Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luonnonkosmetiikan suosikkituotteenne?

Vierailija
17.02.2023 |

Listatkaa kaikki parhaat luonnonkosmetiikan suosikkituotteenne alle, kiitos!

Kommentit (1168)

Vierailija
101/1168 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas mitkä loiston päivät Suomella on vielä edessään.

Vierailija
102/1168 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttajoo ihan naurettavaa lässytystä ja yksittäisiin sanavalintoihin takertumista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1168 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problems.

Vierailija
104/1168 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivaa elää euron bissellä.

Vierailija
105/1168 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kosmetiikan sekakäyttäjä eli käytän sekä luonnonkosmetiikkaa että normikosmetiikkaa. Minulle tärkeintä on toimivuus, ei niinkään ekologisuus.

Tässä parhaita kokeilemiani luonnonkosmetiikan tuotteita:

-Bybi mega mist kasvovesi

-Laponie of scandinavia kasvoöljy

-Evolve daily defence kasvosuihke

-Evolve daily renew kasvovoide

-Weleda skin food-voide

-Bybi bakuchiol booster (ja oikeastaan kaikki sarjan boosterit)

-Ere perez oat milk meikkivoide

-Ere perez carrot pot poskipuna

Vierailija
106/1168 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäkedonkkki

Vierailija
107/1168 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin itse pikkuhiljaa luonnonkosmetiikan pariin vuonna 2016 ja sille tielle olen jäänyt. Vuosien saatossa olen kokeillut vaikka mitä sarjoja kuten Madara (jotkut tuotteet oli omalle iholle turhan tujuja), Patyka, Absolution, Mossa, Tata Harper, Bybi, Antipodes, Lavera, Benecos, Laponie, Estelle & Thild, Novexpert, Avril....

Oma iho on suhteellisen herkkä, joten käytän enimmäkseen herkälle iholle suunnattuja tuotteita ja vältän tuotteita joissa on tosi pitkä ainesosalista. Nykyään käytän tiettyjä hyväksitodettuja tuotteita ja tässä vähän listaa:

- Laponie: kasvoöljy, balmi, maitoputsari, öljyputsari, rauhoittava seerumi, kosteuttava naamio (täydellinen talveen!), kasvovoide

- Novxpert: hyaluronihapposeerumi, Magnesium-suihke

- Alteya: ruusuvesi (edullinen ja toimiva!)

- Avril: silmänympärysvoide (tosi edullinen ja riittoisa pakkaus)

- Elemental: Elementa Niacinamide 10% + Zinc 1% Boosteri (täydellinen epäpuhtauksiin)

- Mossa: Juicy Clean puhdistusmaito (hyvä toisen vaiheen putsari, etenkin jos eka ei lähde kunnolla vedellä)

- Bybi: Bakuchiol Booster 

- Alima Pure: Mineraalimeikkipohja (aivan paras herkälle iholle, meikkivoiteta en pysty käyttämään)

- Lavera: väritön kulmageeli

- Benecos: kulmakynä

- Nurmen palasaippuat vartalon pesuun

Laponien tuotteita tilaan heidän kotisivuiltaan, sillä siellä on usein hyviä alennuksia. Sinunapteekista saa myös edullisesti luonnonkosmetiikkaa ja heillä on todella nopea toimitus. Loput tuotteet ostan Ruohonjuuresta tai House of Organicin luonnonkosmetiikkapäiviltä. 

Vierailija
108/1168 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

Vierailija
109/1168 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyy äär cörrect. Wee äär veri sÖrry

Vierailija
110/1168 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lisää näiden lueskelu on ollut hyvää ajanvietettä illan pimeinä tunteina

Vierailija
111/1168 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko joku neuvoa viisikymppiselle hyviä luonnonkosmetiikan ihotuotteita, jotka eivät aiheuta finnejä/ihon tukkeutumista?

Lisäksi olen etsinyt väsyksiin asti samppoota, joka sopisi seborrea-päänahalle, joka on juuri tähän vuodenaikaan tosi hankala: kutisee, rasvoittuu ja tulee jopa näppylöitä. Toisaalta hiukset olisivat kiharaan taipuvaiset, mutta on ollut pakko käyttää pesevää Erisania, joka on suunnilleen ainoa, joka ei aiheuta hirveää kutinaa ja töhnää päänahkaan.

En ole aloittelija, olen käyttänyt kyllä paljonkin luonnonkosmetiikkaa, mutta suosikkeja ei juuri ole löytynyt em. syistä.

Seborrean hoidossa kannattaa ihan suosiolla kääntyä apteekin puoleen. Ihoon kokeilisin Mossan tuotteita, kohtuu hintaisia ja toimivia.

Kiitos! Olen tehnyt näin eikä hoito valitettavasti minulla toimi lainkaan. Ketokonatsoli-sampoot ja kortisoni vain pahensivat ongelmaa minulla. Tuo Erisan toimii edes jotenkin. Olen myös kokeillut teepuuöljyä ja se oli ok. Ei ihmeitä, mutta ihan ok.

Uskon, että luonnonkosmetiikasta juuri voisi löytyä paras apu, joten jos joku on löytänyt tämmöisen, niin olisin kiitollinen.

Olisiko kyseessä kuitenkin atopia? Mulla on vähän samanlaiselta kuulostava päänahan iho -kutisee ja nousee näppyjä/paukamia jotka kutiavat, ja helposti tulee rasvaista hilsettä jos pesuväliä venyttää yhtään. Mut sitten taas liian pesevät shampoot pahentaa kutinaa. Atopia&seborreahybridi-iho ilmeisesti :)

Tällä hetkellä olen käyttänyt päivittäin Dr. hauschkan jääruohoshampoota, joka on toiminut hyvin. Kutina ei enää yhtään paha ja hilsettä ei juuri näy. Hiukset joutuu kuitenkin pesemään joka päivä, sillä tuo shampoo on hyvin miedosti pesevä (sulfaatiton, joku kevyesti pesevä aine siinä on sekä etikka ns lian liuottajina). Olen myös huomannut että föönaaminen kannattaa, mutta viileähköllä asetuksella. Näin kostea hius ei haudo päänahkaa, mutta liian kuuma föönaus ei ärsytä. Kuivashampoon olen myös huomannut ärsyttävän päänahkaa, eli sen käyttöä vältän (ja jos käytän, pesen samana päivänä pois).

Eli tuo Dr hauschka+föönaus viileällä. Vaihdan myös tyynyliinaa 2-3 pv välein, enkä käytä pipoja tmv päänahkaa hautovia asusteita nyt talvellakaan. Hirveää kikkailua, mutta mielummin näin kuin öiden valvominen kutinan vuoksi ja hirveän näköinen päänahka.

Kiitos! En ole ajatellut atopiaa, kun iho ei ole yhtään kuiva. Tutustun paremmin, kiinnostava ajatus.

Minulla ei päänahka tosiaan kestä mitään aineita, siis muotoilutuotteita vaan käy juuri noin, että tulee töhnää, kutisee jne. ja tämä keskitalvi on pahin. Ihan oikeassa olet myös föönauksesta. En tykkää siitä, mutta pikaisesti pitäisi saada hius irti päänahasta. Kokeilen tuonkin sampoon!

Pipoa on pakko käyttää, kun ulkoilen paljon, mutta merinolla mennään ja aina kun mahdollista, ei pipoa.

Vierailija
112/1168 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama suosikki jäänyt käyttöön, Fiini naturelly kasvovesi ja puhdistusbalmi. Madaran öljyt ovat myös hyviä. Mossaa en ole vielä kokeillut. Tekisi mieli suosia aina kotimaisia. Ekopharman tuotteita käytetään kasvohoidossa jossa käyn.

Vierailija
113/1168 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ne kuin kaljasieppo.

Vierailija
114/1168 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on Suomen masentavin ja ylihintasin sekä joka suhteessa surkein kaupunki mitä Suomesta löytyy.

Vierailija
115/1168 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tää joku baitti?

Vierailija
116/1168 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin katosi Antti Hanhivaara?

Vierailija
117/1168 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapinkoira Nemo haukkuu näin syksyllä myös lentävät lehdet.

Vierailija
118/1168 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että hävettää välillä olla suomalainen kun täällä uskotaan mieluummin jonkun mielikuvitusrikkaan luomiin mielikuviin kuin tutkittuun faktaan.

Vierailija
119/1168 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on mustavakoinen mutta suhtautumistavat erilaisia.

Vierailija
120/1168 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät ovat ikkunat sieluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi