Teenkö väärin kun kerron puolisollani loman alkavan kaksi päivää myöhemmin. Ja olen hotellissa lepäävässä?
Sain tälle lomakaudelle 2 lisälomapäivää kun tuli 15-vuotta täyteen saman työnantajan palveluksessa. Puoliso ei tiedä tästä tai en ole pitänyt kartalla. Sovimme jo yhteiset lomat ja menet tulevalle lomaviikolle mutta aloitan oman lomani jo pari päivää aikaisemmin. Meillä on pienet lapset ja puolisoni ei osallistu kotona tarpeeksi yhteiseen arkeen. Loma tulee olemaan raskasta sukulointia lapsivelvollisuuksineen.
Varasin itselleni työsähköpostin kautta hotellihuoneen pariksi päiväksi ja aion olla ensi viikolla siellä lepäämässä näiden mukatyöpäivieni ajan. Puoliso on normaalisti töissä ja hän hakee lapset normaalista päivähoidosta kuten arkena muutoinkin. Minä vien. Saan tällä järjestelyllä 8-10h ihanaa omaa aikaa vaikka yöt pitääkin viettää kotona.
Puoliso ei ikinä olisi suostunut siihen, että saisin yhtään omaa lepoaikaa. Hän ei ole mustasukkainen minusta mutta omasta ajastaan on. Lisäksi hän olisi vaatinut päästä mukaan ja kuvitellut sen olevan aikuisten seksiloma.
Omatuntoani vähän pistelee mutta en jää tästä kiinni. Hoidan kaiken käteisellä. Teenkö väärin? Mielestäni en.
Kommentit (230)
Itse toivoin joskus lasten ollessa pieniä, että sairastuisin ja joutuisin sairaalaan. Olisi saanut nukkua. Kauhistuttaa ajatella kuinka poikki sitä onkaan tuolloin ollut, kun ajatukset oli noin vinksallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaali ja terve suhde, jos tekee oman kumppanin selän takana asioita eikä voi niistä kumppanille kertoa.
Kukaan ei ala sellaisena suhteeseen. Kumppani on kasvanut perheessä, jossa ei ole käyty missään, eikä kavereita ole saanut käydä kylässä. Nyt joudun pitämään pintani, että lapset saavat harrastaa ja pitää normikaverisuhteet. Toki sitten vanhempina enemmässä määrin kuin nyt. Joudun jo taistelemaan ihan tällaisista arkisistakin asioista.
Hän ei tajua, että myös minun näyttöpäätetyöni on uuvuttavaa. Vain hän saisi levätä kotona. Jos hän tulee kotiin, ja olen esim. syöttänyt jo lapset ja pikasiistinyt paikat yms. ja lepään, niin hän alkaa valittamaan siitä. Minulle vaan riittää. Kun ei hyvällä saa niin pakko tehdä näin.
Oletko ap? Jos olet, niin miksi et ilmaise sitä?
Vierailija kirjoitti:
Itse toivoin joskus lasten ollessa pieniä, että sairastuisin ja joutuisin sairaalaan. Olisi saanut nukkua. Kauhistuttaa ajatella kuinka poikki sitä onkaan tuolloin ollut, kun ajatukset oli noin vinksallaan.
Minulla oli samanlaisia ajatuksia kun lapset olivat pieniä. Ajatus siitä, että olisi saanut vain maata sängyssä, oli houkutteleva.
No en todellakaan aio erota ja rikkoa perhettä sen takia, että tarvitsen välillä lepoa. Ei ole optiota jättää sukulointeja väliin kun molemmilla on vanhat vanhemmat.
Ei olisi ollut mitenkään mahdollista, että olisin voinut jäädä kotiin lepäämään. Kumppani on mustasukkainen jos kokee, että minä saan ennemmän omaa aikaa. Minä on hupaisaa koska hän ei hakua käydä yksin missään tai harrastaa mitään. Vaikka mahdollisuus olisi. Jos olisin jäänyt kotiin niin vähintään hän olisi olettanut minun käyttävän sen ajan yhteisen kodin hyväksi. Mutta todennäköisesti ei olisi hyväksynyt ollenkaan vaan halunnut lähteä aikaisemmin reissuun. Minun väsymykselläni ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Sairas suhde. Miten lepäät hotellissa, jonne kirjaudutaan iltäväivällä ja huone luovutetaan jo klo 12. Voi sitä levätä kotonakin. Eihän mies tiedä.
Itse kyllä sanoisin suoraan, että vietän kotona lomaa. Erittäin vakava keskustelu ja häipyisin sitten lomalla omalle lomalle sinne hotelliin, jos miehelle ei käy.
No tässäpä ratkaisu tuohon aikaongelmaan.
https://www.scandichotels.fi/tarjoukset/tyohuone-hotellissa-tarjous
Huone käytössä nimenomaan klo 8 - 18 ja vielä hiukan halvemmalla.
Teidän suhteessanne on aika iso ongelma, jos joudut tekemään noin saadaksesi omaa aikaa.
Onko nuo vaimon lepäämisestä niuhottavat miehet syntyneet 1950-luvulla, jolloin naisen kuului touhuta kotona koko ajan jotain, kun mies tuli savotalta tai muista töistä kotiin? Vai suostuvatko nuoremmatkin naiset tuollaisiin parisuhteisiin?
Ei tämä minusta silleen väärin ole, ettei perheesi menetä mitään siihen verrattuna, että olisit vaan ollut normaalisti töissä. Sinä vain saat lepoa. Nauti siitä.
Teillä on kuitenkin aika pahoja ongelmia, jotka pitäisi jotenkin selvittää. Tämä on kuin yrittäisi paikata haavaa laastarilla, vaikka koko jalka on katki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli samanlaisia ajatuksia kun lapset olivat pieniä. Ajatus siitä, että olisi saanut vain maata sängyssä, oli houkutteleva.
Siis miksi ette saaneet maata sängyssä kun lapset oli pieniä?
otathan huomioon, että ilman korttitietoja sinua tuskin otetaan asumaan hotelliin t. respantäti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole lapsia? Tai on vain yksi? Tai useampi niin isolla ikäerolla, että vain yksi oli kerrallaan pieni?
Ymmärrän hyvin ap:tä. Itse tein aikoinaan jotain vastaavaa. Erosimme, kun lapsi oli jo teini, mutta avioliitossa alistuin paljon miehen vallankäytölle. Jälkeenpäin ihmettelin itseäni.
Palstalla muiden on helppo huudella ja jaella neuvoja, kun eivät tiedä mitä kaikkea taustalla on.
Toivottavasti sinulla on oikein hauskaa, olet sen varmasti ansainnut. Epätoivoinen ihminen tekee epätoivoisia tekoja. Tuo on pieni sellainen ja lepäisit varmasti muulla tavoin, jos se olisi henkisesti mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole lapsia? Tai on vain yksi? Tai useampi niin isolla ikäerolla, että vain yksi oli kerrallaan pieni?
On minulla kaksi lasta. Heillä on myös isä.
Tulin surulliseksi kun näin miten paljon täällä narsistimiesten puolustelut on saaneet yläpeukkuja. Vaikka osa teistä elää tuollaisessa tilanteessa, se EI ole normaalia eikä ok. Ymmärrän että lasten kanssa omaa aikaa voi olla hankala järjestää, mutta sitä en ymmärrä enkä hyväksy että suurin este teidän levolle on oma miehenne. Sairasta.
Toivotan hyvää hotellilomaa! Nauti tuosta lyhyestä vapaa-ajastasi niin kuin vain voit. Olet sen ansainnut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaali ja terve suhde, jos tekee oman kumppanin selän takana asioita eikä voi niistä kumppanille kertoa.
Kukaan ei ala sellaisena suhteeseen. Kumppani on kasvanut perheessä, jossa ei ole käyty missään, eikä kavereita ole saanut käydä kylässä. Nyt joudun pitämään pintani, että lapset saavat harrastaa ja pitää normikaverisuhteet. Toki sitten vanhempina enemmässä määrin kuin nyt. Joudun jo taistelemaan ihan tällaisista arkisistakin asioista.
Hän ei tajua, että myös minun näyttöpäätetyöni on uuvuttavaa. Vain hän saisi levätä kotona. Jos hän tulee kotiin, ja olen esim. syöttänyt jo lapset ja pikasiistinyt paikat yms. ja lepään, niin hän alkaa valittamaan siitä. Minulle vaan riittää. Kun ei hyvällä saa niin pakko tehdä näin.
EROA! Tuo valehtelu on järjetöntä
Jos silla on noin huono puoliso niin olisiko ero mitään
Toimit väärin. Et siinä, että otat itsellesi vapaata, vaan siinä, että suhmuroit salassa.
Kyllä se omatunto kannattaisi pitää puhtaana.
Kuuntele lomallasi kirja: Miksi se ei vain lähde? Saat ajattelemisen aihetta.