Miksi naiset eivät kyseenalaista kosmetiikkamainonnan älyttömyyttä?
Jatkuvasti myyntiin lapetaan uusia "mullistavia" ja "äärimmäisen tehokkaita" tuotteita, että NYT vihdoin viimeinkin on kehitetty andalusialaisen vihersimpukan perskarvoista höyrytettyä ksantaanikumirobulatrenoliuutetta, joka leipoo ihosi munasolutason nuorekkaaksi ja hehkuvaksi. Kunnes taas puolen vuoden päästä onkin taas keksitty pyörä uudelleen ja ne härskiintyneet putelinpuolikkaat heitetään kylppärin kaapista pois uusien tieltä. Olenko oikeasti ainoa, jonka mielestä tämä on täysin älyvapaata?
Kommentit (75)
Et ole ap ainoa, itse inhoan ylipäätään koko tuota nuoruudessa roikkumista ja nuoren ihmisen ulkonäön tavoittelua. Ei kukaan silti nuoreksi muutu vaikka nuorelta näennäisesti näyttäisikin - ja todella harva edes näyttää, ja niilläkin kyse lähinnä geeneistä eikä kosmetiikasta.
Minä kyllä inhoan ylipäätään mainoksia, kosmetiikkamainokset sinällään vähiten ärsyttävästä päästä kun ne ovat usein ihan esteettisiä eli miellyttävää katseltavaa, mutta ei minua siinä se tuote kiinnosta jos joku mainos on kaunis. :D
Nykyään varsinkin kun nettiä/somea käyttäessä niitä mainoksia pomppailee verkkokalvolle sillä tavalla, että ne ovat vain sellaista ärsyttävää ärsyketulvaa jota kategorisesti inhoan enkä varmasti osta mitään, mikä hierotaan naamaani noin.
Miten niin naiset ei kyseenalaista ? Ehkä nuoret tytöt ei, mutta kyllä minä näin aikuisena mene niihin halpoihin. Luen ihan oikeita tutkimustuloksia mistäkin ainesosasta ja niiden pohjalta valitsen tuotteet.
Mistä ap tiedät, että naiset eivät kyseenalaista? 😅 Ihan sama kun kysyisi, mikseivät miehet kyseenalaista giletten partahöylän mainontaa, jossa mikrosensoroitu nanoteknologia kääntää höylän teriä sadasosamillin tarkkuudella ja tuloksena on komea laatikkoleuka. "Miksi kaikki miehet uskovat noin?"
Aplla selkeästi EI ole käsitystä markkinoinnista.
Iso osa kosmetiikkateollisuuden mainonnasta on brändimainontaa ja sillä on tarkoitus luoda kuvaa siitä, millainen se kohdeyksilö haluaisi olla, millaiseen ryhmään kohdeyksilö haluaisi kuulua ja samaistua (ulkoilmatyyppi, vetreä keski-ikäinen, perheenäiti, meikkiteini jne), millaisia arvoja kohdeyksilö haluaa kannattaa (luksus, luomu, jne) jne. Sillä ei ole tekemistä sen kanssa, mitä kohdeyksilö uskoo tuotteen ominaisuuksista. Kun kohdeyksilö on purnukkahyllyllä, jos joku naamarasva pitää kuivaan naamaan valita, brändimainonnalla on aivopesty mielikuvaa siihen, mitä purnukkaa kohti käsi ojentuu.
Vierailija kirjoitti:
Outoja ne ripsari mainokset, joissa luvataan ripsille lisää pituutta ja tuuheutta. Miten se ripsiväri lisää niitä ripsiä ja pidentää ripsiä omien ripsien pituudesta? Aikamoinen taika ripsiväri, jonka seurauksena omista ripsistä tulee muutamassa sekunnissa pidemmät ja tuuheammat.
Hyi saakeli, tuli mieleen yksi ripsiväri minkä joskus ostin. Siinä oli joitain ihmeen kuituja tai karvoja, minkä tarkoitus oli ilmeisesti jäädä ripsien kärkiin ja pidentää niitä. No ne saatanat tippui silmään aina päivän mittaan ja sain silmätulehduksen. Se on ainoa kosmetiikkajuttu minkä heitin roskiin hyvin pian. Kyllä meitä huijataan. Itselleni riittää nykyään ihan tavalliset rasvat ja yksinkertaiset meikit. Terveet elämäntavat pitää ihon kauniimpana kuin mitkään tökötit.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset ei kyseenalaista koko kosmetiikka-alaa. Kauheita myrkkyjä!
Ei ehkä kannata yleistää. Minä olen nainen ja en ole vuosikausiin laittanut iholleni mitään, mitä en voi laittaa myös suuhun. Tiedän kyllä olevani vähemmistön edustaja, mutta siltikin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kyllä kyseenalaistanut. Kosmetiikkabrändien mielestä nykyään tarvitaan kaksoispuhdistus, kasvovesi, hoitovesi, seerumi, kosteusvoide ja öljy. Tietty lisäksi eri tuotteet silmänympärysiholle ja kaulalle, naamiot ja kuorinnat, vartalovoide, käsivoide, jalkavoide. Ei mitään järkeä, kaapit täynnä purkkeja ja purnukoita.
Mitä siellä kaapeissa pitäisi sitten olla? Mulle ihonhoito on harrastus ja saan siitä valtavasti iloa, kaikki tuotteet tulee käytettyä eikä yksikään purkki lennä "härskiintyneenä" roskiin. Turhempaa mun mielestä on täyttää kaapit astioilla tai vaatteilla.
Ps. Ihoni on todella upea eikä koskaan tarvitse edes meikata
N42
Oletko koskaan ajatellut tuota "harrastustasi" eettisistä (eläinkokeet) ja ekologisista näkökulmista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E tiedä ainuttakaan naista joka ei tietäisi kaikkia mainoslauseita humpuukiksi.
Tämä. Ja ainoastaan iho-ongelmaiset joutuvat tuskailemaan tuoteviidakon kanssa, kokeilemaan ja kokeilemaan, muillehan riittää joku perusnivea ja tarvitsevat korkeintaan jonkin Lumenen puuterin meikkiosastolta.
Mistä se raha niille kosmetiikkafirmoille sitten valuu? Ihan lämpimikseenkö ne sitä myllyä pyörittää, vaikka kukaan ei osta? Ap
No jos ollaan hetki ihan vakavissaan, joillakin meistä on ihosairauksia. Jokin vaikuttava aine on sama, myytiin se sitten tiskin alta korkeana pitoisuutena tai tiskin päältä vähän miedompana. Aika harva ihosairaus uhkaa henkeä, mutta ne näkyvät päälle ja siksi niiden hoitoon on helppo motivoitua.
Toinen syy on ihan sellainen, että se itsehoito on mukavaa ja rentouttavaa. On miellyttävää, kun kainalot eivät tuoksahda, iho ei kiristä ja hiukset kampautuvat.
Nämä siis ihan ottamatta kantaa markkinointiin.
Sit joku somettaja joka saa näitä ilmaiseksi purkkitolkulla kehuu ja lampaat ostaa jokaisen uuden trendin tuotteen. Mikä siinä on ettei mene kaaliin ei opita vaikka ostettu 30v kaikki huijaustuotteet eikä yksikään ole saanut mitään muutosta aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kyllä kyseenalaistanut. Kosmetiikkabrändien mielestä nykyään tarvitaan kaksoispuhdistus, kasvovesi, hoitovesi, seerumi, kosteusvoide ja öljy. Tietty lisäksi eri tuotteet silmänympärysiholle ja kaulalle, naamiot ja kuorinnat, vartalovoide, käsivoide, jalkavoide. Ei mitään järkeä, kaapit täynnä purkkeja ja purnukoita.
Mitä siellä kaapeissa pitäisi sitten olla? Mulle ihonhoito on harrastus ja saan siitä valtavasti iloa, kaikki tuotteet tulee käytettyä eikä yksikään purkki lennä "härskiintyneenä" roskiin. Turhempaa mun mielestä on täyttää kaapit astioilla tai vaatteilla.
N42
Oletko koskaan ajatellut tuota "harrastustasi" eettisistä (eläinkokeet) ja ekologisista näkökulmista?
