Onko pahasta olla yksinkertainen?
Kommentit (37)
Kukaan yksinkertainen ei kysy tuota.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt?
Koska minulle sanottii niin. Nyt olen pohtinut, että olenko. Olen kuullut yksinkertaisista ihmisistä pelkästään huonoa, enkä haluaisi sellainen olla. En vain itse tiedosta millainen olen. -Ap
Myönnän että olen kateelinen siitä että jotkut saa tyhmänä elää tässä maailmassa. Uskovat kaiken hömpän minkä uutisoidaan ja ei muuta kuin alkohooli ja pi llu mielessä ja eivät käytä, kun eivät pysty, omia aivoja.
Elämä silloin paljon helpompi henkisesti kun tyhmät eivät itse yleensä edes itse tajua että ovat tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Myönnän että olen kateelinen siitä että jotkut saa tyhmänä elää tässä maailmassa. Uskovat kaiken hömpän minkä uutisoidaan ja ei muuta kuin alkohooli ja pi llu mielessä ja eivät käytä, kun eivät pysty, omia aivoja.
Elämä silloin paljon helpompi henkisesti kun tyhmät eivät itse yleensä edes itse tajua että ovat tyhmiä.
Eihän yksinkertaisuus ole sama asia kuin tyhmä. Ainakaan omasta mielestäni. -Ap
En toki edes pidä ketään ihmistä tyhmänä. Jokaisella on omat tietonsa ja taitonsa ja oppia voi aina uutta.
Millainen on yksinkertainen ihminen?
Listaa osaamisiasi tai mielenkiinnonkohteitasi, harrastuksiasi niin voimme hyvinkin kertoa niiden perusteella ainakin jotain.,
Kaikki me ollaan välillä yksinkertaisia.
Ei ole paha. Sanoihan Jeesuskin Raamatussa, että yksinkertaisten on taivasten valtakunta.
Onhan silläkin eroa, että onko henkisesti vai hengellisesti köyhä. Lapsenmielisten on taivasten valtakunta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt arvasin. Tarkoitatko marinisteja?
Kaikki me ollaan. Kuka edes määrittää kuka on yksinkertainen ja kuka ei?
Minulla prakaa muisti, ihan kirjaimellisesti. Olen unohtanut lähes kaiken peruskoulu- ja lukiotasoisesta historiasta, fysiikasta, biologiasta ja maantiedosta. Kaksi korkeakoulututkintoa löytyy, mutta käytännössä olen totaalinen tiedollinen tabula rasa - debiili.
Jos emä on painostanut yksinkertaista jälkeläistään huonoilla geeneillään suunnittelemaan ydinvoimaloita, niin onhan se rankkaa.
Synonyymit sanalle yksinkertainen: ikävä, synkkä, alkukantainen, helppo, mutkaton, ongelmaton, kehittymätön, alkeellinen, vanhakantainen, alempiarvoinen, alhainen, halpa-arvoinen, vähäpätöinen, vaatimaton, ala-arvoinen, moukkamainen, rahvaanomainen, rahvas, kuvioton, hidasjärkinen, kovapäinen, hölmö, typerä, vähä-älyinen, hidasälyinen, ääliömäinen, yksiosainen, hiomaton, viimeistelemätön, lapsellinen, suoraviivainen, viaton, perimmäinen, kanoninen, sääntöjen mukainen, tunnustettu, pölkkypää, tomppeli, typerys, yksinkertainen ihminen, tyhmyri.
Näistä sitten vain valitsemaan tarkoitukseen sopiva 🤔
Vierailija kirjoitti:
Minulla prakaa muisti, ihan kirjaimellisesti. Olen unohtanut lähes kaiken peruskoulu- ja lukiotasoisesta historiasta, fysiikasta, biologiasta ja maantiedosta. Kaksi korkeakoulututkintoa löytyy, mutta käytännössä olen totaalinen tiedollinen tabula rasa - debiili.
Minä taas muistan random triviaa kuten seiskaluokan ruotsin kirjasta. När går nästa bussen till Slussen -pojat olivat menossa Stingin konserttiin.
Pahaa on olla pahantahtoinen.