Auttakaa keksimään kandinaihe yliopistoon!
Olen tässä jo kandisemmassa 1kk ajan pohtinut, en ole keksinyt. Opiskelen hallinnon ja organisaatioiden tutkimusta.
Kiinnostaa:
-kriminologia
-sukupuolentutkimus
Olen ihan todella epätoivoinen ja itkun partaalla, mietin aihetta joka päivä useita tunteja mutten vaan keksi. Nyt joukkoäly käyttöön
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajakontainen aihe: kasvatuksen ja koulutuksen toimialan arjen kohtaamattomuus
Kuulostaa liaan laajalta kandiaiheeksi. T ap ja muutenkin enemmän kasvatustieteen kun hallinnon ja organisaatiotieteen aiheelta.
tuohan on suoraan hallintoa.. Mitään tekemistä ole kasvatustieteellä siitä, miten organisaation eri päälliköt keksivät itselleen kalenterintäyttöä ja hankehumppaa yksiköille ilman, että hallinto ei kuuntele organisaation yksiköitä lainkaan. Aina opetushallituksesta lähtien
Tosin jos ymmärrät kasvatuksen ja koutuksen toimialan kasvatustieteeksi, parempi ettet ota liian monimutkaista aihetta kontollesi, kun tällainenkaan perusasia ei mennyt jakeluun.
Tee sitten sukupuolentutkimuksesta tutkielma siitä, miten sukupuolentutkimus elää sukupuolettomassa they-kulttuurissa, jossa ei enää ole poikia ja tyttöjä, joten onko enää koko sukupuolentutkimuksen tieteenalallekaan mitään paikkaan they-maailmassa.
Ei liity sukupuoliasioihin, mutta kriminologian kannalta voisit tutkia sitä, että mikä selittää terveyskeskuslääkärien kriminaalisen huonon ammattiosaamisen.
Miksi vain naismaiset miehet opiskelevat sukupuolentutkimusta
Vierailija kirjoitti:
Mitä tutkittavaa sukupuolessa on?
Sukupuolentutkimuksen tavoitteena on tutkia, kuinka sukupuoli ja sukupuolten väliset suhteet vaikuttavat erilaisiin yhteiskunnallisiin, kulttuurisiin ja historiallisiin ilmiöihin.
Sukupuolien käsitys työelämässä
Asenneilmasto 60-70 vuotiaiden työkykyyn
Nuorten kokemus työelämän alussa
Sukupuolentutkimuksen vääjämätön loppu sukupuolettomassa yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä hyvä aihe olis joku sellanen, että mihin normaalisuus unohtui? Miksei tyttöä saa sanoa tytöksi ja poikaa pojaksi?
Ja tarviiko kandipaperin olla edes tutkimus, sehän voi olla varmaan jonkinlainen yhteenveto tai koonti tietystä ilmiöstä? Ap voisi kuvailla sukupuoleen ja genderiin liittyvien asenne-, kasvatus- ja lakimuutoksen aikajanaa. Voisi olla ihan hyödyllinen paperi, joka auttaa näiden asioiden syvällisempää tutkimusta jatkossa, jos sellaista tutkimusta saa edes tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Miten rikoksesta tuomittuja henkilöitä käsitellään mediassa ( myös some)2020- luvulla? Tämä Rantis ja Nakki esimerkkeinä.
Ko hlöistä tehty jotain sankareita, vaikka molemmat tuomittu vakavista rikoksista. Molemmista tehty tv- sarja.
Tämä! Aarniotakin kutsutaan KEISARI.
Sukupuolen tutkijoiden suhtautuminen homoon kandintutkielman tekijään
Aihe:
Sukupuolia on kaksi ja miksi sen sanominen on kielletty
Täältähän sitä kannattaa tosiaan kysyä.
Tai no, kirjallisuuskatsaushan tämäkin voi olla. Peruskoulussa.
Koulukiusaamisen käsittely Huispulan yläkoulun organisaatioissa.
Kriminologiaa (koulukiusaaminen) ja hallintoa (koulujen organisaatio).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko homot useimmin rikollisia?
Ilmiannettu
Lätty kiinni...lepakko
professori anaali kirjoitti:
Ei kandin tarvitse olla kirjallisuuskatsaus
No, minä aion sen tehdä kirjallisuuskatsauksena ja se on myös ohjaavan professorin ohje.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten rikoksesta tuomittuja henkilöitä käsitellään mediassa ( myös some)2020- luvulla? Tämä Rantis ja Nakki esimerkkeinä.
Ko hlöistä tehty jotain sankareita, vaikka molemmat tuomittu vakavista rikoksista. Molemmista tehty tv- sarja.
Tää olis ehkä enemmän viestintää ja graduaihe. Kandi on kirjallisuuskatsaus.
Mikä kirjallisuuskatsaus!? Aika laiskaa. Kyllä kandissa on suotavaa käyttää oikeaa aineistoa. Joillakin aloilla itse aineistonkin voi tuottaa itse.
Meille ohjeistettiin että 20-30 sivua kirjallisuuskatsausta. T ap
Homoseksuaalien rikoskäyttäytyminen
Mun mielestä hyvä aihe olis joku sellanen, että mihin normaalisuus unohtui? Miksei tyttöä saa sanoa tytöksi ja poikaa pojaksi?