Espanjassa naisille palkallista vapaata joka kuukausi.
Mielenkiintoinen uusi laki meni läpi Espanjassa. Minulla ei ole eläissäni ollut kuukautiskipuja mutta jos tuollainen laki tulisi Suomern tottakai väittäisin että kuukautiskipuja on ja nauttisin palkallista vapaata joka kuukausi.
Mitenhän tällainen laki vaikuttaa työntekijöiden palkkaamiseen? Työnantajalle tulee paljon kalliimmaksi palkata töihin nainen kuin mies... ja pienyrityksissä on varsinkin pakko huomioida tällaiset asiat.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa sivistysmaissa saa palkallista sairaslomaa, jos on kipujen ja kramppien vuoksi työkyvytön, myös Suomessa.
ei niitä joka kuukausi vaan oteta kuukautisiin, potkuthan siinä tulee.
Ei ole lailliset potkut, jos lyhyiden aiheellisten sairaslomien vuoksi potkut saa. Aika isoja korvauksia joutuisi työnantaja maksamaan.
Koeajalla varmasti ehtii jo näkemään jos kohdullinen nauttii kuukautislomaa kerran kuussa, työnantaja voi sitten keksiä jonkun muun perusteena millä voi potkia ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollainen laki tulee Suomeen, niin en palkkaa naisia.
Ei hätää, mä palkkaan!
Hyvä! Maksele sinä. Minä kerään voitot 😊
Voisin 110 kilosena karvasena femiinisena miehenä vaihtaa naiseksi, jos saa palkallista lomaa. Olen aina tuntenut itseni naiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin kautta silti täytyy mennä jos kipuihin vetoaa, eli onhan siinä selkeä kynnys. Tavallaan hyvä, mutta tavallaan mietin, miksi tämä uusi laki tarvitaan -- jos kivut on niin kovat ettei pysty työskentelemään, eikö tähänkin asti ole saanut sairaslomaa? Mikä siis muuttuu?
Ei ole sanut sairaslomaa. Ja niin kun aloittaja totesi, ei kipuja ole, niin miten henkilö, jolla ei ole pahoja endometrioosikipuja ymmärtää sitä, kuinka kovat kivut voivat olla.
Eiköhän kaikilla ihmisillä ole eläissään ollut jotain kovia kipuja mistä voi hakea sairaslomaa. Itselläni endometeoosiliouihin auttaa särkylääke ja käyn normaalisti töissä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sulla ole edes itsellesi töitä kun täällä notkut.
Tämähän vain kertoo siitä, että naisen paikka ei ole töissä, vaan keittiössä.
Feministit! Missä miesten palkalliset vapaat?
Vierailija kirjoitti:
Voisin 110 kilosena karvasena femiinisena miehenä vaihtaa naiseksi, jos saa palkallista lomaa. Olen aina tuntenut itseni naiseksi.
Et voi, se on vain kohdullisille
Tykkään kun miehet aina vetää tämän MUTTA KUN ME MIEHETKIN!!!!1111-kortin keskusteluun, missä puhutaan naisen kivusta ja tuskista. En ole koskaan törmännyt tällaiseen naisten osalta, vaan jokainen nainen johon olen törmännyt on aina ottanut miesten ongelmat tosissaan. Jokainen tuntemani nainen korostaa sitä, että mieskin saa itkeä ja tuntea. Herranjumala, oletteko katsoneet yhtään niitä miehiä, jotka ovat nyt teinityttöjen suosiossa? He ovat todella feminiinisiä ja herkkiä. Jokainen ikäiseni tietää, että mies voi olla lyhyt, herkkä jne. Ne on ne miehet jotka hokee sitä miehisyyttä ja vaatii miehiä olemaan miehiä. Kyllä miehillä on paljon isompi muotti kuin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin kautta silti täytyy mennä jos kipuihin vetoaa, eli onhan siinä selkeä kynnys. Tavallaan hyvä, mutta tavallaan mietin, miksi tämä uusi laki tarvitaan -- jos kivut on niin kovat ettei pysty työskentelemään, eikö tähänkin asti ole saanut sairaslomaa? Mikä siis muuttuu?
Ei ole sanut sairaslomaa. Ja niin kun aloittaja totesi, ei kipuja ole, niin miten henkilö, jolla ei ole pahoja endometrioosikipuja ymmärtää sitä, kuinka kovat kivut voivat olla.
Tarkoitatko, että joudut ottamaan kuukausittain palkatonta vapaata, koska endometrioosikivut on niin kovat ettet pysty töihin? Oikeasti? Kuulostaa todella epäreilulta.
...vai pystykö kuitenkin, se vain on epämukavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sulla ole edes itsellesi töitä kun täällä notkut.
Ei pomojen tarvi tehdä töitä 😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää, mä palkkaan!
Hyvä! Maksele sinä. Minä kerään voitot 😊
Juu 😌
Vierailija kirjoitti:
No toki, tehdään sun naispippeliin syvälle vatsaonteloon jatkuva reikä, joka vuotaa verta ja saa koko kehosi kramppaamaan. Pääset nauttimaan koko rahan edestä.
Missä meidän miesten palkalliset vapaat? On meilläkin kipuja.
Koska naisille maksettava palkka on pienempi kuin miehille, ei parilla vapaalla kuussa ole merkitystä. Hyvä laki.
Ei yhtään yllätä, ei tuonne banaanivaltioon tarvitse yhtään enää EU tukia antaa! Espanjassa mikään ei toimi, en ole laiskempia eurooppalaisia nähnyt. Mitään ei tehdä kunnolla ja ajallaan. Jos löytää luotettavan ja ammattitaitoisen työntekijän niin se on jo ihme.
Naiset saikuttavat Suomessa jo nyt paaaaaljon enemmän kuin miehet, joten mahtaako moiselle laille olla Suomessa edes tarvetta. Naiset tuntuvat saavan saikkua aina kun haluavat jo nykyisellään.
t. yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Tämähän vain kertoo siitä, että naisen paikka ei ole töissä, vaan keittiössä.
Feministit! Missä miesten palkalliset vapaat?
Samaa mieltä.
Jos nainen ei pysty olemaan töissä, niin vaihaa joko alaa tai jää keittiöön. Osa-aika työ sopii hameväelle paremmin. Ja toimistotyö ei ole naisille sopivaa. M27
Vierailija kirjoitti:
Feministit haluavat tasa-arvoa naisille.
Feministeillä ei sitten ole tullut mieleen, että miehetkin tarvitsisivat vapaata. :)
Arkaa pimpukkaa pitäis vaan hyväillä ja hoivata, tosin muulla kun "meisselillä".
Vierailija kirjoitti:
Naiset saikuttavat Suomessa jo nyt paaaaaljon enemmän kuin miehet, joten mahtaako moiselle laille olla Suomessa edes tarvetta. Naiset tuntuvat saavan saikkua aina kun haluavat jo nykyisellään.
t. yrittäjä
Niinpä. Itse jouduin feikkaamaan kipeää, jotta pysyin naisten saikkujen tahdissa. M27
Ei hätää, mä palkkaan!