Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka muistaa: Vuonna 1997 Kouvolassa 14-vuotias tyttö murskautui penkkarikuorma-auton takarenkaiden alle ja kuoli heti? Varmaan kamala näky ja abien juhlatunnelma kärsi. :(

Vierailija
17.02.2023 |

Netistä löytyy uutisjuttuja tapahtuneesta.

Hyvä esimerkki siitä että lapsen havainnointikyky ei aina riitä liikenteessä selviämiseen.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mainitsit, niin muistan olin ylä-asteella suunnilleen saman ikäinen, tästä puhuttiin koulussa aika paljon.

Vierailija
2/58 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni eivät Kouvolan abit aja vieläkään kuorma-autoilla penkkareissa vaan kävelevät. Oli tuo tytön kuolema niin järkyttävä tapahtuma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se siinä suurin murhe olikin, että abien juhlatunnelma kärsi......

Vierailija
4/58 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha miks tommosta kukaan muistelis.

En muista ees jotain 2015 kuolleita omia sukulaisia

I d i o o t t i olet.

Eipä muuta. 

Vierailija
5/58 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En unohda ikinä. En ollut paikalla, mutta tunsin tytön etäisesti. 

Vierailija
6/58 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko palstalla liian hyvä fiilis vai mistä moinen aloitus. Netistä löytyy myös tosi sairaita pedari juttuja yms. Jos hymyilyttää liikaa.

Vierailija
7/58 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, mutta oma mieheni kieltäytyi penkkarikuljetuksesta. Ei halunnut ottaa riskiä, jos jotain tämmöistä tapahtuu.

Vierailija
8/58 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, olin 11-v. silloin. Samalta seudulta. Omissa penkkareissa tosiaan käveltiin keskustaa ristiin rastiin.

Vierailija
9/58 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista, mutta oma mieheni kieltäytyi penkkarikuljetuksesta. Ei halunnut ottaa riskiä, jos jotain tämmöistä tapahtuu.

Kai hän muutenkin kieltäytyy ajamasta autoa. On nimittäin merkittävästi suurempi riski, että lapsi kuolee muualla liikenteessä kuin siinä, että lapsi kuolee penkkarirekan alle. Lasten liikennekuolemia tapahtuu joka vuosi, penkkarirekan alle ei liene kuollut edes kerran 20 vuoteen ihmisiä. 

Vierailija
10/58 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai hän muutenkin kieltäytyy ajamasta autoa. On nimittäin merkittävästi suurempi riski, että lapsi kuolee muualla liikenteessä kuin siinä, että lapsi kuolee penkkarirekan alle. Lasten liikennekuolemia tapahtuu joka vuosi, penkkarirekan alle ei liene kuollut edes kerran 20 vuoteen ihmisiä. 

Oletpas nokkela

Vierailija
11/58 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpas nokkela

En edes ole. Ihan faktoja vain kerroin. 

Vierailija
12/58 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muistatteko Hitlerin ja keskitysleirit? Ne ne vasta juhlatunnelmaa latistivatkin!

Ja entäs Tsingis-kaani ja mongolit! Ai että, sinä vuonna ei penkkareissa paljon iloittu.

Vierailija
13/58 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olen itse Kajaanista ja siellä oli juuri noita aikoja samanlainen tapaus, jossa tyttö jäi rekan takarenkaiden alle tai muuta tämmöistä. Saattoi olla vähän nuorempi. 

Kyseessä ei siis kuitenkaan ilmeisesti ollut mikään abijuhla, vaan ihan tavallinen kuljetus- tai ajotehtävä. 

Vierailija
14/58 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tapausta en muista, mutta muistan 90-luvun alusta että pikkupoika jäi abirekan alle samalla tavalla ja muistaakseni kuoli.  Tapahtumapaikka oli joko Kuopio tai Jyväskylä.

Vierailija
15/58 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

14? Ymmärtäisin että 4 vuotias mutta miten ihmeessä teini juoksee liikkuvan auton eteen?

Vierailija
16/58 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta muistatteko Hitlerin ja keskitysleirit? Ne ne vasta juhlatunnelmaa latistivatkin!

Ja entäs Tsingis-kaani ja mongolit! Ai että, sinä vuonna ei penkkareissa paljon iloittu.

Nämä kuuluvat toiseen ketjuun. En tavannut Hitleriä mutta olen tuntenut useamman ihmisen, joka on ollut keskitysleirillä. Niistä kauheuksista voin kertoa kyllä toisessa ketjussa, jos haluat.

Vierailija
17/58 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14? Ymmärtäisin että 4 vuotias mutta miten ihmeessä teini juoksee liikkuvan auton eteen?

Ei juossut eteen. Älä kommentoi, kun et tiedä, mistä puhutaan. 

Vierailija
18/58 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Olen itse Kajaanista ja siellä oli juuri noita aikoja samanlainen tapaus, jossa tyttö jäi rekan takarenkaiden alle tai muuta tämmöistä. Saattoi olla vähän nuorempi. 

Kyseessä ei siis kuitenkaan ilmeisesti ollut mikään abijuhla, vaan ihan tavallinen kuljetus- tai ajotehtävä. 

Mikä niitä sinne vetää? En tajua ihmisiä jotka jäävät noiden kääntyvien kuorma-autojen alle. Kuulee ja näkee noinkin ison vehkeen jo kaukaa.

Vierailija
19/58 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha miks tommosta kukaan muistelis.

En muista ees jotain 2015 kuolleita omia sukulaisia

Alkoholidementia ei katso ikää.

Vierailija
20/58 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä niitä sinne vetää? En tajua ihmisiä jotka jäävät noiden kääntyvien kuorma-autojen alle. Kuulee ja näkee noinkin ison vehkeen jo kaukaa.

Karkit