Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen rehellisesti sanottuna aina ihmetellyt mikä niitä ihmisiä vaivaa, jotka eivät laita kapulaa ostostensa perään. Itsekkyyskö?

Vierailija
14.02.2023 |

Vaikko laiskuuden maksimointia?

Kommentit (638)

Vierailija
541/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt monta kertaa niin, että kun olen ostanut isoja määriä tavaraa, on kapula hukkunut minun ja seuraavan tyypin ostosten alle, koska seuraava on työntänyt tavaroillaan kapulan minun tavaroideni alle. Tällöin myyjä ei ole huomannut kapulaa, koska on vain ottanut kasasta päällimmäistä. Tällaiseen tilanteeseen auttaa vain se, että jätän reilusti tyhjää ennen kuin laitan kapulan, ja seuraava jättää vähän tyhjää myös. Joten... Mihin tarvitaan kapulaa, kun kumpikin jättää sitä tyhjää? En ole enää laittanut kapulaa. Joskus joku yrittää "kostoksi" työntää ostoksiaan minun ostoksiin kiinni, mutta silloin vain työnnän joko omia ostoksia hieman eteenpäin, että tulee väliä, tai jos takana oleva on tosi aggressiivinen, niin silloin työnnän hänen tavaroitaan taaksepäin.

Tää on totta, jos on paljon ostoksia ja yrittää lappaa ne mahdollisimman tiiviisti hihnalle niin se kapula hukkuu sinne sekaan. Siispä nämä "kiireiset" ja "tehokkaat" jotka tunkee hihnan mahdollisimman täyteen vaan tosiasiassa hidastaa kassan toimintaa.

Vierailija
542/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan kapulan omien ostosteni eteen ja taaksekin, ei ole iso homma. Naurattaa vihassaan tuhisevat asiakkaat jotka jostain periaatteesta eivät voi sitä kapulaa käyttää.

Siis... Ei meitä haittaa se, että muut käyttävät kapulaa. Teitähän se haittaa, kun me emme käytä. Siitähän tämä koko ketju kertoo :D 

Ei minulla kiinnosta sinun kapulan käyttämisesi, juurihan sanoin että laitan itse sen kapulan jos joku ei niitä osaa käyttää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä jaksa niitä likaisia pulikoita veivata. Jätän tilaa edellä olevan ostosten jälkeen ja oletan, että takana oleva jättää tilaa ennen minun ostoksiani. Jos ei takana oleva jätä tilaa vaan lappaa ostoksensa kiinni minun ostoksiini, niin sitten seison siinä kassahihnan vieressä niin pitkään, että voin sanoa "nämä eivät enää tule minulle". Ihan typerä juttu koko palikka. Ei millään muotoa tarpeellinen - paitsi niille, jotka eivät saa sanaa suustaan tai eivät uskalla näyttää kädellään, missä "raja" menee. Mutta he voivatkin sitten käyttää sitä kapulaa. Minun ei tarvitse, koska osaan huolehtia ostokseni ihan ilman apukapulaakin.

Voi apua! juuri sen takia se kapula on kätevä, että voi laittaa ostoksensa jo valmiiksi hinalle ja sen jälkeen voi keskittyä sen rahan, pankkikortin ja kaupan etukortin tai pullonpalautus lipukkeen tms. kaiveluun sieltä lompakosta valmiiksi käteen, ilman että aika menee siihen, että vahtii omia ja toisten ostoksia.

Siihen hihnalle mahtuu usein jopa kolmen ihmisen ostokset yhtäaikaa, niin miksi sitten haluaisit varata sen kokonaan itsellesi?

Onneksi suurin osa on fiksuja ja ymmärtään kapulan funktion ja kuinka yksinkertainen esine voi helpottaa ostosten maksamista.

Miten mahtuu kolmen ihmisen kamat hihnalle, jos noudattaa suositeltuja turvavälejä? Ainakin meillä on edelleen kaupoissa ne pidä väli tarrat lattiassa.

Muutenkin inhoan sellaisia ihmisiä jotka tunkevat kassajonossa ihan kiinni ja vielä tiiraavat kun näpytän pankkikortin koodia. 

Vierailija
544/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt monta kertaa niin, että kun olen ostanut isoja määriä tavaraa, on kapula hukkunut minun ja seuraavan tyypin ostosten alle, koska seuraava on työntänyt tavaroillaan kapulan minun tavaroideni alle. Tällöin myyjä ei ole huomannut kapulaa, koska on vain ottanut kasasta päällimmäistä. Tällaiseen tilanteeseen auttaa vain se, että jätän reilusti tyhjää ennen kuin laitan kapulan, ja seuraava jättää vähän tyhjää myös. Joten... Mihin tarvitaan kapulaa, kun kumpikin jättää sitä tyhjää? En ole enää laittanut kapulaa. Joskus joku yrittää "kostoksi" työntää ostoksiaan minun ostoksiin kiinni, mutta silloin vain työnnän joko omia ostoksia hieman eteenpäin, että tulee väliä, tai jos takana oleva on tosi aggressiivinen, niin silloin työnnän hänen tavaroitaan taaksepäin.

Tää on totta, jos on paljon ostoksia ja yrittää lappaa ne mahdollisimman tiiviisti hihnalle niin se kapula hukkuu sinne sekaan. Siispä nämä "kiireiset" ja "tehokkaat" jotka tunkee hihnan mahdollisimman täyteen vaan tosiasiassa hidastaa kassan toimintaa.

Tässä kohtaa kassa kyllä pysäyttää hihnan, jos se on niin täynnä että tavarat kasaantuvat

Vierailija
545/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita itse kapulasi, jos sitä haluat käyttää.

Ei muiden tarvitse sitä sinulle valmiiksi laittaa.

Ettekö te kapulaa laittamattomat tajua, että kun sinä et viitsi laittaa kapulaa ostostesi perään, takanasi oleva joutuu laittamaan kaksi.

Ei joudu, kun vaan se takana oleva tajuaisi pitää etäisyyttä ja laittaa omat ostoksensa hihnalle vuorollaan. Ei siihen yleensä mahdu kuin yhdet ostokset, joten miksi pitää runnoa toiset heti perään sen saamarin kapulan kanssa?

Ihan hyvin mahtuu seuraavankin ostokset kun hihna liikkuu. Kapula väliin ja toinen voi alkaa lappaa tavaroitaan. Miksi väkisin hidastella kassalla ja odottaa että hihnaan tulee pitkä väli ettei ostokset vaan sekoitu, kun saman voi hoitaa kapulalla.

Tällä logiikalla kassalle toimivat ovat niitä samoja, jotka autolla ajaessaan kuvittelevat edellä ajavan ajavan kovempaa kun itse ajaa puskurissa kiinni.

Kun ei se kassa käsittele niitä ostoksia yhtään sen nopeammin, eikä edellä oleva asiakas pakkaa tuotteitaan yhtään sen nopeammin, vaikka sinä kuinka työnnät sitä tavaraa siihen hihnalle samaan kasaan.

Vierailija
546/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kohtaa kassa kyllä pysäyttää hihnan, jos se on niin täynnä että tavarat kasaantuvat

Niin mitä väliä sillä enää siinä vaiheessa on, kun kaikki on suloisesti sekaisin.

Vierailija
547/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lappaat tavarasi tiiviisti isoon kasaan hihnalle? Voi niitä omiakin ostoksia laittaa väljästi, ettei ne kaikki ole yhdessä isossa kasassa siinä hihnalla.

Vierailija
548/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tehdä ostoksista kasoja hihnalle, et kai halua että ne tippuvat ja hajoavat tai kaatuvat kassan sormille tai syliin?

Oletkohan sä koskaan käynyt ruokaostoksilla niin että kärry on täynnä. 

Vierailija
549/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on kyllä niin sääntö- Suomea kun olla ja voi. Jotkut ovat sitä mieltä, että on olemassa jokin universaali sääntö kapulan käyttöön ja sitä yhtä ja ainoaa totuutta on kaikkien noudatettava.

Jos muut eivät tämän heidän omakeksimän sääntönsä mukaan toimi, niin pahoitetaan mieli ja pikkusieluisena uhkaillaan tahallisella kiusanteolla. Jos näillä ihmisillä ei ole kivaa, niin ei ole kivaa kenelläkään, nih, siitäs kaikki saitte, nih, kosto elää.

Suurin osa ihmisistä pystyy toimimaan erilaisissa tilanteissa sopeutuen ja joustavasti tilanteen mukaan, eivät he tuijota omaa sääntökirjaa osoitellen sormella että mutku mutku mun mielestä kuuluu ja en minä ainakaan, jos ei toikaan.

Vierailija
550/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suuri vaiva ottaa muitakin huomioon ja laittaa sitä kapulaa omien ostosten perään.

Vierailija
551/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään väliä laittaako edellä oleva kapulan tai ei. Jos ei laita, niin sitten minä laitan. En jaksa vetää pulttia tuollaisesta asiasta. 

Vierailija
552/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole suuri vaiva ottaa muitakin huomioon ja laittaa sitä kapulaa omien ostosten perään.

No ei ole myöskään iso vaiva laittaa itse se kapula siihen. Minua ei harmita yhtään, jos edellä oleva ei laita sitä kapulaa. 

Vierailija
553/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tehdä ostoksista kasoja hihnalle, et kai halua että ne tippuvat ja hajoavat tai kaatuvat kassan sormille tai syliin?

Minä ainakin olen, enkä silloinkaan kasaa korkeaa kekoa hihnalle. - Eri

Vierailija
554/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa, jos et siis laita tuotteita päällekkäin,  joudut odottelemaan sitä hihnalle latomista niin että pakkauspuoli jumittaa ellei teitä ole kaksi, jolloin toinen latoo ja toinen pakkaa.

Vierailija
555/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se todellakin saattaa joskus unohtua. Varsinkin, kun elämäntilanteessa on monta asiaa pohdittavana kiireessä ihan nyt just akuutisti. En itse vaivaannu, jos edelliseltä jää se laittamatta. Aika harvoin kuitenkin jää. Henkilö, jota tälläinen vaivaa, elää ilmeisesti vain itselleen. Pitää itseään muita parempana. Ja ehtii kytätä ja tarkkailla, sitä sun tätä.

Vierailija
556/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä pari vinkkiä, jotka auttavat tunnistamaan milloin on sopivaa itse alkaa lappaamaan tavaroitaan.

- 1,5 metrin väli edellä olevaan. Edes metrin väli.

- Edellä oleva, jolla on kori, ei enää lappaa omia tavaroitaan ja on asettanut korinsa pinoon.

- Edellä oleva siirtyy kohti maksupäätettä ja antaa tilaa takana olevalle.

Tässä paras vinkki:

- Kapula

Niinpä! Ole hyvä, ja laita itse!

Niinhän minä laitankin! Sinun jälkeesi laitan kaksi, kun sinä et ymmärrä laittaa sitä omiesi perään!

Vierailija
557/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kassoilla on edelleen ihan selkeästi ohjeet pitää turvaväli, joten en tunge työntämään ostoksiani edellisen perään, enkä anna kapulaa laittamalla lupaa seuraavankaan tunkea itseeni kiinni.

Ennen koronaako sitten tunnollisesti laitoit kapulan ostostesi perään? Enpä usko.

Vastaanpa kysymykseesi.

Kyllä laitoin, nyt en enää laita, -yksi turha liike vähemmän.

Vierailija
558/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa, jos et siis laita tuotteita päällekkäin,  joudut odottelemaan sitä hihnalle latomista niin että pakkauspuoli jumittaa ellei teitä ole kaksi, jolloin toinen latoo ja toinen pakkaa.

No mitä väliä, jos pakkauspuoli jumittaa? Pakkaa siellä sitten rauhassa ajan kanssa. 

Vierailija
559/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita itse kapulasi, jos sitä haluat käyttää.

Ei muiden tarvitse sitä sinulle valmiiksi laittaa.

Ettekö te kapulaa laittamattomat tajua, että kun sinä et viitsi laittaa kapulaa ostostesi perään, takanasi oleva joutuu laittamaan kaksi.

Mitä sitten?

Tässähän on sivukaupalla toitotettu, että kapulan laittaminen on niin helppo homma.

Mikä siis on ongelma?

Kyllä se suurin ongelma on se perässä niskaan hönkijä.

Vierailija
560/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkottaa sujuvuutta. Lado tavarat, laita kapula. Perässätulija tietää, että nyt ei tule edelliseltä enää tavaraa. Ja jos ei ole perässä tulijaa, niin hihna pysähtyy kapulaan. Jos ei ole kapulaa, niin myyjä joutuu laittamaan sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi