Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?
Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?
Kommentit (1098)
Vodkaa, kahvia, hapankurkkuja ja lisää vodkaa.
Ihan simppeli kävisi. Tuore leipä, voi , 2 juustoa, kalkkuna tai kinkkuleike, tomaatti, kurkku, salaatinlehti, suolakurkku juopoille, kaurapuuro, joku munajuttu, keitetty tai paistettu, ei tekomunaa. Kunnon tuoremehu, appelsiini, omena tai tomaatti, hyvä kahvi ja tee. Jos on laadukkaita, muuta ei tarvita. Sata lajia jotain huonoa ei jää mieleen, laatu jää.
Mun oma aamiainen on kotona aina simppeli. Siihen kuuluu aina marjasmoothie ravintohiivalla tai majalla, inkiväärillä, kurkumalla ja pippurilla
Tuon lisäksi juon yön yli lionneen hunajaveden ja kahvia.
Syön joko kaurapuuroa tai pari paahdettua leipäpalaa päällysteineen.
Eli melkoisen yksinkertaisesti kotioloissa.
Hotellissa tykkään nauttia aamiaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ihmettelen mikä siinä karjalanpiirakassa on niin hyvää että niitä pitäisi olla tarjolla ympäri maailmaa? Joo, tuoreina ihan hyviä mutta sellaisia saa korkeintaan Itä-Suomessa, jos sielläkään. Muualla ne on samaa tavaraa kun kaupassa.
Aito ruiskuoreen käsin tehty karjalanpiirakka, sitä ei mikään voita. Joku eines riisipiirakka märkä rätti piirakoista nauttiville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ihmettelen mikä siinä karjalanpiirakassa on niin hyvää että niitä pitäisi olla tarjolla ympäri maailmaa? Joo, tuoreina ihan hyviä mutta sellaisia saa korkeintaan Itä-Suomessa, jos sielläkään. Muualla ne on samaa tavaraa kun kaupassa.
Aito ruiskuoreen käsin tehty karjalanpiirakka, sitä ei mikään voita. Joku eines riisipiirakka märkä rätti piirakoista nauttiville.
Aito on rapsakkaa, vaikka vähän voisulalla pehmitetäänkin. Vielä parempi, jos paistetaan oikeassa puu-uunissa.
onko runsaat korona tuet syötä vai miksi "hotelli yrittäjä" täältä kyselee pitäskö pestä ne spermaiset paskaiset peti vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun yksi harras toive olisi, että aamiainen olisi tarjolla myöhään. Eli vaikka alkaisi klo 9 ja jatkuisi klo 14 saakka. Menee loma-aamu pilalle, jos pitää herätä kahdeksalta silmät ristissä, laittaa hiukset, kammata naamansa ja pukeutua, että ehtii aamupalalle. Sitten kun tulet viimeisen puolen tunnin aikana paikalle, kaikki on jo räävitty sotkuiseksi ja tarjolla on enää hyvä jos puolta lajia sorteista, jotka on katettu alun alkaen pöytään. Pitää hotkia, että ehtii taas huoneeseen ajoissa (ehkä vessaan) ja laittamaan kamat kassiin että ehtii kirjautua ulos klo 12. Uloskirjautuminen on aivan liian aikaisin. Aamiaisen jälkeen pitäisi saada olla vielä hetki rauhassa ja sulatella ruokaa. Klo 15 olisi sopiva check-out -aika. Meillä pitäisi rullata tätä eteen päin ja siirtää check-in alkamaan klo 18. Ainakin viikonloppuisin. Terveisiä hotelleihin!
Meillä on aivan liian aamupainotteinen meininki hotelleissa ajatelen lomamatkustusta. Menee tunnelma pilalle. Maksat kalliit hinnat ja saat stressin palkinnoksi. Tämän vuoksi on hotellilomailu vähentynyt. Olisi kiva lähteä joskus viikonloppuna hotelliin, mutta haluan nukkua myöhään ja syödä rauhassa pitkän kaavan mukaan.
Kieltämättä jos lähdet toiseen kaupunkiin esim. konserttiin/keikalle/"bilettämään", niin nukkumaan tulee mentyä aika myöhään. Ei silloin jaksaisi nousta sunnuntaiaamuna seitsemältä eikä edes kahdeksalta aamupalalle. Pitää saada nukkuakin riittävästi tai edes lähes riittävästi. Parkkiintuneet deekut tietysti eivät saa nukuttua ollenkaan, joten heille tämä ei liene ongelma, mutta minulle on. En nauti siitä, että jää hemmetisti univelkaa ja sitten vielä potkaistaan hotellista tien päälle klo 12 kun pitäisi vielä mennä vetämään tirsat vajaiden yöunien ja pakotetusti liian aikaisen aamupalan päälle. Ja tästä kaikesta 150 euroa (riittääkökään enää?), kitooooos.
Noista murheista kannattaa puhua hotellin respalle. Pystyy hotellista varaamaan myöhäisen uloskirjautumisen, olen monesti varannut, ja aamiaisen saa myös omaan huoneeseen.
Hyvä idea sinänsä, mutta ei siihen huoneeseen tuotuun aamiaiskattaukseen saa samaa runsautta, joka on ison salin tarjoiluissa. Eikä jaksa kysellä, että hei onko teillä minkälaisia leipiä ja onko mitä muroja ja onko mitä hilloja ja mitä mehuja ja minkälaista teetä ja mitä kakkuja/makeaa? Haluaisin sitä ja sitä ja näin ja näin paljon. Menee liian vaikeaksi :/. Mielummin menen syömään yleiseen kattaukseen, niin saan valikoida itse mitä otan ja kuinka paljon otan.
Siis se kysymyspatteristo olisi loputon.
Onko mehu hyvää, tiivistetty, appelsiini vai mitä makua? Millainen kinkku tilanne, entä juustot. Onko mitä hedelmiä, onko paloiteltu? Saisinko etukäteen kuvat kaikesta niin päätän sitten? (Houkutteleeko juuri tän aamun tuotteet) ja jos ollut bile ilta, aamulla vasta tietää krapulassa mikä maistuu.Tähän päälle erikoisruokavaliot. Laktoositon, maidoton, gluteeniton. Eihän munakkaassa ole maitoa? Onko kakunpalassa pähkinää?
Entä määrät? Mä haluun 4 lasia appelsiinimehua, 2 kahvia kauramaidolla, ei sokeria. Mies 2 sekamehua, rasvattoman kylmän maidon ja 3 kahvia kulutusmaidolla. Hermesetas. Poika ottaa 1 kahvin johon puolet kermaa. Ei sokeria. Hänelle myös 3 sekamehua. Tytär ottaa kaakaon, huom. maidoton, on paha allergia. 3 appelsiinimehua. Varmuuden vuoksi litra kuumaa vettä ja teepussit, jos kahvi on pahaa. Ai niin mun ja pojan kahvi tumma, miehen vaalea. Jos on cappuccino niin sitten kaikille se ja normaali kaffet voi jättää. Onko tehty itse vai automaatista? Jos automaatista niin mitä lisäaineita on maitojauheessa? Leivissä myös samantyyppinen kilometrin pituinen lista.
Onnea vaan henkilökunnalle.
Miten noi hoituu käytännössä, oikeasti???
kai sä nyt ehit siinä kans kahville istahtaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta mistä hotellista noita saa? Einespiirakoita on joka hotellissa.
kalakukko pitää olla hotelliaamiaisella ehdottomasti, muuten en lähde
Vispipuuro , tulee sanasta klappa (Ruotsi). Suomalaisittain lapataan.
Useimmiten vikana on tuotteiden heikko laatu, ei valittavissa olevien lajikkeiden määrä. Mieluummin vähemmän, mutta korkealaatuisempaa! Hotelliaamiaiset ovat täynnä mautonta tai huonoa bulkkikamaa. Virkistävä poikkeus oli Tampereen Lapland hotel.
Ulkomaan hotelliaamiaisilla kaipaan jotain kuitupitoista. Kotona syön paljon ruisleipää ja kaurapuuroa ja vatsa toimii säännöllisesti tyyliin vesilasin juotua heti aamusta suoraan kakkoselle. Ulkomaanreissuilla kuitenkin kuitujen saanti jää selvästi vähäisemmälle, ja ärsyttää jos hotelliaamiaisella ei ole edes kaurapuuroa tarjolla. Eli lyhyesti sanottuna: kaipaan hotelliaamiaiselle kuitupitoista leipää ja puuroa! En todellakaan kaipaa mitään lämpimiä ruokia, leivoksia, eksoottisia hedelmiä, yms hienouksia, vaan terveellistä ja kuitupitoista. Ymmärrän, ettei monissa maissa syödä ruisleipää, mutta olisi kuitenkin hyvä jos olisi kuitupitoisempia vaihtoehtoja kuin pelkkä vaalea leipä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Vaakunassa ja Triplassa piti sanoa moneltako menee aamupalalle, tunnin säteellä. Vaakunassa toisella kertaa ei tarvinnut, kun ei ollut täyttä. Molemmat nyt tässä muutaman kuukauden sisällä.
Jotkut tosiaan yöpyy ala-arvoisissa paikoissa. Tietty itse kun menen aina aamupalalle aika lailla heti kun pääsee, niin tavarat on varmaan tuoreempia kuin sitten joskus 10 maissa. Ihan ketjuhotelleissakin on ollut tuoreita hedelmiä monenlaisia, puuro kiertää hyvin ja sämpylät ei ole todellakaan olleet koskaan kuivia, vaan aina tuoreita ja hyviä lähe kaikkialla missä olen ollut.
Tämä keskustelu olikin saanut yllättävän paljon kommentteja, en ehdi lukea kaikkia.
t. Aloittaja.
Mihin sinulla on kiire?
Ai että en ehtinyt lukea kaikkia kommentteja? Arkisin töihin aamulla, illalla teen pientä työtä josta saan korvauksen tehdyn määrän mukaan mutta saan itse valita minkä verran teen, iltaisin nukkumaan, tänään lauantaina ihan kotitöitä ja perusjuttuja ja netissä on paljon muutakin ja harrastuksiakin pitää välillä harrastaa. Jos taas tarkoitat miksi menen aikaisin aamupalalle, niin yleisimmin olen hotellissa yötä työasioiden tai tapahtumien vuoksi ja ne alkaa milloin alkaa, usein klo 8 ja joskus tapahtumat niin aikaisin ettei ehdi edes aamupalalle ollenkaan - silloin suosin paikkoja, missä saa jotain aikaisinkin. Joissakin paikoissa on annettu vitriinistä sämpylä mukaan ja take away-kahvit maksutta. Mutta vaikka olisin lomallakin, menen aikaisin koska sillion on rauhallisempaa ja herään aamulla aikaisin, sillionkin vaikka nukkumaan meno menisi aamuyölle, ei vaan elimistö suostu siihen että nukkuisin kovin pitkään.
Viimeisimmäksi olin hotellissa jossain ihan perus Scandicin lentokenttähotellissa pari viikkoa sitten. Mitä söin aamupalalla:
- puolukkamehua (miinusta siitä, että oli liian laimeaa, toisaalta plussaa että oli tarjolla marjamehua hedelmämehujen ohella)
- ruisleipäviipale, siemen-moniviljasämpylä. Päällä voimariinia, salaattia, kurkkua, juustoa. (Ihan ok, olisin tosin kaivannut juustoksi jotain kevyempää esim. Polar 10% mitä käytän kotona, mutta ymmärrän ettei sille ehkä ole paljoakaan kysyntää)
- klementiini, vesimelonilohkoja (miinusta siitä, että ei ollut isompaa hedelmävalikoimaa, muistaakseni oli vain klementiinejä ja vesimeloneja).
- automaatista suodatinkahvi maidolla (pahaa! miinusta pahasta kahvista ja siitä, ettei ollut lainkaan lattea tai cappucinoa tarjolla).
Eli mitä olisin erityisesti kaivannut: hyvää kahvia, erikoiskahveja, enemmän hedelmiä ja marjoja
Mitä yleensä syön hotelliaamiaisella: samaa mitä kotonakin, eli leipää ja juustoa + vihannekset + marjat tai hedelmät, TAI jugurttia/rahkaa, marjoja/hedelmiä ja pähkinöitä, TAI puuroa + rahkaa + pähkinöitä + marjoja/hedelmiä.
En henkilökohtaisesti tajua sitä, mikä järki juuri matkoilla on ahtaa itsensä ähkyyn aamiaisella ja saada siten huono ja tunkkainen olo koko päiväksi. Mieluummin reissussa sitten lounalla tai illemmalla herkuttelee jollain paikallisilla erikoisuuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten mua nyppii se, että "kakroitten" annetaan hakea aamupalaa hurumykky, "käy vaan" vaikka edellisetkin on syömättä! Hirveät määrät jätettä! Enneminkin voisi tosiaankin olla että tässä on aamiaismenu, ruksaa aika, jolloin tulet, montako henkeä. Eikä oisi sen sataa sorttia saatavana.
Miksi vihaat juuri lapsiasiakkaita? Tuotahan tekee kaikki hotellissa...
Tuotahan tekee kaikki hotellissa??
Aika harvoin muuten olen nähnyt, fiksut ei koskaan, vaan ottaa sen mitä syö. Taidetaan olla vähän eri tason hotelleissa.
Poikkeus vahvistaa säännön: saksalaiset teki eväsleipiä kassiin viiden tähden hotellin aamiaisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakasteen coctailpiirakat on hyviä.
Pekonia ja munakasta.
Niitä en koskaan kotioloissa aamuisin syö, hotellissa ne on luxusta mulle.
Ette te mitään hotelliaamiaisia syö, köyhät. Itku kurkussa yritätte selvitä asuntolainoistanne 😆
Hotellissa menee kaupankin karjalanpiirakka. Jos nimenomaan niillä haluan herkutella, niin leivon itse ja teen aidon munavoin. Asun Keski-Suomessa.