Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?

Vierailija
18.02.2023 |

Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?

Kommentit (1098)

Vierailija
241/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö aamuisin muuta, kuin maustamatonta jogurttia, jossa on marjoja tai hedelmiä ja mysliä. Hotelleissa riittää sama, ja yleensä niitä onkin, mutta taso vaihtelee. En halua ulkolaisia pakastemarjoja tai pelkkiä säilykehedelmiä.

Vierailija
242/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tuoreita hedelmiä mieluusti valmiiksi pilkottuna.

- Hyvää kahvia.

- Tuorepuristettua mehua tai edes hyvää tuoremehua. Smoothiekin käy.

- Pitkään haudutettua puuroa. Päälliseksi marjoja ja hyvää hunajaa.

- Vohveleita ja vaahterasiirappia.

Siinäpä se oma unelma-aamupala oikeastaan on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä ketjua lukee, niin lähes poikkeuksetta tulee mieleen lause "Kun mikään ei riitä."

Vierailija
244/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut Jyväskylässä hotelli Versossa ja siellä sai tilata tiskiltä ihan munista tehtyjä munakkaita ja niihin haluamansa täytteet. Mitään kokkelia ei tainnut olla. Ei edes ole mikään kallis hotelli vaan ihan normaalin hintainen. Siellä ylipäänsä oli hyvä aamiainen, eli se on mahdollista, myös sopuhintaan.

Verson aamiainen onkin ihan eri luokkaa kuin muissa hotelleissa, hotelli on kuuluisa aamiaisestaan. Minä yövyn aina Versossa kun käyn Jyväskylässä.

Vierailija
245/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa paikoissa etenkin ulkomailla on todella vähän tuoreita kasviksia aamupalalla. Olimme juuri etelänmatkalla kohteessa, jossa kasvaa tähänkin aikaan vuodesta paljon sekä paikallisia kasviksia että hedelmiä. Hotelliaamiaisella valikoimassa oli kuitenkin vain kurkku- ja tomaattiviipaleita ja hedelmäsalaattia. Tomaatit ja kurkut olivat lisäksi vähän väliä loppu, koska niitä tuotiin tarjolle vain pikkukulhollinen kerrallaan. Esim. vaaleaa leipää toisaalta oli tarjolla isot kasat lähes kymmentä eri laatua.

Vierailija
246/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 30 vuotta tarjoilijana, useissa hotelleissa, useissa laivoissa.  Aamiaisen laadun varmistaa menemällä kalliiseen hotelliin.  Suomessa on kulttuuri, jossa lapsille tuputetaan ruokaa.  Lautanen lapataan täyteen lihapullaa, nakkia, sämpylöitä.  Sitten uhkaillaan, ellet syö et pääse leikkihuoneeseen ym ym.  Ruokailupaikka syöttötuolin ympärillä jätetään sikolätiksi.  Voisiko se lapsi lomamatkalla syödä vain niitä juttuja joita haluaa hotellissa syödä-kotona taas syödään niitä terveellisiä juttuja. Kaikille tiedoksi: ei se ruoka lopu, ei tarvitse sulloa lautasta täyteen kerralla.  Henkilökunnallakin on mukavampi keräillä niitä tyhjiä lautasia.  Mehua ja kahvia voi santsata samaan kuppiin.

Näin varmasti yleensä, muttei aina: kerran Helsingissä Simonkentässä ihan oikeasti loppui. Aamiaisaikaa oli n. 45 min jäljellä, niin siellä oli loppu niin ruoka kuin astiat. Siis ihan joka laari tyhjä, eikä niitä enää täydennetty.  Aamiaistila oli täyteen ammuttu, ei yhtään paikkaa vapaana. Joo olis varmaan pitänyt mennä aikaisemmin, mutta eiköhän sitä safkaa kuitenkin pitäisi olla koko ilmoitetun aamiaisajan.

Vierailija
247/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut Jyväskylässä hotelli Versossa ja siellä sai tilata tiskiltä ihan munista tehtyjä munakkaita ja niihin haluamansa täytteet. Mitään kokkelia ei tainnut olla. Ei edes ole mikään kallis hotelli vaan ihan normaalin hintainen. Siellä ylipäänsä oli hyvä aamiainen, eli se on mahdollista, myös sopuhintaan.

Verson aamiainen onkin ihan eri luokkaa kuin muissa hotelleissa, hotelli on kuuluisa aamiaisestaan. Minä yövyn aina Versossa kun käyn Jyväskylässä.

No niin täytyypä mennä Versoon seuraavan kerran kun menen Jyväskylään... eli ei ikinä.

Vierailija
248/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa kuin kupposen kahvia ja ehkä jonkun jugurtin.

Siksipä en mielelläni majoitu hotellissa, koska maksan aamiaisesta turhaan, jos se sisältyy huoneen hintaan.

Vierailija
249/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä ketjua lukee, niin lähes poikkeuksetta tulee mieleen lause "Kun mikään ei riitä."

Niin ja lisäksi ihmiset luettelee toiveena täällä sellaisia ruokia, joita minä ainakin näen lähes hotelliamiaisella.

Vierailija
250/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittäisi, jos olisi todella hyvää tummapaahtoista kahvia ja sen kanssa oikeaa kermaa. Paksua kermaista maustamatonta jugurttia ja valmiiksi paloiteltuja laadukkaita, meheviä ja maukkaita hedelmiä, ei mitään puoliraakoja ja mauttomia. Ja joku hyvä pehmeä voimakkaan makuinen samana aamuna leivottu hapanjuuriruisleipä, siihen päälle oikeaa voita, viipale laadukasta brietä ja rapeaa maukasta paprikaa.

Ei tällaista saa. On vain pahaa kahvia, litkumaista rasvatonta jugurttia, hedelmät mauttomia ja puoliraakoja ja usein kokonaisia kuorineen, leipä teollista mautonta, voin tilalla yökmargariinia, juusto halpaa edamia ja vihannekset varsin elähtäneitä.

Testaa Laplandhotel, voit jopa yllättyä.

Olen testannut niistä jo Sirkantähden, Pallaksen, Kilpiksen, Äkäshotellin ja Ylläskaltion. On tosin muutama vuosi aikaa, mutta aamiainen ei jäänyt erityisenä mieleen.

Eri hotelliketju. Laplandhotels on muutaman boutique hotellin ketju:)

www.LaplandHotels.com 

Vierailija
251/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kuullut kans tuosta ja menin varta vasten testaamaan aamupalan. Oli kyllä pettymys. Pitkälti samaa bulkkia, kuin ketjuhotelleissa, ei mitään omaleimaista tai vaikka lähituotettua. Kahvikin säiliöpöntöistä ja sitä tuttua Pauligia.

Vierailija
252/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukasta lohta kaipaisin eniten. Ja joskus laadukasta leipääkin, erityisesti ruisleipää ei ole kaikkialla tuoreena. 

Vierailija
253/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä pestäänkö niitä kahvikoneita useammin kuin minä kahvinkeitintäni .D Mutta kahvi on aina ihanaa! Samoin ne rapeakuoriset sämpylät joita löytyy joka hotellista. Kahvi ja sämpylä leikkeleillä, niin olen tyytyväinen.

Vierailija
254/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia pari kupillista, mehua, ruisleipäpala ja jos on niin karjalanpiirakka ja jollei niin harkitsen puuroa. Kasviksia, juustoa, hedelmiä sekä jogurttia. 

Mitään nakkia tai pekoneja saati muuta ei vain pysty ja yllä olevalla pärjää mainiosti. 

Vierailija
255/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tehty tuore leipä on parempaa kuin rasvacroissantit.

Ymmärrämme varmaan, että hienoissa hotelleissa croisantit tehdään voihin. Rasvacroisantit sitten jossain S-hotelleissa.

Vierailija
256/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kahvin kanssa pullasta ja on ihanaa, jos hotelliaamiaisella on pullaa! Ihan perus lettipitko käy.

Viime talvena oli aamiaisella laskiaispullia yhdessä hotellissa (siis Suomessa tietenkin). Ihanaa!

Vierailija
257/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittäisi, jos olisi todella hyvää tummapaahtoista kahvia ja sen kanssa oikeaa kermaa. Paksua kermaista maustamatonta jugurttia ja valmiiksi paloiteltuja laadukkaita, meheviä ja maukkaita hedelmiä, ei mitään puoliraakoja ja mauttomia. Ja joku hyvä pehmeä voimakkaan makuinen samana aamuna leivottu hapanjuuriruisleipä, siihen päälle oikeaa voita, viipale laadukasta brietä ja rapeaa maukasta paprikaa.

Ei tällaista saa. On vain pahaa kahvia, litkumaista rasvatonta jugurttia, hedelmät mauttomia ja puoliraakoja ja usein kokonaisia kuorineen, leipä teollista mautonta, voin tilalla yökmargariinia, juusto halpaa edamia ja vihannekset varsin elähtäneitä.

Testaa Laplandhotel, voit jopa yllättyä.

Olen testannut niistä jo Sirkantähden, Pallaksen, Kilpiksen, Äkäshotellin ja Ylläskaltion. On tosin muutama vuosi aikaa, mutta aamiainen ei jäänyt erityisenä mieleen.

Olen eri. Ainakin Oulussa on minusta Lapland hotellissa hyvä aamiainen, ehdottomasti yksi Oulun parhaista. Lapland hotel Oulussa on minusta ainoa miinuspuoli se, että jos autolla tulee niin huonot parkkipaikat.

Minulla on vertailupohjana Oulun hotelleista lisäksi nämä:

De Gamlas Hem (tunnelmallinen ja pieni ja täällä myös hyvä aamiainen)

Sokos hotel Arina (ok, ei säväytä, monesti käynyt ja menen uudelleenkin, keskeinen sijainti ja lähellä  kahviloita)

Radisson Blu Hotel Oulu (hyvä hotelli, hyvät parkkipaikat torilla ja vasta rempattu mutta aamiaisella pahinta kahvia ikinä, menen silti varmasti vielä uudelleenkin, koska kahvilat lähellä)

Scandic Oulu City (kaikin puolin ok, ei säväytä eikä petä jos ei odota liikaa)

Best Western Hotel Apollo (vähän vaatimattomampi mutta hyvä sijainti ja ystävällinen palvelu)

Eden Nallikari (on kiinni, odotan koskahan taas avataan)

Olen kahdesti yöpynyt Gamlas Hemissä ja minusta se aamupala oli todella suppea. Minulle riittävä, kun lähinnä juon kupillisen kahvia ja syön sämpylän ilman päällisiä. Mutta varta vasten aamiaisen takia sinne ei kannata mennä. Kiva hotelli kyllä muuten, ihana tunnelma.

Vierailija
258/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

monenlaista juustoa eikä vain yhtä

laaja valikoima TUOREITA hedelmiä

graavilohta

karjalanpiirakoita ja munavoita

tuoretta leipää

vastapuristettua tuoremehua

KYLMIÄ erillisiä jugurtteja eikä kippoon kaadettua kädenlämpöistä sotkua

hyvä valikoima teetä

tuoreita leivonnaisia tai vähintäänkin lettuja ja monenlaista hilloa

Vierailija
259/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä lukiessa tulee mieleen, että meillä taitaa kuitenkin olla asiat aika hyvin. Ihan kuin hotelliaamiaisella olis vaaraa jäädä nälkäiseksi!

Olen kyllä jäänyt. Viimeksi Långvikissa.

Vierailija
260/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran on käynyt niin, että ennakkotiedusteluista huolimatta ei ole ollut muuta syömäkelpoista kuin mustaa kahvia, salaattia ja muroja, jos niitäkään. Taustalla ruokavaliorajoitteet, joiden takia lihajalosteet, maitotuotteet ja muna ovat poissuljettuja.

Olisin tyytyväinen mehuun, mihin tahansa kasvipohjaiseen maitojuomaan ja jogurttiin yms. ja maidottomaan levitteeseen, sekä vihanneksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi