Säälittää, kun kukaan ei käy oikeissa kukkakaupoissa enää. Minä vuonna Sinä kävit viimeksi?
Ne harvat jotka ostavat kukkia, ostavat kukkansa hypermarketeista minihinnalla.
Kommentit (716)
Vierailija kirjoitti:
Minä en enää ainakaan käy siinä yhdessä P-alkuisessa helsinkiläisessä kukkakaupassa, koska tekivät yhteistyötä Katiska huumevyyhdistä ja rahanpesurikossyytteissä olevan Sofia Bleorfin kanssa siinä sen Katiska-sarjassa eli saman tuotantoyhtiön joka teki noita Katiskadokumentteja Ranta-ahon ja Naccin kanssa.
Ostimme sieltä aiemmin kaikki kukat perhejuhliin, työpaikalle ym. Monella tonnilla vuodessa.
En halua tulla yhdistetyksi mihinkään yrityksiin jotka tekee yhteistyötä huumeiden tai rahanpesuun yhdistettyjen julkkisten kanssa.
Missä niiden yritysten moraali? Kelpaako niille pesty raha tai huumeraha?
Sama koskee niitä kauneussalonkeja, ravintoloita, hotelleja ja muita joita siinä sarjassa esiteltiin, välttelen niitä, enkä halua tulla tämän salakuvaamaksi kuten se miesparka joskus, joten en menisi samalle kuntosalillekaan.
Tää oli paha, kun kukkarekoissahan niitä huumeitakin kuskataan, ainakin maailmalla...
Mies haki eilen mulle kukkakimpun paikallisesta kukkakaupasta, itse haen äitienpäivä- ja joulukukat äidilleni hänen paikkakuntansa kukkakaupasta, koska haluan tukea pikkukylän yrittäjää.
Samasta syystä ostan ruoan kotimaisena enkä osta kauppojen omia tuotemerkkejä, sanotaan sitä sitten vaikka arkiseksi hyväntekeväisyydeksi. En ole rikas, hädintuskin edes keskituloinen, mutta olen silti sitä mieltä, että mulla on varaa enkä halua riistää ruoan tuottajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Mä käyn joka perjantai ostamassa uusia tuorekukkia kotiin viikonlopuksi. En tosiaan halua mitään persoonattomia marketin peruskimppuja. On meitä muitakin paljon jotka ostaa säännöllisesti kukkia kukkakaupoista, ei ne kaupat muuten olisi pystyssä.
Tulee mieleen, että miksi? Otat kukkaiskuvia someen joka viikonloppu?
Olen eri kirjoittaja kuin tuo jolta kysyit, mutta siis miksi sinulle tulee edes mieleen, että joku somen vuoksi niitä ostelisi? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian kalliit hinnat karkottaa asiakkaat. Laitan pihakukkia ja hoidan hautaa. Kukat ostan Tokmannin puutarhamyymälästä ja Prismasta. Pienet kukkakaupat ovat hinnoitelleet itsensä korkkasi. En osta ylihintaisia täysin samanlaisia kukkia. Ei ole mun päänsärky.
a) pienten kukkakauppojen puutarhakukat eivät ole huomattavasti kalliimpia kuin Tokmannin
b) pienten kukkakauppojen puutarhakukat ovat huomattavasti paremman valikoiman sisältämiä kuin Tokmannin
Eli eivät ole täysin samanlaisia, eivätkä kalliitakaan. Valikoima vain parempi ja runsaampi.
Kaikkea muuta. Pieneen kukkakauppaan ei mahdu Prisman puutarhamyymälän valikoimaa.
Meillä on suuri erillinen Prisman puutarhamyymälä.
Eilen kävin ostamassa ystävänpäiväkimpun. Niitä oli tehty valmiiksi, joten oli helppo valita.
Käyn hakemassa kukkakaupasta kimpun silloin kun tekee
mieli. Vien kimpun eräälle yh.äidille, jota saan kimppua vastaan
köyriä.
Vierailija kirjoitti:
Mies haki eilen mulle kukkakimpun paikallisesta kukkakaupasta, itse haen äitienpäivä- ja joulukukat äidilleni hänen paikkakuntansa kukkakaupasta, koska haluan tukea pikkukylän yrittäjää.
Samasta syystä ostan ruoan kotimaisena enkä osta kauppojen omia tuotemerkkejä, sanotaan sitä sitten vaikka arkiseksi hyväntekeväisyydeksi. En ole rikas, hädintuskin edes keskituloinen, mutta olen silti sitä mieltä, että mulla on varaa enkä halua riistää ruoan tuottajia.
Mulle ei riitä pienet myymälät. Enkä tue niitä.
Ylioppilasruusuja ostin vinon pinon viime kesäkuun alussa.
En tiedä missä asutte, mutta Porissa - joka ei todellakaan ole mikään rikas metropoli - on useampia kukkakauppoja, ja aina kun kävelen tai ajan niiden ohi, on niissä asiakkaita.
Yksikin on tosi oudossa, syrjäisessä paikassa, mutta ollut samassa paikassa vuosikymmeniä, niin eiköhän sillä ihan ok mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian kalliit hinnat karkottaa asiakkaat. Laitan pihakukkia ja hoidan hautaa. Kukat ostan Tokmannin puutarhamyymälästä ja Prismasta. Pienet kukkakaupat ovat hinnoitelleet itsensä korkkasi. En osta ylihintaisia täysin samanlaisia kukkia. Ei ole mun päänsärky.
a) pienten kukkakauppojen puutarhakukat eivät ole huomattavasti kalliimpia kuin Tokmannin
b) pienten kukkakauppojen puutarhakukat ovat huomattavasti paremman valikoiman sisältämiä kuin Tokmannin
Eli eivät ole täysin samanlaisia, eivätkä kalliitakaan. Valikoima vain parempi ja runsaampi.
Etsin perjantaina tulppaaneja ja näinkin niitä yhdessä kukkakaupassa, hinta 15 e. En kuitenkaan ostanut, koska mitkään kimpuista ei näyttäneet tuoreilta ja kukat oli jo osittain avautuneet.
Sen sijaan menin läheiseen Prismaan ja siellä olikin samankokoinen kimppu juuri sen värisiä tulppaaneja kuin etsin. Hinta 4,29 euroa. Kaikki kimput näytti tuoteilta ja kukat oli kivasti vasta nupulla.
Tuo kukkakimppu on edelleen hyvännäköinen, nyt kukat on vähän avautuneet ja varmaan kestävät vielä ainakin viikonloppuun.
Miksi ihmeessä olisin siis ostanut tuon kukkakaupan kimpun?
Isommissa kukkataloissa käyn monta kertaa vuodessa ja ostan myös useimmiten jotain.
Silloin kun on hautajaisiin meno, niin tukee käytyä kukkalaite hakemassa. Muutoin ostan kyllä marketista ne harvat kukkani. Marketissa 10 hyvännäköistä ruusua maksaa noin 5,90€, kun kukkakaupassa ne maksaisivat varmaan 25€. Ei vaan valitettavasti ole varaa 1650€/kk nettotuloilla liikaa harrastaa hyväntekeväisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsin perjantaina tulppaaneja ja näinkin niitä yhdessä kukkakaupassa, hinta 15 e. En kuitenkaan ostanut, koska mitkään kimpuista ei näyttäneet tuoreilta ja kukat oli jo osittain avautuneet.
Sen sijaan menin läheiseen Prismaan ja siellä olikin samankokoinen kimppu juuri sen värisiä tulppaaneja kuin etsin. Hinta 4,29 euroa. Kaikki kimput näytti tuoteilta ja kukat oli kivasti vasta nupulla.
Tuo kukkakimppu on edelleen hyvännäköinen, nyt kukat on vähän avautuneet ja varmaan kestävät vielä ainakin viikonloppuun.
Niin miksi??? Lässyttämään nyt, että pitää tukea. Pas kat
Ikävä kyllä hintaero on melkoinen. Jos vien vieraskimpun käyn joskus kukkiksessa. Ongelma on siinä että sielläkin on lähinnä valmiskimppuja. Kaikki niistä eivät ole ihan freesin näköisiä. Jos pyytää koostamaan kimpun, pitäisi olla näkemys, ymmärrystä kukkasidonnasta ja pitäisi tietää kukkien nimet. Kiemurtelen tuskasta kun pitäisi neuvoa Ammattilaista joka katsoo minuun nokanvartta pitkin. Ostan siis valmiskimppuni - yhtä nahistuneen kuin kukkiksessq, mutta puoleen hintaan- Prismasta. Kotiin ostan lähinnä vain kimppuja. Prisman kimpussa lukee sitänpaitsi fair trade. Kukkiksen kimpussa ei, vaikka olisivat kotimaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en osta Prismasta enää kukkia. Niistä ei ole koskaan ollut eläjiksi. Saintpaulioista, rönsyliljoista yms. kaikki ne on saanut heittää pois hetken päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea muuta. Pieneen kukkakauppaan ei mahdu Prisman puutarhamyymälän valikoimaa.
Meillä on suuri erillinen Prisman puutarhamyymälä.
Täällä on keväisin ulkona ne pienten kukkakauppojen puutarhakukkavalikoimat. Itse ostan osan puutarhakukista tuollaisesta pienestä kukkakaupasta, ja osan haen vähän kauempaa puutarhamyymälästä (Viherpaja, hyvä valikoima).
Marketeissa ei ole näkynyt erillisiä puutarhamyymälöitä, mutta ehkä joillain pikkupaikkakunnilla on noin? Tosin itse olen pikkupaikkakunnalta kotoisin, ja siellä on Prisman edessä keväisin ja kesäisin puutarhamyymälän teltta, eli Prisma ei yritä sille alueelle sielläkään astua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on suuri erillinen Prisman puutarhamyymälä.Täällä on keväisin ulkona ne pienten kukkakauppojen puutarhakukkavalikoimat. Itse ostan osan puutarhakukista tuollaisesta pienestä kukkakaupasta, ja osan haen vähän kauempaa puutarhamyymälästä (Viherpaja, hyvä valikoima).
Marketeissa ei ole näkynyt erillisiä puutarhamyymälöitä, mutta ehkä joillain pikkupaikkakunnilla on noin? Tosin itse olen pikkupaikkakunnalta kotoisin, ja siellä on Prisman edessä keväisin ja kesäisin puutarhamyymälän teltta, eli Prisma ei yritä sille alueelle sielläkään astua.
Eiköhän jokaisessa suuremmassa Prismassa ole erillinen puutarhamyymälä.
Olen mies, ostan joskus kukkia. Kukkakaupassa tunnen itseni vähän uunoksi kun en tiedä mitä haluan. Lisäksi kaikki on vähän kallista.
Kaipa se on niin että jos ei omista käsilaukkua ei saa hyvää palvelua.
Marketissa ne kukat on esillä ja niitä pääsee tutkimaan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Teen töitä hautausalalla:
Enää ihmiset eivät osta hautajaisiin isoja kukkalaitteita, kuten ennen. Osa toki ostaa, mutta monet ovat siirtyneet ostamaan yksittäisiä kukkia tai parin kukan kimppuja. Tuo tuntuu kukkakauppiaiden kukkarossa todella pahasti ja siksi pitävät korkeampia hintoja nykyisin.
Tiedät myös hautausmaan käytänön.Heillä ei paikaa säilyttä adresseja ymm.Jos vainaja tuhkataan ,laitetaan uurnalehtoon,etukäteen toki sinne voi omaiset arkulta kukat viedä.Moni ei jaksa. Jos oma sukuhauta valmina ,jonne tuhka laitetaan.Siloin voi joku omainen viedä siunaustilaisuden jälkeen kukat haudalle.Mussa tapauksessa menevät roskiin.Arkku hautauksia nykyisin on vähän. Joten kätevää on se 1 ruusu laskea arkulle. Kukat pitää eläessä antaa,eikä enää arkulla.