Voi ristus kun nää uudet kodit on rumia :( Tuo keittiö ennen kaikkea!!!
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalainen siellä kommentoimassa Espoolaisten sisustusta. Tirsk. Kukaan ois asuva ei käytä sanaa RISTUS.
Voi RISTUS tuota huonon äidinkielen osaamista! Ja TIRSK - mitä edes tarkoittaa "kukaan ois asuva..."??? Ja Espoossa asuva kirjoitetaan pienellä (espoolainen).
Tämähän korjattiin seuraavaan viestiin >pks. Hieno yritys viedä huomiota asian ytimestä. Sinä käytät sanaa ristus ja se kertoo minulle riittävästi, olet kehän ulkopuolelta. Sun sisustusmaku on tyyliä Pentik ja muumimukit. Mielipiteesi ei kiinnosta. Espoolaisilla on tosi upea keittiö ja talo muutenkin, tekevät vielä hyvää tiliä joku päivä tällä, arvo tulee olemaan huomattavasti enemmän kuin rakennuskustannukset. Asunnon arvo hieman enemmän kuin jossain ankeassa pohjalaisessa kylässä.
Vierailija kirjoitti:
Liesi saarekkeen päällä ei ole hyvä ratkaisu, jos lapset tulevat istumaan syömässä siinä saarekkeen reunalla. On vaara kaataa jotain kuuma päälleen.
Juuri eräs perhe muutti 70-luvun rivarikolmion keittiö + olohuone + eteinen- kokonaisuuden avoimeksi valkeaksi tilaksi, jonka keskellä on saareke. Hyh...
Kateus paistaa tässäkin ketjussa, kun jollain on varaa tehdä itselleen hieno ja oman maun mukainen koti niin täytyyhän siitä nyt av palstalle yksi haukkumisaloitus tehdä. Lievittää hieman sitä kateuden tuskaa kun oman murjun arvo on pyöreä nolla.
Sitten kun minulla on rahaa toteuttaa asumisunelmani, haluan asua pienessä mökissä. Kun lattiat ja seinät on puuta ja ilmanvaihto painovoimainen, ihminen nukkuu parhaiten. Kivimausoleumeissa on yleensä koneellinen ilmanvaihto ja jostain syystä en sellaisessa paikassa saa nukuttua. Sama hotelleissa, harvoin niissä nukkuu hyvin. Mutta menepä mökille niin nukut makeasti.
Rumaa tuossa on vain yhteensopimattomat värit. Beige ja harmaa eivät mitenkään istu samaan tilaan.
Toki nuo sormipaneeliseinät yms on myös parin vuoden takaisessa muodikkuudessaan tylsiä, mutta kyse on toki makuasiasta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee tuosta keittiöstä mieleen joku scifi-elokuvan avaruualus. Olen tullut liian vanhaksi kai kun en näe tuossa mitään lämpöä. Nuoret on varmaankin ihan että ihanaa miten kodikas.
Värejä lukuunottamatta keittiö oli mulle oikein mieluinen. Olet tullut liian vanhaksi koska et ymmärrä ettei kaikilla ole sama tavoite sisustuksessa kuin sinulla. Tuskin tuo tyyli tavoitteleekaan "lämpöä ja kodikkuutta". Itse pidän siinä minimalistisuudesta, funktionaalisuudesta ja helposta ylläpidosta.
Minusta ne "kodikkaat" eli tavaraa ja muotoja ja värejä tursuavat keittiöt on rumia ja ahdistavia. Mutta en kuvittelisi että niiden omistajat ovat "ihanaa miten minimalistinen keittiö" kun se ei ole HEIDÄN tavoiteensa, kuten lämmin kodikkuus ei olisi minun.
Vierailija kirjoitti:
Rumaa tuossa on vain yhteensopimattomat värit. Beige ja harmaa eivät mitenkään istu samaan tilaan.
Toki nuo sormipaneeliseinät yms on myös parin vuoden takaisessa muodikkuudessaan tylsiä, mutta kyse on toki makuasiasta.
Mitä oikein selität? Harmaa ja beige sopivat hienosti yhteen. Sormipaneeleita on jo ollut kauan, ei kaikki sisusta sen mukaan mikä on muotia tai ajattele, että ei voida laittaa koska nyt ovat jo pois muodista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liesi saarekkeen päällä ei ole hyvä ratkaisu, jos lapset tulevat istumaan syömässä siinä saarekkeen reunalla. On vaara kaataa jotain kuuma päälleen.
Juuri eräs perhe muutti 70-luvun rivarikolmion keittiö + olohuone + eteinen- kokonaisuuden avoimeksi valkeaksi tilaksi, jonka keskellä on saareke. Hyh...
Ns. "Avoin ratkaisu" on todella naurettava, epäkäytännöllinen ja kallis muoti-ilmiö.
Eipä ap:llä olisi varaa tuohonkaan. Laitapa kuva kodistasi niin verrataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ns. "Avoin ratkaisu" on todella naurettava, epäkäytännöllinen ja kallis muoti-ilmiö.
Sanoo Jorma 78 v., joka ei osaa edes vettä keittää sotkematta.
Tulee mieleen koulun kemianluokan labra.
Kyseessä ei todellakaan ole himokokkaajan paratiisi. Todella vähän laskutilaa suunniteltu ja saarekkeestakin vie valtaosan induktioliesi. Kyllähän tuossa aamupuurot keittää ja mikrossa surauttaa kersalle soseet.
En näe keittiötä koska en ole tilaaja, mutta nykyiset rakennustrendit ovat kyllä kamalia. Yritän muistella milloin olisin viimeksi nähnyt uudisrakennuksen, joka olisi miellyttänyt silmääni. On siitä varmasti jo 10 vuotta? Ei silloinkaan silti valtaosa miellyttänyt silmää.
Tuon artikkelin idea oli se, miten tuo perhe onnistui jatkuvasti kallistuvien hintojen aikana rakentamaan kohtuullisilla kustannuksilla talon menemättä konkurssiin (kilpailuttamalla ja pyytämällä tarjoukset kaikista materiaaleista monista paikoista.) Budjettia rasitti vain jotkut rouvan vaatimat luksusmateriaalit keittiöön.
Mutta arvostellaan nyt sitten taloa, kun tilaisuus on. Minusta tuo talon ulkoinen habitus ei oikein mätsää sisustuksen kanssa. Ihan muuta odottaisi sisältä löytyvän.
Mutta harvat mummonmökit ja punaiset torpatkaan ovat enää sisustukseltaan isoisoäitien aikaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo Jorma 78 v., joka ei osaa edes vettä keittää sotkematta.
Rakennustekniikan DI, 52.
Sukupuoli meni oikein.
En päässyt lukemaan juttua, mutta kävin katsomassa kuvat heidän talon ig-tililtä. Itse tykkäsin keittiöstä ja ihmettelen kyllä, miten noinkin neutraali keittiö voi joissain aiheuttaa niin negatiivisia tunteita, että aloittaa keskustelun aiheesta.
Ihan mielenkiinnosta haluaisin nähdä, millainen keittiö on haukkujen mieleen
Vierailija kirjoitti:
Kateus paistaa tässäkin ketjussa, kun jollain on varaa tehdä itselleen hieno ja oman maun mukainen koti niin täytyyhän siitä nyt av palstalle yksi haukkumisaloitus tehdä. Lievittää hieman sitä kateuden tuskaa kun oman murjun arvo on pyöreä nolla.
Minäkin olen oman unelmatalon rakennuttanut ja se on erilainen, luonnollisesti sitä itselleen tekee oman maun mukaan. Ei se aina kateutta ole jos on eri maku tai mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei todellakaan ole himokokkaajan paratiisi. Todella vähän laskutilaa suunniteltu ja saarekkeestakin vie valtaosan induktioliesi. Kyllähän tuossa aamupuurot keittää ja mikrossa surauttaa kersalle soseet.
Tämäpä. Ei sovi kaikille. Meillä tehtiin viime kesänä keittiöremppa. Saareketta mietittiin, mutta hylättiin se. Onneksi. Ostettiinkin keittiöön laadukas 4 hengen Pohjanmaan Kalusteen ruokapöytä tuoleineen. Ollut kovassa käytössä ja ollaan tykätty. Laskutilaa on reilusti.
Vierailija kirjoitti:
En päässyt lukemaan juttua, mutta kävin katsomassa kuvat heidän talon ig-tililtä. Itse tykkäsin keittiöstä ja ihmettelen kyllä, miten noinkin neutraali keittiö voi joissain aiheuttaa niin negatiivisia tunteita, että aloittaa keskustelun aiheesta.
Ihan mielenkiinnosta haluaisin nähdä, millainen keittiö on haukkujen mieleen
No meillä esim tämän tyylinen kuin tuolla ylin kuva mutta avohyllyjä en koskaan huolisi. Laakaovet käytännön syistä (helppo,siivota) ainoa vaihtoehto.
Omasta keittiöstä en tasan laita kuvaa, joku vielä tunnistaa.
Ja itse liputan avokeittiöiden puolesta, siinä koko perhe saa olla samassa tilassa yhdessä tai vieraiden kanssa, ei ole mun juttu puuhailla yksin keittiössä kun toiset töllää telkkaria olkkarissa. Telkkari ei meillä tupakeittiöön kuulukaan eikä millekään kunniapaikalle.
Tossakin on talon sivustat naapureihin päin lähes ikkunattomat. Pihalle nousee pian tuija-aita jota maisemaikkunoista voi sitten omassa rauhassa ihailla. En tajua, mutta ei olekaan minun koti.