Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta serkkua lapsellasi/lapsillasi on?

Vierailija
16.02.2023 |

Mun lapsilla on seitsemän.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Mun kumpikin sisarus on jo yli 30 v, mutta ei heillä ole ainakaan vielä lapsia. Tuskin ehtii saamaan kohtuu samanikäisiä serkkuja.

Tai olisi lapsen biologisen isän puolella neljä serkkua. Mutta lapsi ei ole koskaan ollut tekemisissä isänsä tai isänsä suvun kanssa.

Vierailija
22/54 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä määriä näitä serkkuja! Minkä ikäisistä lapsista nyt on kyse? Keskimääräinen lapsiluku on ollut n. 2 jo silloin, kun nykyvanhemmat on syntyneet, ja nyt on jo lähemmän 1, joten ei kuulosta kovin loogiselta, että nykylapsilla olisi jotain 9 serkkua.

Minulla on kymmenen sisarusta ja nuorimmaista lukuun ottamatta heillä jo monia lapsia. Nuorimmalla sisaruksellani vasta yksi lapsi. Itselläni 2 lasta ja näen lapsiluvun olevan täynnä ellei ihmeitä tapahdu. Lasteni serkut ovat jo täysi-ikäisyyden saavuttaneista vauvaikäiseen. Lisää vielä syntyy lähivuosina veikkaan. 

- se jonka lapsilla 50 serkkua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Enkä usko, että tuleekaan.

Itsellä serkkuja n 30, luvussa ei mukana serkkupuolet, joiden kanssa en ole ikinä ollut missään tekemisissä.

Vierailija
24/54 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä määriä näitä serkkuja! Minkä ikäisistä lapsista nyt on kyse? Keskimääräinen lapsiluku on ollut n. 2 jo silloin, kun nykyvanhemmat on syntyneet, ja nyt on jo lähemmän 1, joten ei kuulosta kovin loogiselta, että nykylapsilla olisi jotain 9 serkkua.

Meillä esim lapset 9v ja 11v. Minulla ja miehellä on kummallakin 2 sisarusta ja heillä on kaikilla 2 lasta, paitsi yhdellä on kolme. Ei kovin kummallinen tilanne mielestäni. 80-luvulla oli aika yleistä että on 3 lasta perheessä.

Vierailija
25/54 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset on ikähaarukalla 8-14 ja heillä on äidin puolelta viisi serkkua ja isän puolelta neljä. Serkut on nuorin 3-vuotias ja vanhin 23. 

Vierailija
26/54 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän puolelta 6, äidin puolelta 11.

Vierailija
27/54 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella on 12 serkkua, yksi isänsä puolelta ja 11 mun puolelta, lisää saattaa vielä tulla kun useampi täti/eno/setä on vielä alle 40v. Mulla serkkuja on melkein 40

Vierailija
28/54 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5

Vierailija
29/54 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset iältään 9-13v. Isän puolelta 0 serkkua ja äidin puolelta 40 serkkua.

Vierailija
30/54 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 8 mrd.

Vierailija
31/54 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekku on serkku iästä huolimatta.

Lapseni vanhin serkku on yli 60 v ja nuorin 34. Siinä välissä aika liuta serkkuja.

Ja lapsesi on edelleen lapsi? On minullakin 8 serkkua iät n. 55-18, mutta meillä kellään ei ole yli kahta lasta, ei näitä serkkuja sitten enää kovin monta olekaan. Suurimmalla osalla 0-2 serkkua. Eli ilmeisesti teillä tuo vähäserkkuinen polvi tulee sitten olemaan vasta se sinun lapsenlapsien. Tai sitten olet jotain uskovaisyhteisöä tms.

Vierailija
32/54 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä esim lapset 9v ja 11v. Minulla ja miehellä on kummallakin 2 sisarusta ja heillä on kaikilla 2 lasta, paitsi yhdellä on kolme. Ei kovin kummallinen tilanne mielestäni. 80-luvulla oli aika yleistä että on 3 lasta perheessä.

Kyllä 80-luvullakin taisi keskimääräinen lapsiluku olla lähempänä kahta, että teillä on ns. sieltä suuremmasta päästä noita potentiaalisia serkkujen tekijöitä. Olen itsekin syntynyt 80-luvulla ja sekä minulla että lasten isällä on yksi sisarus. Miehen sisarus ei tule tekemään lapsia (on jo sen ikäinen, eikä sellaisessa elämäntilanteessa, itsekin sanonut, ettei tee) ja minun sisaruksellani on yksi lapsi, eikä välttämättä tule enempää. Että mun lapsilla (2 kpl) on yksi serkku.

Vierailija
33/54 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin puolelta 1, isän puolelta 15

Vierailija
34/54 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään enkä tiedä, tuleeko ikinä olemaankaan. Minulla ja miehelläni on molemmilla 2 sisarusta, mutta heillä ei kellään ole lapsia.

Vierailija
35/54 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kolme, emmekä juuri ole tekemisissä heidänkään kanssa.

Vierailija
36/54 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni vaimoineen tuupanneet neljä lasta joten lapsellamme on neljä serkkua. Toiselta puolen nolla serkkua. 

Vierailija
37/54 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Minulla (olen 43) on kolme sisarusta, joilla yhteensä 7 lasta. Miehelläni on 2 sisarusta, kummallakin yksi lapsi. Eli yhteensä 9 serkkua.

Mitäs outoa tässä on?

Vierailija
38/54 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. 

Vierailija
39/54 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos kun kerroitte. Hyvä tietää. Tosi tarpeellista tietoa. Toivottavasti muistan nämä lukemat huomenna.. 🤭🤭🤭🤭😂😂😂😂

Vierailija
40/54 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan.

Ikäerot ovat pitkät, osa serkuista jo yli kolmekymppisiä ja näiden serkkujen omat lapset enemmän saman ikäisiä kuin minun lapseni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä