Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teenkö väärin kun kerron puolisollani loman alkavan kaksi päivää myöhemmin. Ja olen hotellissa lepäävässä?

Vierailija
17.02.2023 |

Sain tälle lomakaudelle 2 lisälomapäivää kun tuli 15-vuotta täyteen saman työnantajan palveluksessa. Puoliso ei tiedä tästä tai en ole pitänyt kartalla. Sovimme jo yhteiset lomat ja menet tulevalle lomaviikolle mutta aloitan oman lomani jo pari päivää aikaisemmin. Meillä on pienet lapset ja puolisoni ei osallistu kotona tarpeeksi yhteiseen arkeen. Loma tulee olemaan raskasta sukulointia lapsivelvollisuuksineen.

Varasin itselleni työsähköpostin kautta hotellihuoneen pariksi päiväksi ja aion olla ensi viikolla siellä lepäämässä näiden mukatyöpäivieni ajan. Puoliso on normaalisti töissä ja hän hakee lapset normaalista päivähoidosta kuten arkena muutoinkin. Minä vien. Saan tällä järjestelyllä 8-10h ihanaa omaa aikaa vaikka yöt pitääkin viettää kotona.

Puoliso ei ikinä olisi suostunut siihen, että saisin yhtään omaa lepoaikaa. Hän ei ole mustasukkainen minusta mutta omasta ajastaan on. Lisäksi hän olisi vaatinut päästä mukaan ja kuvitellut sen olevan aikuisten seksiloma.

Omatuntoani vähän pistelee mutta en jää tästä kiinni. Hoidan kaiken käteisellä. Teenkö väärin? Mielestäni en.

Kommentit (230)

Vierailija
201/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lepäät vai "lepäät" hotellissa. 😄

Häpeä, et selvästi tajua kuormitusta nykypäivän lapsiperheissä.

Nykypäivänä lapsiperheen hyysääminen on leikintekoa, jos verrataan aikaan, jolloin ei ollut asiaa helpottavia kodinkoneita ja toisaalta lapsilauma oli oikeasti lauma eikä 1.2 lasta/perhe.

Nykypäivänä kuormittaa eri asiat kuin aikoinaan pesukoneettomuus ja ehkäisyn puute.

Tottakai kuormittaa, mutta ne eivät ole mitään välttämättömyyksiä vaan tekemällä tehtyjä ja itse valittuja kuormituksia.

Vierailija
202/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tänne ilmaantuisi keskustelu, jossa nainen kertoisi miehensä menneen täysin samasta syystä samoissa olosuhteissa hotelliin ja sitten jäänyt kiinni, niin kommentit olisivat luokkaa "jätä se sika" :D

Vielä pitäisi löytää mies, joka uupuu arjessa.

Kai ne kaikki uupuu? Eihän ne muuten ilman omantunnontuskia vetäisi lonkkaa hyvin ansaittuna viikonloppuna, työviikon jälkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläköhän lapsista tuntuu kun äiti tuolla tavalla häipyy? Pahimmassa tapauksessa vanhin lapsi, varsinkin jos on jo teini-ikää lähestyvä tai jo teini-ikäinen tyttö joutuu sitten vastuuseen. Äidilläni oli jonkin verran matkoja ja menoja ja oli paljon töissä. Itseäni tämä ahdisti suuresti ja olin sitten mielummin mm. kirjastossa sulkemisaikaan saakka kuin kotona ja keksin itselleni jotakin menoja kuin kotona. Kesäviikonloput olivat kaikkein pahimpia tuossa suhteessa. Oli vaikea keksiä jotakin tekemistä kodin ulkopuolella silloin kun tiesi, että äiti ei ollut kotona. Välini äitini kanssa eivät olleet edes hyvät, mutta isäni kanssa en mielelläni jäänyt samaan asuntoon ilman äitini tai edes sisarukseni paikallaoloa. Välttelin tilanteita, joissa olisin joutunut jäämään kahdestaan isäni kanssa.

Nukkuu kahtena päivänä hotellissa sillä aikaa kun lapset ovat päiväkodissa.

Eli samalla tavalla on poissa, kuin normaalina työpäivänä.

Ja eikös nuo kaikki lapset olleet alle kouluikäisiä?

Vierailija
204/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein tuon että tein 80% työviikkoa eli perjantait vapaat. Kävin uimahallissa, nukuin päikkärit, sitten rauhassa ruokakauppaan. Kolme pientä lasta oli tuolloin ja miehelläni reissutyö.

Exälleni ei sopinut tuo. Joutui mielestään elättämään minua kun laiskottelen (olen keskiportaan hallintohommissa, keskiarvoa isompi palkka, miehen toiveesta ökyiso omakotitalo).. että onhan näitä. Nykyisin menee paremmin kun elareilla mieskin osallistuu lasten kuluihin.

Vierailija
205/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein tuon että tein 80% työviikkoa eli perjantait vapaat. Kävin uimahallissa, nukuin päikkärit, sitten rauhassa ruokakauppaan. Kolme pientä lasta oli tuolloin ja miehelläni reissutyö.

Exälleni ei sopinut tuo. Joutui mielestään elättämään minua kun laiskottelen (olen keskiportaan hallintohommissa, keskiarvoa isompi palkka, miehen toiveesta ökyiso omakotitalo).. että onhan näitä. Nykyisin menee paremmin kun elareilla mieskin osallistuu lasten kuluihin.

Oikeassahan tuo mies sitten oli. Kelpas lopulta vain maksajaksi.

Vierailija
206/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän tulee kotiin, ja olen esim. syöttänyt jo lapset ja pikasiistinyt paikat yms. ja lepään, niin hän alkaa valittamaan siitä. Minulle vaan riittää. Kun ei hyvällä saa niin pakko tehdä näin.

Minun mieheni ei valita, mutta hän aivan kyselemättä valitsee harrastuksensa, tietokoneen selailun ja television töllöttämisen ja olettaa, että kaikki muu hoituu ympärillä jotenkin salaperäisesti itsestään. Niin siivoukset, lapsen läksyjen tekemiset ja harrastuskuskaukset kuin pyykkäyksetkin. Kymmenen vuotta olen jaksanut pyytää häntä osallistumaan, mutta oma-aloitteisuus on noin -1000.

Siksipä olen ottanut uuden taktiikan. Kun lapsi pyytää jotain, sanon, että käypä pyytämässä isältä. Totean miehelle yksinkertaisesti, että laita tiskit ja imuroi. Kun pyykkinaru tyhjenee, sanon miehelle, että hoidapa pyykkisi, otin just narulta omat ja lapsen vaatteet. Kun on iltapalan aika, käsken lapsen käydä kysymässä isältänsä, mitä tämä aikoo tehdä iltapalaksi. Jos minua huvittaa lähteä toiseen kaupunkiin tapaamaan kaveriani, varaan itselleni hotellihuoneen ja ilmoitan miehelle, että tämä on yksin vastuussa huushollista ko. viikonloppuna.

Vierailija
207/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassahan tuo mies sitten oli. Kelpas lopulta vain maksajaksi.

Mihin hän aiemmin mielestään kelpasi muuten kuin siittäjäksi?

Vierailija
208/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmissuhde on sairas, jos sen ylläpitämiseen pitää käyttää valheita.

Mitä ap oikeasti tapahtuu, jos vain lojut kotona pari päivää? Itsellä oma lepo ja menot ovat olleet aina ilmoitusluontoinen asia.

APhan kertoi, että mies ei ymmärrä. Mitä muita ratkaisua tuohon tilanteeseen on tällä hetkellä? Hienoa, että sulla toimii noin, toivottavasti on muutoinkin hyvä puoliso.

Mikä ratkaisu tuo on? Mikä ongelma sillä ratkeaa? Keskustelu ja omien tarpeiden esiin tuominen tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa nykynaiselle.

Lueppa ketju. Ap on yrittänyt sitä. Kaikkien kanssa tuo ei vaan onnistu. Et ole tainnut olla koskaan pitkässä ja hanskassa ihmissuhteessa, missä toinen osa puoli haavoittunut. Eikä sen vuoksi pysty eikä osaa joustaa mistään vaan kaikki pitää mennä oman tahdon mukaan. Mikä ratkaisu muuten on tulla sanomaan, että naiset sitä ja naiset tätä? Yhtä lailla kaikki ihmiset ovat hankalia ja hankalissa tilanteissa?

Juu, en ole ollut parisuhteessa, jossa mun olisi pitänyt valehdella menoni. Jos olisin ollut noin väsynyt, olisin sanonut miehelleni että menen hotelliin nukkumaan. Sen lisäksi olisimme keskustelleet siitä miten arkea muutetaan ettei mun tarvitse poistua kotoa.

Vierailija
209/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on paras ratkaisu.

Vierailija
210/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän tulee kotiin, ja olen esim. syöttänyt jo lapset ja pikasiistinyt paikat yms. ja lepään, niin hän alkaa valittamaan siitä. Minulle vaan riittää. Kun ei hyvällä saa niin pakko tehdä näin.

Minun mieheni ei valita, mutta hän aivan kyselemättä valitsee harrastuksensa, tietokoneen selailun ja television töllöttämisen ja olettaa, että kaikki muu hoituu ympärillä jotenkin salaperäisesti itsestään. Niin siivoukset, lapsen läksyjen tekemiset ja harrastuskuskaukset kuin pyykkäyksetkin. Kymmenen vuotta olen jaksanut pyytää häntä osallistumaan, mutta oma-aloitteisuus on noin -1000.

Siksipä olen ottanut uuden taktiikan. Kun lapsi pyytää jotain, sanon, että käypä pyytämässä isältä. Totean miehelle yksinkertaisesti, että laita tiskit ja imuroi. Kun pyykkinaru tyhjenee, sanon miehelle, että hoidapa pyykkisi, otin just narulta omat ja lapsen vaatteet. Kun on iltapalan aika, käsken lapsen käydä kysymässä isältänsä, mitä tämä aikoo tehdä iltapalaksi. Jos minua huvittaa lähteä toiseen kaupunkiin tapaamaan kaveriani, varaan itselleni hotellihuoneen ja ilmoitan miehelle, että tämä on yksin vastuussa huushollista ko. viikonloppuna.

Upeeta, just noin pitää toimia! Ja olla tyytyväinen.

Vierailija
211/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero on paras ratkaisu.

Ero on helpoin ratkaisu. Harvoin paras.

Vierailija
212/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on totta eikä provo, niin en voi kuin ihmetellä miten sairaissa suhteissa ihmiset elävät. Miksi et hyvä nainen eroa??

Oma mieheni vastaavassa tilanteessa sanoisi, että katsokin että lepäät ne päivät sohvalla etkä siivoa ja touhua tyhjässä talossa.

Suhde on muuten hyvä ja hän on hyvä isä. Ainoa ongelma on tuo välillä pintaan puskeva itsekkyys. Se on helpottanut vuosien myötä mutta välillä on silti vaikeita aikoja.

"Suhde on muuten hyvä?" Miten voi olla kun sinä voit huonosti eikä puolisosi selvästi välitä.

Just just

Suhde on hyvää kunhan teet niinkuin mies sanoo ja luovut kokonaan omista tarpeistasi. Oikeesti!!!

Vierailija
213/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, et todellakaan tee. Nauti hyvällä omallatunnolla.  Mäkin teen tota. Muista, kukaan,  koskaan, ikinä,   ei omista sinua.   Reippain mielin taas kotiin hulapaloohon.

Vierailija
214/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on totta eikä provo, niin en voi kuin ihmetellä miten sairaissa suhteissa ihmiset elävät. Miksi et hyvä nainen eroa??

Oma mieheni vastaavassa tilanteessa sanoisi, että katsokin että lepäät ne päivät sohvalla etkä siivoa ja touhua tyhjässä talossa.

Suhde on muuten hyvä ja hän on hyvä isä. Ainoa ongelma on tuo välillä pintaan puskeva itsekkyys. Se on helpottanut vuosien myötä mutta välillä on silti vaikeita aikoja.

"Suhde on muuten hyvä?" Miten voi olla kun sinä voit huonosti eikä puolisosi selvästi välitä.

Just just

Suhde on hyvää kunhan teet niinkuin mies sanoo ja luovut kokonaan omista tarpeistasi. Oikeesti!!!

Oikeestihan suhde on hyvä vain, jos mies tekee just niin ku nainen sanoo ja unohtaa omat tarpeensa kokonaan.

Vierailija
215/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monen mies ei tommoista sano :(

No mitäs valitsette niin p*skoja miehiä.

Vierailija
216/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

otathan huomioon, että ilman korttitietoja sinua tuskin otetaan asumaan hotelliin t. respantäti

Haista p*ska. Käteisellä on täysin laillista maksaa.

Vierailija
217/230 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta aloittaja on selkeästi mies, eikä nainen.

Vierailija
218/230 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kertoisin olevani hotellissa lepäämässä kaksi vuorokautta. Laittaisin ruoat valmiiksi ja mies hoitais hommat sillä välin himassa. Ei se jyt hirveesti vaadi antaa lapsille ruokaa ja laittaa ne pesun kautta nukkumaan ja hoitaa aamulla päiväkotiin/kouluun. Koti ei siihen romahda, jos siellä ei joka päivä siivoo. Jos sinäkäön et nillittäisi jokaisesta pölyhiukkasesta tai astiasta tiskipäydällä, niin ei sinun tarvitsisi edes mennä hotelliin lepäämään.

Vierailija
219/230 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero on paras ratkaisu.

Ero on helpoin ratkaisu. Harvoin paras.

Harvemmin se helppo on mutta usein paras ratkaisu.

Vierailija
220/230 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa voimafantasialta jota et tule toteuttamaan.

Ehkä sinun kanattaisi miettiä enemmän lähitulevaisuutta. Tarvitko tuollaista puolisoa mihinkään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi