Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nyt kuolisit äkillisesti kotiisi, kuinka kauan kestäisi, että joku alkaisi ihmetellä mitä sinulle on tapahtunut?

Vierailija
17.02.2023 |

Päiviä, viikkoja vai peräti kuukausia?
Siis jos ei oteta lukuun perhettäsi, joiden kanssa asut.
Jos elät yksin, kävisikö sinulle kuin Maunulan muumiolle takavuosina, kuluisi vuosia ja postit kasautuisivat eteisen lattialle ja lojuisit kuolleena kotonasi eikä kukaan kaipaisi?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani huolestuisivat viimeistään viikossa. Eivät asu enää kotona, mutta soitellaan vähintään 2-3 kertaa viikossa.

Meillä oli äidin, R.I.P. ja isän kanssa, molempien, sellanen tapa, että soitetaan joka tapauksessa kerran viikossa, vaikkei nyt uutta ja ihmeellistä olekaan sattunut.

Sittenpä sattui: äidin soittoa ei kerran kuulunutkaan = paniikki! No, äiti oli ollut päivystyksessä .... hän eli sen jälkeen vielä 16 vuotta.

Sama sitten isän kohdalla: herra oli vaan vedellyt pitkän ryyppyputken "otin töpselin irti, kun jätkät (=ns. kaverit) soittelee keskellä yötä)". Kerroin tämä saman tädille, isän siskolle: kuvitteleppa, kun menen seuraavan kerran käymään kotona ja alan HUUTAMAAN - siinä ikkunatkin pullistuu ulospäin!

Sovittiin sitten isän kanssa, että vastaa aina, kun minä soitan (tuo oli sekä lankapuhelin- että kännykkäaikaa).

Vierailija
42/73 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan oma äiti alkaisi ihmettelä jos en vasttaisi päivän aikana viesteihin kun yleensä vastaan tunnin viiveellä. Kerran olin "nukahtanut" päivällä ja äiti ihan hysteerisenä oli pommittanut viesteillä. :D ihana <3

No hyi miten sairas takertuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin olla kuolleena vuosia. Ei ole ystäviä, olen työtön, isä on dementoitunut. Naapureita ei kiinnosta. Yhtiövastike menee suoraveloituksena. Ehkä joku hajun perusteella tekee ilmoituksen, mutta epäilen sitäkin. Täällä lähiössä ketään ei kiinnosta mikään. Ehkä joskus, jos remonttia tehdään, joku tulee sisälle ja löytää muumioituneen ruumiini.

Samoin. Minulla on veli, jota ei kiinnosta olemiseni. Hävettää ajatus, että joku remonttimies löytää muumioituneen ruumiini. Siitä kirjoitetaan somessa, että miten joku voi olla niin yksin, että mädäntyy vuosia asunnossaan. Näin minulle todennäköisesti tulee käymään.

44/73 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinänaapuri saattaisi kuunnella max tunnin koiran ulvomista ja haukkumista ja sitten alkaisi selvittämään, mistä on kyse. 

Vierailija
45/73 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista kuinka ihmiset ovat niin yksinäisiä.

Tiedän tunteen.

Itse olen sinkku. Olen yksin mutten yksinäinen.

Tänään kävin kahvilassa. Siellä( yritti aivan selvästi) saada keskustelua kanssani pers.häir. nainen.

Sori, mulla oli kiire. En jäänyt juttelemaan, koska en ole velkaa kellekään, en ole ilmainen mielenterveys ammatilainen. Miksi siis jutella, kun en saa itselleni muuta kuin pahan olon ja tuhlaan kallisarvoista vapaa aikaani.

Sitä ennen töissä.

Vanhempi mies kertoi kuinka hänellä on sitä ja tätä terveysongelmaa. Sori, en edelleenkään ole sossualalla. Tee itse ongelmallesi jotain, hae apua jostain, mä en ole auttajasi!!!

Sitä aiemmin minulta kysyi vanhempi rouva, että kuinka olet noin hyväkuntoinen , vaikka olet jo tuon ?ikäinen? WTF!! Hoikka ja hyväntuulinen, mitä syöt! Törkeää mutta valehtelen ihan vit......kseni .(keskustelen kaikkien kanssa)

( oletti mitä, siis minkä ikäiseltä näytin). Osa kerjää huomiota joko hyvässä tai pahassa.

Pointti on se, että vit...aa se, että millä oikeudella minuun puretaan se paska olo ja kateus, kun ei itse tajuta tehdä niitä fiksuja valintoja omassa elämässä.

En ole syyllinen siihen, että teet vääriä valintoja, olet tyhmä, laiska, suppeakatseinen,pessimisti.

Mä olen vain matalapalkkainen jolla on aivot, järkeä.positiivisia oloja, virkeyttä. Siitäkin jaksetaan olla kateellisia mulle, jos mulla on itsekuria, vaatimuksia itseäni kohtaan, kuuntelutaitoa,ymmärrystä asioiden vaikeuksista.

Silti se ei tarkoita, että olen toisten pas..sankko, jolle saa ulostaa oman pahan olonsa.

Vierailija
46/73 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tulee käymään. Asun yksin, ei ystäviä. Naapureihin ei mitään kontaktia. Kuolen yksin. Ehkä taloyhtiö reagoi, kun yhtiövastike lakkaa tulemasta tilille. Se on ainoa asia, mistä taloyhtiö on huolissaan.

Vierailija
47/73 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä naapurit ihmettelee hajua mikä tulee asunnostani.

Vierailija
48/73 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kaipaa.

Varmaan muumioidun.....

Vierailija
49/73 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti alkaisi ihmetellä heti, puhumme joka päivä puhelimessa. Myös työstä ihmeteltäisiin kun en vain ilmesty paikalle. Eli en ehtisi muumioitua enkä mädäntyäkään.

Olen kuitenkin pienen suvun nuorin jäsen, ei puolisoa eikä lapsia. Vanhana minulla ei ole enää läheisiä, joten kestänee aika kauan ennen kuin minut löydetään ellen kuole jossain laitoksessa. Toivon kyllä että ennemmin muumioidun kuin että mätänen ja minua saa raapia irti lattiasta ja koko talo haisee.

Vierailija
50/73 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen viikko-kaksi ehtisi kulua ennen kuin kukaan hätääntyisi tosissaan.

Ehkä sisarus viikon jälkeen vähän ihmettelisi, miksi en vastaa puhelimeen, kun hänellä on tapana soittaa kerran viikossa. Toisaalta taas tietää, että opiskelutehtävät vie vapaa-ajasta suuren osan ja kaipaan keskittymisrauhaa, joten ei mikään ihme jos en aina tavoitettavissa ole.

Koulussa tuskin hätäännyttäisiin hetkeen, koska ihan tyypillistä on, etteivät aikuisopiskelijat niin säännöllisesti paikalla käy, eikä välttämättä edes ilmoita mitään. Minä kyllä aina ilmoitan, joten radiohiljaisuus voisi mietityttää muutamien päivien jälkeen. Ottaisivat varmaan yhteyttä lähiomaiseen.

Oma lapsi asuu kaukana, emmekä enää viestittele kovin usein, niin eipä tuo osaisi huolestua, vaikka pariin viikkoon en laittaisi mitään hänelle päin. Toki jos sattuisi minulle laittamaan viestiä, niin voisi vastaamattomuus ihmetyttää muutaman päivän jälkeen.

Äitini kanssa ollaan yhteyksissä pari kertaa kuukaudessa, joten sama juttu kuin lapseni kohdalla, ei mitään tietoa mitä minulle päivittäin/viikottain kuuluu, tai kuuluuko enää mitään.

Vierailija
51/73 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi kuukausia. Elän yksin, ystäviä ei ole ja olen työtön joten ei oo työpaikkaa jossa kaivattaisiin työvuoroon. Lapset aikuisia ja opiskelevat kaukana eivätkä pidä yhteyttä kovinkaan paljon. Vanhempani eivät ole enää elossa ja sisareni kanssa olen yhteydessä vain 2-3 krt vuodessa. Voisi mennä vuosikin ennenkuin kukaan huomaisi.

Vierailija
52/73 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on nykyään niin valtavan paljon sinkkutalouksia, että tulevaisuudessa monen kohtalo on varmaan lojua hyvinkin pitkään asunnossaan kenenkään kaipaamatta.

Me ollaan papan kanssa eläkkeellä ja pidetään huolta toisistamme. Kyllä sen heti huomaisi jos toinen lopettaisi hengittämisen. Siihen heräisi heti. Mutta yhdessä olisi hyvä lähteä ja lapset kyllä kyselisivät seuraavana päivänä.

Terveisin mummo

Vierailija
53/73 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmillista kuinka ihmiset ovat niin yksinäisiä.

Tiedän tunteen.

Itse olen sinkku. Olen yksin mutten yksinäinen.

Tänään kävin kahvilassa. Siellä( yritti aivan selvästi) saada keskustelua kanssani pers.häir. nainen.

Sori, mulla oli kiire. En jäänyt juttelemaan, koska en ole velkaa kellekään, en ole ilmainen mielenterveys ammatilainen. Miksi siis jutella, kun en saa itselleni muuta kuin pahan olon ja tuhlaan kallisarvoista vapaa aikaani.

Sitä ennen töissä.

Vanhempi mies kertoi kuinka hänellä on sitä ja tätä terveysongelmaa. Sori, en edelleenkään ole sossualalla. Tee itse ongelmallesi jotain, hae apua jostain, mä en ole auttajasi!!!

Sitä aiemmin minulta kysyi vanhempi rouva, että kuinka olet noin hyväkuntoinen , vaikka olet jo tuon ?ikäinen? WTF!! Hoikka ja hyväntuulinen, mitä syöt! Törkeää mutta valehtelen ihan vit......kseni .(keskustelen kaikkien kanssa)

( oletti mitä, siis minkä ikäiseltä näytin). Osa kerjää huomiota joko hyvässä tai pahassa.

Pointti on se, että vit...aa se, että millä oikeudella minuun puretaan se paska olo ja kateus, kun ei itse tajuta tehdä niitä fiksuja valintoja omassa elämässä.

En ole syyllinen siihen, että teet vääriä valintoja, olet tyhmä, laiska, suppeakatseinen,pessimisti.

Mä olen vain matalapalkkainen jolla on aivot, järkeä.positiivisia oloja, virkeyttä. Siitäkin jaksetaan olla kateellisia mulle, jos mulla on itsekuria, vaatimuksia itseäni kohtaan, kuuntelutaitoa,ymmärrystä asioiden vaikeuksista.

Silti se ei tarkoita, että olen toisten pas..sankko, jolle saa ulostaa oman pahan olonsa.

Olet kyllä omituinen höpöttäjä...🤨

Vierailija
54/73 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen senluonteinen ihminen, että viihdyn omissa oloissani ja kaipaan välillä taukoa kaikesta. Menisi siis ihan hirveän pitkään ennenkuin kukaan alkaisi edes ihmetellä.

Vierailija
55/73 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään naapureita kiinnosta. Muistan tapauksen, kun asunnosta löytyi muumioitunut ruumis, joka oli ollut 6vuotta kuolleena. Kukaan ei ollut kaivannut häntä.

Pk-seudulla ja kerrostalossa voi helposti noin käydä. Maaseudulla tervehditään ja jutellaan päivittäin naapureiden kanssa. Täydestä postilaatikosta viimeistään huomattaisi, ettei kaikki ole ok.

Vierailija
56/73 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksimissaan pari kuukautta, koska sähkömittarit täällä käy huoltomiehet lukemassa yleisavaimella, jos kukaan ei aukaise. Eiköhän se hajukin jo paljasta sitä ennen vaikka tuskin sekään ketään naapuri kiinnostaisi. Haisevat itsekkin.

Vierailija
57/73 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja koira huomaisi sen tällä sekunnilla ja mies ehkä 3 min kuluttua kun on just tulossa kotiin. Jos ei olisi perhettä niin huomenna aamupäivällä tulevat vieraat varmaan osaisivat huolestua että miksen avaa ovea ja koira haukkuu tai ulvoo yksin tms. Jos ei olisi tulossa vieraita niin isäni varmaan tulisi oven taa viimeistään ylihuomenna tarkistamaan olenko kunnossa kun en vastaa puhelimeen. Tai äiti ehtisi huolestua ensin ja lähettäisi isän tarkistamaan.

Vierailija
58/73 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti maanantaina työpaikalta soiteltaisiin.

Olen todella harvoin pois ja oikeastaan vasta kun on pää kainalossa, joten aika nopsaan sieltä tulisi ihmettelyä ja yksi työkaveri jo varmasti soittaisi poliisit paikalle, jos en puhelimeenkaan vastaisi..

Vierailija
59/73 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Jos otetaan teoreettinen tilanne, ettei mies ole kotona, menisi päiviä. Lapseni asuvat muualla ja lapsenlapset ovat pieniä. Viestin kyllä joka viikko, mutteivät lapseni välttämättä heti huomaisi, etten ole facessa tai whatsupissa käynyt.

Muuten viestin t. soittelen sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät tunne aikuisia lapsiani, joten he eivät osaa ottaa yhteyttä lapsiini. Nämä kaverit eivät juuri asu samalla paikkakunnalla eivätkä itse tule tarkistamaan vointiani.

Naapuri voi huomata lumen peittämän tien tai postinkantaja ihmetellä täyttä laatikkoa, mutta he ajattelevan mun menneen lasten luo tms. Eikä nykyään tule postiakaan paljon.

Vierailija
60/73 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kolme minuuttia. Puhelimessa on ihminen, joka voi puhua pitkäänkin ennen kuin odottaa minun vastaavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi