole muiden terveydelle haitaksi).
Joo, niin saa. Mutta aloittaja saa sanoa taloa rumaksi, jos se hänen mielestään sellainen on. Makuja on monia ja minun makuni menee yksiin aloittajan maun kanssa. Ja minäkin saan sen sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Laita itse omasi. Kun kerran noin kärkevästi arvostelet toisen oikeutta ilmaista mielipiteensä.
Ärsyttää todella nämä komentelijat. Keitä te oikein luulette olevanne, mikä on auktoriteettinne tässä asiassa?
Vierailija kirjoitti:
Kateus.... :)
No ei. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liesi saarekkeen päällä ei ole hyvä ratkaisu, jos lapset tulevat istumaan syömässä siinä saarekkeen reunalla. On vaara kaataa jotain kuuma päälleen.
Juuri eräs perhe muutti 70-luvun rivarikolmion keittiö + olohuone + eteinen- kokonaisuuden avoimeksi valkeaksi tilaksi, jonka keskellä on saareke. Hyh...
Ns. "Avoin ratkaisu" on todella naurettava, epäkäytännöllinen ja kallis muoti-ilmiö.
Kallis? Eikö näitä avoimia ratkaisuja suosita nimenomaan siksi, että niillä säästetään rakennuskustannuksia?
Muoti, trendi. Ne vaihtuvat säännöllisesti muutaman vuoden välein. Nyt on tällainen trendi, kymmenen vuoden päästä sitten jotakin ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miksikö? Siksi että kaikki voivat viettää aikaa samassa tilassa, myös se/ne jotka touhuavat keittiössä. En ymmärrä miksi joku haluaisi jotain muuta. Ja juuri se syy miksi en enää voinut edes harkita vanhempia asuntoja joissa ummehtuneet erilliset keittiöhuoneet.
Kauheeta oli se aika kun ihmiset maalas talonsa simona yltä päältä valkoiseks ja huonekalut perään. Ne kauniit hirsiseinätkin, voi tyhmyys.