Miksi naiset eivät kyseenalaista kosmetiikkamainonnan älyttömyyttä?
Jatkuvasti myyntiin lapetaan uusia "mullistavia" ja "äärimmäisen tehokkaita" tuotteita, että NYT vihdoin viimeinkin on kehitetty andalusialaisen vihersimpukan perskarvoista höyrytettyä ksantaanikumirobulatrenoliuutetta, joka leipoo ihosi munasolutason nuorekkaaksi ja hehkuvaksi. Kunnes taas puolen vuoden päästä onkin taas keksitty pyörä uudelleen ja ne härskiintyneet putelinpuolikkaat heitetään kylppärin kaapista pois uusien tieltä. Olenko oikeasti ainoa, jonka mielestä tämä on täysin älyvapaata?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä ap yleistät?
Et selkeästikään tiedä ees alkeita markkinoinnista tai mainonnasta tai miten siihen voi vaikuttaa.
Pakko kysyä että ootko vähän tyhmä
Tiedän markkinoinnista ja mainonnasta sen verran, että sen tarkoitus on vaikuttaa ihmisiin ja saada heidät ostamaan mahdollisimman usein ja paljon. Muuta en halua tietääkään. Ja rohkenin tehdä moisen karkean yleistyksen, koska tuohonhan se kosmetiikkateollisuus perustuu ja selkeästi suurella menestyksellä. Mahdolliseen tyhmyyteeni en ota kantaa. Ap
Itse olen kyllä kyseenalaistanut. Kosmetiikkabrändien mielestä nykyään tarvitaan kaksoispuhdistus, kasvovesi, hoitovesi, seerumi, kosteusvoide ja öljy. Tietty lisäksi eri tuotteet silmänympärysiholle ja kaulalle, naamiot ja kuorinnat, vartalovoide, käsivoide, jalkavoide. Ei mitään järkeä, kaapit täynnä purkkeja ja purnukoita.
"En minä mutta muut naiset".
Sisäistetty naisviha.
Vierailija kirjoitti:
Sisäistetty naisviha.
No kuka hemmetti niitä tököttejä sitten ostaa? Sen tiedän varmaksi, että minä se en ole. Ap
Olen käyttänyt elämäni aikana varmasti pienen yksiön verran rahaa kosmetiikkaan ja hoitoihin. Täysin turhaan. Vähemmän on enemmän myös kauneuden hoidossa.
Miten niin ei? Ensinnäkään en juurikaan näe mainoksia, koska en katso mainoskanavia, tietokoneella käytän AdBlockeria ja naistenlehtiä/viikkolehtiä/iltapäivälehtiä en lue. Toiseksi en osta kosmetiikkaa. Ajoittain, kun on aknea, käytän apteekista hankittuja tuotteita.
E tiedä ainuttakaan naista joka ei tietäisi kaikkia mainoslauseita humpuukiksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kyllä kyseenalaistanut. Kosmetiikkabrändien mielestä nykyään tarvitaan kaksoispuhdistus, kasvovesi, hoitovesi, seerumi, kosteusvoide ja öljy. Tietty lisäksi eri tuotteet silmänympärysiholle ja kaulalle, naamiot ja kuorinnat, vartalovoide, käsivoide, jalkavoide. Ei mitään järkeä, kaapit täynnä purkkeja ja purnukoita.
Mitä siellä kaapeissa pitäisi sitten olla? Mulle ihonhoito on harrastus ja saan siitä valtavasti iloa, kaikki tuotteet tulee käytettyä eikä yksikään purkki lennä "härskiintyneenä" roskiin. Turhempaa mun mielestä on täyttää kaapit astioilla tai vaatteilla.
Ps. Ihoni on todella upea eikä koskaan tarvitse edes meikata
N42
Eivät tietenkään. Ihan samalla tavalla miehet uskovat, että naaraat lakoavat kuin dominopalikat, kun mies älyää ostaa oikean partahöylän, auton tai dödön. Kaikki, mitä telkkarissa näytetään, on totta!
tai kun mainoksessa malli keimailee ja ilmeilee niin tuleekohan koskaan mieleen että kauhean pinnallista touhua tässä tehdään?
Outoja ne ripsari mainokset, joissa luvataan ripsille lisää pituutta ja tuuheutta. Miten se ripsiväri lisää niitä ripsiä ja pidentää ripsiä omien ripsien pituudesta? Aikamoinen taika ripsiväri, jonka seurauksena omista ripsistä tulee muutamassa sekunnissa pidemmät ja tuuheammat.
Tottakai mainoksilla yritetään myydä, mutta harvoi mikään tuote nousee kulttimaineeseen ellei se oikeasti ole hyvä.
Ilman muuta asia koskee myös monia muita tuoteryhmiä. Yksi usein naureskelemani on hammasharjat. Milloin harja taipuu sinne ja milloin tänne, on keksitty joku uusi ulottuvuus, joka räjäyttää plakin ja kihartaa samalla nenäkarvat. Kunnes tuote häipyy vähin äänin kauppojen hyllyistä jonkun uuden vastaavan tieltä. Kun oikeasti ne hampaat saa pestyä ihan sillä karvalakkimallin jordanilla. Ap
Jostain syystä monet etsivät ennemmin sitä ihme-eliksiiriä ja kikka kolmosta kuin uskovat perusasioihin: terveellinen ruoka ja elintavat, uni, ulkoilu ja stressinhallinta.
Mä olen aina kyseenalaistanut. En osta mitä tahansa tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Sisäistetty naisviha.
Ei se ole mitään "sisäistettyä naisvihaa" ottaa reilusti puheeksi jokin pääosin naisia koskettava, kiusallinen tai negatiivinen aihe. Sen sijaan jatkuva naisvihakortin heiluttelu syö uskottavuuden koko termiltä, joten olisi hyvä jos sitä käytettäisiin harkiten.
AP:n kysymys on aivan oleellinen; moni nainen on aivopesty tavoittelemaan ikuista nuoren ihmisen ulkonäköä - ja pieni osa ihmisistä tekee sillä rahaa.
On paljon muitakin asioita mihin moni nainen on aivopesty ja joita voisi kyseenalaistaa, mutta en jaksa ottaa niitä puheeksi täällä... Jokaisella omat arvomaailmansa.
Vierailija kirjoitti:
E tiedä ainuttakaan naista joka ei tietäisi kaikkia mainoslauseita humpuukiksi.
Tämä. Ja ainoastaan iho-ongelmaiset joutuvat tuskailemaan tuoteviidakon kanssa, kokeilemaan ja kokeilemaan, muillehan riittää joku perusnivea ja tarvitsevat korkeintaan jonkin Lumenen puuterin meikkiosastolta.
Miksi naiset ei kyseenalaista koko kosmetiikka-alaa. Kauheita myrkkyjä!
Miksi sinä ap yleistät?
Et selkeästikään tiedä ees alkeita markkinoinnista tai mainonnasta tai miten siihen voi vaikuttaa.
Pakko kysyä että ootko vähän tyhmä