Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säälittää, kun kukaan ei käy oikeissa kukkakaupoissa enää. Minä vuonna Sinä kävit viimeksi?

Vierailija
15.02.2023 |

Ne harvat jotka ostavat kukkia, ostavat kukkansa hypermarketeista minihinnalla.

Kommentit (716)

Vierailija
21/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

28.1.2023 kävin viimeksi.

Vierailija
22/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten teetin kukkakaupassa kimpun ylioppilaalle.

Valitettavasti leikkokukat on ihan kärkipäässä siinä listalla, mistä alettiin karsia menoja vuosi sitten, kun polttoaineen hinta otti hypyn.

Kukat on aivan ihania, mutta ei kestä lompakko kaikkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä käyn noin kerran viikossa. Ostan melkein aina kimpun viikonlopuksi, ja kukkakaupasta ostettu kestää yleensä hyvänä pitkälle seuraavaan viikkoon siinä missä markettikimppu on jo usein viimeistään tiistaina biojätettä. Samalla tulee kuultua kylän viimeisimmät juorut; kukkakauppias on melkoinen tietotoimisto meidän nurkilla ja kova puhumaan. 

Vierailija
24/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä tässä nyt säälit?

Säälin ns. kivijalka kukkakauppiaita. Näyttävät häätäävän yksinään kaupassa ilman asiakkaita. Ainakin täällä päin missä minä asun.

ap

Vierailija
25/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole fyysisesti käynyt kukkakaupassa, mutta olen tilannut verkkokaupasta erilaisia kukkalähetyksiä vastaanottajalle kotiin kuljetettuina, viimeksi jouluistutuksia ja heti joulun jälkeen yhdet surunvalittelukukat. Meidän lähimmän kukkakaupan henkilökunta on hieman, hm, erikoista, joten siellä en ole viime vuosina käynyt. Mutta on hienoa, että netin kautta voi tilata kukkia ympäri Suomea.

Vierailija
26/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin, tosiaan täälä Espanjassa. Täällä noilla riittää asiakkaita, kuten monilla muillakin pienyrittäjillä. Sama homma, osta hedelmät ja vihannekset niitä myyviltä pieniltä paikallisilta kaupoilta. Täällä on paljon enempi "kaupunki" fiilis kaikialla, kun isot ketjut eivät ole pilanneet kaikkea. Koskee, yllämainittuja sekä pieniä kahviloita, tavernoita ja mitä nyt tahansa kaupunkiin voi kuvitella. 

Vierailija
27/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna kävin. Mulle ongelma kukkakaupassa käynnille on se h-i-t-a-u-s.. en vaan kestä sitä. Voisi olla valmiina aina muutama onnittelukimppu ja yksi surukimppu jotta kiireellä liikkuva pääsisi alle 5min ulos kaupasta

Ymmärrän että käsityö maksaa mutta EN HALUA ODOTTAA yhtään turhaa minuuttia

Vierailija
28/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viherkasveja olen ostanut kukkakaupoista, mutta max. viikon kestävästä tulppaanikimpusta en tosiaan ole valmis maksamaan markettiin nähden kaksinkertaista hintaa.

Vierailija
29/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan ikinä. Kasvatetut kukat ovat hirveää luonnonvarojen tuhlausta. Kasvatetaan kasvihuoneissa, kuljetetaan kaukaa, ja sitten kestävät jonkin päivän.

Vierailija
30/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ostanut kukkia kukkakaupasta. Puutarhaliikkeistä kylläkin.

Vierailija
31/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin ns. kivijalka kukkakauppiaita. Näyttävät häätäävän yksinään kaupassa ilman asiakkaita. Ainakin täällä päin missä minä asun.

ap

No ei sitten varmaan kannattaisi häätää ketään, jos asiakkaista on pulaa.

Vierailija
32/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Mä käyn kukkakaupoissa jatkuvasti merkkipäivien ja juhlapäivien johdosta. Viimeksi pari päivää sitten. Joskus tulee ostettua myös marketista kukkia kotiin, mutta ei niitä voi oikein lahjaksi viedä.

Vierailija
33/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä tässä nyt säälit?

ap

Niin käy jokaiselle kivijalkakaupalle joka hinnoittelee itsensä ulos markettien hinnoista. Kivahan niitä pieniä yrityksiä olisi kannattaa, mutta kun hintataso suomessa on jo niin korkea ettei perheellinen pysty kun marketti-asiakkaaksi. Ja nyt näyttää siltä että karsitaan jo joka päiväisestä ruuastakin. Ei enää jää kyllä rahaa kannattamaan kukkakauppoja.

Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa 2022. Käytiin systerin kanssa ostamassa 70 ruusua, kun vanhemmilla oli 70-vuotispäivä. Edellisen kerran heinäkuussa 2012 ja ostettiin 60 ruusua. Eipä tule noin muuten käytyä kukkakaupoissa, en tosin osta leikkokukkia marketeistakaan. 

Vierailija
35/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kukkakauppoja, mutta ei ole enää aikapäiviin ollut varaa käydä niissä. 🤷

Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Heinäkuussa 2022. Käytiin systerin kanssa ostamassa 70 ruusua, kun vanhemmilla oli 70-vuotispäivä. Edellisen kerran heinäkuussa 2012 ja ostettiin 60 ruusua. Eipä tule noin muuten käytyä kukkakaupoissa, en tosin osta leikkokukkia marketeistakaan. 

Siis vanhemmilla oli 70-vuotishääpäivä 

Vierailija
37/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna. Tän vuoden puolella en ole kukkia edes ostanut.

Vierailija
38/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsin kovasti menoja hintojen kallistumisen myötä. Muutenkin hyvin harvat matkani ovat nyt jäissä, vaatteita en osta enää kuin erittäin harvoin, ravintolat, elokuvat, kukat pois kuluttamisesta, enkä ota uutta lemmikkiä viime vuonna kuolleen jatkoksi. Sellaista se on, rahatilanne nyt täysin toinen kuin vuosi sitten.

Vierailija
39/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ylioppilasruusuja kukkakaupasta, en oikeastaan mitään muuta.

Vierailija
40/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi kauppaketjuja, jotka ovat kaapanneet erikoisliikkeet.

Kempparit, kukkakaupat, kenkäkaupat, kodinkoneliikkeet, Alkot halutaan niille ja nyt puhutaan jo apteekeistakin.

Tälle kehitykselle on saatava piste.