Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pian on pakko saada korotus tähän perustoimeentulotukeen...Ei vain riitä enää elämiseen, ei tunnu riittävän edes terveelliseen ruokaan

Vierailija
14.02.2023 |

Perusosalla katetaan:

ravintomenot
vaatemenot
vähäiset terveydenhuoltomenot (esim. itsehoitolääkkeet)
henkilökohtaisesta ja kodin puhtaudesta aiheutuvat menot
paikallisliikenteen käyttö
sanomalehden tilaus
puhelimen ja tietoliikenteen käyttö
harrastus- ja virkistystoiminta
muut vastaavat henkilön ja perheen jokapäiväiseen toimeentuloon kuuluvat menot.

Näihin kaikkiin Perustoimeentulotuen on tarkoitus riittää, mutta ei riitä edes ruokaan enää!
Ja olen vaihtanut halvempiin tuotteisiin, silti terveellinen ja monipuolinen ruokavalio ylläpidettävä.
-En polta
-En juo alkoholia

Pian on pakko korottaa kun ei tällä vain pärjää...

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko sä länkytät tätä samaa paskaa?!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki on tarkoitettu lyhyeksi ajaksi. Mene töihin.

Vierailija
4/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan ajatustasi. 

Vierailija
5/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 800e tarttis olla nykyhintatasolla

Vierailija
6/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos sinnikkäästä yrittämisestä huolimatta ei pääse töihin?

Vierailija
7/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite käyn töissä, palkka on pieni ja saan päälle toimeentulotukea. Mitäs nyt?

Vierailija
8/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos vaikka menisit töihin ja lopettaisit valituksen?

Vierailija
9/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatöihin kun hakee, ei tule vastausta, mutta jos tarjoutuu työkokeiluun, palkkatuettuun tai kuntouttavaan työtoimintaan vastaus tulee seuraavana päivänä, viimeistään. Tai ainakin haastatella halutaan.

"Mene töihin!"

Maksakaa palkkaa!

Vierailija
10/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tultava myös loppu tähän elatusvelvolliselle laskennallisesti elatusapujen jälkeen jäävälle summalle, joka on saman verran kuin toimeentulotuki.

Käyn töissä ja 2400€ netto tuloista saan käyttöön TT tuen verran kuukaudessa, loput menee asumiskuluihin ja elatusmaksuihin.

On se sa'atana väärin kun ex ei käy töissä, on elatuskyvytön ja minä saan maksaa senkin osuuden elatuksesta.

Kyllä se minulle jäävä raha pitäisi olla vähintään 1000€ kk, kun käyn sentään töissä.

Minulla ei ole mitään elatusmaksujen vastaan, vaan siihen, että elatusvelvolliselle jäävä raha on auttamattoman pieni. Ei toimeentulotuen verran saavana jää rahaa lasten ruokiin, lahjoihin jne ...

Jostain kumman syystä lapset ja ex eivät ymmärrä tätä, vaan toistavat sitä, että pitäisi olla rahaa kun käyn töissä.

Vierailija
11/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitse itse, 300 e kk ei edes alenna tukia. Ei ole tarkoitus elellä koko elämää tuilla.

Vierailija
12/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitää suhteuttaa menoja, jos ei ole mahdollista kasvattaa tuloja.

Voisiko terveellistä ruokaa tehdä edullisemmin, olisiko työttömänä aikaa kotitarveviljelyyn ja kesällä/syksyllä marjastukseen ja sienestykseen? Olisiko aikaa kysellä vaikka oman kaupunginosan Facebook-sivulla, josko joltain liikenisi ylimääräistä omenaa kerättäväksi?

Itse olen töissä käyvä ja pienituloinen, kasvatan ikkunalaudalla ja kesällä parvekkeella salaattia (käytännössä se on omien laskujen mukaan ainoa joka tulee näin halvemmaksi vs. kaupan tarjoukset, mutta saa vinkata muutakin edullista kasvatettavaa) ja hyödynnän luonnosta kerättävät salaattitarpeet. Poimin mustikkaa ja puolukkaa, kokonaisena, teen hilloja ja mehuja (Marttojen kautta saa usein lainaksi mehumaijaa ellei itsellä ole, vink vink). Omenoita haen parilta tutulta eläkeläiseltä niin paljon kuin jaksan, kuivaan, ja teen niistäkin hilloja ja mehuja, säilyvät tosi pitkään myös kokonaisena kellarissa). Sienestän tietty.

Olen saanut em. keinoilla ruokalaskua tosi paljon alas tinkimättä terveellisyydestä.

Vierailija
13/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki työpaikka. Tekevälle löytyy aina töitä. 

Vierailija
14/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako eri ammattia olet siis ehtinyt opiskella ja miten kaikki niistä ammattivalinnoista on mennyt niin pahasti pieleen ettei yksikään työllistä?

Ja siis, sitten on vaan taas opiskeltava uusi. Ja ota selvää mitkä alat työllistää jotta tällä kertaa menee valinta nappiin.

Vierailija
15/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslainen perusvale.

Vierailija
16/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde opiskelemaan lähihoitajaksi, oppisopimuksellekin pääsee vanhuspuolelle, jos haluaa muualle pitää koulua käydä eka vuosi, sitten revitään töihin, ja sitä riittää. 

Vierailija
17/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää ajatella, että joillekin yhteiskunta maksaa kaiken tuon sitä vastaan, että makaat vain kotona. Minä olen hyvätuloinen enkä silti raski tilata lehtiä kotiin. Ja mitä ovat harrastus- ja virkistysmenot? Oikeastiko min verorahoilla jotkut harrastaa ja virkistäytyy?

Vierailija
18/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslainen perusvale.

Ja perustoimeentulolla av:lla itkeminen taas sosialistinen unelma.

Vierailija
19/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako eri ammattia olet siis ehtinyt opiskella ja miten kaikki niistä ammattivalinnoista on mennyt niin pahasti pieleen ettei yksikään työllistä?

Ja siis, sitten on vaan taas opiskeltava uusi. Ja ota selvää mitkä alat työllistää jotta tällä kertaa menee valinta nappiin.

Minä olen kyllä töissä, mutta vastataan nyt, että kaksi ja työ ei ole niistä kummaltakaan.

Mutta logiikkasi ongelma on tämä: jos kaikki työttömät ottavat ohjeestasi kiinni, niin pääsevätkö kaikki töihin? Suomessa on enemmän työnhakijoita kuin on työpaikkoja, tämä asia ei muutu miksikään vaikka ihan joka ainoa Suomen työtön tekisi omalle kohdalleen tismalleen objektiivisesti parhaat ja hyödyllisimmät ratkaisut. Vaikka yksittäiselle yksilölle yksilöllisessä tilanteessa voi olla toimintamalli, joka johtaa työllistymiseen, ei ole edes periaatteessa mahdollista, että kaikki ilman työtä olevat saisivat työtä, saati sellaista työtä, jolla oikeasti elättää itsensä ilman lisätukia. Siten yhteiskunnan tukien riittämättömyys voi olla ihan oikeasti yhteiskunnallinen ongelma jota ei ratkaista yksilöön kohdistetulla, yksinkertaistaen "mene töihin" -ohjeistuksella.

t. sama

Vierailija
20/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toimeentulotukea pitäisi nostaa ja heidän pärjätä ja ostaa terveellistä ruokaa, kun työssäkäyvilläkään ei rahat tunnu riittävän? Kaikki ollaan nyt samassa veneessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän