Espanjassa naisille palkallista vapaata joka kuukausi.
Mielenkiintoinen uusi laki meni läpi Espanjassa. Minulla ei ole eläissäni ollut kuukautiskipuja mutta jos tuollainen laki tulisi Suomern tottakai väittäisin että kuukautiskipuja on ja nauttisin palkallista vapaata joka kuukausi.
Mitenhän tällainen laki vaikuttaa työntekijöiden palkkaamiseen? Työnantajalle tulee paljon kalliimmaksi palkata töihin nainen kuin mies... ja pienyrityksissä on varsinkin pakko huomioida tällaiset asiat.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kun miehet aina vetää tämän MUTTA KUN ME MIEHETKIN!!!!1111-kortin keskusteluun, missä puhutaan naisen kivusta ja tuskista. En ole koskaan törmännyt tällaiseen naisten osalta, vaan jokainen nainen johon olen törmännyt on aina ottanut miesten ongelmat tosissaan. Jokainen tuntemani nainen korostaa sitä, että mieskin saa itkeä ja tuntea. Herranjumala, oletteko katsoneet yhtään niitä miehiä, jotka ovat nyt teinityttöjen suosiossa? He ovat todella feminiinisiä ja herkkiä. Jokainen ikäiseni tietää, että mies voi olla lyhyt, herkkä jne. Ne on ne miehet jotka hokee sitä miehisyyttä ja vaatii miehiä olemaan miehiä. Kyllä miehillä on paljon isompi muotti kuin naisilla.
Korostaako tuntemasi naiset myös sitä että miehen EI ole pakko itkeä tai puhua tunteistasi jos hän kokee saavansa helpotusta muilla keinoilla, esim paiskimalla puutöitä tai rakentamalla mopoa autotallissa?
Onko oikeanlainen mies vain sellainen mikä kelpaa feministeille?Ja aika harva teinityttö edelleenkään tykkää herkistä ja kilteistä pojista. Ei ole meillä ainakaan näkynyt tyttöjä jonossa kun poika on tuollainen.
Kyllä. Ei ole pakko itkeä, se on tuntemilleni naisille itsestäänselvyys koska he näkevät miehen aina yksilönä. En tiedä kuka nainen sinua on satuttanut.
Kaikki kaverini (20-26 ikähaarukka) seurustelevat kilttien ja herkkien miesten kanssa. Sellaisten, jotka ovat kohteliaita ja mukavia toisille. Juuri eilen käytiin katsomassa poikaystäväni kanssa animaatioelokuva leffateatterissa ja molemmat itkettiin. Eli herkkiksiä molemmat :)
Mikäs keittiöpsykologi sinä olet? Miksi minua olisi joku nainen satuttanut? Olen muuten nainen 🤣 mutta jos jotain pitää vastata niin vastaan äärifeministit. He pilaavat elämäni.
Ei 20-26 vuotiaat ole teinejä? Puhuit aikaisemmassa tekstissäsi teineistä.
Ja naiset tuntien..m jep he ovat yhdessä kilttien ja herkkien miesten kanssa. Menettävät 10 vuoden päästä hermonsa lapatossu miehiinsä ja vaihtavat maskuliinisempaan. Tämä on nähty niin monta kertaa.
Mutta oikeasti se on kiva että te itkijät voite itkeskellä yhdessä. Me taas tehdään kaikkee muuta 😊
Kuulostat tosi katkeralta. Meillä on tosi kivaa yhdessä. Olisi kamalaa, jos oma äiti puhuisi omasta sukupuolestani noin.. lapatossumies, oikeasti?
Ainiin, oletkin itse mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin kautta silti täytyy mennä jos kipuihin vetoaa, eli onhan siinä selkeä kynnys. Tavallaan hyvä, mutta tavallaan mietin, miksi tämä uusi laki tarvitaan -- jos kivut on niin kovat ettei pysty työskentelemään, eikö tähänkin asti ole saanut sairaslomaa? Mikä siis muuttuu?
Ei ole sanut sairaslomaa. Ja niin kun aloittaja totesi, ei kipuja ole, niin miten henkilö, jolla ei ole pahoja endometrioosikipuja ymmärtää sitä, kuinka kovat kivut voivat olla.
Eiköhän kaikilla ihmisillä ole eläissään ollut jotain kovia kipuja mistä voi hakea sairaslomaa. Itselläni endometeoosiliouihin auttaa särkylääke ja käyn normaalisti töissä.
En usko, että kaikilla ihmisillä on ollut kovia kipuja. Kipuja joo, mutta kun sitäkin on niin monen tasoista. Et se sinäkään näytä tajuavan mitä on pahat endometrioosikivut. Joihin ei särkylääke kunnolla auta, hiukan joo lieventää. Minulla auttoi laparoskopia, jossa sitä kaavittiin yli 4 tuntia. Tämä teki sen, että säryt hellitti noin puolella ja meni puolet vähemmän särkylääkettä. Kokonaan eivät kadonneet ennen kuin tuli vaihdevuodet ja kuukautiset loppui.
Oon miehenä miettinyt, että jos laitan listan tähän (olen 38v) mitä vikoja minussa on, niin väitän, että kaikki naiset ja suurin osa miehistä ei jaksaisi päivääkään, onneksi olen ollut suhteellisen sinut vaivojeni kanssa 15 vuotiaasta asti.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin kautta silti täytyy mennä jos kipuihin vetoaa, eli onhan siinä selkeä kynnys. Tavallaan hyvä, mutta tavallaan mietin, miksi tämä uusi laki tarvitaan -- jos kivut on niin kovat ettei pysty työskentelemään, eikö tähänkin asti ole saanut sairaslomaa? Mikä siis muuttuu?
Ei ole välttämättä saanut, koska asenne on se, että kuukautiskivut tulee vain kestää. Mikä muuttuu? Asenteet.
Tästä voi tulla ikävä kyllä yksi syy lisää olla palkkaamatta naisia töihin.
Naisilla on jo lapsista johtuvia poissaolot pelkona firmoille, nyt sitten palkalliset kuukautis poissaolot.
Kun palkkaa miehen niin näitä poissaoloja on vähemmän pelättävänä
Vierailija kirjoitti:
Oon miehenä miettinyt, että jos laitan listan tähän (olen 38v) mitä vikoja minussa on, niin väitän, että kaikki naiset ja suurin osa miehistä ei jaksaisi päivääkään, onneksi olen ollut suhteellisen sinut vaivojeni kanssa 15 vuotiaasta asti.
Miten tämä liittyy naisten kuukautiskipuihin?
Espamja on kumma maa. Kuukautiset ei ole este millekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kun miehet aina vetää tämän MUTTA KUN ME MIEHETKIN!!!!1111-kortin keskusteluun, missä puhutaan naisen kivusta ja tuskista. En ole koskaan törmännyt tällaiseen naisten osalta, vaan jokainen nainen johon olen törmännyt on aina ottanut miesten ongelmat tosissaan. Jokainen tuntemani nainen korostaa sitä, että mieskin saa itkeä ja tuntea. Herranjumala, oletteko katsoneet yhtään niitä miehiä, jotka ovat nyt teinityttöjen suosiossa? He ovat todella feminiinisiä ja herkkiä. Jokainen ikäiseni tietää, että mies voi olla lyhyt, herkkä jne. Ne on ne miehet jotka hokee sitä miehisyyttä ja vaatii miehiä olemaan miehiä. Kyllä miehillä on paljon isompi muotti kuin naisilla.
Korostaako tuntemasi naiset myös sitä että miehen EI ole pakko itkeä tai puhua tunteistasi jos hän kokee saavansa helpotusta muilla keinoilla, esim paiskimalla puutöitä tai rakentamalla mopoa autotallissa?
Onko oikeanlainen mies vain sellainen mikä kelpaa feministeille?Ja aika harva teinityttö edelleenkään tykkää herkistä ja kilteistä pojista. Ei ole meillä ainakaan näkynyt tyttöjä jonossa kun poika on tuollainen.
Kyllä. Ei ole pakko itkeä, se on tuntemilleni naisille itsestäänselvyys koska he näkevät miehen aina yksilönä. En tiedä kuka nainen sinua on satuttanut.
Kaikki kaverini (20-26 ikähaarukka) seurustelevat kilttien ja herkkien miesten kanssa. Sellaisten, jotka ovat kohteliaita ja mukavia toisille. Juuri eilen käytiin katsomassa poikaystäväni kanssa animaatioelokuva leffateatterissa ja molemmat itkettiin. Eli herkkiksiä molemmat :)
Mikäs keittiöpsykologi sinä olet? Miksi minua olisi joku nainen satuttanut? Olen muuten nainen 🤣 mutta jos jotain pitää vastata niin vastaan äärifeministit. He pilaavat elämäni.
Ei 20-26 vuotiaat ole teinejä? Puhuit aikaisemmassa tekstissäsi teineistä.
Ja naiset tuntien..m jep he ovat yhdessä kilttien ja herkkien miesten kanssa. Menettävät 10 vuoden päästä hermonsa lapatossu miehiinsä ja vaihtavat maskuliinisempaan. Tämä on nähty niin monta kertaa.
Mutta oikeasti se on kiva että te itkijät voite itkeskellä yhdessä. Me taas tehdään kaikkee muuta 😊
+ En viitannut missään vaiheessa teineillä itseeni. Puhuin teineistä ylipäätään. Saatoin olla hieman epäselvä, joten korjasin tähä väliin.
En ole nähnyt tuollaista ilmiötä lähipiiristäni. Sukulaiset, kaverit, tuttuni ja puolitutu.. joo ei, ei ainakaan täälläpäin.
Te itkijät? Sanot poikaasi herkäksi ja rutiset, kun hän ei kelpaa kellekään ja samaan aikaan kaksi nuorta aikuista pitämässä hauskaa ja itkemässä animaatioelokuvalle on sinun mielestäsi jotenkin vähäpätöistä? 🙄 Puhut itsesi pussiin koko ajan
Vierailija kirjoitti:
Espamja on kumma maa. Kuukautiset ei ole este millekään.
Kyllä joillakin ovat. Minulla on helpot kuukautiset, mutta tunnen ihmisiä, jotka saattavat vaikka pyörtyä kivusta kerran kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä, ette ymmärrä mitä on menkkakivut, ihan helvettiä sen lisäksi että vuodat kuin pistetty sika.
Olkoot vaan, mutta miksi työnantajan pitää joutua siitä sulle maksamaan?
Voi ei suomalainen peruspertti kustantaa tuonkin! Ossi on juikeassa!
Miehille vapaa päivä naisten menkkojen ajaksi :D
Huono laki, toivottavasti ei tule tänne. Vähentää varmasti halua palkata naisia ja naisten asemaa työmarkkinoilla, aletaan naureskella enemmän naistenvaivoille jne. Jo nyt saa työkyvytön sairaslomaa, jos on niin kovat kivut ettei töihin kykene. Johtuipa kuukautisista tai muusta. Lisäksi on hyvä muistaa, että valtaosalla naisista kuukautiset eivät haittaa normaalia elämää ja työntekoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministit haluavat tasa-arvoa naisille.
Feministeillä ei sitten ole tullut mieleen, että miehetkin tarvitsisivat vapaata. :)
Miehille vapaata naisten pms:n takia. Yhtä kärsimystä miehille.
Joo, on se miehelle kamalaa.
Naisella tissit ja vatsa turpoaa. On vatsakipuja ja selkäkipuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä, ette ymmärrä mitä on menkkakivut, ihan helvettiä sen lisäksi että vuodat kuin pistetty sika.
No ihan samalla perusteella kuin muistakin sairaslomista.
Jos ihminen on vaivojen takia työkyvytön, niin sitten saa sairaslomaa.
Miksi tarvitaan laki yhden vaivan takia? Ei kai Espanjassa ole selkäkipulakiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyy siten, että valitatte turhaan. Ja siis jossain kehtaavat vielä antaa saikkua tällaisen luonnolisen asian takia. Hävetkää!
Häpeä itse tyhmyyttäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan samalla perusteella kuin muistakin sairaslomista.
Miksi edes palkata naista, kun heillä on n. 12 kertaa vuodessa tiedossa nuo saikut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyy siten, että valitatte turhaan. Ja siis jossain kehtaavat vielä antaa saikkua tällaisen luonnolisen asian takia. Hävetkää!
Jos sinulla on vaiva, joka saa vuotamaan verta ja tuntemaan suunnatonta kipua yhden neljäsosan elämästäsi, mutta olet päättänyt vähätellä asian niin siitä vaan. Mutta mitään oikeutta sinulla ei ole vähätellä muiden asioita.
Miehillähän on testattu kuukautiskipujen ja synnytyskipujen sietämistä ja eivät sietäneet ollenkaan sitä, mitä naiset. Todennäköisesti jos sinulle on miehen sietokyvylle meneviä kipuja, naiselle ne olisivat hyttysenpisto kun on tottunut paljon pahempaan.
Voi olla että toisilla on alhainen kipukynnys, poistaako alhainen kipukynnys mielestäsi sen kivun kokemuksen?
Toiset synnyttävät ilman kivunlievitystä, toiset eivät siihen pysty.