Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"peruspalkka ei kovin kummoinen ole" WTF?

Vierailija
15.02.2023 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009394245.html
Aika moni ei pääse tuollaisiin ansioihin edes monen kymmenen vuoden kokemuksella ja nämä herrat vain naureskelevat. Kun mikään ei riitä.

Kommentit (342)

Vierailija
81/342 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene idiootti kokeilemaan ahtaajan hommia ja tule kertomaan sitten niistä hyvistä palkoista.

Voisin vaikka mennäkin jos kelpaisin. Nyt teen raskasta paskahommaa 11 euron tuntipalkalla.

eri

Olen tehnyt itse metallipajalla alle 10 euron tuntipalkalla vuorotyötä, raskasta hommaa. Mutta itse en ahtaajaksi lähtisi, vaikka varastollakin olen ollut. Ei paljon houkuta jäiset laivan kannet.

Vierailija
82/342 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen palkkakateellisuus suomalaisia nyt oikein riivaamalla riivaa? Ja media oikein lietsoo. Ennen ne oli paperimiehet, nyt sitten ahtaajat ja bussikuskit, välillä jopa kaupan työntekijät saa ivan niskaan, että hyvinhän tolla pärjää.

Miten niin kateellisuus

En minä ahtaajan palkkaa kadehdi, kun itse saan enemmän. Mutta minusta olisi kohtuullista, että tosiaan tässäkin ketjussa mainitut hoitoalan raatajat saisivat vähintään saman kuin ahtaajat, enkä pistäisi pahaksi, jos heillä palkka olisi enemmän kuin minulla. Semminkin kun kohta on siinä ja tässä, jaksaako niitä töitä kukaan enää tehdä. 

Kysynnän ja tarjonnan laki. Niin kauan kun sinne edes joku tulee töihin niin tuskin tulee palkat hoitajilla Suomessa nousemaan, valitettavasti.

No, nythän on se tilanne että riittävän moni ei tule ja koko terveydenhuolto on ihan kusessa. Nouseeko palkat? Hirveän porun ja draaman ja pakkolakien saattelemina vähän.

Ihmishenkeä ei Suomessa arvosteta, mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Päättäjät (ehkä) heräävät siinä vaiheessa, kun yksikään hoitaja ei tule töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/342 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen palkkakateellisuus suomalaisia nyt oikein riivaamalla riivaa? Ja media oikein lietsoo. Ennen ne oli paperimiehet, nyt sitten ahtaajat ja bussikuskit, välillä jopa kaupan työntekijät saa ivan niskaan, että hyvinhän tolla pärjää.

Miten niin kateellisuus

En minä ahtaajan palkkaa kadehdi, kun itse saan enemmän. Mutta minusta olisi kohtuullista, että tosiaan tässäkin ketjussa mainitut hoitoalan raatajat saisivat vähintään saman kuin ahtaajat, enkä pistäisi pahaksi, jos heillä palkka olisi enemmän kuin minulla. Semminkin kun kohta on siinä ja tässä, jaksaako niitä töitä kukaan enää tehdä. 

Onko järkeä verrata yksityistä javaltion/kunnan sektoria keskenään?

Vierailija
84/342 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene idiootti kokeilemaan ahtaajan hommia ja tule kertomaan sitten niistä hyvistä palkoista.

Kokeiltu on. Moni logistiikkatyöntekijä tekee raskaampaa hommaa puolella palkalla muualla satamiin verrattuna.

Vierailija
85/342 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kateellisuus

Onko järkeä verrata yksityistä javaltion/kunnan sektoria keskenään?

Eihän se työntekijöiden vika ole, että jotku töyt on päätetty järjestää valtiollisesti ja evätä mahdollisuudet kilpailuun, kun taas joillekin on annettu mahdollisuus tehdä yhteiskunnallisesti merkittävää toimintaa yksityissektorin kautta. Viennin mahdollistaminen palvelee suoraa yhteiskuntaa siinä missä terveydenhuoltokin.

Vierailija
86/342 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä ei kilpailuteta, meilläkin 2500e palkat putosi 1800e kilpailutuksen yhteydessä, toki uusi palkka koskee vain uusia työntekijöitä, eli vanhoille maksetaan vanhan sopimuksen mukaan.

Vierailija
87/342 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palsta tietäjät ja työnantajan väki taas mustamaalamassa 😂😂😂😂

Itsepähän ahtaaja monen vuoden kokemuksella ja alansa tietämyksellä päästi suustaan tämän uskomattoman lausahduksen iltapäivälehdelle.

Te ette silti tiedä kyseisestä työstä yhtään mitään...😂😂😂

Vierailija
88/342 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kateellisuus

Kysynnän ja tarjonnan laki. Niin kauan kun sinne edes joku tulee töihin niin tuskin tulee palkat hoitajilla Suomessa nousemaan, valitettavasti.

Siis häh? Sun logiikalla esim. ahtaajista ja paperimiehistä on hillitön pula ja hoitajia taas piisaa riesaksi asti. Ei taida mennä ihan noin. Toisilla vaan on pokkaa, ahneutta ja itsekkyyttä vähän enemmän kuin toisilla. Ja onhan se helpompi lakkoilla, kun ne on vaan tavaroita, mitkä jää ilman asiallista käsittelyä. Se on ihmishengistä vastuussa olevilla aloilla vähän eri juttu. 

Vierailija
89/342 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vähän nousi verenpaine, kun luin tuon jutun. Pistää miettimään, miksi ihmeessä olen mennyt opiskelemaan kaksi korkeakoulututkintoa, kun oma tuntipalkkani on 20 € ja sen nousua ei tarvitse odotella. No, omaa tyhmyyttä toki. Asun vieläpä satamakaupungissa, joten olisi vaan pitänyt ryhtyä ahtaajaksi.  

Minä olen opiskellut kaksi korkeakoulututkintoa, koska opiskeltavat asiat kiinnostivat. En setelinkuvat silmissä.

Ei koulutuksesta maksaa tarvitse. Mutta sitä en ymmärrä, miksi ahtaajan pitää saada parempaa palkkaa kuin monen raskasta ja vastuullista työtä tekevän hoitoalan ihmisen. Onko se jotenkin rankempaa nostaa tavarakonttia koneella kuin ihmistä ihan lihasvoimin?

Kyllä koulutuksesta pitää maksaa!

Kuka haluaa / jaksaa kouluttautua, jos sillä ei ole mitään merkitystä! 2

Opiskelu ei ole jotakin kivaa ajankulua/ hauskanpitoa; kyllä ne hauskanpitäjät/ juhlijat löytyvät sieltä vähemmän koulutettujen joukosta.

Hoitoala on se, joka on yleensä eniten äänessä; aina jotain saavatkin, kun tarpeeksi mökäävät.

Suomessa on liikaa korkeasti koulutettuja ihmisiä tarpeeseen nähden, tämä on ihan fakta. Sitten kitistään, kun hyväpalkkaisia töitä, tai töitä ylipäänsä ei löydy jokaiselle maisterille tai insinöörille. Monilla duunarialoilla olisi töitä tarjolla ihan asiallisella palkalla, mutta niihin ei monikaan halua. Sitten vedetään itkupotkuraivarit kun pk-seudun bussikuski (joista on pulaa) tienaa maisterin tai insinöörin mielestä liikaa.

Vierailija
90/342 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa ykski hyvä syy miks nosturin ja trukin käytöstä pitäs maksaa yli 2600€/kk?

Tuo ammattiryhmä on kiristäny itelleen lakkoasetta käyttämällä kohtuuttoman palkan.

Me kuluttajat maksetaan noiden laiskojen kaljamahojen ylisuuret palkat Suomessa myytävien ulkomaisten tuotteiden hinnoissa.

Vierailija
91/342 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kateellisuus

Siis häh? Sun logiikalla esim. ahtaajista ja paperimiehistä on hillitön pula ja hoitajia taas piisaa riesaksi asti. Ei taida mennä ihan noin. Toisilla vaan on pokkaa, ahneutta ja itsekkyyttä vähän enemmän kuin toisilla. Ja onhan se helpompi lakkoilla, kun ne on vaan tavaroita, mitkä jää ilman asiallista käsittelyä. Se on ihmishengistä vastuussa olevilla aloilla vähän eri juttu. 

Minkä verran sinusta Suomessa ihmishenkeä arvostetaan?

Vierailija
92/342 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kateellisuus

Minkä verran sinusta Suomessa ihmishenkeä arvostetaan?

No ei kovin paljon, jos hoitajien palkkoja mietitään. 

Vierailija
93/342 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noi ahtaajat näyttää niin juoneilta?

Vierailija
94/342 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vähän nousi verenpaine, kun luin tuon jutun. Pistää miettimään, miksi ihmeessä olen mennyt opiskelemaan kaksi korkeakoulututkintoa, kun oma tuntipalkkani on 20 € ja sen nousua ei tarvitse odotella. No, omaa tyhmyyttä toki. Asun vieläpä satamakaupungissa, joten olisi vaan pitänyt ryhtyä ahtaajaksi.  

Minä olen opiskellut kaksi korkeakoulututkintoa, koska opiskeltavat asiat kiinnostivat. En setelinkuvat silmissä.

Ei koulutuksesta maksaa tarvitse. Mutta sitä en ymmärrä, miksi ahtaajan pitää saada parempaa palkkaa kuin monen raskasta ja vastuullista työtä tekevän hoitoalan ihmisen. Onko se jotenkin rankempaa nostaa tavarakonttia koneella kuin ihmistä ihan lihasvoimin?

Kyllä koulutuksesta pitää maksaa!

Kuka haluaa / jaksaa kouluttautua, jos sillä ei ole mitään merkitystä! 2

Opiskelu ei ole jotakin kivaa ajankulua/ hauskanpitoa; kyllä ne hauskanpitäjät/ juhlijat löytyvät sieltä vähemmän koulutettujen joukosta.

Hoitoala on se, joka on yleensä eniten äänessä; aina jotain saavatkin, kun tarpeeksi mökäävät.

Ei koulutuksesta automaattisesti pidä maksaa. Vai voinko minä mennä opiskelemaan sukupuolentutkimusta tai egyptologiaa ja olettaa, että minulle maksetaan 6000€ kuussa ihan vaan sillä perusteella että olen monta vuotta opiskellut? Jokainen voi opiskella mitä lystää, mutta on ihmisen omalla vastuulla hankkia sellaista osaamista jolle on kysyntää.

Ja jos niin kovasti kadehtii ihmisiä, jotka pääsevät asiallisille palkoille lyhyellä koulutuksella, niin mikä estää hakeutumasta kyseisille aloille?

Turha olkiukkoilla. Ei kukaan egyptologiaa tai sukupuolentutkimusta opiskeleva odotakaan saavansa mitään 4000 euron liksaa. Kyllä ihmisillä, jotka opiskelee tuollaisia aloja on jo hakuvaiheessa tiedossa, että töitä ei välttämättä ainakaan Suomesta löydy, tai ainakaan siitä ei saa tuollaista palkkaa. Mutta nyt puhutaan siitä, että ahtaajat saa jo nyt samanlaista palkkaa kuin esim. lääkärit.

Vierailija
95/342 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noi ahtaajat näyttää niin juoneilta?

Vuorotyötä..

Vierailija
96/342 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa tekemään 20-40 vuotta 3/5 vuorotyötä...

Katsellaan sen jälkeen uudelleen mielipiteitä työstä ja palkasta!

Vierailija
97/342 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahtaajat eivät tarvitse penniäkään palkankorotusta. Potkut persiille ja eiköhän paikkaajia löydy vaikka puoleen hintaan.

Vierailija
98/342 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervemenoa tekemään 20-40 vuotta 3/5 vuorotyötä...

Katsellaan sen jälkeen uudelleen mielipiteitä työstä ja palkasta!

Ehkä se 70.000e/v 40 vuotta on vähän kärsimyskorvausta siitä.

En ymmärrä logistiikkaketjussa laivaan lastaamisessa ja sieltä lastaamisesta sen työn arvo ois muka kaksinkertanen siihen verrattuna mitä se on seuraavassa ja aiemmassa vaiheessa.

Tuolta satamasta se tavara matkaa logistiikkakeskuksiin joiden työntekijät käyttää samanlailla trukkeja ja ne tienaa 50% siitä mitä satamassa.

Vierailija
99/342 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kateellisuus

Niinpä. Hoitajat kun yrittää lakkoilla, aletaan säätä lakeja jotka estävät tämän. Muutenkin isompi kynnys lakkoiluun, kun he itsekin käsittävät olevansa vastuussa ihmishengistä.

Vierailija
100/342 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin että kun kaupan alan työntekijöille annetaan palkankorotus, kaikille muillekin täytyy antaa palkankorotus. Arvatkaa jatkavatko hinnat nyt nousua, kun jopa ahtaajille pitää maksaa entistä enemmän. Se heijastuu suoraan kaikkiin hintoihin.

Joo, ei sillä tavalla kukaan pääse palkkakuopasta kun aina kaikkien muidenkin pitää saada.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä