Onko pahasta olla yksinkertainen?
Kommentit (37)
Ethän sinä sille mitään voi. Houkka ei pidä kuitenkaan olla. Ei saa haukkua muita tai esittää tietävänsä jotain mitä ei oikeasti tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisena kyllä pärjää elämästä paremmin. Tieto lisää vain tuskaa. Varsinkin kun on pohdiskeleva ihminen niin elämä on välillä pelkkää kärsimystä. Jotkut vaan pohottaa menemään sellaisina kuin ovat. Vähän naiveina ja mitään miettimättä.
Näin juuri. Mitä hullummaksi maailma menee, sitä helpommalla pääsisi, jos ei ajattelisi muuta kuin sellaisia asioita, joilla pärjää juuri ja juuri omassa arjessaan ja sulkisi silmät kaikelta muulta. Harmi vain, kun itse tuppaan miettimään asioita monelta kantilta, niin johan ahistaa.
Pitää.ainakin tietää paikkansa hönttinä. Esim nykynaiset eivät.tiedä. Naisten esiinmarssi on tehnyt valtavaa tuhoa yhteiskunnassa. Tärkeät päätökset pitää jättää kyvykkäille. Käytännössä miehille. Toki miesten parhaimmistoille. Ei millekään homopekoille jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisena kyllä pärjää elämästä paremmin. Tieto lisää vain tuskaa. Varsinkin kun on pohdiskeleva ihminen niin elämä on välillä pelkkää kärsimystä. Jotkut vaan pohottaa menemään sellaisina kuin ovat. Vähän naiveina ja mitään miettimättä.
Näin juuri. Mitä hullummaksi maailma menee, sitä helpommalla pääsisi, jos ei ajattelisi muuta kuin sellaisia asioita, joilla pärjää juuri ja juuri omassa arjessaan ja sulkisi silmät kaikelta muulta. Harmi vain, kun itse tuppaan miettimään asioita monelta kantilta, niin johan ahistaa.
Olen tismalleen samanlainen. Tästä syystä olen lopettanut uutisten seuraamisen, sillä ahdistun kaikesta kurjasta mitä maailmassa tapahtuu. -Ap
Tyhmä saa olla, muttei pöljä. Siinä on vissi ero. Ensinmainittu ei ole oma vika, jälkimmäinen on.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen ei ole tyhmä.
Vaan...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu! Sanotaan, että lapset herää aamulla iloisena uuteen päivään: mitä kaikkea uutta tänään on :)
Näin ikääntyneenä olen koittanut pitää sitä "lapsekkuutta" yllä. Aamun lehdet kun lukee, tuosta sodasta, niin aika äkkiä se iloisuus häviää :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu! Sanotaan, että lapset herää aamulla iloisena uuteen päivään: mitä kaikkea uutta tänään on :)
Näin ikääntyneenä olen koittanut pitää sitä "lapsekkuutta" yllä. Aamun lehdet kun lukee, tuosta sodasta, niin aika äkkiä se iloisuus häviää :(
Empatiakykyinenkin voi olla yksinkertainen.
Ainoa epämielyttävä asia, joka tulee mieleen on, että jotkut käyttävät hyväkseen tavalla, jos toisella.
Muuten nämä ylsilöt ovat ihan mukavia leppoisia ihmisiä, mihin olen törmännyt elämäni aikana.
Yksinkertaisen kanssa on helpompaa ja leppoisampaa kuin teräväsanaisen ja ilkeilevän ns. älykön. Ei tarvitse pingottaa eikä olla koko ajan varuillaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisen kanssa on helpompaa ja leppoisampaa kuin teräväsanaisen ja ilkeilevän ns. älykön. Ei tarvitse pingottaa eikä olla koko ajan varuillaan.
Kyllä yksinkertainenkin voi olla ilkeä. Älyköt voivat olla viisaita. Mitä ihmettä? 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yksinkertainenkin voi olla ilkeä. Älyköt voivat olla viisaita. Mitä ihmettä? 😄
Älyköt voivat olla kilttejä. Siis.