Säälittää, kun kukaan ei käy oikeissa kukkakaupoissa enää. Minä vuonna Sinä kävit viimeksi?
Ne harvat jotka ostavat kukkia, ostavat kukkansa hypermarketeista minihinnalla.
Kommentit (716)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama viikko sitten kävin asuinalueemme ostoskeskuksessa etsimässä kukkakimppua tuliaisiksi.
Ostarilla on kaksi kukkakauppaa. Molemmissa nätit kimput maksoivat 35-55 €. ihan tyrmistytti nuo hinnat. En millään raaskinut ostaa.
Isossa marketissa kallein kimppu maksoi 16,90.
Ostin kuitenkin yhden kauniin kimpun hintaan 9,90 €.
Siinä oli ruusuja ja muitakin kukkia, sekä vihreää.Hintaero noihin kukkakauppojen kimppuihin on niin suuri, että ostan marketista, vaikka haluaisinkin tukea yrittäjiä.
Sen sijaan kesäkukat ostan aina tietystä kukkakaupasta. Siinä ratkaisee ihan laatutekijät.
Minä teen aina niin päin, että ilmoitan itse hinnan. Jos esimerkiksi olen valmis laittamaan 25 euroa kimppuun, sanon, että haluan 25 euron kimpun, ja esitän pari toivomusta kukista. Toimii mielestäni hyvin ja useimmiten tulos on parempi kuin niissä valmiiksi sidotuissa.
Tuo on varmaan ihan hyvä idea, mutta luulisin, että täällä Helsingissä ei kummoista kimppua sillä saisi.
Kaikki hinnat nousevat nyt hurjaa vauhtia eivätkä palkat pysy perässä. Se ei tietenkään ole kukkakauppiaitten vika.
Ei se ole asiakkaankaan vika. Joskus on vain karsittava turhat ja ei-välttämättömät kukkaishattaramenot. Suomessa ostovoima on surkea ja siitäkin vähästä kilpailevat muutkin tahot kuin vain kukkakauppiashipit.
Mutta kukkakauppias ei saisi nostaa hintojaan, kun kerran marketitkin voivat myydä halvemmalla?
Nostakoot vapaasti vaikka taivaallisiin lukemiin, mutta turha sitten itkeä kun ylihintaiset ökyheinät eivät käy kaupaksi.
Toivottavasti sinun haudallesi ei tuoda yhtäkään ökyheinää. Onhan niille rahoille paljon parempaakin käyttöä. Muista kieltäytyä myös morsiuskimpusta ja onnittelukukista, ettei mene ökyilyksi, kun olet niin jalo ja vaatimaton.
Olen eri kuin tuo jota lainasit. Toivon että minun hautajaisiini ei tuoda kukkalaitteita vaan yksi ruusu osallistujaa kohti. Olen tehnyt tämän selväksi jo omaisilleni. En halua mitään stressiä kukkien takia kenellekään ja ystäväni voivat osallistua miettimättä meneekö viikon ruokaraha kukkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama viikko sitten kävin asuinalueemme ostoskeskuksessa etsimässä kukkakimppua tuliaisiksi.
Ostarilla on kaksi kukkakauppaa. Molemmissa nätit kimput maksoivat 35-55 €. ihan tyrmistytti nuo hinnat. En millään raaskinut ostaa.
Siinä oli ruusuja ja muitakin kukkia, sekä vihreää.Hintaero noihin kukkakauppojen kimppuihin on niin suuri, että ostan marketista, vaikka haluaisinkin tukea yrittäjiä.
Sen sijaan kesäkukat ostan aina tietystä kukkakaupasta. Siinä ratkaisee ihan laatutekijät.
Minä teen aina niin päin, että ilmoitan itse hinnan. Jos esimerkiksi olen valmis laittamaan 25 euroa kimppuun, sanon, että haluan 25 euron kimpun, ja esitän pari toivomusta kukista. Toimii mielestäni hyvin ja useimmiten tulos on parempi kuin niissä valmiiksi sidotuissa.
Tuo on varmaan ihan hyvä idea, mutta luulisin, että täällä Helsingissä ei kummoista kimppua sillä saisi.
Kaikki hinnat nousevat nyt hurjaa vauhtia eivätkä palkat pysy perässä. Se ei tietenkään ole kukkakauppiaitten vika.
Ei se ole asiakkaankaan vika. Joskus on vain karsittava turhat ja ei-välttämättömät kukkaishattaramenot. Suomessa ostovoima on surkea ja siitäkin vähästä kilpailevat muutkin tahot kuin vain kukkakauppiashipit.
Mutta kukkakauppias ei saisi nostaa hintojaan, kun kerran marketitkin voivat myydä halvemmalla?
Nostakoot vapaasti vaikka taivaallisiin lukemiin, mutta turha sitten itkeä kun ylihintaiset ökyheinät eivät käy kaupaksi.
Vain suomalaiselle kukkakaupasta ostetut kukat ja muut kasvit ovat ökyilyä. Kyllä me olemme köyhä ja surkea kansa.
Kävin ostamassa suruadressin kukkakaupasta. Siellä olikin parempi valikoima kuin mitä olen muualla nähnyt eikä hinta ollut yhtään kalliimpi kuin marketissa. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mieti vähän....atzalea marketissa 7.90
Kukkakaupassa 15.00, mikä siinä kukkakaupan atzaleassa on erilaista?
Se kukkakauppias maksaa myymistään tuotteista ensin tuottajalle (ja todellakin korkeamman kuin esim. S-ryhmä). Niillä myydyillä kukilla ja muilla tuotteilla pitää maksaa tilavuokra, vakuutukset, sähkö ja vesi, työntekijöiden palkat ja muiut sivukulut sekä omat yllit, myllit ja möllit ja olisi sitä kai ihan kiva jotain palkkaakin saada.
Jos et tätä ymmärrä, niin se on sitten oma häpeäsi.
Ostin isälleni ison kukkakimpun hänen 70-vuotissyntymäpäivänsä johdosta. Olikin tosi kaunis kimppu.
Kävin viimeksi tänä vuonna. Tykkään ostaa leikkokukkia kotiin viikonloppua vasten. Kukkakaupasta saan valita juuri ne kukat, jotka haluan ja ne sidotaan juuri tiettyyn maljakkoon sopivasti. Eikä yhtään valmiiksi nuupahtanutta tarvitse kantaa kotiin.
Senast denna vecka i en riktig blomaffär efter en rejäl rosbukett och idag efter lite tulpaner.
Viime vuonna ostin syntymäpäiväkukat 2 kertaa. Tänä vuonna en oo vielä käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Itse puutarhurina en osta koskaan kukkia matalan palkkani takia.
Sen verran matalat palkat on kukkatarhojen työntekijöillä.
Kun mietitään Fordin autoja, niin aikoinaan tehtaan työntekijöillä oli varaa ostaa oman tehtaansa autoja.
Eipä ole varaa vihertyöntekijöillä varaa ostaa oman puljunsa tuotteita...
Teikäläisten pitää asua parakeissa ja ottaa lainaa työtä varten, että on taas varaa tuottaa kukkia 8e h hinnalla muualta tulleiden kanssa, koska enää harvoilla on säästöjä tehdä töitä tappiolla hyvänteon mielellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sinun haudallesi ei tuoda yhtäkään ökyheinää. Onhan niille rahoille paljon parempaakin käyttöä. Muista kieltäytyä myös morsiuskimpusta ja onnittelukukista, ettei mene ökyilyksi, kun olet niin jalo ja vaatimaton.
Minä ainakin toivon, että minun hautajaisiini kukaan ei ostaisi mitään huippukalliita kukkalaitteita tai kimppuja. Jos nyt jonkun kukan haluaa tuoda, niin yksittäinen ruusu on ihan ok. Syreenejäkin voi tuoda vaikka omasta kotipihasta, koska rakastan syreenejä.
Hautaa minulle ei jää, mutta sirottelupaikalle joo tuoda vaikka niitä syreenejä, kissankelloja jne.,tai istuttaa krookuksia muistokseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin toivon, että minun hautajaisiini kukaan ei ostaisi mitään huippukalliita kukkalaitteita tai kimppuja. Jos nyt jonkun kukan haluaa tuoda, niin yksittäinen ruusu on ihan ok. Syreenejäkin voi tuoda vaikka omasta kotipihasta, koska rakastan syreenejä.
Hautaa minulle ei jää, mutta sirottelupaikalle joo tuoda vaikka niitä syreenejä, kissankelloja jne.,tai istuttaa krookuksia muistokseni.
Sama. Myös vieraat voivat tulla ihan tuulipuvuissa ja pukeutuminen on vapaata.
Tärkeintä on että läheiset ovat yhdessä muistamassa vaatimatonta elämää. Varsinkin lapset pitää muistaa ottaa mukaan. Minimillä mennään. Unohtakaa parturissa käynnit ja muut joutavuudet.
Pitää säästää mutta perinteistä on hyvä pitää silti kiinni. Lasten syntymästä ja hautajaisista.
Unohtakaa ahneiden kukkatarhojen kukat. Ei heidän kukkia kukaan kaipaa.
Riistämällä on ne kukat kasvatettu. Verisiä kukkia kasvatatte ja riistätte suomalaisilta perinteetkin salakavalasti.
Kukkakaupoissa on melko tylsät valikoimat näin kukkaharrastajan näkökulmasta. Hyvä jos osaavat pitää kukat elossa ja kompostiin menee, jos ei ole esim ehditty myymään kukkivana. Parhaimmillaan on samaa Suomessa tuotettua kuin isommissakin marketeissa ja huonoimmillaan kaikki ulkomailla kasvatettua, niinkuin myös isoissa marketeissa. Ajalliset kerrostumat puuttuvat.
Itse olen säilyttänyt kasveja eri vuosikymmeniltä ja niitä saa harvoin, jos koskaan enää, kukkakaupoista. Miksi kukkakaupat eivät itse kasvata ja pidä yllä omaa RUNSASTA valikoimaa, niin että sieltä löytyisi jotain uutta ostettavaakin? Palvelevat lähinnä vain kertakäyttöistä kulttuuria. Vuodesta toiseen joku kauppa saattaa tilata samat orkideat, soihtuköynnökset, rönsylinjat, saintpauliat, jukkapalmut jne. Peikonlehtien, vehkojen ja ilmakasvien muodikkain aika alkaa mennä ohi, niin ehkä tulisi jokin uusi muoti, josta voisin ottaa talteen jotain itselle uutta?
Olen kukkakauppojen suurkuluttaja. Ostan kukkia kotiin (yleensä jotain kukkivia ruukkukasveja, jotka kestävät pitempään). Tilaan kukkia kotiinkuljetuksena ystäville ja sukulaisille merkkipäivänä/jouluna. Myös surulaitteita olen valitettavasti viime vuosina joutunut hankkimaan usein.
Meidän kaupungissamme oli mahtava, vanhan mummun kukkakauppa. Hänellä oli pieni putiikki, mutta valikoima on upea. Ei niitä pelkästään muodikkaita viherkasveja, vaan kaikenlaista ihanaa. Hän oli myös kultainen ja hurmaava persoona. Aina tuli ostettua jotain ylimääräistä, kun sai innostumaan. Itse ostan kukkakaupasta palvelua, ammattitaitoa, laadukkaita kasveja ja ohjeita. Hyvää palvelua saa ikävä kyllä enää harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa, muutoin kävisin
Tupakoitko? Juotko viinaa? Olisi terveytesi kannalta järkevämpää käydä kukkakaupassa. Ja edullisempaa myös.
Jos haluaa kauniit ja laadukkaat kukat, haen ne aina kukkakaupasta. En voi edes ajatella, että esimerkiksi vien kenellekään kukkia marketin valikoimasta, se ei vain ole kovin fiksu tapa. Marketin kukat voivat toki silloin tällöin arkikukkana sopia ihan OK, mutta kukkakaupassa floristi on asiantuntija ja luotan heihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitko? Juotko viinaa? Olisi terveytesi kannalta järkevämpää käydä kukkakaupassa. Ja edullisempaa myös.
Harvalla on varaa kukkakauppojen kukkiin. Huomenna ostan Prismasta tulppaaneja ihan kiusallani. Boikotoin kiskurihintaisia kukkakauppoja, menköön konkurssiin!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni puutarhuri on juoppo. Näköalaton työ johtaa pienipalkkaisena ottamaan viinaa runsain käsin, että kestää urhoollisesti valitsemansa alan tuomat selkäkivut ja mitättömän palkan ylpeydellä.
Oman kukkakaupan tuotteet eivät takulla saisi jatkamaan päivästä toiseen samalla teholla kuin jaloviina.
Ostaako tunnin palkalla 8e jaloviinapullon vai kimpun kukkia?
Tuleeko velat saataviksi kimpusta kukkia?
Aina jos vien tuliaiseksi/lahjaksi tai ostan juhliin koristeeksi.