Onko teillä valtavat määrät mausteita? Siis esim isossa laatikossa?
Kommentit (23)
Yksi täysikokoinen keittiön yläkaappi on meillä täynnä mausteita. Toki maustekadtikkeet ja tahnat ovat jääkaapissa ja osa pakasteessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska niistä lähtee maku jos ne ovat avattuna pitkään. Mieluummin pieni määrä, joita tulee käytettyä ja joissa on aromit tallella.
Tiiviissä lasipurkissa säilyy oikein hyvin vähintään parasta ennen päivään saakka.
Mustapippurirouhetta ostan isommassa rasiassa, muut mausteet niissä pikku lipukkeissa.
Oisko noin 10 purkkia. Niillä pärjää hyvin. Yhtään valmista seosta ei ole, mutta olen ostanut perusmausteet siten, että niistä voi itse sekoittaa valmisseoksia vastaavia makumaailmoja.
Ei se minusta kovin valtava määrä ole, jos jotain 15 pikkupussia pienessä laatikossa + purkkimausteet telineessä. Suurin osa käytössä viikottain, piparkakkumausteet ja eräät muut harvemmin.
Ei ole. Enää.
Tärkeimmät mausteet ovat meillä suola ja mustapippuri. Lisäksi on tilli, persilja, rakuuna, timjami ja muutama muu yrttimauste. Muut ovat aivan turhia meillä. Kanelia nyt on myös toki, vaikka sitä tarvitaan lähinnä vain joulun seutuna.
Vierailija kirjoitti:
Mustapippurirouhetta ostan isommassa rasiassa, muut mausteet niissä pikku lipukkeissa.
Suosittelen ostamaan kokonaisia pippureita ja pippurimyllyn. Huomattavasti aromikkaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Oisko noin 10 purkkia. Niillä pärjää hyvin. Yhtään valmista seosta ei ole, mutta olen ostanut perusmausteet siten, että niistä voi itse sekoittaa valmisseoksia vastaavia makumaailmoja.
Makumaailmoja 😄😄😄
On kaksi hyllyllistä mausteita. Kaikki on käytössä vähintään satunnaisesti.
Mulla on vain paprikaa, garam masalaa, kanelia ja mustapippuria. Kaikki pienissä pusseissa. En tee ruokaa melkein ollenkaan.
On pussimausteita pienessä laatikossa. Pysyvät paremmin järjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makumaailmoja 😄😄😄
🤣
On sellainen muovilaatikko mutta käytän niitä aina ettei ne vanhaksi mene. Jotain 20 eri maustetta minulla on.
On aika paljon, toisaalta kaikki on koko ajan käytössä.
Basilica, oregano, tilli, rosmariini, tinjami, persilja, laakerinlehdet.
Musta-, mauste-, ja valkopippuri, pippurisekoitus, ja muutamaa erilaista chiliä.
Valmista curry-, grillaus,- ja jauhelihamaustetta.
Ja lisäksi muutamat vähässä käytössä olevat kanelulia, kurkumaa ym.
Teemme lähes joka päivä ruuan kotona, ja laidasta laitaan makaronilaatikosta jambalayaan, kalakeitosta burgundinpataan jne. niin aina kaikki tulee käytettyä ennen kun vanhenevat.
Ei, koska niistä lähtee maku jos ne ovat avattuna pitkään. Mieluummin pieni määrä, joita tulee käytettyä ja joissa on aromit tallella.