Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen rehellisesti sanottuna aina ihmetellyt mikä niitä ihmisiä vaivaa, jotka eivät laita kapulaa ostostensa perään. Itsekkyyskö?

Vierailija
14.02.2023 |

Vaikko laiskuuden maksimointia?

Kommentit (638)

Vierailija
521/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä jaksa niitä likaisia pulikoita veivata. Jätän tilaa edellä olevan ostosten jälkeen ja oletan, että takana oleva jättää tilaa ennen minun ostoksiani. Jos ei takana oleva jätä tilaa vaan lappaa ostoksensa kiinni minun ostoksiini, niin sitten seison siinä kassahihnan vieressä niin pitkään, että voin sanoa "nämä eivät enää tule minulle". Ihan typerä juttu koko palikka. Ei millään muotoa tarpeellinen - paitsi niille, jotka eivät saa sanaa suustaan tai eivät uskalla näyttää kädellään, missä "raja" menee. Mutta he voivatkin sitten käyttää sitä kapulaa. Minun ei tarvitse, koska osaan huolehtia ostokseni ihan ilman apukapulaakin.

Voi apua! juuri sen takia se kapula on kätevä, että voi laittaa ostoksensa jo valmiiksi hinalle ja sen jälkeen voi keskittyä sen rahan, pankkikortin ja kaupan etukortin tai pullonpalautus lipukkeen tms. kaiveluun sieltä lompakosta valmiiksi käteen, ilman että aika menee siihen, että vahtii omia ja toisten ostoksia.

Siihen hihnalle mahtuu usein jopa kolmen ihmisen ostokset yhtäaikaa, niin miksi sitten haluaisit varata sen kokonaan itsellesi?

Onneksi suurin osa on fiksuja ja ymmärtään kapulan funktion ja kuinka yksinkertainen esine voi helpottaa ostosten maksamista.

Vierailija
522/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita itse kapulasi, jos sitä haluat käyttää.

Ei muiden tarvitse sitä sinulle valmiiksi laittaa.

Ettekö te kapulaa laittamattomat tajua, että kun sinä et viitsi laittaa kapulaa ostostesi perään, takanasi oleva joutuu laittamaan kaksi.

Ei joudu, kun vaan se takana oleva tajuaisi pitää etäisyyttä ja laittaa omat ostoksensa hihnalle vuorollaan. Ei siihen yleensä mahdu kuin yhdet ostokset, joten miksi pitää runnoa toiset heti perään sen saamarin kapulan kanssa?

Ihan hyvin mahtuu seuraavankin ostokset kun hihna liikkuu. Kapula väliin ja toinen voi alkaa lappaa tavaroitaan. Miksi väkisin hidastella kassalla ja odottaa että hihnaan tulee pitkä väli ettei ostokset vaan sekoitu, kun saman voi hoitaa kapulalla.

Myyjä ei pysty työskentelemään yhtään sen nopeammin, vaikka hihna olisi tupaten täynnä. Et pääse maksamaan ostoksiasi yhtään sen nopeammin.

Aivan varmasti pääsen, kun saan heti laittaa ostokseni hihnalle eikä tarvi odotella mitään välejä. Miksi tahallani jäisin muiden tukkeeksi odottelemaan että hihnaan tulee pitkä väli? 

Etkä pääse. Ne sun ostokset ehtii kyllä liikkua sinne kassalle sillä välin kun edellä menevä maksaa. Ei kerta kaikkiaan nopeuta yhtään mitään jos ahdat ostoksesi heti seuraavan perään kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä pari vinkkiä, jotka auttavat tunnistamaan milloin on sopivaa itse alkaa lappaamaan tavaroitaan.

- 1,5 metrin väli edellä olevaan. Edes metrin väli.

- Edellä oleva, jolla on kori, ei enää lappaa omia tavaroitaan ja on asettanut korinsa pinoon.

- Edellä oleva siirtyy kohti maksupäätettä ja antaa tilaa takana olevalle.

Tässä paras vinkki:

- Kapula

Vierailija
524/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te kapulaa laittamattomat tajua, että kun sinä et viitsi laittaa kapulaa ostostesi perään, takanasi oleva joutuu laittamaan kaksi.

Ei joudu, kun vaan se takana oleva tajuaisi pitää etäisyyttä ja laittaa omat ostoksensa hihnalle vuorollaan. Ei siihen yleensä mahdu kuin yhdet ostokset, joten miksi pitää runnoa toiset heti perään sen saamarin kapulan kanssa?

Ihan hyvin mahtuu seuraavankin ostokset kun hihna liikkuu. Kapula väliin ja toinen voi alkaa lappaa tavaroitaan. Miksi väkisin hidastella kassalla ja odottaa että hihnaan tulee pitkä väli ettei ostokset vaan sekoitu, kun saman voi hoitaa kapulalla.

Myyjä ei pysty työskentelemään yhtään sen nopeammin, vaikka hihna olisi tupaten täynnä. Et pääse maksamaan ostoksiasi yhtään sen nopeammin.

Aivan varmasti pääsen, kun saan heti laittaa ostokseni hihnalle eikä tarvi odotella mitään välejä. Miksi tahallani jäisin muiden tukkeeksi odottelemaan että hihnaan tulee pitkä väli? 

Etkä pääse. Ne sun ostokset ehtii kyllä liikkua sinne kassalle sillä välin kun edellä menevä maksaa. Ei kerta kaikkiaan nopeuta yhtään mitään jos ahdat ostoksesi heti seuraavan perään kiinni.

Ei minulla ole kiire maksamaan. Mutta en ymmärrä miksi pitää tarkoituksella hidastella ja odottaa että hihnaan tulee väli, jos saman asian voi hoitaa kapulalla ja näin pääsen laittamaan ostoksiani odottelun sijaan. Tuskin se jonottaminen kenellekään on nautinto, joten miksei sitä saisi hoitaa mahdollisimman tehokkaasti? 

Vierailija
525/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotka eivät halua jättää hihnaan pitkää väliä eivät tee sitä muiden takia, vaan siksi että ovat malttamattomia ja heillä on kuviteltu kiire, jota hellittää jonossa eteenpäin tunkeminen ja niiden ostosten tunkeminen heti edellisen perään.

Vierailija
526/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan aiba omieni jälkeen kapulan, ja kiitän edellä olevaa kun laittaa kapulan.

Ei ole paljoa vaadittu, toisten huomioonottaminen ja ystävällisyys.

Vierailija
527/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita edes sitä kapulaa. Heti vain siihen perään. Jos edessä oleva ei laita kapulaa (itse esimerkiksi en laita kapulaa), tiedät siitä, että hän osaa vahtia omat tavaransa. Hän kertoo kyllä myyjälle, etteivät sinun ostoksesi enää tule hänelle. Minua ei haittaa pätkääkään, vaikka survoisit tavarasi kiinni minun tavaroihini. Tiedän kyllä, mitä olen hankkimassa ja kuinka monta kappaletta.

Usein on käynyt niin, että joku suurostoksia tekevä häsäävä mamma yrittää maksaa ja pakata samaan aikaan, eikä todellakaan tiedä mitkä ostokset hänen ovat, kapulan on tietenkin unohtanut laittaa

Vierailija
528/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä en oo kapulaa laittanu. enkä laita. pane ite jos niin häiritsee. tai sitten alat tunkemaan ostoksiasi vähän hitaammin, niin jää automaattisesti rakoa hihnalle. korona aikana ei ollut kapuloita, etkö oppinut silloin toimimaan?

Vierailija
529/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua koskea mihinkään kapulaan, jota kaikki käpälöi. Laita ite, jos sitä kaipaat.

Vierailija
530/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä jaksa niitä likaisia pulikoita veivata. Jätän tilaa edellä olevan ostosten jälkeen ja oletan, että takana oleva jättää tilaa ennen minun ostoksiani. Jos ei takana oleva jätä tilaa vaan lappaa ostoksensa kiinni minun ostoksiini, niin sitten seison siinä kassahihnan vieressä niin pitkään, että voin sanoa "nämä eivät enää tule minulle". Ihan typerä juttu koko palikka. Ei millään muotoa tarpeellinen - paitsi niille, jotka eivät saa sanaa suustaan tai eivät uskalla näyttää kädellään, missä "raja" menee. Mutta he voivatkin sitten käyttää sitä kapulaa. Minun ei tarvitse, koska osaan huolehtia ostokseni ihan ilman apukapulaakin.

Voi apua! juuri sen takia se kapula on kätevä, että voi laittaa ostoksensa jo valmiiksi hinalle ja sen jälkeen voi keskittyä sen rahan, pankkikortin ja kaupan etukortin tai pullonpalautus lipukkeen tms. kaiveluun sieltä lompakosta valmiiksi käteen, ilman että aika menee siihen, että vahtii omia ja toisten ostoksia.

Siihen hihnalle mahtuu usein jopa kolmen ihmisen ostokset yhtäaikaa, niin miksi sitten haluaisit varata sen kokonaan itsellesi?

Onneksi suurin osa on fiksuja ja ymmärtään kapulan funktion ja kuinka yksinkertainen esine voi helpottaa ostosten maksamista.

Häh? Et osaa kaivaa lompakkoa samalla kun kuljet tavaroidesi vieressä, kun ne matkaavat hihnalla? Minulta kyllä onnistuu. Ei minun tarvitse silmä kovana kytätä. Ja miten niin haluan hihnan kokonaan itselle? Juurihan sanoin, että saa laittaa heti mun ostosten perään. Mun tekniikalla siihen mahtuu enemmän ostoksia kuin sun.

Vierailija
531/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita edes sitä kapulaa. Heti vain siihen perään. Jos edessä oleva ei laita kapulaa (itse esimerkiksi en laita kapulaa), tiedät siitä, että hän osaa vahtia omat tavaransa. Hän kertoo kyllä myyjälle, etteivät sinun ostoksesi enää tule hänelle. Minua ei haittaa pätkääkään, vaikka survoisit tavarasi kiinni minun tavaroihini. Tiedän kyllä, mitä olen hankkimassa ja kuinka monta kappaletta.

Usein on käynyt niin, että joku suurostoksia tekevä häsäävä mamma yrittää maksaa ja pakata samaan aikaan, eikä todellakaan tiedä mitkä ostokset hänen ovat, kapulan on tietenkin unohtanut laittaa

Jos tällainen skenaario pelottaa, voit tottakai ja ilman muuta laittaa itse kapulan omien ostoksiesi edellä häseltävän mamman ostosten väliin! Tai jättää sitä tyhjää väliä siihen. Tai huolehtia, että tiedät, mistä omat ostoksesi alkavat, että voit sanoa myyjälle "nämä ovat jo minun".

Vierailija
532/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuosta pattia ottaa. Itse lätkin heti perään omani ja jos yrittää koskea sanon siitä että ne ovat minun ostoksiani. Joskus vaihdatan ne kassalla ja se toimii ainakin litilissä. Monella on naama kuin aurinko tämän jälkeen jka palkitsee kapulattomuuden. Toki joku uhoaja siellä on mutta rauhottuu helposti kun pyytää vartijan paikalle.

Vierailija
533/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt monta kertaa niin, että kun olen ostanut isoja määriä tavaraa, on kapula hukkunut minun ja seuraavan tyypin ostosten alle, koska seuraava on työntänyt tavaroillaan kapulan minun tavaroideni alle. Tällöin myyjä ei ole huomannut kapulaa, koska on vain ottanut kasasta päällimmäistä. Tällaiseen tilanteeseen auttaa vain se, että jätän reilusti tyhjää ennen kuin laitan kapulan, ja seuraava jättää vähän tyhjää myös. Joten... Mihin tarvitaan kapulaa, kun kumpikin jättää sitä tyhjää? En ole enää laittanut kapulaa. Joskus joku yrittää "kostoksi" työntää ostoksiaan minun ostoksiin kiinni, mutta silloin vain työnnän joko omia ostoksia hieman eteenpäin, että tulee väliä, tai jos takana oleva on tosi aggressiivinen, niin silloin työnnän hänen tavaroitaan taaksepäin.

Vierailija
534/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tekee vain he joilla on todella pieni PEENIS.

Testattu on.

N22.

Vierailija
535/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuosta pattia ottaa. Itse lätkin heti perään omani ja jos yrittää koskea sanon siitä että ne ovat minun ostoksiani. Joskus vaihdatan ne kassalla ja se toimii ainakin litilissä. Monella on naama kuin aurinko tämän jälkeen jka palkitsee kapulattomuuden. Toki joku uhoaja siellä on mutta rauhottuu helposti kun pyytää vartijan paikalle.

Nyt en kyllä ymmärtänyt, että käytätkö kapuloita vai et?

Vierailija
536/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kapulan omien ostosteni eteen ja taaksekin, ei ole iso homma. Naurattaa vihassaan tuhisevat asiakkaat jotka jostain periaatteesta eivät voi sitä kapulaa käyttää.

Vierailija
537/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä pari vinkkiä, jotka auttavat tunnistamaan milloin on sopivaa itse alkaa lappaamaan tavaroitaan.

- 1,5 metrin väli edellä olevaan. Edes metrin väli.

- Edellä oleva, jolla on kori, ei enää lappaa omia tavaroitaan ja on asettanut korinsa pinoon.

- Edellä oleva siirtyy kohti maksupäätettä ja antaa tilaa takana olevalle.

Tässä paras vinkki:

- Kapula

Niinpä! Ole hyvä, ja laita itse!

Vierailija
538/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole kiire maksamaan. Mutta en ymmärrä miksi pitää tarkoituksella hidastella ja odottaa että hihnaan tulee väli, jos saman asian voi hoitaa kapulalla ja näin pääsen laittamaan ostoksiani odottelun sijaan. Tuskin se jonottaminen kenellekään on nautinto, joten miksei sitä saisi hoitaa mahdollisimman tehokkaasti? 

Mutta mitäs väliä sillä on odotatko sen muutaman sekunnin ennen omien ostosten laittoa vai vasta sitten kun ne omat ostokset on jo hihnalla? Sen edellisen ostoksissa ja maksamisessa menee joka tapauksessa oma aikansa, sillä ei ole merkitystä liikkuuko ne sun tavarat hihnalla kassaa kohti sillä välin vai odottaako ne kasassa siinä kapulan takana. Se voi toki oman pään sisällä tuntua nopeammalle jos mahdollisimman nopeasti lastaat ostoksesi hihnalle, tulee tehokkaampi olo.

Vierailija
539/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan kapulan omien ostosteni eteen ja taaksekin, ei ole iso homma. Naurattaa vihassaan tuhisevat asiakkaat jotka jostain periaatteesta eivät voi sitä kapulaa käyttää.

Siis... Ei meitä haittaa se, että muut käyttävät kapulaa. Teitähän se haittaa, kun me emme käytä. Siitähän tämä koko ketju kertoo :D 

Vierailija
540/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt monta kertaa niin, että kun olen ostanut isoja määriä tavaraa, on kapula hukkunut minun ja seuraavan tyypin ostosten alle, koska seuraava on työntänyt tavaroillaan kapulan minun tavaroideni alle. Tällöin myyjä ei ole huomannut kapulaa, koska on vain ottanut kasasta päällimmäistä. Tällaiseen tilanteeseen auttaa vain se, että jätän reilusti tyhjää ennen kuin laitan kapulan, ja seuraava jättää vähän tyhjää myös. Joten... Mihin tarvitaan kapulaa, kun kumpikin jättää sitä tyhjää? En ole enää laittanut kapulaa. Joskus joku yrittää "kostoksi" työntää ostoksiaan minun ostoksiin kiinni, mutta silloin vain työnnän joko omia ostoksia hieman eteenpäin, että tulee väliä, tai jos takana oleva on tosi aggressiivinen, niin silloin työnnän hänen tavaroitaan taaksepäin.

Ei kannata tehdä ostoksista kasoja hihnalle, et kai halua että ne tippuvat ja hajoavat tai kaatuvat kassan sormille tai syliin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän