Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokralla asuminen on parempaa ja arvokkaampaa kuin omassa

Vierailija
14.02.2023 |

Olen asunut 10 vuotta ja en ole luopumassa tästä. En ikinä halua mitään vastikkeita maksamaan

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat ne sitten vuokrassa

Vierailija
2/97 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet täydellisen maapallon jäljillä, hyvä aloituksen kirjoittaja.

Vierailija
4/97 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän asut, köyhä.

Vierailija
5/97 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Vuokralla asuva menettää aina rahaa silti, joku muu ottaa rahan. Ja se voi olla kallista pitkän päälle. Köyhille liian kallista varsinkin. Lisäksi jos se ei ole kunnan asunto, sieltä voi joutua pois, yksityinen ei ole varma - ellei siis ole sukulaisen asunto. Onko kaikilla muuttoon siinä vaiheessa rahaa. Ehkä sopii työssäkäyvälle, jos on pätäkkää. 

Vierailija
6/97 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat sinäkin vuokrassasi muiden vastikkeita. Itse asun maksetussa kämpässäni 196€ vastikkeella. On se mukavampaa kuin maksaa 800€ vuokraa. Mutta jokainen tyylillään.

Vierailija
7/97 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrassa maksetaan myös stressittömästä elämästä, koska mikään ei varsinaisesti ole sinun vastuulla. Jos tulee esim. putkirikko tai löytyy hometta, niin senkus muuttaa toiseen paikkaan. Ei ole rahaa senttiäkään kiinni. Pihatöitäkään tarvitse tehdä. Huoltomiehet ovat sitä varten.

Vierailija
8/97 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee vähemmän vuokraan kuin lainan korkoihin, mikäs tässä asustella.

Vierailija
9/97 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksat sinäkin vuokrassasi muiden vastikkeita. Itse asun maksetussa kämpässäni 196€ vastikkeella. On se mukavampaa kuin maksaa 800€ vuokraa. Mutta jokainen tyylillään.

Noloa, miten kehtaat leijua kavereillesi pubissa jos et tee mitään asumisesi suhteen? Nolottaisi itseäni ainakin. Itse maksan todella kallista 600€ vuokraa (pienempi paikkakunta ja kaksio, asun yksin) ja saan aina kavereilta tosi paljon kehuja ja huomiota kun kerron tästä. He ovat kaikki omakotitaloissa asuvia luusereita, ei edes vastikkeita siis vaan täysi omakotitaloja.

Vierailija
10/97 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee vähemmän vuokraan kuin lainan korkoihin, mikäs tässä asustella.

Sama homma itsellä, asustelen tässä nyt vielä hetken ja autan vanhempiani, kun saan perinnön niin perävalot näkyy ja Suomi jää taakse.

Vierailija
11/97 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Vuokralla asuva menettää aina rahaa silti, joku muu ottaa rahan. Ja se voi olla kallista pitkän päälle. Köyhille liian kallista varsinkin. Lisäksi jos se ei ole kunnan asunto, sieltä voi joutua pois, yksityinen ei ole varma - ellei siis ole sukulaisen asunto. Onko kaikilla muuttoon siinä vaiheessa rahaa. Ehkä sopii työssäkäyvälle, jos on pätäkkää. 

Niin no voi siitä omastastakin joutua pois. Ja se kirpaisee enemmän koska se on ollut useimmille se mitä on vaalittu ja maksettu.

Vastike+ vesi+ sähkö on tutullani vain 140 € vähemmän kuin mun vastaava vuokra-asunto kokonaisasumiskuluje kanssa. Hän siis maksaa lisäksi vielä lainan korkoja ja lyhennystä. Mutta onhan se arvokkaampaa asua omassa.

Vierailija
12/97 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hieno juttu että autat vuokranantajaasi kartuttamaan varallisuuttaan entisestään.

Vierailija
13/97 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hieno juttu että autat vuokranantajaasi kartuttamaan varallisuuttaan entisestään.

Ei siinä mitään. Historia tuntee niin monia hyväntekeväisyyteen voittonsa antavia vuokranantajia että olen iloinen heittäessäni pennini hyvä asian hyväksi.

Vierailija
14/97 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuu vuokralla, ei tarvitse rakennella turhia ja stressaavia kuvitelmia asioiden omistamisesta.

Vierailija
15/97 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri muutin vuokrata omaan taloon. En laita vieraan laarin omaa rahaa. Se tulee itselle ja olo on tosi hyvä. Koskaan en enää muuta vuokralle en kerrostaloon enkä rivariin.

Vierailija
16/97 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii vapaudesta nauttivalle . Mutta jokainen tyylillään

Vierailija
17/97 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä vapaa minä osakeasunnon omistajana olen kuin vuokralla asuvakin.

Vierailija
18/97 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistajan takaa löytyy aina uusi omistaja, vaikka sitten kiinteistöveron muodossa puhumattakaan muista veroista. Alaspäin on aina mukavampaa katsoa. Tärkeämpää ehkä on huomata että vuokralaisiahan me ollaan kaikki. Isoin lordi on nimittäin se joka lopulta vie elämäsi tahdoit tai et, halusitpa tai et. Pelimerkit menevät pussiin jokaisella aikanaan.

Vierailija
19/97 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pääsen helposti halvempaan jos alkaa tuntua että liikaa asumiskuluja.

Vierailija
20/97 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä vapaa minä osakeasunnon omistajana olen kuin vuokralla asuvakin.

Moni arvioi asumiskulunsa alakanttiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi