Onko muita jonka elämä on epäonnistunut
Ei ole töitä, ei kavereita, ei läheisiä, ei tyttöystävää, ei rahaa juurikaan. Olen mitätön. Vietän elämääni yksin vailla mitään suuntaa. Kävin kyllä koulut ja opiskelin kahteen ammattiin. Koska en ole kovin puhelias ja sosiaalinen niin työn saanti on mahdotonta. Jo ei ole töitä ei ole rahaa ja silloin elämä on epäonnistunut.
Kommentit (80)
Työtön.47 kirjoitti:
Tunnen epäonnistuneeni kaikessa vaikka olen velaton. Olen työtön ja ei ole oikein elämässä mitään, olen vaan kotona ja käyn kalassa etten masennu.
Tarjoudu vaikka SPR:n kautta kalakaveriksi jollekulle toiselle yksinäiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalista kanssakäymistä voi opetella mikäli niin vain haluaa.
Mitä menetkö väkisin juttelee ihmisille jotka ei sinun kanssa halua jutella. Tai menetkö harrastuksiin jonne sinua ei haluta?
Ensinnäkin jokainen juttelee ja tahtoo tutustua heihin, joiden kanssa tahtoo tutustua. Toisekseen harrastukset valitaan sen mukaan mitä tahtoo harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on töitä, mutta ei muuta elämää. Sikäli olen epäonnistunut.
Ikää on niin paljon, että taitaa kuolema tulla ennen kuin se kaivattu elämä.
Ei minullakaan ole töitä, mutta on koulutus, työkokemus ja työssäkäyvä mies. Raha ei ole ongelma. Uskoisin löytäväni mieleisen työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä menetkö väkisin juttelee ihmisille jotka ei sinun kanssa halua jutella. Tai menetkö harrastuksiin jonne sinua ei haluta?
Ensinnäkin jokainen juttelee ja tahtoo tutustua heihin, joiden kanssa tahtoo tutustua. Toisekseen harrastukset valitaan sen mukaan mitä tahtoo harrastaa.
Oletko 12 v?
Olen epäonnistunut kaikessa, paitsi maailman ihanimman lapsen olen saanut tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen epäonnistunut kaikessa, paitsi maailman ihanimman lapsen olen saanut tehtyä.
Kai sinä sentään olet muussakin onnistunut. Olet esim leiponut hyvät pullat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä sentään olet muussakin onnistunut. Olet esim leiponut hyvät pullat?
Onnistuit vaihtamaan autoon renkaat tai paikkaamaan polkupyörän kumin?
Kaikki suuret onnistumiset lähtee pienistä onnistumisista.
Koulutus saadaan lukemalla koulun kokeisiin. Niistä saa hyviä numeroita. Nuo johtaa riittäviin arvosanoihin, joilla päästään koulutuksiin. Koulutus on Suomessa maksutonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ihmisen arvo määräytyy ammatin, työn, sosiaalisen elämän ja rahan kautta. Jos niitä ei ole onnistunut saamaan niin aika heikoilla on elämässä ja vanhempana sitä on vaikea sitten alkaa työstämään sitä sosiaalisempaa puolta.
Kyllä kouluissakin nykyään on lapsia joita ei oteta porukoihin tai harrastuksiin ja ne nuoret jää sitten ilman sosiaalista elämää. Joku voi olla vähän erilainen tai köyhästä perheestä niin sellaisen kanssa ei haluta oilla tekemisissä.
Onpa jääkylmä ajatus.
Äiti Teresakaan ei tainut kovin varakas tai kouluja käynyt olla.
Ihmisarvon voi määritellä muunkin kuin materialismin kautta.
Raha tuossa oli vähiten tärkeää. Työ ja sosiaalinen elämä on se, mikä ihmisarvon määrittää ja miehillä korostuneesti, mutta naisillakin ainakin 70-prosenttisesti. Minusta se on ihan ymmärrettävää, että syrjäytynyttä ja yksinäistä ei koeta mielekkäänä seurana. Siinähän alkaa omakin elämä mennä huonommin sitten, seura tekee kaltaisekseen.
Itse olen 48v ja eipä ole hyvin mennyt mullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 48v ja eipä ole hyvin mennyt mullakaan.
On välissä varmasti hyvääkin tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
On se ihme miten nainen pääsee lisääntymään epäonnistuttuaan kaikessa. Miehellä epäonnistumisen lopputulos on alkoholismi ja täydellinen yksinäisyys.
En ymmärrä miksi ihmissuhteet luetaan saavutuksiin. Ei ne ole saavutuksia. Yleensä ihmiset on jotain mitä pitää potkia pois tieltään kuluttamasta, että kykenee keskittymään minkään saavuttamiseen.
En ajattele että kaikki on epäonnistunut, koska elämä on aaltoilevaa muutenkin, turha tuudittautua että joku on onnistunut ja täydellinen, kukaan ei sitä ole.
Itselläni paljon ns plussia ja sitten myös epäkohtia, en ajattele että olisin huonompi. Päin vastoin, esim ystäviä ei ole, koska tiedän nykyään millasia ihmiset on, ja en kaipaa huono itsetuntoisia hyväkskäyttäjiä elämääni, niitä riitti nuorempana, mutta nykyään teen selväksi mitä haen ja tällaiset on karsiutunut pois. Myös koen, että jos on hyvällä tavalla erilainen, ja lampaat karsastaa, niin lampailla on liian kapea näkemys ja heikko itsetunto mun seuraan, en halua seuraan missä ei voi olla oma itsensä, parempi yksin kun huonossa seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Myös viulunsoittoa voi opetella, mikäli niin haluaa. Hyvin harvasta kuitenkaan tulee siinäkään oikeasti niin hyvä, että muut jaksaisivat kuunnella.
Olen selvinnyt pahoistakin vastoinkäymisistä. Mulla on aina ollut säästöjä ja hyvä koulutus. Sukan varressa pitää aina olla sen verran, ettei työnantaja pääse vittuilemaan. Voit sanoa itsesi irti kevyesti siltä seisomalta. Kerran olen tuon tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Tuu pois sieltä sieltä itsesäälistä.
Tämä.
Itsesääli ei johda mihinkään hyvään ja tekee ihmisestä vielä vastenmielisemmän ("raskaan") muiden silmissä.
Työttömänä aikaa on rajattomasti. Pystyt perehtymään mihin tahansa ja perustamaan firman sen perusteella. Netistä löytyy kaikki tarvittava tieto. Perusta vaikka nettikauppa viroon. Opettele tekemään keittiö/pesuhuoneremppoja ja perusta remonttifirma. Kaikki on loppujen lopuksi vain itsestä kiinni, mutta sinulla on se kaikkein tärkein olemassa, aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on käytännössä vaikein opeteltava kuin mikään muu asia, jos ei ole lapsena sitä oppinut epäpätevien vanhempien takia. Pitää mennä muiden aikuisten eteen kompastelemaan ja kiusattavaksi, kun on vähän outo.
Paljon helpompi on opetella vaikkapa huippukitaristiksi ja tehdä sillä rahaa.
Perustervehdykset, kiitos ja anteeksi pystyy sanomaan jokainen. Perusasioista on helppo jutella ja seurustelun vuoksi kysyä vaikkapa pari kysymystä toiselta. Mitä kuuluu?
Et tainnut ihan tajuta, että noi perusasioista juttelut ja oikeanlaiset kyselyt ja vastailut eivät todellakaan suju kaikilta. Onneksi olen täysin syrjäytynyt, niin ei tarvitse kaltaistesi toljottajien sekaan tulla mokailemaan. -sivusta luuseri
Onpa jääkylmä ajatus.
Äiti Teresakaan ei tainut kovin varakas tai kouluja käynyt olla.
Ihmisarvon voi määritellä muunkin kuin materialismin kautta.