Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittää, kun kukaan ei käy oikeissa kukkakaupoissa enää. Minä vuonna Sinä kävit viimeksi?

Vierailija
15.02.2023 |

Ne harvat jotka ostavat kukkia, ostavat kukkansa hypermarketeista minihinnalla.

Kommentit (716)

Vierailija
421/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eokolle ostin hiäkimpun, oesko ollu -83. 

Vierailija
422/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minusta aika tökeröä tuo aiempi valitus siitä, että kukkakaupat on tiukoilla muka siksi, että ihmiset ei enää osta niin usein kalliita kukkalaitteita hautajaisiin. Ne kukkakaupat missä sitä hautauspalvelua on, saa kyllä ihan tarpeeksi suuria tuottoja kun ihmiset ostaa arkkuja ja kuljetuksia. Arkku on helposti 1000 euroa tai ainakin lähelle nykyään, hinnat on nousseet useamman satasen muutamassa vuodessa. Siihen lisäksi kuljetukset voi maksaa useamman satasen. Varsinaiset kukat on usein pienempi summa. Ja jos omaiset siinä kohtaa jo haluaa vähän säästää, niin ei luulisi vievän kukkakauppaa konkkaan.

Arkkujen materiaalit ovat kallistuneet.

Luuletko ettei hautaustoimisto vedä omia katteitaan aina väliin?

Kummasti ne arkkujen hinnat nousee pilviin vasta sitten, kun hautaustoimisto myy niitä asiakkaille.

Aina voi ostaa halvimman mahdollisen arkun.

Katteet ne revitään siitäkin.

Se on tietysti kauheaa, että eivät anna arkkua omakustannushintaan. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää tehdä itse tai pakottaa joku tuttava tekemään arkku ilmaiseksi pelkän materiaalin hinnalla. Se on tämä kapitalismi ikävä järjestelmä. Olisi niin mukavaa, kun ei edes olisi rahaa, vaan kaikki saisivat ilmaiseksi tarpeidensa mukaan eikä kellään olisi mitään rahajemmoja, kuten pankkitilejä.

Mutta kun tämän tiedostaa, voi ainakin tehdä omalle perikunnalleen palveluksen ja hankkia arkkunsa etukäteen, etteivät joudu käyttämään siihen rahaa. Vaihtoehtoisesti voi hankkiutua kuolemaan vaikka jonnekin merelle tai muualle luontoon, jonne ruumis katoaa kätevästi eikä pääse ruumisarkkuliike hyötymään millään tavalla.

Ei ollut kyse siitä. Oli kyse siitä, että hautaustoimisto itsekin ostaa halvimmasta mahdollisesti paikasta ja sitten myy itse kalliilla. Kovasti silti yrittää marketteja sekä marketeissa käyviä asiakkaita syyllistää, vaikka itse toimii siis aivan täysin samoin.

Onko täällä siis joku hauturi syyllistämässä ihmisiä?

Siis eikö tällaistakaan voi kysyä ilman, että alapeukutat? Oletko jotenkin pahalla tuulella vai vain perusnegatiivinen ihminen? En kyllä jaksa enää jutella kanssasi, kun selvästikin kiukustut kaikesta. Ehkä joskus toiste, jos sattuisit olemaan vähän lauhkeampi silloin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko sitten kävin asuinalueemme ostoskeskuksessa etsimässä kukkakimppua tuliaisiksi.

Ostarilla on kaksi kukkakauppaa. Molemmissa nätit kimput maksoivat 35-55 €. ihan tyrmistytti nuo hinnat. En millään raaskinut ostaa.

Isossa marketissa kallein kimppu maksoi 16,90.

Ostin kuitenkin yhden kauniin kimpun hintaan 9,90 €.

Siinä oli ruusuja ja muitakin kukkia, sekä vihreää.

Hintaero noihin kukkakauppojen kimppuihin on niin suuri, että ostan marketista, vaikka haluaisinkin tukea yrittäjiä.

Sen sijaan kesäkukat ostan aina tietystä kukkakaupasta. Siinä ratkaisee ihan laatutekijät.

Vierailija
424/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama viikko sitten kävin asuinalueemme ostoskeskuksessa etsimässä kukkakimppua tuliaisiksi.

Ostarilla on kaksi kukkakauppaa. Molemmissa nätit kimput maksoivat 35-55 €. ihan tyrmistytti nuo hinnat. En millään raaskinut ostaa.

Hintaero noihin kukkakauppojen kimppuihin on niin suuri, että ostan marketista, vaikka haluaisinkin tukea yrittäjiä.

Sen sijaan kesäkukat ostan aina tietystä kukkakaupasta. Siinä ratkaisee ihan laatutekijät.

Minä teen aina niin päin, että ilmoitan itse hinnan. Jos esimerkiksi olen valmis laittamaan 25 euroa kimppuun, sanon, että haluan 25 euron kimpun, ja esitän pari toivomusta kukista. Toimii mielestäni hyvin ja useimmiten tulos on parempi kuin niissä valmiiksi sidotuissa.

Vierailija
425/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä taas niin tyypillinen av-keskustelu, jossa vähemmän koulutetut katkerat täti-ihmiset kiukuttelevat toisilleen ja hakkaavat raivoisasti alapeukkua :D

Ne ovat nuolia, ei peukkuja. Et sitten ole sattunut huomaamaan?

Vierailija
426/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla varma siitä, että kukkakaupassa leikkokukkia olisi hoidettu jotenkin paremmin kuin marketissa?

Maanantaina etsin kukkakaupasta tulppaaneja, mutten ostanut, koska kimput näyttivät kulahtaneita, kukat luttuisilta ja kukilla ei ollut edes vettä. Varretkaan ei olleet terveen vihreät, vaan lähinnä kellertävän vihreät.

Kukkakaupassa on yleensä töissä ilmeisesti ainakin myymälän puolella yksi henkilö, joka tuskin ehtii helliä ja hoivata kukkia myynniltään. Muita ei näkynyt.

427/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa vuodessa. 

Vierailija
428/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viimeksi 2 viikkoa sitten hakemassa ystävälle synttärikukat ja itselleni kimpun kotiin. Käyn keskimäärin kerran kuussa

Vierailija
429/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä taas niin tyypillinen av-keskustelu, jossa vähemmän koulutetut katkerat täti-ihmiset kiukuttelevat toisilleen ja hakkaavat raivoisasti alapeukkua :D

Ne ovat nuolia, ei peukkuja. Et sitten ole sattunut huomaamaan?

En. Minulla on näkövamma. Ymmärsit kuitenkin ilmeisesti, mitä tarkoitin.

Vierailija
430/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen aina niin päin, että ilmoitan itse hinnan. Jos esimerkiksi olen valmis laittamaan 25 euroa kimppuun, sanon, että haluan 25 euron kimpun, ja esitän pari toivomusta kukista. Toimii mielestäni hyvin ja useimmiten tulos on parempi kuin niissä valmiiksi sidotuissa.

Sillä euromäärällä ei vaan kauheasti tunnu nykyään saavan.

Vierailija
431/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla varma siitä, että kukkakaupassa leikkokukkia olisi hoidettu jotenkin paremmin kuin marketissa?

Maanantaina etsin kukkakaupasta tulppaaneja, mutten ostanut, koska kimput näyttivät kulahtaneita, kukat luttuisilta ja kukilla ei ollut edes vettä. Varretkaan ei olleet terveen vihreät, vaan lähinnä kellertävän vihreät.

Kukkakaupassa on yleensä töissä ilmeisesti ainakin myymälän puolella yksi henkilö, joka tuskin ehtii helliä ja hoivata kukkia myynniltään. Muita ei näkynyt.

Lihatiskilläkin voi olla jauhelihaa, jonka joukkoon on sekoitettu vähän vanhempaa jauhelihaa. Ja joskus kun tulet tyytyväisenä marketista ostettuasi jotain tarjoushinnalla, huomaat, että naapurikauppa olisi myynyt samaa tuotetta vielä halvemmalla. Maailma on epäreilu ja vaarallinen paikka.

Vierailija
432/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on varmaan ihan hyvä idea, mutta luulisin, että täällä Helsingissä ei kummoista kimppua sillä saisi.

Vierailija
433/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä euromäärällä ei vaan kauheasti tunnu nykyään saavan.

Prismasta saa, koska he myyvät ruokaa ja päivittäistavaraa niin kovalla katteella, että on varaa myydä kukkia halvemmalla. Kuluttaja maksaa iloisesti liikaa jokapäiväisestä ruoastaan, että saa satunnaiset kukkansa edullisemmin.

Vierailija
434/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on varmaan ihan hyvä idea, mutta luulisin, että täällä Helsingissä ei kummoista kimppua sillä saisi.

Älä mene ainakaan niihin kulutustemppeleiden kalliisiin kauppoihin. Minä kyllä ajattelen niin, että sen kerran kun vaikka juhlan kunniaksi hankin kukkia, en säästele kympin tai kahden takia. Tyypillinen onnittelu- tai surukimppuni on viime vuosina ollut 45-55 euroa, mutta totta kai ymmärrän, että joillekin se on liikaa. Silloin yksittäinen ruusu tai vaikka ruukkuhortensia voi olla tyylikkäämpi ja ihan yhtä sopiva valinta.

Vierailija
435/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se säälittää? Tupakkakasvikaupat, tupakkatehtaat ja tupakkateollisuus haittoineen, säälittääkö sekin?

Vierailija
436/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hinnat nousevat nyt hurjaa vauhtia eivätkä palkat pysy perässä. Se ei tietenkään ole kukkakauppiaitten vika.

Vierailija
437/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ostan kukat mieluummin kukkakaupasta kuin marketista! Laatu on ihan toista ja ihana tunnelma ja tuoksu kukkakaupoissa. Kesäkukat, sukulaisten synttärikukat ja joulukukat tulee ostettua, joskus jotain muitakin tulisia. Ei nyt hirveän monta kertaa vuodessa tule kukkakaupassa käytyä, mutta marketista korkeintaan jotain havukasveja, callunoita tms ei ikinä kimppuja tai muuta mikä olis tarkoitus pysyä kukoistavana pidempään.

Vierailija
438/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn säännöllisesti, tykkään kun on tuoreita kukkia kotona. Oon ostanut vuosikaudet kukkani kukkakaupasta, en melkein koskaan osta marketeista. Syy tähän on se, että haluan valita kivoja ja vähän erikoisia kukkia. En ikinä osta tulppaaneja tai ruusuja. Viimeksi viikko sitten ostin 50 eurolla kaksi ihanaa kimppua. Ei haittaa vaikka onkin vähän kallista.

Vierailija
439/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä siinä kukkakaupan tuoksussa on jotain tervehdyttävää. Tuntuu kuin käväisisi jossain trooppisessa sademetsässä.

Vierailija
440/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/2023

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme