Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säälittää, kun kukaan ei käy oikeissa kukkakaupoissa enää. Minä vuonna Sinä kävit viimeksi?

Vierailija
15.02.2023 |

Ne harvat jotka ostavat kukkia, ostavat kukkansa hypermarketeista minihinnalla.

Kommentit (716)

Vierailija
81/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöllisen epäsäännöllisesti tulee käytyä, ehkä keskimäärin kerran kuussa tms. Silloin kun tulee mieleen että vaimolle voi ja merkkkipäivät tietysti. Vien kyllä sillointällöin varsinkin tulppaaneja kaupastaki ja kelpaa kotona hyvin nekin, mutta onhan se ajatuksella valittu kimppu aina kivempi.

Näköjään tyrin tuon viestin, Siis "kun tulee mieleen että vaimon voisi yllättää ja ... "

Vierailija
82/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toiminta on tukiostojen  varassa on tilanne jo aika heikko. Toiminta on silloin lähinnä harrastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen, kävin ostamassa kimput äidlleni ja siskolleni.

Vierailija
84/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin netin kautta kukkalähetyksen ystäväni äidin muistolle, kun asun eri paikkakunnalla. Se oli lopulta tosi hieno ja iso kukkakimppu, ja ystäväni laittoi siitä kuvia. Klikkasin vaan kuvaa, että tuo näyttää hyvältä, mutta livenä oli vielä hienompi. Aika kallis se kyllä oli. 

Vierailija
85/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin suositella Porvoon kukkataloa. Valtava valikoima upeita kimppuja valmiiksi sidottuna ja kaiken lisäksi todella edullinen. Aina ohi ajaessani käyn siinä ja ostan myös vieraskukat siitä.

Kukkakaupoissa on eroa. Lähempänä oleva on valitettavasti sellainen, että kauppias ei oikein osaa sitoa näyttäviä kimppuja. Tilasin sieltä kerran kimpun, joka oli todella kallis ja vaatimattoman näköinen. Oikein harmitti, kun en hakenut kauempaa Porvoosta, koska olisin saanut samalla rahalla muhkean, upean kimpun.

Ei ole mukavaa mennä vieraisille kökön kimpun kanssa, vaikka kukkiahan nekin tietysti ovat. Uskallan sanoa, että olisin itse tehnyt hienomman, vaikka siis huomioidaan, että kaupassa oli kovat hinnat. Kesäisin meillä on koko ajan itse keräämiäni kukkakimppuja useassa huoneessa. Kerään omasta puutarhasta ja luonnosta.

Vierailija
86/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mieti vähän....atzalea marketissa 7.90

Kukkakaupassa 15.00, mikä siinä kukkakaupan atzaleassa on erilaista?

Kiinteistö-, palkka- ym kulut nostaa hintaa. Kukkakaupassa myös kukista huolehditaan ammattitaidolla, marketeissa ei.

Kukkakauppojen puolesta🌻

Itse ostan esim hautajaiskukat kukkakaupasta, vaikka itse sidonkin.

Vierailija
87/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin mutsille ystävänpäiväkukat eilen toiselle puolelle Suomea.

Äitisi on ystäväsi. Otan osaa.

Vierailija
88/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kyllä monta kertaa vuodessa. Viimeksi menneen vuoden loppupuolella.

Vierailija
89/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöllisen epäsäännöllisesti tulee käytyä, ehkä keskimäärin kerran kuussa tms. Silloin kun tulee mieleen että vaimolle voi ja merkkkipäivät tietysti. Vien kyllä sillointällöin varsinkin tulppaaneja kaupastaki ja kelpaa kotona hyvin nekin, mutta onhan se ajatuksella valittu kimppu aina kivempi.

Oletpa ihana, onnekas vaimo. Munkin mies tuo joskus kukkia, useamminkin voisi tuoda. Sampanjaa kyllä tuo kiitettävästi, kun Alkoon on useammin asiaa kuin kukkakauppaan. Ihanin lahja oli kuitenkin Kismetin erikoispainos, jossa luki Kismetin tilalla Rakas.

Vierailija
90/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhuri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistö-, palkka- ym kulut nostaa hintaa. Kukkakaupassa myös kukista huolehditaan ammattitaidolla, marketeissa ei.

Kukkakauppojen puolesta🌻

Kukkakaupassa kukkia lähinnä kastellaan, jos sitäkään.

Veden lisääminen kukalletai uuden imupinnan leikkaaminen tuskin on homma, mihin varsinaista ammattitutkintoa tarvitsee.

Vierailija
91/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt yhden kerran elämässäni kukkakaupassa, siskon kanssa haettiin hänen hääkimppunsa. Äiti ostaa joka kalenterijuhliin, jouluksi, pääsiäiseksi, juhannukseksi ym. kukkia, ja isä tuo joskus äitille kukkia. Minua ei kiinnosta kukat yhtään.

Vierailija
92/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni käy. Mielummin ihan leikkokukkaniputkin ostan kukkakaupasta kuin marketista. Kukkakaupassa kukat osataan sälyttää oikein, marketeissa useimmiten ei, ja laatukin on mitä sattuu. Toki hyvällä tuurilla marketistakin saa hyviä kukkia, mutta ne markettien valmiskimput ovat useimmiten jo valmiiksi kulahtaneita.

Vierailija
93/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2009

Vierailija
94/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää ainakaan käy siinä yhdessä P-alkuisessa helsinkiläisessä kukkakaupassa, koska tekivät yhteistyötä Katiska huumevyyhdistä ja rahanpesurikossyytteissä olevan Sofia Bleorfin kanssa siinä sen Katiska-sarjassa eli saman tuotantoyhtiön joka teki noita Katiskadokumentteja Ranta-ahon ja Naccin kanssa.

Ostimme sieltä aiemmin kaikki kukat perhejuhliin, työpaikalle ym. Monella tonnilla vuodessa.

En halua tulla yhdistetyksi mihinkään yrityksiin jotka tekee yhteistyötä huumeiden tai rahanpesuun yhdistettyjen julkkisten kanssa.

Missä niiden yritysten moraali? Kelpaako niille pesty raha tai huumeraha?

Sama koskee niitä kauneussalonkeja, ravintoloita, hotelleja ja muita joita siinä sarjassa esiteltiin, välttelen niitä, enkä halua tulla tämän salakuvaamaksi kuten se miesparka joskus, joten en menisi samalle kuntosalillekaan.

Vierailija
95/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi hääkimpun ostin viisi vuotta sitten. Oli aika pieni, mutta jo silloin törkeen hintanen. Joten en osta kukkakaupasta muuten kuin, jos tarvii kastejuhlaan tai hautajaisiin kukkia. Se on valitettavasti niin, että jostain näinä aikoina on tingittävä.

Vierailija
96/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kuusessa enkä edes missä on lähin kukkakauppa. Puutarhamyymälöissä toki laukataan koko kesä.

Vierailija
97/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi lokakuussa ostin kukkakimpun. Seuraavaksi kun aika ostaa ja istuttaa kesäkukat eli toukokuussa varmaan.

Vierailija
98/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ostin kukkia perinteisestä kukkakaupasta kaksi viikkoa sitten. Ihan vaan omaan kotiin, omaksi iloksi.

Vierailija
99/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni hautajaisissa moni toi vain pienen kimpun tai yksittäisen kukan. Mikä oli todella jees, koska kukkia oli siinä vaiheessa tullut jo tasaisena tulvana pari viikkoa osanottokukkien muodossa ja isän koti näytti kukkakaupalta.

Sisko siunattiin kirkossa, missä myös laskettiin kukat. Siunauksen jälkeen arkku lähti autokyydillä krematorioon tuhkausta odottelemaan. Sinne meni mukaan vain ne arkussa ja arkun mukana olevat kukat. Ihmiset siis sai siunauksen jälkeen hakea nuo omat kukat takaisin itselleen, koska kirkkoon niitä ei voinut jättää. Kukat sai myös halutessaan ottaa mukaan muistotilaisuuteen ja jättää isän puutarhaan, mihin siskon tuhkat myöhemmin siroteltiin.

Siinä vaiheessa kun se ihmismäärä lähti hakemaan niitä laskemiaan kukkia takaisin, oli paljon kätevämpää pitää matkan ajan mukana niitä yksittäisiä kukkia ja pieniä kukkakimppuja. Niistä syntyi ihan hieno kukkameri puutarhaan.

Vierailija
100/716 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhuri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukkakauppojen puolesta🌻

Höpöhöpö.

Ihan samoja kulahtaneita kukkia noissa kukkakaupoissa näkyy. Hinta vaan on moninkertainen. Isoissa marketeissa leikkokukat ovat yleensä tuoreempia, koska siellä tavara kiertää paremmin kuin kukkakaupassa, mikä myy täysin samaa kimppua moninkertaiseen hintaan.