Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapselle jotenkin välttämätöntä syödä puuroa?

Vierailija
15.02.2023 |

Sain vähän ohjeistusta että ehdottomasti lapselle pitäisi syöttää puuroa aamuin illoin. 1,5v lapseni ei ole koskaan oikein välittänyt puurosta. En olekaan sitä nyt moneen kuukauteen tarjonnut etenkään aamulla, joskus harvoin iltaisin. Lapsi syö aamulla leivän, hedelmiä ja kasviksia. Onko lasten muka "pakko" syödä puuroa?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Puuro lapsen tiellä pitää, muuten harhautuu.

Vierailija
2/63 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti itse. Ei missään muissa maissa ole näin puurohullua kansaa kuin suomalaiset, ja hengissä säilyvät silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään. Puurossa ei ole mitään lapselle välttämätöntä, jota ei voisi saada jostain muusta ruoasta.

Lapsi voi syödä aamulla vaikka lihakeittoa, jos vaan maistuu.

Vierailija
4/63 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään ole.

Vierailija
5/63 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo. Mun lapset söi puuroa, koska mun mielestä se oli helppo aamiainen ja iltapala. Ei tarvinnut pilkkoa tai voidella tai muuten säätää. Mutta jos ne ei ois tykänneet puurosta, niin ois pitänyt sitten antaa niille muuta.

Vierailija
6/63 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. En ymmärrä mikä tarve suomalaisilla on tuputtaa puuroa ainoana oikeana ruokana. Viiden lapsen äitinä sanoisin, että jotkut eivät kertakaikkiaan puuroa kykene syömään ja se on ihan fine. Meillä on tarjolla puuroa lähes päivittäin ja yksi lapsistani ei sitä syö, kun taas toinen pyytää puuroa jos sitä ei ole tehty.

Puuro on ehkä viimeinen asia, mistä kannattaa ottaa stressiä.

Vierailija
7/63 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ja ei mitään mikropuuroa vaan itse keitettyä. Poriseva puuro. Halpaa ja hyvää. Mitä muuta ihminen kaipaa. Pitääkö aina olla jotain kallista ja erikoista.

Vierailija
8/63 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ei, on, ei, on ei, on, ei...... Selvisikö?????

Vierailija
9/63 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon reilu viisikymppiseksi elänyt ihan ilman puuroa, hengissä ollaan eikä mitään sairauksiakaan ole.

Vierailija
10/63 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän sellanen, että ohjeistuksista niin välitä ja suosittelen myös sulle sitä, mutta yritän aina välillä tarjota puuroa, jos maistuisi jos tietää, että lapselle joskus maistuu. Helppo, täyttävä, halpa ja leipiinkin kyllästyy kai joskus. Muutenkin nirsolle lapselle vaikea keksiä tarjottavia vaihtoehtoja.

Vierailija
11/63 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teillä on pakottanut puuroa syöttämään lapsille? Eikö itse osaa mitään tehdä ilman ohjeita, vaikka lapsille antaa terveellistä aamiaista, josta myös tykkäävät.

Vierailija
12/63 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. Suurimmassa osassa maailmaa moisia puuroja ei syödä koskaan, ei lapset eikä aikuiset, ja lapsille ei tästä koidu. mitään ongelmia. Ei suomalainen lapsi ole joku erikoisuus, jonka evoluutio on kehittänyt vaatimaan nimenomaan sitä puuroa. (Eikä sitä sentään kaikissa kodeissa syödä, esim. mun lapsuudenkodissa vanhemmat ei pitäneet puurosta joten ei sitä syönyt lapsetkaan, hyvin pärjättiin ilman)

Vierailija
13/63 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vähän sellanen, että ohjeistuksista niin välitä ja suosittelen myös sulle sitä, mutta yritän aina välillä tarjota puuroa, jos maistuisi jos tietää, että lapselle joskus maistuu. Helppo, täyttävä, halpa ja leipiinkin kyllästyy kai joskus. Muutenkin nirsolle lapselle vaikea keksiä tarjottavia vaihtoehtoja.

Eli vastaus siis: miksi olisi vällttämätöntä, mutta hyvä vaihtoehto esim. aamiaiseksi, välipalaksi, iltapalaksi. Lapselta kannattaa kysyä, ei tuputtaa ja aikuinen tietää haluaako itse puuroa.

Vierailija
14/63 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikki lapseni (4) on syöneet puuroa taaperona, mutta vain yksi syö sitä nykyään (ovat jo teinejä tai aikuisia). Itse aloin syödä puuroa aamuisin kun täytin 45 vuotta.

Vierailija
15/63 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saa päiväkodissa puuroa joka päivä aamupalaksi ja usein myös iltapäivän välipalaksi. Joinakin päivinä on jopa lounaaksi puuroa, kai onneksi ei kuitenkaan samana päivänä kuin välipalaksi. Yritän pysyä kärryillä ja annan jotain muuta kotona, ettei ole liian monella aterialla puuroa. Menee aivan liian yksipuoliseksi ja hiilaripitoiseksi ruokavalio muuten helposti.

Vierailija
16/63 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko minussa jotain vikana, olen ehkä poikkeuksellinen kun puuro ei ole minulle täyttävää ruokaa. Parin tunnin päästä puuron syömisestä tulee ihan hirveä nälkä. Jos taas syön vaikka leipää ja munakasta aamulla, vatsa ei ala kurnia ennen lounasta. Siksi en ole meidän kotona suosinut puuroa.

Vierailija
17/63 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Suomessa on ihmeellisiä ruokasääntöjä. Tiettyjä ruokia pitäisi syödä tiettyyn aikaan vuorokaudesta ja muina hetkinä niiden syöminen on outoa tai jotenkin väärin. Olen herättänyt kovasti kummastusta, kun syön lämpimän ruoan kolmesti päivässä (enkä sitten muuta). Eli aamupalaksi voi olla vaikka pasta-annos.

Vierailija
18/63 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai...puuron syömisestä tulee isänmaallinen olo.

Vierailija
19/63 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika söi puuroa hyvällä halulla, nosti metelin jos ei sitä ollut lounaalla muodossa tai toisessa, edes jokin meni siis virallisen ohjeistuksen mukaan.

Kieltämättä uusia makuja ideoidessa tuli useinkin mieleen, että Suomi lienee niitä harvoja maita missä puurokin katsotaan ns. oikeaksi ruuaksi. Muualla maailmassa monikin meidän "oikeista" puuroista (siis ei suklaapuuro tms. jälkiruuaksi meilläkin ajateltu) lasketaan kategoriaan jälkiruuat ja välipalat.

Ei lapsi siihen kuole, eikä voi huonosti jos ei puuroa saa, kunhan ravinnonsaanti on ikätason mukainen.

Vierailija
20/63 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko minussa jotain vikana, olen ehkä poikkeuksellinen kun puuro ei ole minulle täyttävää ruokaa. Parin tunnin päästä puuron syömisestä tulee ihan hirveä nälkä. Jos taas syön vaikka leipää ja munakasta aamulla, vatsa ei ala kurnia ennen lounasta. Siksi en ole meidän kotona suosinut puuroa.

oletko kehopositiivinen? ne eivät yleensä selviä 2 tuntia syömättä edes nukkuessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan