Teenkö väärin kun kerron puolisollani loman alkavan kaksi päivää myöhemmin. Ja olen hotellissa lepäävässä?
Sain tälle lomakaudelle 2 lisälomapäivää kun tuli 15-vuotta täyteen saman työnantajan palveluksessa. Puoliso ei tiedä tästä tai en ole pitänyt kartalla. Sovimme jo yhteiset lomat ja menet tulevalle lomaviikolle mutta aloitan oman lomani jo pari päivää aikaisemmin. Meillä on pienet lapset ja puolisoni ei osallistu kotona tarpeeksi yhteiseen arkeen. Loma tulee olemaan raskasta sukulointia lapsivelvollisuuksineen.
Varasin itselleni työsähköpostin kautta hotellihuoneen pariksi päiväksi ja aion olla ensi viikolla siellä lepäämässä näiden mukatyöpäivieni ajan. Puoliso on normaalisti töissä ja hän hakee lapset normaalista päivähoidosta kuten arkena muutoinkin. Minä vien. Saan tällä järjestelyllä 8-10h ihanaa omaa aikaa vaikka yöt pitääkin viettää kotona.
Puoliso ei ikinä olisi suostunut siihen, että saisin yhtään omaa lepoaikaa. Hän ei ole mustasukkainen minusta mutta omasta ajastaan on. Lisäksi hän olisi vaatinut päästä mukaan ja kuvitellut sen olevan aikuisten seksiloma.
Omatuntoani vähän pistelee mutta en jää tästä kiinni. Hoidan kaiken käteisellä. Teenkö väärin? Mielestäni en.
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tee väärin mutta jos se saa selville että olit hotellissa niin tulee pettämis syytöksiä.
Todennäköisesti sitä on menossakin tekemään. Tämä koko "meen sinne lepäämään" on vaan peitetarina ja yrittää nyt testata sitä täällä palstalla että menisikö se lävitse.
Kuule ei ole tälläisella nelikymppisellä kolmen alle kouluikäisen lapsen vanhemmalla aikaa, eikö haluja mikään syrjähyppelyyn. Haluan vaan nukkua välillä ja olla rauhassa ilman, joku tarvitsee minun huomiotani koko ajan. Jos eikös rakkaat lapset niin sitten puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Tirsk 🤣🤣
Sun kengännumero on taatusti isompi kuin ÄO:si.
Olen suunnitellut ihan samaa :).
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä on totta eikä provo, niin en voi kuin ihmetellä miten sairaissa suhteissa ihmiset elävät. Miksi et hyvä nainen eroa??
Oma mieheni vastaavassa tilanteessa sanoisi, että katsokin että lepäät ne päivät sohvalla etkä siivoa ja touhua tyhjässä talossa.
Suhde on muuten hyvä ja hän on hyvä isä. Ainoa ongelma on tuo välillä pintaan puskeva itsekkyys. Se on helpottanut vuosien myötä mutta välillä on silti vaikeita aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen suunnitellut ihan samaa :).
Nukkuisin, kävisin rauhassa suihkussa ja söisin hyvin. Täydellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaali ja terve suhde, jos tekee oman kumppanin selän takana asioita eikä voi niistä kumppanille kertoa.
Kukaan ei ala sellaisena suhteeseen. Kumppani on kasvanut perheessä, jossa ei ole käyty missään, eikä kavereita ole saanut käydä kylässä. Nyt joudun pitämään pintani, että lapset saavat harrastaa ja pitää normikaverisuhteet. Toki sitten vanhempina enemmässä määrin kuin nyt. Joudun jo taistelemaan ihan tällaisista arkisistakin asioista.
Hän ei tajua, että myös minun näyttöpäätetyöni on uuvuttavaa. Vain hän saisi levätä kotona. Jos hän tulee kotiin, ja olen esim. syöttänyt jo lapset ja pikasiistinyt paikat yms. ja lepään, niin hän alkaa valittamaan siitä. Minulle vaan riittää. Kun ei hyvällä saa niin pakko tehdä näin.
Unohda nämä "ei normaali suhde" höpinät. Iso osa suhteista ei ole "normaaleja ja normin mukaan terveitä", silti velvollisuuksien takia (kuten lapset) niissä on elettävä. Ja ennen kuin joku tulee sanomaan että ei tarvitse, niin jokaisen tilanne on omansa, ei kannata muiden alkaa tuollaisia tulla julistamaan.
Eli hyvä ajatus, suosittelen. Suunnittele etukäteen mitä haluat tehdä. Huilaatko ihan vain vai haluatko tehdä jotain itsellesi tärkeää vai sekä että? Kivoja omialomia sinulle!
M44
Sairas suhde. Miten lepäät hotellissa, jonne kirjaudutaan iltäväivällä ja huone luovutetaan jo klo 12. Voi sitä levätä kotonakin. Eihän mies tiedä.
Itse kyllä sanoisin suoraan, että vietän kotona lomaa. Erittäin vakava keskustelu ja häipyisin sitten lomalla omalle lomalle sinne hotelliin, jos miehelle ei käy.
Miksi et lepää kotona päivällä kun muksut on päiväkodissa? Mä en uskaltaisi tehdä noin, varmaan puhuisin ohi suuni ja jäisin kiinni. Me puhutaan illalla tee kupposen ääressä päivän kuulumiset, toinen ihmettelisi kun en puhuisi mitään, jäisin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaali ja terve suhde, jos tekee oman kumppanin selän takana asioita eikä voi niistä kumppanille kertoa.
Kukaan ei ala sellaisena suhteeseen. Kumppani on kasvanut perheessä, jossa ei ole käyty missään, eikä kavereita ole saanut käydä kylässä. Nyt joudun pitämään pintani, että lapset saavat harrastaa ja pitää normikaverisuhteet. Toki sitten vanhempina enemmässä määrin kuin nyt. Joudun jo taistelemaan ihan tällaisista arkisistakin asioista.
Hän ei tajua, että myös minun näyttöpäätetyöni on uuvuttavaa. Vain hän saisi levätä kotona. Jos hän tulee kotiin, ja olen esim. syöttänyt jo lapset ja pikasiistinyt paikat yms. ja lepään, niin hän alkaa valittamaan siitä. Minulle vaan riittää. Kun ei hyvällä saa niin pakko tehdä näin.
Unohda nämä "ei normaali suhde" höpinät. Iso osa suhteista ei ole "normaaleja ja normin mukaan terveitä", silti velvollisuuksien takia (kuten lapset) niissä on elettävä. Ja ennen kuin joku tulee sanomaan että ei tarvitse, niin jokaisen tilanne on omansa, ei kannata muiden alkaa tuollaisia tulla julistamaan.
Eli hyvä ajatus, suosittelen. Suunnittele etukäteen mitä haluat tehdä. Huilaatko ihan vain vai haluatko tehdä jotain itsellesi tärkeää vai sekä että? Kivoja omialomia sinulle!
M44
Ei helvetissäkään ole pakko elää "velvollisuuksien takia" sairaissa suhteissa vaikka olisi lapsi/a, laina/lainoja tai muuta.
Vierailija kirjoitti:
Sairas suhde. Miten lepäät hotellissa, jonne kirjaudutaan iltäväivällä ja huone luovutetaan jo klo 12. Voi sitä levätä kotonakin. Eihän mies tiedä.
Itse kyllä sanoisin suoraan, että vietän kotona lomaa. Erittäin vakava keskustelu ja häipyisin sitten lomalla omalle lomalle sinne hotelliin, jos miehelle ei käy.
Monissa hotelleissa on lisämaksusta aikainen sisäänkirjautuminen ja myöhäinen uloskirjautuminen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et lepää kotona päivällä kun muksut on päiväkodissa? Mä en uskaltaisi tehdä noin, varmaan puhuisin ohi suuni ja jäisin kiinni. Me puhutaan illalla tee kupposen ääressä päivän kuulumiset, toinen ihmettelisi kun en puhuisi mitään, jäisin kiinni.
Koska haluan oikeasti palautua. Kotona en pääse irrottautumaan arjesta ja lisäksi en jaksa puolisoni syyllistämistä siitä miksei kotona ole tehty siivousta lattiasta kattoon, kun kerran olen kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä on totta eikä provo, niin en voi kuin ihmetellä miten sairaissa suhteissa ihmiset elävät. Miksi et hyvä nainen eroa??
Oma mieheni vastaavassa tilanteessa sanoisi, että katsokin että lepäät ne päivät sohvalla etkä siivoa ja touhua tyhjässä talossa.
Aika monen mies ei tommoista sano :(
Mun mies on aika laiska eikä kotityöt todellakaan mene tasan, mutta onneksi hän on mieleltään terve. Kuulostaa todella hullulta tuo teidän kuvio. Me ei ensinnäkään käytettäisi lomaviikkoa mihinkään raskaaseen sukulointiin vaan tehtäis jotain kivaa ja rentouttavaa. Toiseksi olisi ihan ilmoitusasia että minä lähden vaikka päiväksi kylpylään tai jonnekin yksinäni, jos vaan lastenhoito ja muut onnistuu kohtuullisen helposti miehen töiden kannalta. Siivouksesta hän ei ole nipottanut yhtä ainoaa kertaa. Jos olisikin niin saisi kuulla kunniansa että on sun vuoro ottaa rätti kouraan. Mieti AP miten haluat elää?
Miksi ihmeessä teidän pitää lomalla sukuloida, kun olet muutenkin väsynyt?
Mikset vaan mene takaisin kotiin kun olet vienyt lapset ja vietä omaa aikaa siellä?
Jos provoilet, niin saisit hävetä. Joku palstalla roikkuva, sairas, mutasukkainen mies tulee syyttämään omaa vaimoaan, että on muka kirjoittanut ketjun. Se nainen menee oikeasti töihin, mutta mies ei usko.
Perukaa sukulointi (sairastuitte juuri). Lomaviikolla vastuu lapsista puoliksi, toisen puolen kumpikin tekee mitä tykkää.
Jää myös yöksi. Sanot että tuli työmatka. Tai joku muu syy.
Vierailija kirjoitti:
Jos provoilet, niin saisit hävetä. Joku palstalla roikkuva, sairas, mutasukkainen mies tulee syyttämään omaa vaimoaan, että on muka kirjoittanut ketjun. Se nainen menee oikeasti töihin, mutta mies ei usko.
Ei kukaan muu ole vastuussa mustasukkaisena ihmisen hullusta käytöksestä kuin hän itse. Aika kaukaa haettua muutenkin, että joku mustis ottaa täältä vaikutteita. Vai onko tuo AP:n arki sitten niin monelle naiselle tuttua?