Sivusta, kaikki kuluttaminen on tietysti aina kuluttamista, mutta nykyään on todella helppoa löytää ympäristöystävällisempiä, vegaanisia ja eläinkokeettomia tuotteita tinkimättä mitenkään kohtuuttomasti kosmeettisesta miellyttävyydestä. Saako sitä ihminen ylipäätään mitään harrastaa?
Ap on verbaalisesti erittäin lahjakas. 🤩
Vierailija kirjoitti:
Outoja ne ripsari mainokset, joissa luvataan ripsille lisää pituutta ja tuuheutta. Miten se ripsiväri lisää niitä ripsiä ja pidentää ripsiä omien ripsien pituudesta? Aikamoinen taika ripsiväri, jonka seurauksena omista ripsistä tulee muutamassa sekunnissa pidemmät ja tuuheammat.
Ripsien kärjet ovat usein vaaleammat, joten ripsiväriä käyttämällä ripsi todella näyttää pitemmältä. Mullakin on luonnostaan tummat ripset, mutta kärjet vaaleahkot.
Minusta olis upeaa, jos naiset lopettaisivat meikkaamisen kokonaan täysin! m56 (ja sitten pskamyrskyä kehiin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
Käytän luonnonkosmetiikkaa, niissä ei sallita eläinkokeita. Ekologisuutta en tässä kohtaa niinkään mieti, ihmisellä saa kai olla jotain ilonaiheita elämässään?
Puolustuksena sanottakoon, että harrasta matkustelua, en osta turhaa tavaraa enkä pikamuotia, asun energiatehokkaassa kerrostaloasunnossa, en omista lemmikkejä, en syö juurikaan lihaa, ostan kotimaista jne.
N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
Tämä. Miksi pitäisi kaikki naisellinen " hömppä" kategorisoida tyhmäksi? Minä rakastan kosmetiikkaa, vaikka mainoslauseet lupailevat turhia ja tiedän sen varsin hyvin.
Jos jostakin saa iloa elämäänsä, niin olkoon se mitä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
Tämä. Miksi pitäisi kaikki naisellinen " hömppä" kategorisoida tyhmäksi? Minä rakastan kosmetiikkaa, vaikka mainoslauseet lupailevat turhia ja tiedän sen varsin hyvin.
Jos jostakin saa iloa elämäänsä, niin olkoon se mitä hyvänsä.
pitäisikö hömppä sitten kategorisoida viisaaksi koska nainen?
Minäpä otan kantaa. Näin tuntematta ap:ta sanoisin ettei hän mikään tyhmä ole.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olis upeaa, jos naiset lopettaisivat meikkaamisen kokonaan täysin! m56 (ja sitten pskamyrskyä kehiin)
Minä lopetin 6 vuotta sitten, kun perehdyin lisääntymisasioihin. Aluksi se oli vaikeaa, mutta siihen tottui hyvin nopeasti, parissa viikossa. On myönnettävä kyllä, että välillä kaipaan sitä, että voisin korostaa huuliani tai silmiäni. En usko, että tämä on vain kulttuurinen asia, vaan jossain määrin uskon naishormonien vaikuttavan koristautumisen tarpeeseen. Imetyksen lopetettuani huomasin, että haluni koristella itseäni voimistui, ja jouduin järjellä välillä laittamaan vastaan. Välillä mietin tekeväni marjoista jotain omatekoista huulisävyä, mutta aina lopulta luovun ajatuksesta. Ihoa hoidan vain itsesekoitetuilla täysin puhtailla ainesosilla hyvin pelkistetysti.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et edes huomaa onko nainen meikattu.
Minusta kosmetiikan, tuoksujen yms päätarkoitus on tuoda ILOA elämään. Menisi aika v^ * tun ankeaksi, jos kaikki pitäisi itselleen ( saati muille!) perustella insinöörimäisellä järkevyydellä... elämässä saa hei olla myös nautintoa ja minä saan sitä enemmän esim hyvän tuoksuisista tuotteista kuin apteekin Apobasesta.
Mistä se raha niille kosmetiikkafirmoille sitten valuu? Ihan lämpimikseenkö ne sitä myllyä pyörittää, vaikka kukaan ei osta? Ap