SDP:llä on siivoustalkoot käynnissä. Kaikki vanhat Nato-kielteiset blogit on poistettu puolueen nettisivuilta
Sieltä voi käydä katsomassa.
https://twitter.com/mikkolaakso/status/1626895982922280967?t=Z14tZ8BIul…
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun se on Twitterissä niin se on totta.
Tämä on kaikkien aikojen huonoin puolustus! Kun SDP laittaa oman kantansa twitteriin niin sinun mielestäsi siis se alusta tekee siitä jotain muuta kuin SDP:n virallisen kannan :D
Jäikö ironia huomaamatta?
Jäikö sinulta ymmärtämättä mitä tuolla "ironisella" lauseella yritettiin viestiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno ominaisuus puolueessa, että se uudistuu ajan mukana.
Ei sitä silti tarvitse piilotella menneisyyttä. Kertoo että mielipiteet ovat muuttuneet ilman siivouksia.
Ap
Yhtälailla Kokoomus, Keskusta ja muut vanhat puolueet ovat muuttaneet linjaansa.
Maailma muuttuu. Venäjä ei ole Neuvostoliitto, joka ei ollut arvaamaton, kuten Putinstan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marinhan sanoi muutama kuukausi sitten että hänen pm-kaudellaan ei Natoon mennä.
Monta vuotta sitten, trolli.
Viime vuonna. Sitten takki kääntyi kun jäi yksin vastustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä mitä ajat takaa. Luutavasti kannatat puoluetta, joka on ollut Nato-myönteinen jo pitkään. Oletetettavasti kokoomuslainen. Miksi teidän hallituskausilla ei haettu Natoon? Olette kuitenkin olleet useimmin hallituksissa viime vuosikymmeninä.
Tähän asti on ollut selvää että USA käyttää Natoa omiin tarkoitusperiinsä eikä siihen tunkioon ole haluttu koskea. Nyt kuitenkin on selvää että kulisseissa halutaan WW3:a, joten on pakko liittoutua.
Jaaha, äärivasemmistoliittokin liittyi keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Mielensä muuttaminen on hyvä asia. Puolueenkin pitää osata tehdä niin. Huono asia on menneisyyden piilottelu.
Juurikin näin. Mielipiteitä saa muuttaa, mutta ilman menneisyyden piilottelua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hieno ominaisuus puolueessa, että se uudistuu ajan mukana.
SDP:n ja Sanna Marinin pitäisi nyt myöntää, että he kävivät vähän hitaalla ja antaa kokoomukselle reilusti tunnustusta siitä, että olivat koko ajan oikeassa. Heidän pitäisi pyytää anteeksi pilkantekoaan ja Amerikan lakeijaksi syyttelyään.
Sen sijaan he esiintyvät kuin ei mitään ja olisivat aina olleet Nato-jäsenyyden puolella. Oksettavaa.
SDP ja kaiketi Marin perustaa politiikkansa nykymaailmaan niin totaalisesti, että häntä ei kiinnosta menneisyys. Jolloin häntä ei kiinnosta myöskään ihmisyys koska hylkäämällä historia hylätään myös koko aiempi minuus. Ihmisestä tulee hetken suosiota digimaailmassa.
Marin tekee tavallaan persut potenssiin kakkosen koska hänen kansan miellytyksensä ei perustu edes historiaan vaan nykyhetkeen.
Kansa on myös enemmistönä vastustanut natoa, johtuiko tuolloin pelosta, suomettumisesta vai mistä?
Mutta puolueittain myönteisin suurista puolueista on ollut kok ja vastaisin sdp jo pitkältä ajalta.
Netistä löytyy tällaisia vanhoja kyselyitä vaikkaa kuinka mistä kannat selviää.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/04/14/neljan-suurimman-puolueen-nato…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö kaikkien suomalaisten poistattaa muistinsa, koska vastustivat natoa, siinä missä sdp:kin?
Ap ei ihan hahmota, että melkein kaikki vastustivat natoa ennen Venäjän hyökkäystä. Minä ja Marin ja miljoonat muut.
Minä ja lähipiiri vastustimme myös Natoa, mutta yhdessä päivässä noin vuosi sitten mieli muuttui täysin. Äkkiä Natoon.
Minä äänestin jo 2006 Henrik Laxia, ainoaa Nato-myönteistä ehdokasta. Tuolloin minulle vinoiltiin siitä. En tajua, ettei Venäjän hyökkäys Georgiaan 2008 tai viimeistään Krimille 2014 kääntänyt suomalaisten päitä. Eihän tämä nykyinen hyökkäys ole loogisesti mitenkään muuttanut tilannetta.
Sitten ykskaks suurin osa kannattaakin Natoa.
Hidas kansa ja todella laumasieluinen.
Joo minäkin olen ollut vähemmistössä kannattamassa Natoa jo Jeltsinin ajoista lähtien. On muuten todella raskasta, kun tietää olevansa olevansa oikeassa ja on miettinyt asiaa, ja silti enemmistö ympärillä väittää kestämättömillä argumenteilla vastaan.
Mistä sinä tiedät onko tämä oikea ratkaisu? Historia sen näyttää ja se on yleensä armoton viisastelijoille. Tässä on nyt sinun loukattua egoasi tärkeämpää saada Suomen kannalta paras mahdollinen päätös. Ja onko se Nato, sen näyttää tulevaisuus. Jos se homma osoittautuu virhearvioksi, niin tuskinpa olet täällä samalla tavalla mölisemässä.
Tämä. Naton pitäminen automaattisesti kaiken ratkaisevana asiana on kyllä naiivia kuvitelmaa sekin. Me emme tiedä mihin suuntaan maailma menee, me emme tiedä mihin suuntaan Nato menee jne. Siellä on jo nyt ollut pahoja sisäisiä ongelmia, kuten olemme saaneet nähdä. Joku voisi sanoa, että se on menneisyyden liitto ja tulevaisuus on aika toisennäköinen kuin se oli kun Nato perustettiin. Saapa nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö kaikkien suomalaisten poistattaa muistinsa, koska vastustivat natoa, siinä missä sdp:kin?
Ap ei ihan hahmota, että melkein kaikki vastustivat natoa ennen Venäjän hyökkäystä. Minä ja Marin ja miljoonat muut.
Poliitikoilla on silti vastuu tästä tilanteesta, koska he olisivat voineet aloittaa Nato-keskustelun jo vuosia sitten. Suomalaisille valehdeltiin, että "Nato-optio" olisi mukamas jokin turvallisuutta tuova asia. No ei ollut, vaan pelkkä valheellinen mielikuva siitä, että tarvittaessa mennään Natoon alta aikayksikön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja lähipiiri vastustimme myös Natoa, mutta yhdessä päivässä noin vuosi sitten mieli muuttui täysin. Äkkiä Natoon.
Minä äänestin jo 2006 Henrik Laxia, ainoaa Nato-myönteistä ehdokasta. Tuolloin minulle vinoiltiin siitä. En tajua, ettei Venäjän hyökkäys Georgiaan 2008 tai viimeistään Krimille 2014 kääntänyt suomalaisten päitä. Eihän tämä nykyinen hyökkäys ole loogisesti mitenkään muuttanut tilannetta.
Joo minäkin olen ollut vähemmistössä kannattamassa Natoa jo Jeltsinin ajoista lähtien. On muuten todella raskasta, kun tietää olevansa olevansa oikeassa ja on miettinyt asiaa, ja silti enemmistö ympärillä väittää kestämättömillä argumenteilla vastaan.
Mistä sinä tiedät onko tämä oikea ratkaisu? Historia sen näyttää ja se on yleensä armoton viisastelijoille. Tässä on nyt sinun loukattua egoasi tärkeämpää saada Suomen kannalta paras mahdollinen päätös. Ja onko se Nato, sen näyttää tulevaisuus. Jos se homma osoittautuu virhearvioksi, niin tuskinpa olet täällä samalla tavalla mölisemässä.
Olen eri, ja samassa veneessä edellisen kirjoittajan kanssa. Minä olen seisonut tuon kannan takana vuodesta 1995 jolloin Suomi liittyi EU:hun. Olin silloin vielä alaikäinen mutta ymmärsin varsin hyvin mitä vaikkapa Paavo Lipponen siihen aikaan tarkoitti kun puhui Suomen tarpeesta siirtyä länteen poliittisesti. Hän puhui myös turvallisuuskysymyksestä ja siitä että nyt on tilaisuus päästä idästä eroon (Paavo ei ollut vielä putkikaupoilla silloin). Jo tuolloin ihmettelin että minkäs takia ei sitten haeta nimenomaan sen turvallisuutta tuottavan järjestön jäseneksi vaan siihen talouskerhoon jota EU siihen aikaan oli. Olen ollut koko ajan avoimesti sitä mieltä että Natoon olisi pitänyt mennä ja jos se osoittautuu vääräksi historian valossa niin en piilottele kantaani. En usko että tuo toinenkaan kirjoittaja niin tekee, koska tätä mieltä oleville nämä ovat periaatekysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vain osoitus siitä, miten enemmistö voi olla väärässä. Nyt olisi korkea aika antaa tunnustusta sille vähemmistölle, jotka kannattivat Natoa jo ennen Ukrainaa ja ulskalsivat olla eri mieltä kuin enemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä mitä ajat takaa. Luutavasti kannatat puoluetta, joka on ollut Nato-myönteinen jo pitkään. Oletetettavasti kokoomuslainen. Miksi teidän hallituskausilla ei haettu Natoon? Olette kuitenkin olleet useimmin hallituksissa viime vuosikymmeninä.
Tähän asti on ollut selvää että USA käyttää Natoa omiin tarkoitusperiinsä eikä siihen tunkioon ole haluttu koskea. Nyt kuitenkin on selvää että kulisseissa halutaan WW3:a, joten on pakko liittoutua.
Ai ei muka ole trolliketju.
Ja moni on väittänyt, että Marin vastusti Natoa äskettäin, vaikka kaikki tietävät, että vastusti ennen sotaa.
Paskatrolleja. Ja ei kaikki trollit ole rycciä. Persut ja ryccät on samassa juonessa.
Marin käänsi rotsinsa kun enemmistö kääntyi Naton puolelle. Ei sodan seurauksena.
Ilmiannettu. Tällaista ei tarvitse lukea. Kaikki on aina olleet Naton puolella ja piste.
Tervetuloa tulevaisuuden Suomeen.
Vaalit lähestyvät muista äänestää perussuomalaiset 🙂👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Naton pitäminen automaattisesti kaiken ratkaisevana asiana on kyllä naiivia kuvitelmaa sekin. Me emme tiedä mihin suuntaan maailma menee, me emme tiedä mihin suuntaan Nato menee jne. Siellä on jo nyt ollut pahoja sisäisiä ongelmia, kuten olemme saaneet nähdä. Joku voisi sanoa, että se on menneisyyden liitto ja tulevaisuus on aika toisennäköinen kuin se oli kun Nato perustettiin. Saapa nähdä.
Natomailla on ydinaseita. Se estää Venäjän aggressiot niin pitkään kuin niitä on. Jos Nato hajoaa, se ei tarkoita etteikö Natomaat voisi liittoutua USA:n kanssa jatkossakin helposti. Tämä on todennäköisempää kuin että Nato hajoaisi ja alkaisi sotimaan keskenään. Tiedät tämän itsekin. Nato on siis automaattinen ratkaisu Euroopan turvallisuusongelmiin mitä tulee Venäjän aiheuttamiin sellaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa muuta Eurooppaa on silti jo Natossa, mutta me Venäjän naapurina ei. Siitä voi päätellä jotain suomalaisten kyvyttömyydestä tunnustaa tosiasioita. Maan turvallisuus pitäisi joka tilanteessa turvata parhaalla mahdollisella tavalla eikä jossittelemalla eikä kehittelemällä ruusuisia tulevaisuudenodotuksia eikä varsinkaan peittämällä silmät ja korvat totuudelta niin Suomessa tehtiin viime vuoteen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vain osoitus siitä, miten enemmistö voi olla väärässä. Nyt olisi korkea aika antaa tunnustusta sille vähemmistölle, jotka kannattivat Natoa jo ennen Ukrainaa ja ulskalsivat olla eri mieltä kuin enemmistö.
No minä en todellakaan anna tunnustusta kellekään, ennen kuin Nato on osoittanut olevansa se taikakalu, joksi nämä sen puolustajat on sen nimenneet. Jos osoittautuu, ettei se ole sellainen, niin sitten Naton kannattajat on vapaata riistaa minun silmissäni.
Jospa huomaisivat että enemmistö kansasta on mm-vastaista ja ransulakiakin vastaan? No ei sentään tärkeissä asioissa käännetä kelkkaa :D