Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi-nainen, miksi sinä olet niin onneton. Stressaako sinua tasa-arvo?

Vierailija
18.02.2023 |

Uusimman, vuonna 2021 tehdyn kouluterveyskyselyn mukaan kahdeksas- ja yhdeksäsluokkalaisista tytöistä vain 13 prosenttia kertoo olevansa erittäin tyytyväinen elämäänsä. Pojista näin hyvin menee 37 prosentilla.

Tytöille kasautuu myös paljon useammin ahdistusta ja masennusta kuin pojille.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000009307095.html

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tyttojen-ja-naisten-masennuslaakkei…

Pidemmän ajan kehitys:

By many objective measures the lives of women in the United States have improved over the past 35 years, yet we show that measures of subjective well-being indicate that women's happiness has declined both absolutely and relative to men. The paradox of women's declining relative well-being is found across various datasets, measures of subjective well-being, and is pervasive across demographic groups and industrialized countries. Relative declines in female happiness have eroded a gender gap in happiness in which women in the 1970s typically reported higher subjective well-being than did men. These declines have continued and a new gender gap is emerging -- one with higher subjective well-being for men.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosikä ei ylipäätään ole kovin onnellista aikaa, eivätkä viimeiset vuodet kovin ruusuisia. Mä olen kyllä onnellinen, mutta jo kaukana tuosta iästä. 

Vierailija
2/45 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole onneton, ei stressaa. Teininä olin kyllä melko onneton mutta ei sillä ollut mitään tekemistä tasa-arvo kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta se mitä käy haittaa elämää on joka paikassa kitisevät luuserimiehet. Eivät itse osaa edes persettään pyyhkiä, muusta puhumattakaan.

Vierailija
4/45 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei stressaa tasa-arvo vaan suomalaisten miesten surkeus. Laatu on pudonnut viimeisen neljänkymmenen vuoden aikana. Syrjäytyneitä lähes imbesillejä luusereita pääosin on miehet nykyisin.

Miehistähän on siis tullut tasa-arvoisia? Pitäisikö heidän siis sittenkin olla parempia mitä naiset?

Vierailija
5/45 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei stressaa tasa-arvo vaan suomalaisten miesten surkeus. Laatu on pudonnut viimeisen neljänkymmenen vuoden aikana. Syrjäytyneitä lähes imbesillejä luusereita pääosin on miehet nykyisin.

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
6/45 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se on ongelma. Miehet ovat nykyisin aivan turhia hiilidioksidin tuottajia.

Vierailija
7/45 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Kiitos kun levität kertomiani faktoja .

Vierailija
8/45 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehistähän on siis tullut tasa-arvoisia? Pitäisikö heidän siis sittenkin olla parempia mitä naiset?

Riittäisi se, etteivät ole niin luusereita kuin nykyisin. Tasa-arvouisia uorovaikutustaidottomat syrjäytyneet imbesillit ei koskaan voi olla älykkäämpiä verrattuna.

Vierailija
9/45 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaatimustaso nousee mutta samanaikaisesti asiat pitäisi saavuttaa omilla ansioilla niin ahistaahan sen.

Samalla muutamat typykät kiitävät nättikaistaa (miehen) rikkauksiin, niin sellainen ikävä kilpailukin on toki harmistus.

Vierailija
10/45 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin teininä onneton ja ahdistunut nimenomaan koska minuun kohdistettiin sukupuolittuneita odotuksia jotka eivät vastanneet minäkuvaani lainkaan. Olisi pitänyt harrastaa tanssia vaikka minua kiinnosti nyrkkeily, en sitten harrastanut mitään ja löysin liikunnan ilon vasta aikuisena kun sain valita harrastukseni kiinnostukseni mukaan enkä sen mukaan mikä minulle sukupuoleni mukaan "sopisi". 

Aikuisena kun olen saanut toteuttaa itseäni ja menestyä todellisia vahvuuksiani hyödyntäen (esimerkiksi matemaattista lahjakkuuttani ja kolmiulotteista hahmotuskykyäni vähäteltiin lapsena ja sen sijaan minua yritetiin painostaa panostamaan kieliin ja siisteyden ylläpitämiseen sekä kotitalouteen liittyviin asioihin) olen onnellisempi ja itsetuntoni sekä minäkuvani ovat ehjempiä kuin koskaan. Onneksi töissä meillä ei ole juurikaan lasikattoja tai oletuksia siitä että naiset olisivat ennemminkin jotain pikku sihteeriköitä ja miehet niitä vastuunottajia ja tilannetta johtavia. Minulle henkilökohtaisesti tasa-arvoiseen maailmaan pääseminen nuoruuden ahtaista sukupuolinormeista on ollut siunaus. Käytän täyttä potentiaaliani, osaamistani arvostetaan ja ei, en todellakaan ole onneton. 

Vierailija
11/45 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, älä ole onneton

Meillä melkein kaikki laitteet on

Jotka kehitys on tuonut tullessaan

Vaikka kaikki eivät niistä piittaa

On meillä dildot, tasa-arvo, hiustenkuivaaja ja älypuhelin

On vauvapalsta, vibraattori, luuserit ja tinderi

Vierailija
12/45 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuksien mukana tuli myös velvollisuuksia, siksi naiset nyt stressaa

Vierailija
13/45 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onneton koska mies on pahoinpidellyt mua useasti ja olen nyt sairaalassa.

Tasa-arvo mikä?

Vierailija
14/45 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hemmetin "Suomi-nainen". Mee pois trolli!

Vierailija
15/45 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei stressaa mikään kun välttelee turhasta kitiseviä miehiä.

Vierailija
16/45 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ruoki trollia!

Vierailija
17/45 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus 16-vuotiaana kaksi viikkoa putkeen parittelematta. Meni naama niin mutruun ettei se siitä meinannut oiota enää ollenkaan :/

Vierailija
18/45 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ruoki trollia!

Muuten kuin utareillanne. Ruoka on ihan liian kallista.

Vierailija
19/45 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeuksien mukana tuli myös velvollisuuksia, siksi naiset nyt stressaa

Naisen elämä ei muuta olekaan kuin velvollisuuksia ja pakkoja joten en tiedä mistä lässytät. Miehillä on tasan yksi velvollisuus ja sitäkään ei osa osa tee. Naisilla velvollisuuksia on läpi elämä niin paljon että niitä ei edes aleta laskea.

Vierailija
20/45 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei stressaa . Mutta olen huomannut miten miehet ovat hädissään, kun nykynainen on VAHVA, ITENÄINEN JA OMANARVON TUNTEVA. Hyvä me. Naiset ovat raivanneet tiensä johtoportaisiin ym. 👍👍👍👍👍😄😄😄😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi