Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesettekö oikeasti hampaat kaksi kertaa päivässä ja käytätte hammaslankaa?

Vierailija
16.02.2023 |

Minä en jaksa pestä kuin kerran aamulla. Ja en käytä lankaa koskaan.

Kommentit (569)

Vierailija
121/569 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja lisäksi vielä käytän hammastikkuja päivittäin. Viimeksi ollut reikiä niin kauan sitten, etten muista koska se oli.

Vierailija
122/569 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juomaveteen ja hammastahnaan lisätään fluoria, että kansa pysyy tyhmänä ja rauhallisena eikä tee vallankumousta. Lukekaa vaikka kemian kirjastanne ja katsokaa sieltä. Fluori on myrkyllisempää kuin lyijy, mietippä sitä. Minä en alistu eliitille enkä käytä fluoria vaan juon vedet omasta kaivosta ja käytän kookoshammastahnaa!

Miksi mulla on sit paniikkihäiriö ja paha stressi? En oo yhtään rauhallinen. Voi ku olisinki rauhallinen, nyt ne telomeerit vaan lyhenee päivä päivältä.

Telomeerien lyhenemistä ei taida oikein mikään estää, vaikka kovasti yrittävätkin sitä muuttaa ;-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/569 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harjaus kaksi kertaa päivässä ja öljypursutus aamuisin. Purskuttelen noin vartin.

Mikä öljy? Mä purskuttelee vedellä.

Vierailija
124/569 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on kyllä aloituksen kysymykseen.

Vierailija
125/569 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto mitenhän kuvottavalle haisee joidenkin kommentoijien henki kun hammashygienia niin huonolla tolalla 

Ja eikö tyypit ymmärrä, että huono hammashygienia ( ja siitä johtuva jatkuva tulehdustila) voi johtaa ongelmiin etenkin vanhempana ja huonontaa elämänlaatua. Hirveän pieni ja halpa asia olisi huolehtia niistä ainoista hampaista, jotka ilmaiseksi saa, mutta jengi ei vaan viitsi. Todella surullista.

Vierailija
126/569 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotteko äänestää? Itse ainakin jätän äänestämättä

Vierailija
127/569 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasväliharja on kuulemma parempi kuin lanka, mutta lanka toimii itselläni ainakin siinä mielessä parhaiten, että pääsen takahampaisiinkin kunnolla käsiksi. Tuntuu että hammasväliharja menee helposti katki jo kun sillä tähtäilee kulmahampaiden takana oleviin väleihin. Toisaalta lienee hyvä, että edes jotain käyttää.

Itselläni on suussa vääränlainen bakteerikanta jonka takia kuulemma hampaat suunnilleen tippuvat suusta keski-iässä jos en lankaa säännöllisesti. Näin kuulin kun olin teini. Nyt olen pian 37 ja yhden hampaan menettänyt (vasta). Juurihoidettu, paikattu ja lopulta lohkesi ja jouduttiin poistamaan. Toisaalta myös narskutan öisin joka syö pahasti kiillettä.

Eli kunhan tuon yhden saan korvattua implantilla niin tilanne on vielä ihan hyvä. Suosittelen kyllä itsekin harjaamista kaksi kertaa päivässä ja jotain tuotetta hammasvälien putsaamiseen.

Vierailija
128/569 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen, toki ihan väärin eli aamupalan jälkeen. Iltaisin käytän hammasväli harjaa, aamulla en.

Pesen myös aamupalan jälkeen koska haluan raikkaan ja puhtaan suun kun lähden töihin.

Vierailija
129/569 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaun illalla käytössä myös hammaslanka ja pari ohutta hammasväliharjaa, joita käytän väleihin, joihin sopivat.

Vierailija
130/569 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaksi kertaa päivässä, mutta en käytä hammaslankaa.

Vierailija
131/569 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen joka ilta, ja silloin myös sekä lankaan, etät käytän hammasväliharjoja kolmessa eri koossa. Aamuisin en aina pese, koska hampaat on vielä aamullakin täysin puhtaat. Niinjoo, ja en koskaan pese hampaita ennen syömistä, typerä keksintö sellainen. 

Vierailija
132/569 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloin käyttää hammasväliharjaa, niin ei ole enää hammaskiveä muodostunut entiseen tapaan.  Viimeksi kun kävin hammaslääkärillä, niin pyysin samalla putsaamaan hampaat. No hammaslääkäri sanoi että eihän täällä ole mitään putsattavaa. 

Vierailija
133/569 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslanka on vanhanaikainen (voi vaurioittaa ikeniä eikä poista kuonaaa tehokkaasti hammasväleistä). Nykyään on SILIKONI-HAMMASTIKUT: turvalliset ja tehokkaat.

Vierailija
134/569 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jää iltapesu väliin, mutta aamulla pesen aina. Lankaus on minulle ongelma. Hammasvälini ovat niin ahtaat, että en ole löytänyt kuin yhden Jordanin hammaslangan joka kestää käytössä. Sitä vaan ei näemmä enää myydäkään noissa isommissakaan marketeissa :( 

Lankaaminen on ahtaiden välien vuoksi todella hankalaa. Myönnän suosiolla, että lankaan lähinnä 1-2vk ennen suuhygienistin käyntiä. 

Vierailija
135/569 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus jää iltapesu väliin, mutta aamulla pesen aina. Lankaus on minulle ongelma. Hammasvälini ovat niin ahtaat, että en ole löytänyt kuin yhden Jordanin hammaslangan joka kestää käytössä. Sitä vaan ei näemmä enää myydäkään noissa isommissakaan marketeissa :( 

Lankaaminen on ahtaiden välien vuoksi todella hankalaa. Myönnän suosiolla, että lankaan lähinnä 1-2vk ennen suuhygienistin käyntiä. 

Lisään vielä, että mitkään hammasvälilangat eivät minulle sovi. Ohuet hajoavat heti ensimmäisessä hammasvälissä ja paksut eivät mahdu niihin. 

Vierailija
136/569 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo pessy hampaitani ja oon ihan 100% kunnossa vaikka vuosiakin ollut pesemättä

Vierailija
137/569 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen joka ilta, ja silloin myös sekä lankaan, etät käytän hammasväliharjoja kolmessa eri koossa. Aamuisin en aina pese, koska hampaat on vielä aamullakin täysin puhtaat. Niinjoo, ja en koskaan pese hampaita ennen syömistä, typerä keksintö sellainen. 

Eivät todellakaan ole puhtaat, vaan ohuen bakteeripeitteen peitossa. Et vain tunne sitä. Suu ei ole mikään steriili paikka, vaan yön aikana bakteerit lisääntyvät siellä vapaasti. Syljen eritys laskee nukkuessa, eikä bakteerit siksi huuhtoudu hampaiden pinnalta senkään vertaa kuin hereillä ollessa.

Vierailija
138/569 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammasväliharja on kuulemma parempi kuin lanka, mutta lanka toimii itselläni ainakin siinä mielessä parhaiten, että pääsen takahampaisiinkin kunnolla käsiksi. Tuntuu että hammasväliharja menee helposti katki jo kun sillä tähtäilee kulmahampaiden takana oleviin väleihin. Toisaalta lienee hyvä, että edes jotain käyttää.

Itselläni on suussa vääränlainen bakteerikanta jonka takia kuulemma hampaat suunnilleen tippuvat suusta keski-iässä jos en lankaa säännöllisesti. Näin kuulin kun olin teini. Nyt olen pian 37 ja yhden hampaan menettänyt (vasta). Juurihoidettu, paikattu ja lopulta lohkesi ja jouduttiin poistamaan. Toisaalta myös narskutan öisin joka syö pahasti kiillettä.

Eli kunhan tuon yhden saan korvattua implantilla niin tilanne on vielä ihan hyvä. Suosittelen kyllä itsekin harjaamista kaksi kertaa päivässä ja jotain tuotetta hammasvälien putsaamiseen.

Lanka on osaavissa käsissä ihan kelpo tuote! Monelle vain turhan hankala ja moni sillä onnistuu myös vaurioittamaan ikeniään pysyvästi, kun tekniikka on väärä.

Vierailija
139/569 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kaupan pa skat katkeilee. Kokeile Gum merkkiä.

Vierailija
140/569 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kaupan pa skat katkeilee. Kokeile Gum merkkiä.

Kiitos vinkistä, pitääpä kokeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän