Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on motivoinut teidät pudottamaan painoa?

Vierailija
15.02.2023 |

Olen ollut ylipainoinen koko aikuisikäni, mutta paino on tasaisesti noussut ylipainon alarajoilta merkittävän ylipainon puolelle. Tällä hetkellä bmi 36,8. Pieni tasaisena pysyvä ylipaino ei minua haittaisi, mutta lihominen vaan jatkuu. Viime aikoina myös ennen kapeahko vyötäröni on alkanut kasvamaan ja ympärysmitta on jo yli 100 cm. Se ei ainakaan ole terveellistä.

Ahdistaa vaan tämä jatkuva lihominen, mutta se ei silti tunnu olevan riittävä motivaattori elämäntapamuutokselle. Pelkään, että saan jonkun sairauden kohta. Ikääkin jo 35.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisykokeilujen ja muiden hormonijuttujen takia sekä syömishäiriöstä toipumisen vuoksi paino nousi vuodessa yli 15 kg.

Olo oli vetämätön, paino alkoi tuntua nivelissä enkä tunnistanut itseäni peilistä. Ennen sain itsestäni kauniita kuvia, nyt naama oli aina pyöreä kuu.

Olen 163 cm pitkä ja laihtunut nyt vuoden alusta n 3 kg, onneksi. Paino nyt 68, ja haluaisin edelleen 12-14 kg pois.

Vierailija
42/43 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoinnin lopettaminen nosti alle kahdessa vuodessa painoa 60 kiloa ja nyt vaaka huitelee 145 kilossa. Koko tämän ajan olen laihduttanut, yli kymmenen vuotta. Kuinkahan paljon painaisinkaan, jos en olisi yrittänyt lainkaan? En syö sokeria, en syö rasvaa ja aina on nälkä.

Eli olet korvannut sokerin makeutusaineilla ja saat ruoasta pelkkiä omega-6 happoja ilman korvaavia omega-3 happoja.

Tämä on just se resepti, jolla amerikkalaisista tehdään nosturilla nostettavia tankkeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö ja terveys, mutta näin vanhempana vielä enemmän terveys. Kävin verikokeissa ja pelkäsin kuollakseni tuloksia, mutta kaikki arvot olivat hyviä (mm paasto verensokeri ja kolesteroli) joten se motivoi jatkamaan elämäntapamuutosta. Häpeän myös ulkonäköäni niin paljon tällaisena, ja tätä ongelmaa ei normaalipainossa ole. Kyllä sillä häpeämisellä on erittäin negatiivinen vaikutus kaikkeen. Painoa pudonnut jo jonkun verran mutta iso tie vielä edessä, mutta pikkuhiljaa. Joka päivä liikuntaa n. 12 000 askelta josta saa hyvän olon, siihen päälle yritän syödä perus terveellistä ruokaa ja vähän suklaatakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi