Vuokralla asuminen on parempaa ja arvokkaampaa kuin omassa
Olen asunut 10 vuotta ja en ole luopumassa tästä. En ikinä halua mitään vastikkeita maksamaan
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliimpaa vuokralla asuminen ainakin, jos sitä tarkoitit arvokkaammalla?
Työssäkäyvät maksavat veroista asumistuet.
Olen ollut työelämässä 80- luvulta asti. Suurin osa meistä vuokralaisista on työelämässä. Nyt jään ansaitulle vanhuuseläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se varmasti ihanaa, kun ei voi päättää edes seinien väristä, lattiamateriaalista tai keittiön ulkonäöstä.
Siksi valitaankin asunto, missä mieleiset pinnat ja asuntoa voi vaihtaa välillä.
Juu vuokrakämpissä onkin valinnanvaraa!
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se varmasti ihanaa, kun ei voi päättää edes seinien väristä, lattiamateriaalista tai keittiön ulkonäöstä.
Siksi valitaankin asunto, missä mieleiset pinnat ja asuntoa voi vaihtaa välillä.
😂
Olen eri, muun maan tilanteesta en tiedä, mutta just katselin pk-seudun uusia vuokra-asuntoja, ja kyllä niissä oli ihan kauniita keittiöitä laadukkailla kodinkoneilla. Nyt rakennettavat asunnot ei ole enää mitään kuppaisia ja tunkkaisia muovimattoluukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin velat jäävät ja kaikilta lähtee asunto.
Tarkkana saa olla kun ostaa, eiköhän tulevaisuudessa konkursseja tule lisää.
Vuokralla asuminen voi olla taloudellisesti järkevääkin, mutta tämä aloitus nyt oli täysin selvä trolli.
No minä asun halvemmalla omassa, kuin missään vuokralla. Siis jo kaupungin kolmio on kalliimpi kuin tämä, 3mh, sauna, autotalli jne. Lainaan kun menee vain 140e kuussa, velkaa hyvin vähän enää. Kaupungin laidalla, eli halpa okt, kuitenkin vartin päässä kaksikin kaupunkia. Ja kuitenkin koulu jne kilometrin päässä. Isompi kuluerä toki tuli juuri lämmitys remontista, mutta senkin säästin parissa vuodessa ja lisää lainaa ei tarvinnut. Maksaa itsensä takaisin näillä energian hinnoilla jo alle 5 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
On, Helsingissä 4000 asuntoa tyhjänä, Vantaalla 2000 ja Espoossa yli 2000.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi jos on luottotiedot menneet niin pakko asua betonikopissa.
Aika ihmeellisiä käsityksiä ihmisillä on vuokralla asujista. Mulla on luottotiedot kunnossa, mutta asun nyt vuokralla siksi, kun joudun itse säästämään käsirahan omaa asuntoa varten. Ei ole vanhempia tai mummoa vippaamassa.
Nyt on alkanut tulemaan myyntiin ulosottoviraston myymiä asuntoja.
Puoliso sanoi, että heillä alkaa varmaan kohta yt-neuvottelut, niin paljon on myynti vähentynyt ja osalla työntekijöistä on 200 000 lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on alkanut tulemaan myyntiin ulosottoviraston myymiä asuntoja.
Puoliso sanoi, että heillä alkaa varmaan kohta yt-neuvottelut, niin paljon on myynti vähentynyt ja osalla työntekijöistä on 200 000 lainaa.
Elämme mielenkiintoisia aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi jos on luottotiedot menneet niin pakko asua betonikopissa.
Aika ihmeellisiä käsityksiä ihmisillä on vuokralla asujista. Mulla on luottotiedot kunnossa, mutta asun nyt vuokralla siksi, kun joudun itse säästämään käsirahan omaa asuntoa varten. Ei ole vanhempia tai mummoa vippaamassa.
Eli asut vuokralla on koska on pakko ja suunnittelet omistusasunnon hankkimista niin pian kuin mahdollista.
Vuokra on äkkiä saman suuruinen kuin vastike+asuntolainan lyhennys+asuntolainan korot.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän asut, köyhä.
Älä oleta. Esim. Monacossa asuu todella rikkaita vuokralaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vuokra on äkkiä saman suuruinen kuin vastike+asuntolainan lyhennys+asuntolainan korot.
Yhtiölaina on lasku asumistuessa, mutta ei toimeentulotuessa ja sitä haetaan ruokaan, sähköön ja lääkkeisiin. Kaupunki ei saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Irtisanomomistilanteessa olet kusi sukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtiölaina on lasku asumistuessa, mutta ei toimeentulotuessa ja sitä haetaan ruokaan, sähköön ja lääkkeisiin. Kaupunki ei saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Irtisanomomistilanteessa olet kusi sukassa.
Ainakin, jos on lapsiperhe ja lapsille pitää vaatteitakin ostaa ja ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
Olen eri, muun maan tilanteesta en tiedä, mutta just katselin pk-seudun uusia vuokra-asuntoja, ja kyllä niissä oli ihan kauniita keittiöitä laadukkailla kodinkoneilla. Nyt rakennettavat asunnot ei ole enää mitään kuppaisia ja tunkkaisia muovimattoluukkuja.
Ja sillä vuokralla maksaisit kivasti omaa vaikka korot on nousseet.
Hyvin harvalla on varaa niihin upouusiin kämppiin, muutenhan esim lähiöiden sijoituskämpät olisi tyhjillään. Ne rupuset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
Hyvin harvalla on varaa niihin upouusiin kämppiin, muutenhan esim lähiöiden sijoituskämpät olisi tyhjillään. Ne rupuset
Kerrostalossa olet vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista esim. irtisanomistilanteessa. Vuokralaista ei välttämättä saa.
Taloyhtiöiden konkursseja on povattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
Kerrostalossa olet vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista esim. irtisanomistilanteessa. Vuokralaista ei välttämättä saa.
Taloyhtiöiden konkursseja on povattu.
Yhtiölainojen korot nousevat tänä keväänä, kun on tarkistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
On, Helsingissä 4000 asuntoa tyhjänä, Vantaalla 2000 ja Espoossa yli 2000.
Kuinka moni on uusi tai vasta rempattu JA mihin sinulla on varaa?
Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin velat jäävät ja kaikilta lähtee asunto.