Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kutsua ystäväkseen, joka ei noteeraa ystävänpäivänä mitenkään?

Vierailija
14.02.2023 |

Olen kyllä pettynyt yhteen pitkäaikaisista ystävistäni, joka ei enää viime vuosien aikana ole lähettänyt ja toivottanut vaikkapa viestillä "Hyvää ystävänpäivää!". Olemme kuitenkin olleet ystävinä vuosikymmenien ajan, ja aikoinaan kyllä lähetimme toisillemme vähintään kortin, ja jopa tapasimme käydä kahvilassa ystävänpäivänä. Olemme molemmat tahoillamme avioliitossa, ja minulla ja puolisollani on myös omia lapsia, jotka aikoja sitten jo perustaneet omat perheensä. Kyseisellä ystävälläni ja puolisollaan ei ole yhteisiä lapsia ollutkaan parisuhteessaan. Ystäväni käy töissä, minä en enää. Minun puolisoni on vielä työelämässä osittain mukana, mutta ystäväni puoliso on ollut jo vuosien ajan sairaseläkkeellä.
Mutta jotenkin ystävyyssuhteemme on toiminut viimeisimmät vuodet vain pääasiassa puhelimessa jutellessamme tai viesteillen. Konkreettisesti ei olla nähty muutamiin vuosiin, ja siihen olen itsekkin ollut vaikuttamassa ettemme ole saaneet järjestettyä treffejä.
Ystäväni kertoi vuosi sittenkin ystävänpäivän mentyä ohitse myöhemmin puhelimessa, että oli unohtanut koko kyseisen päivän, ja että ei edes pidä kyseistä päivää tärkeänä. Lapsellista mukamas. Niin no. Mutta silti.
Kuitenkin olisihan kivaa, että hän muistaisi edes yhdellä viestillä puhelimeeni yhteisestä ystävyydestämme tänä päivänä, koska kuitenkin olemme pysyneet ystävinä ja olemme pitäneet yhteyttä monien vuosikausien ajan, ja olleet tukena henkisesti monenlaisissa elämäntilanteissamme pitkin matkaamme.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistitko sinä häntä viestillä?

Vierailija
2/10 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävänpäivä on turha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävänpäivä on kauppiaiden keksintö.

Vierailija
4/10 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään muistanut koko ystäväpäivää, kun kaverille laitoin viestin yhdestä asiasta. No hän sitten vastasi ja samalla toivotti hyvää ystävänpäivää. Tietysti vastasin takaisin. 

Vierailija
5/10 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti unohti tänäkin vuonna ystävänpäivän. Tuskin kuitenkaan sinua.

Vierailija
6/10 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävänpäivän viettäminen ei ole suomalainen tapa enkä arvosta korkealle ikätovereitani 50+ jotka lähtevät sen tyyppisiin jenkkijuttuihin mukaan (kohta varmaan viettävät kiitospäivääkin). Ystävyyttä arvostan korkealle.

Nuoret innostuvat helposti muoti-ilmiöistä joten siinä ei ole mitään ihmeellistä jos 20-vuotias viettää ystävänpäivää.

Vierailija
7/10 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hän ole vastannut sinun ystävänpäivänviestiisi? 

Vierailija
8/10 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinä laitoit hänelle ystävänpäiväntoivotukset, eikä hän vastannut mitenkään? Mikäli taas et itsekään laittanut mitään, niin turha moittia toista.

Vierailija
9/10 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa eo ole kumma jos kaksikymppiset innostuu.....Isäni, sodan käynyt mies  s. 1923 innostui noin kasikymppisenä ystävänpäivästä. Vanhana huomaa kuinka tärkeää on ystävät! Lähetteli kortteja ympäri maata, ja myös sai kavereiltaan niitä. Minusta se oli ihastuttavaa. Nyt on isä edesmennyt.

Vierailija
10/10 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kyllä aina muista. Itse olen tosi huono lähettelemään viestejä silloinkin kun muistan. Tuntuu tyhmältä varsinkin jotain ystävänpäiväviestejä lähetellä, kun kaikki ystävät kyllä tietää olevansa ystäviä muutenkin. Ja jos eivät lähetä minulle viestiä, en tosiaan epäile heidän nyt unohtaneen minut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi