Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi antaa oman lemmikkinsä pois?

Vierailija
18.02.2023 |

Sehän on ihan kuin antaisi lapsena pois.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanha koira muutti äidilleni, kun koira alkoi selkeästi kärsiä lasten äänistä. Äitini asuu yksin ja heistä on koiran kanssa seuraa toisilleen. Äiti on niin hyvässä kunnossa, että jaksaa hoivata vanhusta hyvin. Saa siitä mukavasti sisältöäkin eläkepäiviinsä. 

Vierailija
22/63 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopas nyt vaikka Koiralle koti- ohjelmaa...

Monelle omistajalle vaikea paikka, mutta osaavat ajatella lemmikin parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu taivas putoaa niskaan iiik

Vierailija
24/63 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammauduin auto-onnettomuudessa ja mielestäni ei ole henkilökohtaisen avustajan tehtävä hoitaa minun lemmikkiäni. Eikä hän ehtisikään. Siksi koira lähti uuteen kotiin, kun selvisi, etten enää pysty sitä itse hoitamaan. Ei se helppoa ollut, mutta eläinrääkkäystä olisi pitää lemmikki, josta ei pysty huolehtimaan. 

Vierailija
25/63 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti tuo lapsen tai vaikka aikuisenkin allergia taitaa olla tekosyy. Annetaan heti pois kun lapsi vähän aivastaa. Sillä tavalla vain varmistaa, että lapsi on jatkossakin allerginen kaikelle mahdolliselle. Moni siedättyisi, tarvittaessa aluksi voi käyttää lapsille sopivia allergialääkkeitä. Koirat lapsuudessa jopa suojaavat allergioilta. Jotkut harvat ovat sitten oikeasti niin pahasti allergisia että ei liene vaihtoehtoja.

Vierailija
26/63 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä esimerkkejä miksi eläimestä joutuu luopumaan on varmasti monta. Syntyy lapsi jolla allergia, sairastuu itse, ero ja toinen osapuoli haluaa eläimen niin siitä joutuu luopumaan, menettää kodin vaikka tulipalon vuoksi ja ei ole asuntoa mihin eläimiä saa ottaa. Kunhan huolehtii että eläin saa hyvän kodin niin miksi olisi väärin. Mun mielestä on väärin jos ei eläimelle pysty antamaan sellaista elämää joka sille kuuluu ja näitä näkee valitettavan paljon esim. Koirien kanssa. Valtaosa koirista saa liian vähän liikuntaa, tai että niillä olisi kuri ja ne koulutettaisiin niin ettei ongelmia tule. Saatika että niitä rapsuteltaisiin ja leikittäisi. Koiran ei ole hyvä olla jos nämä puuttuu.

Liian helposti hankitaan eläin ja ei osata vastata sen tarpeisiin.

Vierailija
27/63 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmiset ovat vastuuntunnottomia paskoja. Eivät lemmikkiä ottaessaan ajattele, että se on elämänmittainen sitoumus.

Elämässä voi tapahtua sellaista, että on vain pakko luopua lemmikistä. Eikä se ole vastuuntunnotonta jos tajuaa omat voimavaransa ja sillä tavalla ajattelee lemmikin parasta.

Syy voi olla myös oma, puolison tai lapsen allergia. 

Annetaanko lapsikin pois jos olisi allerginen lapselleen.

Älä viitsi olla typerä.

Itse olet typerä,en ikinä antaisi lemmikkiäni pois.

Vierailija
28/63 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseesi: ilmoitat antavasi lemmikkisi pois, sitten joku kertoo ottavansa sen. Annat lemmikkisi, ja hän ottaa. Noin se tapahtuu.  Oliko muita kysymyksiä?

https://tinyurl.com/2p83rdmz

Vierailija
29/63 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti tuo lapsen tai vaikka aikuisenkin allergia taitaa olla tekosyy. Annetaan heti pois kun lapsi vähän aivastaa. Sillä tavalla vain varmistaa, että lapsi on jatkossakin allerginen kaikelle mahdolliselle. Moni siedättyisi, tarvittaessa aluksi voi käyttää lapsille sopivia allergialääkkeitä. Koirat lapsuudessa jopa suojaavat allergioilta. Jotkut harvat ovat sitten oikeasti niin pahasti allergisia että ei liene vaihtoehtoja.

Älä jauha sontaa, kun et allergioista mitään ymmärrä. Meillä oli koira siihen saakka kun olin 7-vuotias. Koira kuoli (luonnollisen kuoleman) silloin. Murrosiässä minulle puhkesi allergia ja nykyisin en voi olla tuntiakaan samassa tilassa koiran kanssa. Allergia ei ole tekosyy, vaan ihan oikeasti olemassa oleva reaktio, joka joissain tapauksissa voi olla jopa hengenvaarallinen. 

Vierailija
30/63 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmiset ovat vastuuntunnottomia paskoja. Eivät lemmikkiä ottaessaan ajattele, että se on elämänmittainen sitoumus.

Elämässä voi tapahtua sellaista, että on vain pakko luopua lemmikistä. Eikä se ole vastuuntunnotonta jos tajuaa omat voimavaransa ja sillä tavalla ajattelee lemmikin parasta.

Älä viitsi olla typerä.

Sellaista se on kun on itsekäs k'sipää. Yhtään ei pysty ajattelemaan lemmikin etua. Sääliksi käy sitä eläintä, jos sinulla oikeasti on lemmikki. 

Vierailija
31/63 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läpätilää...

Vierailija
32/63 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi olla typerä.

Entäs jos vammaudut niin ettet pysty hoitamaan lemmikkiäsi? Ja sulla ei olisi rahaa palkata ketään sitä hoitamaan. Antaisit eläimen kärsiä?

Vierailija
33/63 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki lähteeseen, kiitos. 

Vierailija
34/63 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi olla typerä.

Entäs jos vammaudut niin ettet pysty hoitamaan lemmikkiäsi? Ja sulla ei olisi rahaa palkata ketään sitä hoitamaan. Antaisit eläimen kärsiä?

Kyllä. Olen niin itsekäs ihminen, että millään muulla ei ole minulle väliä kuin sillä, että pidän lemmikkini. Kuolkooon vaikka nälkään, mutta minä en siitä luovu. 

t. lainaamasi 

Vierailija
35/63 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen lapsia en voinut minäkään ymmärtää. Nyt kun on lapsia ja jaloissa pyörii myös omine tarpeineen ensimmäisenä meillä ollut koira, niin ymmärrän tunteen tasolla miksi joku ei tätä rallia jaksa. Itse en edelleenkään pysty antamaan koiraa pois vaan pidän sen kyllä loppuun asti, mutta raskasta tämä on.

Uutta koiraa ei varmasti tule ennen kuin lapset ovat vähintään eskari-ikäisiä.

Minusta tuokin on vastuutonta. Ottaa koira ilman että miettii, että miten se sopii eri elämänvaiheisiin.

Vierailija
36/63 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi olla typerä.

Huomaa, että et ymmärrä todellisesta elämästä yhtään mitään ja olet päässyt elämässäsi todella helpolla. Olet äärettömän lapsellinen tapaus.

Vierailija
37/63 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi olla typerä.

Ahaa! Mun läheinen kuoli juuri, ja hällä oli 2 koiraa, kun pääsi Terhokotiin viimeisiksi päivikseen. Mitäs hänen olisi pitänyt tehdä mielestäsi?? Hän luopui koiristaan ja ystävänsä otti ne hoitaakseen. Oletko nyt ihan varma tuosta kommentistasi? Häpeisit edes 🥴

Vierailija
38/63 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

]Itse olet typerä,en ikinä antaisi lemmikkiäni pois.[/quote]

Eli et oikeasti edes välitä lemmikkisi hyvinvoinnista.

Olet niin sokea, että kuvittelet kaiken menevän aina ja ikuisesti hyvin.

Luultavasti vielä syötät sen lemmikin ähkyyn, kun pitäähän sen saada herkkuja.

Sekään ei ole eläinrakkautta, vaan kidutusta.

Toivottavasti provo, mutta vikapäistä silti...

Vierailija
39/63 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen lapsia en voinut minäkään ymmärtää. Nyt kun on lapsia ja jaloissa pyörii myös omine tarpeineen ensimmäisenä meillä ollut koira, niin ymmärrän tunteen tasolla miksi joku ei tätä rallia jaksa. Itse en edelleenkään pysty antamaan koiraa pois vaan pidän sen kyllä loppuun asti, mutta raskasta tämä on.

Uutta koiraa ei varmasti tule ennen kuin lapset ovat vähintään eskari-ikäisiä.

Minusta tuokin on vastuutonta. Ottaa koira ilman että miettii, että miten se sopii eri elämänvaiheisiin.

Voi lapsipieni, kun elämää ei ennakoida. Ei ole kenelläkään kristallipalloa, josta katsoa sopiiko lemmikki elämään seuraavan 20 vuoden tai edes 2 vuoden aikana. Kaikkea ei voi suunnitella etukäteen. 

Vierailija
40/63 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi olla typerä.

Kyllä. Olen niin itsekäs ihminen, että millään muulla ei ole minulle väliä kuin sillä, että pidän lemmikkini. Kuolkooon vaikka nälkään, mutta minä en siitä luovu. 

t. lainaamasi 

Olet sairas jos mielummin rääkkäisit lemmikkiäsi ja antaisit kuolla nälkään kuin antaisit pois jos et itse pystyisi enää huolehtimaan syystä tai toisesta. Toivottavasti olet oikeasti trolli eikä sulla toivon mukaan ole minkäänlaista lemmikkiä.

Se on rakkautta eläintä kohtaan, että osaa luopua siitä jos tilanne oikeasti vaatii sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän