Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentäminen rv 27

21.11.2006 |

Hei,

osaako joku kertoa onko vauvoille haittaa lentämisestä rv:lla 27? Lento kestää n. 2h suuntaansa. Raskaus sujunut hyvin ja esim. verenpaine on erittäin alhainen. Varatessani lentolippuja niin soitin neuvolaan ja sanoivat sieltä, että " matkaan vaan" . Nyt alkoi vaan matkan lähestyessä huolestuttamaan. Ultra oli viime perjantaina ja kaikki oli ok.

Annuliinu ja Male&Diivi rv 27

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoyhtiöltä kannattaa tietysti varmistaa, että mille viikoille asti lennättävät raskaana olevia. Ja lääkäriltä englanninkielinen todistus mukaan, että normaalisti sujunut kaksosraskaus ja sen kesto. Saattavat muuten katsoa mahan kokoa ja luulla että synnytys käynnistyy hetkellä millä hyvänsä ;).

Lennon aikana kannattaa juoda paljon, koska koneen ilma on kuivaa ja hengityksen kautta haihtuu tavallista enemmän nestettä. Laskimotulppariskiähän sekä lento että raskaus lisäävät, joten senkin takia kannattaa juoda riittävästi ja jaloitella välillä. 2 tuntia on kuitenkin varsin lyhyt lento.

Matkustaminen sinänsä on tietysti riski enkä ainakaan itse olisi enää noilla viikoilla nauttinut reissaamisesta.

Vierailija
2/2 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus oli sujunut ongelmitta, aivan loistavasti ja todellakin ilman mitään vaivoja alusta asti, ja lennot sujuivat ongelmitta myös. Lentokentillä tai koneessa kukaan ei missään vaiheessa kysynyt mitään raskaudestani. Olihan maha iso, mutta ei mikään jätti. Nautin matkasta, rauhallisesti määränpäässä ottaen. Olen ymmärtänyt, että useimmat lentoyhtiöt vaativat lääkärintodistuksen rv28 ja jälkeen.

Mutta....kolmen päivän päästä lennosta minulla oli rutiiniultra, jossa todettiin synnytyskanavan olevan enää yhden centin mitalta kiinni ja jouduin sairaalaan vuodelepoon siltä istumalta. Kerkesin olla sairaalassa parisen viikkoa ja kaksoset syntyivät rv29. Nyt jälkikäteen olen kovasti miettinyt, voisiko tuolla lennolla olla jotakin vaikutusta ennenaikaisuuteen ja tunnen asiasta hiljaista ja syvää syyllisyyttä. Mielestäni silloin tuo matka kaikkineen vastasi vaikka viikonloppua toisessa kotimaan kaupungissa vähän shoppaillen. Lääkärikin asiasta hyvissä ajoin kysyessäni vähän vain naurahti ja sanoi, suurinpiirtein vain että raskaus ei ole sairaus. En ole uskaltanut asiasta enää jälkikäteen kysellä, niin paljon syyllisyyttä tunnen. Luojan kiitos lapset ovat kuitenkin nyt täysin terveitä pari vuotiaita.

Neuvoisin soittamaan uudelleen lääkärille ja kysymään vielä asiasta, ehkä voisit laittaa vastausta tännekin, niin saisin minäkin asiaan valoa. Tsemppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla